Subscribe Now

Trending News

Τα cookies επιτρέπουν μια σειρά από λειτουργίες που ενισχύουν την εμπειρία σας στo now24.gr.
Χρησιμοποιώντας αυτόν τον ιστότοπο, συμφωνείτε με τη χρήση των cookies, σύμφωνα με τις οδηγίες μας.
30 Ιούν 2022
Auto-Moto

Πρόκληση για τους νέους οικογενειάρχες η A 160 CDI

Του Πέρη Χαλάτση

Υπάρχουν τρία θέλω στο αυτοκίνητο προτίμησης του κάθε υποψήφιου αγοραστή και ταυτόχρονα τρείς απαντήσεις. Θα πάρουμε την προτίμηση αυτών που θέλουν  γερμανικό αυτοκίνητο και μάλιστα θέλουν να είναι Mercedes.

Το πρώτο θέλω είναι «να βλέπω το αγαπημένο μου σήμα της Mercedes» στο αυτοκίνητο που οδηγώ.

Το δεύτερο θέλω είναι να είναι με πετρελαιοκινητήρα.

Και το τρίτο θέλω να είναι σε λογική τιμή.

Το τρίτο θέλω είναι και το πιο κρίσιμο δεδομένου ότι η τιμή καθορίζει στο τέλος και την απόφαση του υποψήφιου αγοραστή αν δηλαδή θα προχωρήσει η όχι στην αγορά.

Αποφασίσαμε λοιπόν ξεκινώντας από το πρώτο «θέλω» να δοκιμάσουμε μια Mercedes. Και επειδή έπρεπε να έχουμε στα δεδομένα και το δεύτερο «θέλω» , δηλαδή να είναι με κινητήρα diesel αλλά να μην ξεφεύγουμε και στην τιμή ,που είναι το τρίτο «θέλω» , έπρεπε να διαλέξουμε ανάμεσα σε μια Α 160 CDI και μια Α 180 CDI.

Διαλέξαμε αυτή με τον μικρότερο κινητήρα. Η νέα έκδοση  της Mercedes , η A160 CDI θεωρώ ότι είναι ένα από τα αντιπροσωπευτικότερα μοντέλα σήμερα για έναν σωστό οικογενειάρχη που θα μπορεί να διαθέσει 26.400 ευρώ και θα του αρκούν οι 90 ίπποι που κρύβει το αυτοκίνητο κάτω από το καπό.

Για να μην νομίζετε ότι ζω σε άλλο πλανήτη θα σας προλάβω και θα σας πω ότι καλή είναι η τιμή που δίνει η ελληνική αντιπροσωπεία παρά το γεγονός ότι την θεωρώ τσιμπημένη.

Τσιμπημένη για τα σημερινά δεδομένα αλλά από την άλλη πρόκειται για Mercedes, για CDI, για ένα αυτοκίνητο που κινείται σταθερά στο δρόμο, καλοστημένο και καλοφτιαγμένο. Από την άλλη η A160 CDI είναι η φθηνότερη έκδοση από την οικογένεια με έμβλημα το Αστέρι και από την άλλη είναι ένα αυτοκίνητο που δεν έχει σε τίποτα να ζηλέψει από τα «ξαδέλφια»  του που είναι και ακριβότερα στην τιμή κτήσης αλλά και πιο αδηφάγα στην κατανάλωση.

Αν μας ρωτούσατε πριν από λίγο καιρό τι θα σας προτείναμε, θα σας λέγαμε ότι η A180 CDI με τους 109 ίππους είναι η καλύτερη επιλογή. Σήμερα σας προτείνουμε την Α160 CDI που βγάζει 19 ίππους λιγότερους αλλά κινείται το ίδιο αξιοπρεπέστατα με το μεγαλύτερο και πιο ακριβό μοντέλο με κινητήρα diesel. Το project της Mercedes πέτυχε διπλά. Από τότε που οι σχεδιαστές άλλαξαν το Look της Α 160 και την  έκαναν πιο «μουράτη» θεωρώ ότι μαγνήτισε πιο εύκολα αυτούς που ήθελαν μια κατηγορία διαφορετική.

