Subscribe Now

Trending News

Τα cookies επιτρέπουν μια σειρά από λειτουργίες που ενισχύουν την εμπειρία σας στo now24.gr.
Χρησιμοποιώντας αυτόν τον ιστότοπο, συμφωνείτε με τη χρήση των cookies, σύμφωνα με τις οδηγίες μας.
24 Σεπ 2020
Auto-Moto

Προεπισκόπηση GP Αυστραλίας‏

Η πίστα στην Αυστραλία είναι μια κατά το ήμισυ μόνιμη εγκατάσταση, στο Άλμπερτ Παρκ της Μελβούρνης για την οποία επιλέχθηκαν η μέση και η μαλακή γόμα των ελαστικών P Zero. Η επιφάνεια γλιστράει, έχει χαμηλή πρόσφυση απαιτεί υψηλή κάθετη δύναμη και υπάρχουν σημεία βίαιου φρεναρίσματος: Όλα αυτά αυξάνουν το φόρτο εργασίας των ελαστικών.
Paul Hembery, αγωνιστικός διευθυντής Pirelli: «Η 5η μας χρονιά στη F1, ξεκινά από την Αυστραλία. Πρόκειται για έναν από τους πιο συναρπαστικούς αγώνες της χρονιάς που φιλοξενείται σε μια πίστα που είναι πάντα πολύ απαιτητική, δημοφιλής και απρόβλεπτη. Επιλέξαμε φέτος τον ίδιο συνδυασμό γομών με πέρυσι τη μέση και τη μαλακή γόμα που καλύπτουν μια ευρεία γκάμα συνθηκών χρήσης που πιθανόν ν’ αντιμετωπίσουμε στη Μελβούρνη. Η νέα πίσω δομή αυξάνει την πρόσφυση και βοηθά τους οδηγούς να επιταχύνουν νωρίτερα. Αυτός θα είναι ένας από τους παράγοντες που θα μας οδηγήσουν φέτος σε ταχύτερους χρόνους. Όπως πάντα στο ξεκίνημα της χρονιάς υπάρχουν μεγάλα ερωτηματικά για τις ισορροπίες δυνάμεων και την απόδοση των μονοθεσίων. Για ένα είμαστε βέβαιοι, η απόδοση των μονοθεσίων θα βελτιωθεί κατά τη διάρκεια της χρονιάς και αυτό θα επηρεάσει την συνεργασία τους με τα ελαστικά. Η συμπεριφορά των ελαστικών κατά τη διάρκεια των χειμερινών δοκιμών εξέλιξης ήταν αυτή που προσδοκούσαμε. Όμως δεν έχει νόημα η αντιπαραβολή των δοκιμών εξέλιξης με τους αγώνες όπου οι οδηγοί πιέζουν στο όριο. Αυτός είναι και ο λόγος που όλοι ανυπομονούν να δουν τι θα γίνει στη Μελβούρνη».
Οι μεγαλύτερες προκλήσεις για τα ελαστικά:
Το Αυστραλιανό Grand Prix διοργανώνεται στο Άλμπερτ Παρκ της Μελβούρνης από το 1996, πιο πριν διεξάγονταν στην Αδελαΐδα. Καθώς είναι κατά το ήμισυ μόνιμη πίστα, η αγωνιστική γραμμή πολλές φορές δεν είναι στρωμένη με ελαστικό. Κατά συνέπεια είναι ακάθαρτη και γλιστερή ειδικά στο ξεκίνημα του Σαββατοκύριακου. Αυτό αυξάνει το σπινάρισμα και οδηγεί σε μεγαλύτερο βαθμό φθοράς των ελαστικών. Η ροπή των υβριδικών μονάδων ισχύος νέας γενιάς εντείνει αυτό το φαινόμενο.
Η επιτάχυνση και το φρενάρισμα είναι κρίσιμοι παράγοντες για μια καλή απόδοση στη Μελβούρνη όπου τα διαμήκη φορτία στα ελαστικά είναι μεγαλύτερα από τα πλευρικά. Η συνδυαστικά βελτιωμένη πρόσφυση των ελαστικών P Zero, φέτος, αποτελεί ένα σημαντικό θετικό βήμα σ’ αυτό τον τομέα.
Το πίσω αριστερά ελαστικό καταπονείται περισσότερο στη Μελβούρνη καθώς υπάρχουν 10 δεξιές στροφές και έξι αριστερές. Η άσφαλτος είναι πολύ ομαλή, αυτό συντελεί στην αύξηση της διάρκειας ζωής των ελαστικών καθώς οι ομάδες χρησιμοποιούν υψηλό αεροδυναμικό φορτίο. Υπάρχουν πολλές αργές στροφές όπου παίζει σημαντικό ρόλο η μηχανική πρόσφυση που προσφέρουν τα ελαστικά.
Μια καλή εν δυνάμει ευέλικτη στρατηγική και η ικανότητα να προσέχεις τα ελαστικά είναι αποδοτικοί παράγοντας στην Αυστραλία όπου συχνά έχουμε απρόβλεπτο καιρό αλλά και την εμφάνιση αυτοκινήτου ασφαλείας. Από τους οδηγούς που θα εκκινήσουν ο Jenson Button είναι ο πολυνίκης στην Αυστραλία με τρεις νίκες. Η McLaren έχει τις περισσότερες νίκες στην Αυστραλία (11) αλλά ειδικά στη Μελβούρνη έχει όσες και η Ferrari (6).
Η στρατηγική του νικητή πέρυσι
Ο Nico Rosberg κέρδισε τον αγώνα για τη Mercedes εκκινώντας από την 3η θέση (σ.σ: οι κατατακτήριες δοκιμές έγιναν υπό βροχή). Ο Rosberg ακολούθησε μια στρατηγική μαλακής/μαλακής/μέσης γόμας την ίδια ακριβώς με όλους όσοι τερμάτισαν στις εννιά πρώτες θέσεις. Μετά από μια εμφάνιση του αυτοκινήτου ασφαλείας στην αρχή ο Rosberg έκανε το πρώτο του pit stop στο 12ο γύρο και το δεύτερο στον 38ο γύρο. Ο αγώνας διαρκεί 58 γύρους.
Αναμενόμενη διαφορά απόδοσης ανάμεσα στις δυο γόμες:
1.2 – 1.5 δευτερόλεπτα ανά γύρο
Η ομάδα της Pirelli επέλεξε τους αγωνιστικούς της αριθμούς:
#21, Paul Hembery (αγωνιστικός διευθυντής Pirelli): «Επέλεξα το 21 γιατί σ’ αυτή την ηλικία αρχίζουν να συμβαίνουν όλα τα ενδιαφέροντα, τα γενέθλιά μου είναι στις 21 Μαρτίου (ήταν επίσης του Ayrton Senna) και στις 21 Ιουνίου είναι η πρώτη μέρα του καλοκαιριού, η μεγαλύτερη μέρα του χρόνου…)
Ποιον ακολουθούμε στο Twitter αυτή τη βδομάδα: @takiinoue. Ο Ιάπωνας πρώην οδηγός της F1 έχει έναν από τους πιο διασκεδαστικούς ( και αυτοσαρκαστικούς) λογαριασμούς στο Twitter. Αν δεν ξέρετε τη δουλειά του είναι ενδιαφέρον να τον ακολουθήσετε ειδικά όταν κατηγορεί άλλους οδηγούς ότι οδηγούν όπως αυτός “driving like Taki Inoue”

Related posts