Subscribe Now

Trending News

Τα cookies επιτρέπουν μια σειρά από λειτουργίες που ενισχύουν την εμπειρία σας στo now24.gr.
Χρησιμοποιώντας αυτόν τον ιστότοπο, συμφωνείτε με τη χρήση των cookies, σύμφωνα με τις οδηγίες μας.
26 Σεπ 2021
Υγεία

Προλάβετε την οστεοπόρωση με τις σωστές τροφές

Η οστεοπόρωση είναι χρόνια πάθηση του μεταβολισμού των οστών, κατά την οποία παρατηρείται σταδιακή μείωση της πυκνότητας και ποιότητάς τους, ώστε αυτά με την πάροδο του χρόνου να γίνονται πιο εύθραυστα και λεπτά. Έτσι προκαλείται αυξανόμενος κίνδυνος κατάγματος (σπασίματος) των οστών, καθώς μειώνεται η ανθεκτικότητα και η ελαστικότητά τους.

Ένας αργός ρυθμός οστικής απώλειας ξεκινά στην ηλικία των 40 και στα δύο φύλα, ενώ παρατηρείται μια επιταχυνόμενη οστική απώλεια στις γυναίκες για έναν χρόνο μετά την εμμηνόπαυση λόγω των ορμονικών αλλαγών, η οποία κορυφώνεται κυρίως κατά τα πρώτα 5 – 10 χρόνια μετά την εμμηνόπαυση. Χαρακτηρίζεται από χαμηλή οστική πυκνότητα και διαταραχή της μικροαρχιτεκτονικής του οστίτη ιστού, με συνέπεια την αύξηση της ευθραυστότητας των οστών και του κινδύνου καταγμάτων.

Οι γυναίκες παρουσιάζουν αυξημένη επίπτωση οστεοπόρωσης έναντι των ανδρών, διότι׃

-εμφανίζουν εξαρχής (κατασκευαστικά) χαμηλότερη αντοχή οστών, λόγω μικρότερου μεγέθους – μικρότερης μάζας σε σχέση με τον άνδρα.

-κατά τη διάρκεια της ζωής τους υφίστανται μεγαλύτερη οστική απώλεια, λόγω εμμηνόπαυσης

-ζουν κατά μέσο όρο περισσότερο από τους άνδρες

Πρόληψη της οστεοπόρωσης

Μπορούμε να προλάβουμε την οστεοπόρωση με σωστή διατροφή και άσκηση. Τα θρεπτικά συστατικά που σχετίζονται άμεσα με την υγεία των οστών περιλαμβάνουν το ασβέστιο και το φώσφορο, τα οποία αποτελούν περίπου το 80-90% των μετάλλων των οστών, πρωτεΐνες, καθώς και άλλα μέταλλα, ιχνοστοιχεία και βιταμίνες, όπως βιταμίνη D και Κ. Πέρα, λοιπόν, από την απαραίτητη πρόσληψη ασβεστίου (3 μερίδες ημερησίως ημίπαχων -κατά προτίμηση- γαλακτοκομικών και τυριών), χρειαζόμαστε και άλλα στοιχεία από φρούτα, λαχανικά, ψάρι και ελαιόλαδο.

Επιπλέον, τα μονοακόρεστα λιπαρά οξέα, με κύρια πηγή το ελαιόλαδο, φαίνεται ότι σχετίζονται θετικά με την οστική υγεία.

Οι τροφές που προτείνονται είναι:

Σκληρό τυρί (έμενταλ, παρμεζάνα, τσένταρ, γραβιέρα κ.λπ.), αποβουτυρωμένο γάλα ή γιαούρτι, σαρδέλες (με κόκαλο), άγριος σολομός, αμύγδαλα, αποξηραμένα σύκα, πράσινα λαχανικά (λάχανο, πράσο, σπανάκι, μπρόκολο), γαρίδες.

Related posts