Subscribe Now

Trending News

Τα cookies επιτρέπουν μια σειρά από λειτουργίες που ενισχύουν την εμπειρία σας στo now24.gr.
Χρησιμοποιώντας αυτόν τον ιστότοπο, συμφωνείτε με τη χρήση των cookies, σύμφωνα με τις οδηγίες μας.
01 Δεκ 2021
Auto-Moto

Ποιος θα γίνει Poleman στο Κατάρ; Σήμερα τα χρονομετρημένα δοκιμαστικά

Στις 4 το απόγευμα θα γίνουν σήμερα τα επίσημα χρονομετρημένα δοκιμαστικά και θα ξέρουμε ποιος από όλους θα ξεκινήσει αύριο Κυριακή πρώτος τον 20ο γύρο του Π.Π στη F1.

Στα χθεσινά ελεύθερα δοκιμαστικά ο Bottas έκανε τον καλύτερο χρόνο. Άλλωστε ο Φιλανδός μας έχει συνηθίσει τις Παρασκευές να «σπάει» τα χρονόμετρα.

Χθες το 2ο σκέλος των ανεπίσημων δομικών έγιναν με αναμμένους προβολείς στην πίστα  αφού ο  ήλιος είχε δύσει πριν βγουν τα μονοθέσια  στο «Losail International Circuit» που έχει μήκος  5.380 χλμ, περιλαμβάνει 16 στροφές . Οι οδηγοί αύριο Κυριακή θα καλύψουν 306.660 χλμ. που αντιστοιχούν σε 57 γύρους.

Στα 19 Grand Prix που προηγήθηκαν, στα ελεύθερα δοκιμαστικά, τις Παρασκευές –με ελάχιστες εξαιρέσεις-ο Bottas έκανε τον καλύτερο χρόνο. Και σήμερα (Παρασκευή 19 Νοεμβρίου) ο Φιλανδός κράτησε την παράδοση. Στα ανεπίσημα χρονομετρημένα δοκιμαστικά έκανε και πάλι τον καλύτερο χρόνο με 1:23.148 . Το 2ο καλύτερο χρόνο έκανε ο  Gasly (1:23.357).

Πίσω από τον Bottas και Gasly βρέθηκαν ο Verstappen και ο Hamilton ενώ ανεβασμένος  στην ψυχολογία και στους χρόνους ήταν ο Βρετανός Norris με McLaren .

Ο μόνος που δεν συμμετείχε στη 2η περίοδο των ελεύθερων δοκιμαστικών ήταν ο Nikita Mazepin ο οποίος αντιμετώπισε το πρωί πρόβλημα με το σασί. Οι μηχανικοί του δεν πρόλαβαν να το αντικαταστήσουν και ο Mazepin που έτσι και αλλιώς ήταν τελευταίος παρέμεινε θεατής.

Την  Κυριακή, στον 20ο  γύρο του παγκοσμίου πρωταθλήματος της Formula 1, αναμένεται να δούμε καλό αγώνα αφού ο Verstappen θέλει να κρατήσει την πρωτοπορία στη βαθμολογία ενώ ο Hamilton θα προσπαθήσει να ανέβει στο πρώτο σκαλί και να αλλάξει τα δεδομένα.

Ο αγώνας στο Κατάρ  θα είναι ένας από τους τέσσερις φετινούς που θα διεξαχθούν βράδυ, υπό το φως των προβολέων. Αυτό σημαίνει πως η διακύμανση της θερμοκρασίας του οδοστρώματος κατά τη διάρκεια του grand prix θα διαφέρει από αυτές τις θερμοκρασίες που έχει η άσφαλτος το απόγευμα. Αυτήν την περίοδο η θερμοκρασία το μεσημέρι είναι 28 βαθμούς Κελσίου ενώ το βράδυ στην έρημο πέφτει αισθητά.

Η πίστα, Losail International Circuit, έχει την άσφαλτο που στρώθηκε εκεί το 2004. Βρίσκεται στα περίχωρα της πρωτεύουσας της Ντόχα. Είναι αρκετά γρήγορη με στροφές μεσαίας και υψηλής ταχύτητας. Υπάρχει μια μεγάλη ευθεία περίπου ενός χιλιομέτρου όπου στη στροφή 1 όποιος φρενάρει τελευταίος θα μπορεί θεωρητικά να κάνει και την προσπέραση. Ιδανική για αρκετό θέαμα είναι η κερκίδα στην έξοδο της στροφής 10. Εκεί, σε αυτό το δυναμικό τμήμα της πίστας ,τα μονοθέσια  περνούν από τη γρήγορη στροφή της στροφής 9 και στη ζώνη πέδησης της στροφής 10.

