Subscribe Now

Trending News

Τα cookies επιτρέπουν μια σειρά από λειτουργίες που ενισχύουν την εμπειρία σας στo now24.gr.
Χρησιμοποιώντας αυτόν τον ιστότοπο, συμφωνείτε με τη χρήση των cookies, σύμφωνα με τις οδηγίες μας.
14 Αυγ 2022
Auto-Moto

Πρεμιέρα με Loeb στο Μόντε Κάρλο

Ο πρώτος αγώνας του 2013 τέλειωσε .Το ράλι του Μόντε Κάρλο για φέτος ανήκει στο παρελθόν και  στο βάθρο των νικητών ποιοι λέτε ότι ανέβηκαν;  Θα σας το έγραφα στην αρχή αν ήταν έκπληξη . Λοιπόν για  7η φορά στην καριέρα τους οι Sébastien Loeb – Daniel Elena επικράτησαν στο θρυλικό Ράλι Μόντε Κάρλο. Το Citroen DS3 με τους Loeb-Elena κέρδισαν και ανέβηκαν στην υψηλότερη θέση ( με συνολικό χρόνο 5.18.57.2) ενώ στην  δεύτερη θέση ήταν πραγματικά έκπληξη με τους  Ogier – Ingrassia και το VW Polo WRC ( με + 1.39.9) .Στο βάθρο βρέθηκε ακόμα ένα DS3 WRC με τους Dani Sordo – Carlo del Barrio, ενώ η κατάκτηση της 4ης θέσης από τους Hirvonen – Lehtinen προσέφερε ένα ιδιαίτερα θετικό ξεκίνημα στο πρωτάθλημα κατασκευαστών για την Citroën Total Abu Dhabi World Rally Team. Όντας ένα από τα δυσκολότερα ράλι που έχουν διεξαχθεί στο Πριγκιπάτο, το 81ο Ράλι του Μόντε Κάρλο χαρακτηρίστηκε από τις εξαιρετικά αντίξοες καιρικές συνθήκες οι οποίες οδήγησαν και στην ακύρωση των δύο τελευταίων ειδικών διαδρομών του αγώνα. Οι Sébastien Loeb – Daniel Elena έχοντας βρεθεί επικεφαλής του αγώνα από την πρώτη ημέρα, διατήρησαν μια σημαντικά διαφορά από τους διώκτες τους μέχρι το τέλος του αγώνα.

Η αγωνία τώρα κορυφώνεται για τις άλλες ομάδες στον επόμενο αγώνα του WRC, το ράλι Σουηδίας που θα γίνει από τις  7 εως τις 10 Φεβρουαρίου.

( Κατά τη γνώμη μου αν και πάλι το ισχυρό δίδυμο της Citroen  συνεχίσει το σερί των επιτυχιών, το καλύτερο θα ήταν να τα παρατούσαν).

Ας δούμε τώρα τι έγινε στο Μόντε Κάρλο.

 

Παρά τη μεγάλη εμπειρία του ο 9 φορές παγκόσμιος πρωταθλητής παραδέχθηκε ότι οι συνθήκες -ειδικά στην 14η ειδική διαδρομή- ήταν απίστευτα δύσκολες. «Απλά δεν μπορούσαμε να οδηγήσουμε. Προσπαθούσα να ανοίξω δρόμο πάνω σε ένα παχύ στρώμα παγωμένης γλίτσας και γλιστράγαμε συνέχεια. Πηγαίναμε με έως 30χλμ./ώρα στην ευθεία γιατί με μεγαλύτερη ταχύτητα απλά θα χάναμε τον έλεγχο του αυτοκινήτου!».

Η αρχική έκπληξη στο στρατόπεδο της Citroën για την απότομη λήξη του αγώνα γρήγορα αντικαταστάθηκε από συναισθήματα χαράς για την κατάκτηση της 1ης νίκης για το 2013. «Είναι λίγο περίεργο το φινάλε του αγώνα, όμως αν λάβουμε υπόψη μας τις εξαιρετικά δύσκολες συνθήκες καταλαβαίνουμε απόλυτα την απόφαση», δήλωσε ο επικεφαλής της Citroën Racing, Yves Matton. «Ο στόχος που είχαμε θέσει ήταν να έχουμε τουλάχιστον 2 αυτοκίνητα στο βάθρο και αυτό ακριβώς κάναμε. Παράλληλα είναι πολύ ικανοποιητικό να βλέπουμε 4 DS3 WRC στις 5 πρώτες θέσεις του αγώνα».

