Subscribe Now

Trending News

Τα cookies επιτρέπουν μια σειρά από λειτουργίες που ενισχύουν την εμπειρία σας στo now24.gr.
Χρησιμοποιώντας αυτόν τον ιστότοπο, συμφωνείτε με τη χρήση των cookies, σύμφωνα με τις οδηγίες μας.
03 Μαρ 2021
Υγεία

Ποιες διατροφικές συνήθειες “πυροδοτούν” την ημικρανία

Η ημικρανία είναι η συχνότερη νευρολογική νόσος. Στις βασικές αιτίες πρόκλησης περιλαμβάνονται οι ορμόνες, τα γονίδια, το στρες, η κούραση, ο κακός ύπνος, οι περιβαλλοντικές συνθήκες (αλλαγές καιρού, υψόμετρο, κακός εξαερισμός χώρου, κακός φωτισμός, δυσάρεστες οσμές) και φυσικά η κακή διατροφή.

Έχει διαπιστωθεί ότι κάποιοι διατροφικοί παράγοντες ευθύνονται κατά ένα ποσοστό για την εκδήλωση ημικρανίας.

Δείτε συνήθειες που σχετίζονται με τη διατροφή αλλά και τροφές και συστατικά που μπορεί να «πυροδοτήσουν» ή να επιδεινώσουν την ημικρανία:

 

  • Περιττά κιλά: Έρευνες έχουν δείξει ότι οι υπέρβαροι και οι παχύσαρκοι διατρέχουν υψηλότερο κίνδυνο ημικρανιών. Το γεγονός οφείλεται αφενός στην αντίσταση στην ινσουλίνη, αφετέρου στην έκκριση συγκεκριμένων ορμονών πεπτιδίων από τον λιπώδη ιστό, που φαίνεται ότι μπορεί να πυροδοτήσουν μια κρίση ημικρανίας.
  • Παράλειψη γευμάτων: Τόσο η παράλειψη γευμάτων όσο και η πολύωρη αποχή από το φαγητό, μπορούν να προκαλέσουν πτώση του σακχάρου, η οποία με τη σειρά της μπορεί να προκαλέσει πονοκέφαλο ή ημικρανία. Συστήνεται η κατανάλωση μικρών και συχνών γευμάτων, τα οποία δεν απέχουν χρονικά μεταξύ τους πάνω από 4 ώρες.
  • Αλκοόλ: Σύμφωνα με κάποιες μελέτες, η κατανάλωση αλκοόλ μπορεί να οδηγήσει σε εμφάνιση ημικρανίας, ενώ η δράση του κόκκινου κρασιού πιθανόν να είναι περισσότερο επιβαρυντική.
  • Καφεΐνη: Τόσο η αυξημένη πρόσληψη όσο και η στέρηση καφεΐνης σε άτομα που την καταναλώνουν συστηματικά έχουν συσχετισθεί με την ημικρανία, λόγω της αγγειοσυσταλτικής της δράσης.
  • Σοκολάτα: Έρευνες συνδέουν την κατανάλωση σοκολάτας με την εκδήλωση ημικρανίας, γεγονός που αποδίδεται σε συστατικά όπως η θεοβρωμίνη, η καφεΐνη και ορισμένες αμίνες που περιέχει.
  • Αφυδάτωση: Ακόμη και η ήπια αφυδάτωση μπορεί να προκαλέσει ημικρανία. Η πρόσληψη υγρών κατά το πρώτο ημίωρο εμφάνισης των συμπτωμάτων μπορεί να βοηθήσει.
  • Παγωμένα τρόφιμα και ροφήματα: H κατανάλωσή τους είναι πιθανό να οδηγήσει σε εμφάνιση πονοκεφάλου, προκαλώντας σύσπαση των αγγείων που βρίσκονται γύρω από το στόμα και τον λαιμό.
  • Τυρί: Τα ώριμα τυριά, π.χ. τσένταρ, μοτσαρέλα, παρμεζάνα, ροκφόρ, γραβιέρα, κασέρι, προβολόνε, μπρι, καμαμπέρ, έμενταλ, γκούντα, έχουν συσχετισθεί με την εκδήλωση ημικρανίας, λόγω της τυραμίνης που περιέχουν. Άλλα τρόφιμα που περιέχουν τυραμίνη είναι τα φασόλια, τα κουκιά, τα αποξηραμένα φρούτα και ορισμένα προϊόντα ζύμωσης, όπως η μπίρα και τα λαχανικά τουρσί.
  • Γλουταμινικό μονονάτριο: Χρησιμοποιείται ως ενισχυτικό γεύσης σε συσκευασμένα τρόφιμα, ενώ υψηλή περιεκτικότητα σε αυτό έχουν τα προϊόντα σόγιας, συσκευασμένα έτοιμα γεύματα ασιατικών φαγητών, τα προϊόντα επεξεργασμένου κρέατος και πολλά κονσερβοποιημένα τρόφιμα.
  • Νιτρώδη άλατα: Περιέχονται κυρίως σε αλλαντικά και προμαγειρεμένα τρόφιμα και έχει φανεί ότι μπορεί να επιδεινώσουν τα συμπτώματα της ημικρανίας.

Related posts