Για το πρώτο Grand Prix στο Κατάρ η Pirelli επέλεξε τις σκληρές γόμες. Ο επικεφαλής F1 και αγώνων αυτοκινήτου Mario Isola είπε σχετικά:

«Το Κατάρ θα δώσει μια νέα πρόκληση σε ένα μοναδικό σημείο με ιδιαίτερο χαρακτήρα, αδημονούμε γι’ αυτή την πρώτη μας επίσκεψη. Πηγαίνοντας σε μια νέα πίστα δεν βαδίζουμε στο άγνωστο. Στηριζόμαστε στις προσομοιώσεις αλλά και στις πληροφορίες που συλλέξαμε ώστε να διαλέξουμε γόμες. Δεν είχαμε την ευκαιρία να μετρήσουμε την τραχύτητα της ασφάλτου με τα όργανά μας, αλλά ο οργανωτής μας έδωσε πολύ χρήσιμες πληροφορίες για τα χαρακτηριστικά της πίστας. Απ’ ότι εκτιμούμε τα πιο σκληρά ελαστικά της γκάμας μας, θα ταιριάξουν καλά στη Losail International Circuit  που έχει τραχιά άσφαλτο και απαιτητικές στροφές. Καθώς δεν έχουμε αγωνιστεί ξανά εκεί η αληθινή εικόνα για το πως δουλεύουν τα ελαστικά, θα φανεί αφότου φτάσουμε στην πίστα».

Τα δεδομένα και οι προσομοιώσεις των ομάδων δείχνουν πως η πίστα στο Losail φθείρει πολύ τα ελαστικά. Υπάρχουν πολύ απαιτητικές στροφές, παρόμοιες με αυτές στο Silverstone. Η τραχιά άσφαλτος φθείρει τα ελαστικά γρήγορα. Επίσης λόγω της άμμου ( η πίστα βρίσκεται στην έρημο) επηρεάζεται η πρόσφυση. Παρότι σε πολλά σημεία έχει τοποθετηθεί τεχνητό γκαζόν ώστε να συγκρατεί την άμμο της ερήμου, η άσφαλτος έχει πολύ σκόνη και αυτό επηρεάζει την πρόσφυση.

Το γεγονός ότι δεν υπάρχουν αγώνες υποστήριξης στο πρόγραμμα και η πίστα δεν έχει χρησιμοποιηθεί τελευταία σημαίνει πως δεν υπάρχει στρωμένη γόμα στο οδόστρωμα. Γόμα στρώθηκε σήμερα στα ελεύθερα δοκιμαστικά. Οι οδηγοί αντιμετώπισαν το ολισθηρό οδόστρωμα που αύριο στα επίσημα χρονομετρημένα δοκιμαστικά το κράτημα θα είναι καλύτερο.Η ευθεία εκκίνησης τερματισμού έχει μήκος λίγο πάνω από ένα χιλιόμετρο ενώ μετά ακολουθούν 16 στροφές.

Οι στροφές από την 12 έως την 14 αποτελούν μια τριπλέτα δεξιάς κατεύθυνσης που μοιάζει με μια παρατεταμένη στροφή υψηλών πλευρικών φορτίσεων που φτάνουν τα 5.2g. Υπό αυτή την έννοια θυμίζει την περίφημη στροφή 8 στην Τουρκία μόνο που έχει αντίθετη φορά.

Τέλος οι αγωνοδίκες για να αποφύγουν δυσάρεστες εκπλήξεις αποφάσισαν  για τις στροφές  4, 12, 13 και 16 τα όρια της πίστας να διαμορφώνονται από τα κέρμπ. Δηλαδή στα μονοθέσια που έχουν και τους τέσσερις τροχούς  πάνω στα κέρμπ θα μηδενίζονται οι χρόνοι. Θα είναι έγκυροι οι χρόνοι τους αν ακουμπούν μόνο οι δύο τροχοί.

Ο αγώνας την Κυριακή 21/11 θα ξεκινήσει στις 4 το απόγευμα και θα μεταδοθεί από την ΕΡΤ2 και την Cosmote Sport5 HD.

 

Related posts