Αυτή η 7η νίκη στο Μόντε Κάρλο για τον Loeb ισοφάρισε το ρεκόρ των 4 συνεχόμενων νικών του Tommi Mäkinen. «Νιώθω λίγο περίεργα, όχι για το πώς εξελίχθηκε ο αγώνας, αλλά για το ότι αντιμετωπίσαμε όλων των ειδών τις συνθήκες, εκτός από στεγνή άσφαλτο. Νομίζω πως είναι το πρώτο Ράλι του Μόντε Κάρλο στο οποίο συμμετείχαμε και δεν χρησιμοποιήσαμε καθόλου ελαστικά slick. Βρεθήκαμε στην πρωτοπορία από την αρχή και είμαι πολύ χαρούμενος που μπορώ να απολαύσω αυτή τη νίκη, η οποία το πιθανότερο είναι και η τελευταία μου εδώ».

«Φυσικά είμαι ευχαριστημένος που η επιστροφή μου στη Citroën συνοδεύεται με μια θέση στο βάθρο», δήλωσε ο Dani Sordo. «Σε συνθήκες που κάθε άλλο παρά μου ταιριάζουν είναι ένα πραγματικά καλό αποτέλεσμα. Αναμφίβολα ήμουν αρκετά πίσω από τους δύο Sébastien, όμως ήταν ένας ιδιαίτερος αγώνας. Ανυπομονώ για το επόμενο ράλι!».

 

Τέλος, η 4η θέση του Mikko Hirvonen επέτρεψε στην Citroën Total Abu Dhabi World Rally Team να ολοκληρώσει τον πρώτο αγώνα διασφαλίζοντας διαφορά 19 βαθμών στο Πρωτάθλημα των Κατασκευαστών. «Ήμουν πιθανά λίγο τυχερός στο τέλος του αγώνα, αλλά είμαι ικανοποιημένος με το αποτέλεσμα», δήλωσε ο Φινλανδός. «Ήταν πολύ δύσκολος αγώνας και είναι θετικό το ότι ολοκληρώσαμε την προσπάθεια με ένα καλό αποτέλεσμα που θα μας βοηθήσει για τη συνέχεια του πρωταθλήματος».

Και μια ελληνική παρουσία στο Μόντε Κάρλο

Το ελληνικό πλήρωμα με οδηγό το Δημήτρη Δριβάκο και συνοδηγό την Κατερίνα Μπαντέ, μια συμμετοχή της εταιρείας Αδελφοί Σαρακάκη Α.Ε.Β.Μ.Ε., είδε την καρό σημαία του τερματισμού στο  81ο Rally Monte Carlo  οδηγώντας ένα αγωνιστικό Honda Civic Type-R Α7/R3.

Ο οδηγός του Honda Civic Type-R Δημήτρης Δριβάκος στον τερματισμό του αγώνα δήλωσε: «…η συμμετοχή μας στο Rally Monte Carlo 2013 ήταν μία μοναδική εμπειρία σε ακραίες καταστάσεις. Τόσο οι πολικές συνθήκες που επικρατούσαν καθ’ όλη τη διάρκεια του αγώνα όσο και ο απίστευτα μεγάλος αριθμός των θεατών που ενθάρρυνε τα πληρώματα σε όλες τις παγωμένες ειδικές διαδρομές είχαν δημιουργήσει ένα μοναδικό σκηνικό. Το Honda Civic κάλυψε απροβλημάτιστα τα 1800 χιλιόμετρα του αγώνα γλιστρώντας πάνω στις παγωμένες ειδικές διαδρομές και τα μοναδικό πρόβλημα που αντιμετωπίσαμε ήταν ένα σπασμένο παρμπρίζ, το οποίο αλλάχτηκε στο service park της 3η ημέρας.»

Σύμφωνα με τους διοργανωτές και του οδηγούς το φετινό Rally Monte Carlo ήταν ο πιο  δύσκολος αγώνας των τελευταίων 20 χρονών εξαιτίας των πολικών συνθηκών που επικρατούσαν. Χαρακτηριστικά στην ειδική διαδρομή Saint Nazaire η θερμοκρασία είχε αγγίξει τους -12ο.  Εξαιτίας της επικινδυνότητας του οδοστρώματος που είχε καλυφθεί από πάγο και χιόνι οι διοργανωτές του αγώνα αναγκάστηκαν να ακυρώσουν τις τελευταίες τρεις (3) ειδικές διαδρομές, ενώ και τις 4 ημέρες του αγώνα όλα τα πληρώματα χρησιμοποιούσαν λάστιχα με καρφιά.

Καλύτερες επιδόσεις : Loeb, 8 ταχύτεροι χρόνοι – Novikov, 3 – Ogier, 2 – Østberg, Bouffier & Sordo, από 1.

Related posts