Παρατηρείστε την τρύπα που έχουν τα μπροστινά καθίσματα. Σε παραπέμπουν αλλού. Από εκεί περνάνε και οι αγωνιστικές ζώνες έξη σημείων.
Τα καθίσματα εκτός του ότι είναι με μοντέρνα χρώματα είναι και ιδανικά με τα πλαϊνά στηρίγματα για να στρίβεις χωρίς να φεύγει το σώμα σου
Μικρό είναι το πόρτ παγκάζ σε σχέση με τον ανταγωνισμό.

Η  νέα Α 160 CDI παίρνει πιο εύκολα το εισιτήριο στη δική μας δύσκολη αγορά. Πιο φθηνή από τις άλλες Mercedes, πιο οικονομική στις μετακινήσεις , πιο ευρύχωρη για τον οικογενειάρχη που περιορίζει τις απαιτήσεις του. Θα με ρωτήσουν κάποιοι γιατί χρησιμοποιώ το ρήμα «περιορίζω» . Γιατί απλά δεν μπορούν να αγοράσουν μια CLA 200. Γιατί αν δεν υπήρχε στη μέση το οικονομικό η CLA θα κέρδιζε σε πόντους αφού σίγουρα σε μαγνητίζει με την πρώτη ματιά. Άρα το δέλεαρ είναι το diesel και η τιμή.

Η Α 160 δεν έχει τα τρελά πακέτα εξοπλισμού. Έτσι όμως κρατάει  σωστή βάση στην τιμή αγοράς. Το βασικό της, εκτός από την ένδειξη  diesel , είναι η νεανική της εμφάνιση και η επιθετικότητα που έχει το μπροστινό κομμάτι.

Στο εσωτερικό της οι γνώμες διχάζονται. Δεν μπορούμε να πούμε τη λέξη «ευρύχωρη» αλλά ούτε και τη λέξη «στενάχωρη». Για παράδειγμα ο αντίπαλος της, το Audi A3 είναι πιο ευρύχωρο στο εσωτερικό. Έχει και μεγαλύτερο πόρτ παγκάζ. Όμως αυτός που καταλήγει στην A160 είναι γιατί θέλει όπως ξεκινήσαμε και στο κείμενο μας να βλέπει το σήμα με το «άστρο». Άρα οι μικρολεπτομέρειες για το εσωτερικό στην καμπίνα και ο χώρος στο πόρτ παγκάζ παραβλέπονται. Η ατμόσφαιρα όμως στο εσωτερικό είναι ικανοποιητική. Τίποτα δεν είναι αφημένο στην τύχη του.

Οδηγώντας την A 160 CDI ξεχνάς και την ευρυχωρία αλλά και τους χώρους στο πόρτ παγκάζ. Το χαμηλό αυτοκίνητο κάθεται στο δρόμο τέλεια. Οδηγείται ευχάριστα και ο οδηγός με τις ανάλογες ρυθμίσεις στο τιμόνι βρίσκει την ιδανική του θέση για να απολαύσει το στυλ οδήγησης που θέλει.

