Subscribe Now

Trending News

Τα cookies επιτρέπουν μια σειρά από λειτουργίες που ενισχύουν την εμπειρία σας στo now24.gr.
Χρησιμοποιώντας αυτόν τον ιστότοπο, συμφωνείτε με τη χρήση των cookies, σύμφωνα με τις οδηγίες μας.
22 Οκτ 2020
SLIDER

Ποιοι γλιτώνουν τις αυξήσεις στα τέλη κυκλοφορίας 2020

Τις αυξήσεις στα τέλη κυκλοφορίας 2020 αναμένεται –πιθανότατα- να γλιτώσουν οι ιδιοκτήτες νέων αυτοκινήτων.

Τι πρέπει να ξέρετε για το WLTP

Σε ολόκληρη την Ευρώπη έχει αλλάξει ο τρόπος μέτρησης των εκπομπών ρύπων και κατανάλωσης καυσίμου. Θα ακούτε συχνά να μιλάνε για το WLTP. Με βάση τους νέους κανονισμούς άλλαξε ο τρόπος που γίνονται οι εργοστασιακές μετρήσεις στα αυτοκίνητα.

Τι είναι όμως ακριβώς το WLTP; Το πρότυπο NEDC από τον Σεπτέμβριο του 2017 άρχισε να αντικαθιστάται με το WLTP. Ο νέος τρόπος μέτρησης στην κατανάλωση καυσίμων αλλά και των ρύπων είναι σίγουρα υπέρ του καταναλωτή. Με τον εναρμονισμένο κύκλο οδήγησης και τον νέο τρόπο μέτρησης έχουμε μεγαλύτερη ακρίβεια στις μετρήσεις. Αν μια εργοστασιακή μέτρηση έδινε κατανάλωση σε κάποιο αυτοκίνητο 4.6 λίτρα στα 100 χιλιόμετρα αλλά ο οδηγός το μετρούσε και δεν έπεφτε ποτέ κάτω από 5.8 λίτρα αυτό οφειλόταν γιατί τα εργοστάσια δεν έκαναν ποτέ μετρήσεις σε πραγματικές συνθήκες οδήγησης. Με το σύστημα WLTP η νέα διαδικασία για τη μέτρηση της κατανάλωσης καυσίμου και των εκπομπών CO₂ προσανατολίζεται περισσότερο στην καθημερινή συμπεριφορά οδήγησης.

Το νέο πρότυπο WLTP (“Worldwide Harmonized Light-Duty Vehicles Test Procedure”) αναπτύχθηκε βάσει στοιχείων διαδρομής που συλλέχθηκαν παγκοσμίως και καλύπτει κυκλοφοριακές συνθήκες από την κυκλοφορία στο κέντρο της πόλης έως τα ταξίδια σε αυτοκινητοδρόμους. Αντίθετα από το NEDC, το WLTP είναι πολύ πιο δυναμικό, καθώς περιλαμβάνει περισσότερες επιταχύνσεις και πεδήσεις. Επιπλέον, στην WLTP λαμβάνεται υπόψη η επίδραση του προαιρετικού εξοπλισμού στο βάρος, στην αεροδυναμική και στην κατανάλωση του ηλεκτρικού δικτύου (ρεύμα ηρεμίας).

Αυτό βέβαια έχει μια πρόσθετη επιβάρυνση και λογικό ήταν να προκαλέσει πανικό στους ιδιοκτήτες των νέων αυτοκινήτων.

Ο κυβερνητικός εκπρόσωπος Στέλιος Πέτσας τόνισε ότι θα υπάρξει κυβερνητική παρέμβαση για να λυθεί το ζήτημα.

«Έχουμε επικοινωνήσει με τους συναρμόδιους Υπουργούς, τον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών και το οικονομικό επιτελείο της Κυβέρνησης. Η οποιαδήποτε αναπροσαρμογή στις εκπομπές ρύπων των αυτοκινήτων δεν θα οδηγήσει σε επιβάρυνση των πολιτών από τέλη κυκλοφορίας. Θα γίνει όποια αναγκαία προσαρμογή χρειάζεται ώστε η όποια αλλαγή να είναι δημοσιονομικά ουδέτερη» ξεκαθάρισε ο κυβερνητικός εκπρόσωπος.

Τα τέλη κυκλοφορίας υπολογίζονται με βάση τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα ανά χιλιόμετρο. Δείτε τις μετρήσεις αν και ακόμη δεν έχει υπολογιστεί ο τρόπος πληρωμής των τελών  κυκλοφορίας.

0-90 γρ. CO2 – Μηδέν ευρώ

91-100 γρ. CO2 – 0,90 ευρώ / γραμμάριο

101-120 γρ. CO2 – 0,98 ευρώ / γραμμάριο

121-140 γρ. CO2 – 1,20 ευρώ / γραμμάριο

141-160 γρ. CO2 – 1,85 ευρώ / γραμμάριο

161-180 γρ. CO2 – 2,45 ευρώ / γραμμάριο

181-200 γρ. CO2 – 2,78 ευρώ / γραμμάριο

201-250 γρ. CO2 – 3,05 ευρώ / γραμμάριο

Άνω από 251 γρ. CO2 – 3,72 ευρώ / γραμμάριο

Related posts