Αύξηση των περιστατικών τηλεφωνικής απάτης καταγράφεται τις τελευταίες ημέρες, σύμφωνα με ανακοίνωση της ΕΛΑΣ.
Οι πολίτες προειδοποιούνται να είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί απέναντι σε απατηλές τηλεφωνικές κλήσεις (γνωστές ως Vishing), οι οποίες αποσκοπούν στην υποκλοπή προσωπικών και τραπεζικών στοιχείων.
Οι επιτήδειοι δρουν με δύο βασικούς τρόπους:
Τηλεφωνικά μηνύματα: Οι δράστες καλούν από ελληνικούς αριθμούς και αναπαράγουν ηχογραφημένο μήνυμα στα αγγλικά, ισχυριζόμενοι ότι προέρχονται από τις αστυνομικές αρχές (εγχώριες ή διεθνείς). Στόχος είναι η υποκλοπή προσωπικών πληροφοριών των πολιτών, με σκοπό την οικονομική εξαπάτηση.
Παραπλανητικοί λογιστές ή εκπρόσωποι οργανισμών: Υποκρινόμενοι τους λογιστές ή εκπροσώπους αξιόπιστων οργανισμών, όπως ο ΕΦΚΑ ή ο ΔΕΔΔΗΕ, οι απατεώνες προσπαθούν να πείσουν τα θύματά τους ότι δικαιούνται επιστροφή χρημάτων ή επιδόματα (π.χ. Market Pass). Στη συνέχεια, τους ζητούν τραπεζικά στοιχεία, όπως αριθμούς πιστωτικών-χρεωστικών καρτών ή στοιχεία εισόδου σε λογαριασμούς ηλεκτρονικής τραπεζικής (e-banking).
Η Αστυνομία συνιστά στους πολίτες:
- Να είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί και επιφυλακτικοί απέναντι σε τέτοιου είδους κλήσεις.
- Να μην αποκαλύπτουν ποτέ προσωπικά ή τραπεζικά δεδομένα μέσω τηλεφώνου.
- Να αποφεύγουν να ακολουθούν ύποπτους συνδέσμους (links) που λαμβάνουν μετά από αντίστοιχες κλήσεις.
Η επαγρύπνηση και η προσοχή των πολιτών είναι απαραίτητες για την αποφυγή εξαπάτησης.