Το αυτοκίνητο οδηγείται υποδειγματικά , οι επιβάτες δεν κουράζονται αφού είναι άνετη η Α160 CDI ακόμη και αν πηγαίνεις στο χώμα η σε άσφαλτο με πολλά «σαμαράκια» . Η ανάρτηση είναι υποδειγματική και το βασικότερο είναι ότι απορροφούνται οι ανωμαλίες  του δρόμου. Δόξα το Θεό στην Ελλάδα δεν ψάχνεις να βρεις ανωμαλίες στο δρόμο. Βρίσκεις παντού. Στην Α160 μας άρεσε ακόμη ‘ότι ακόμη και όταν κινηθήκαμε γρήγορα διαπιστώσαμε ότι έχει πολλά περιθώρια πρόσφυσης. Το τιμόνι είναι γρήγορο και ακριβές ενώ στα πρώτα σημάδια υποστροφής μας έφερε στην τάξη το ESP. Στο φρενάρισμα το αυτοκίνητο «ακούει» αμέσως και δεν τρομάζει ακόμη και αν εσκεμμένα «παίξεις»  το φρενάρισμα πανικού. Αν ο οδηγός ξέρει καλά το χειρισμό μπορεί να στρίβει χωρίς φρένα ακόμη και με μεγαλύτερη ταχύτητα από αυτό που λέει η λέξη «όριο».

Ο,τι πληροφορία θέλει ο οδηγός όχι μόνο τη βρίσκει αλλά την βλέπει και μπροστά του

Ο κινητήρας των 1500 κ.εκ  αποδίδει 90 ίππους με ροπή  240 Nm . Μας άρεσε που από τις  1700 στροφές η ροπή είναι διαθέσιμη και αυτό βοηθάει αρκετά στις μετακινήσεις μας σε περιοχές που έχει κίνηση. Παρά το γεγονός ότι δεν θεωρούμε ότι έχει  κορυφαίες επιδόσεις ωστόσο είναι από τα αυτοκίνητα που δεν σε προδίδει ακόμη και αν είσαι φορτωμένος σε ανηφόρα. Να δούμε όμως τώρα και την κατανάλωση γιατί εδώ μας μπερδεύουν οι κατασκευαστές.

Λένε ότι η Α160 CDI   καταναλώνει 3,8 λίτρα στα 100 χιλιόμετρα. Αυτή είναι  η επίσημη εργοστασιακή μέτρηση. Όμως όσο μετρημένα και αν οδηγήσαμε το αυτοκίνητο  εμείς κινηθήκαμε κάπου ανάμεσα στα 4.7- 5.0 λίτρα για κάθε 100 χιλιόμετρα.

Η λογική του 8βάλβιδου κινητήρα των 1.461 κ.εκ  είναι  ότι πιο σύγχρονο υπάρχει με άμεσο ψεκασμό common-rail. Η ροπή στρέψης είναι 2.750-4.000 rpm, 25,5 kgm/1.700-2.500 rpm και το κιβώτιο ταχυτήτων 6 σχέσεων. Σύμφωνα με τις εργοστασιακές μετρήσεις από 0-100 η Α 160 CDI χρειάζεται  11,7”  και η τελική ταχύτητα αγγίζει τα 180 χιλιόμετρα. Για να κλείσουμε και αυτό το κομμάτι πρέπει να πούμε ότι ακόμη και όταν πηγαίναμε με 150 χιλιόμετρα, στο εσωτερικό δεν ακουγόταν κανένας θόρυβος από τον κινητήρα.  Και εδώ ρόλο παίζουν , το πολιτισμένο μοτέρ, η καλή αεροδυναμική αλλά και η υποδειγματική μόνωση που έχει το αυτοκίνητο.

Το τιμόνι είναι γρήγορο και υπακούει τον οδηγό υποδειγματικά. Είναι ελαφρύ και το παρκάρισμα είναι παιχνίδι.Τα υλικά του είναι εξαιρετικά.

Πριν κλείσουμε να πούμε ότι στην πόλη μέσα με τα φανάρια και τα συνεχόμενα σταματήματα , σημαντικό ρόλο στην οικονομία παίζει το σύστημα stop/start που ανήκει στο στάνταρ εξοπλισμό και λειτουργεί εξαιρετικά. 

Σπορτίβικες γραμμές σε ταξιδεύουν σε πισωκούνητες εκδόσεις. Όμως η A160 CDI έχει την κίνηση μπροστά

Related posts