Subscribe Now

Trending News

Τα cookies επιτρέπουν μια σειρά από λειτουργίες που ενισχύουν την εμπειρία σας στo now24.gr.
Χρησιμοποιώντας αυτόν τον ιστότοπο, συμφωνείτε με τη χρήση των cookies, σύμφωνα με τις οδηγίες μας.
29 Μαρ 2024
Auto-Moto

Pirelli – Προεπισκόπηση Grand Prix Τέξας


Ο προτελευταίος αγώνας της σεζόν είναι το Grand Prix των ΗΠΑ, το οποίο διεξήχθη για πρώτη φορά στο Texas πέρσι. Για φέτος επιλέχθηκε ο ίδιος συνδυασμός ελαστικών: P Zero Orange hard και P Zero White medium.
Η πίστα του Austin είναι ένα εξαιρετικά ποικίλο σιρκουί που καταπονεί τα ελαστικά με υψηλά φορτία, καθώς γρήγορα και ομαλά κομμάτια εναλλάσσονται με άλλα, πιο αργά και τεχνικά. Αυτό σημαίνει ότι δοκιμάζονται οι συνολικές ικανότητες ενός ελαστικού, καθώς η ελκτική πρόσφυση στην έξοδο των αργών στροφών είναι εξίσου σημαντική με την πλευρική πρόσφυση που απαιτούν οι αλλαγές κατεύθυνσης με υψηλή ταχύτητα – ένα ακόμα χαρακτηριστικό γνώρισμα του Circuit of the Americas μήκους 5.513m.

Paul Hembery: «Τα σκληρά και μεσαία ελαστικά είναι η καλύτερη επιλογή για το Grand Prix των ΗΠΑ, επειδή το σιρκουί καταπονεί τα ελαστικά με υψηλά φορτία και χρειάζονται οι πιο ανθεκτικές γόμες της γκάμας. Υπάρχουν μερικές γρήγορες στροφές και πολλές υψομετρικές διαφορές – από αυτή την άποψη μοιάζει με το Spa. Όσο περισσότερα φορτία δέχεται το ελαστικό, τόσο υψηλότερη θερμοκρασία αναπτύσσεται – και αυτό αυξάνει τη φθορά και το degradation. Φέτος που ερχόμαστε στην Αμερική για δεύτερη φορά ξέρουμε καλύτερα τι να περιμένουμε, ενώ πέρσι – όπου πάλι είχαμε επιλέξει σκληρή και μεσαία γόμα – ήταν ένα βήμα στο άγνωστο. Οι φετινές γόμες είναι πιο μαλακές, επομένως προβλέπουμε περίπου δύο pit stops στον αγώνα, πάντα ανάλογα και με την εξέλιξη της πίστας. Αν και Νοέμβριος, ο καιρός φαίνεται να είναι ζεστός, κάτι που εμφανώς επηρεάζει και το θερμικό degradation. Το Αμερικανικό κοινό επεφύλαξε μία φανταστική υποδοχή στη Formula 1, και ο περσινός αγώνας έχει μείνει αξέχαστος, γι αυτό και ανυπομονούμε να επιστρέψουμε σε μία χώρα με τόσους οπαδούς της F1, που παράλληλα είναι βασική αγορά για τα Ultra High Performance ελαστικά μας.»

Jean Alesi: «Το Grand Prix των ΗΠΑ το 1990 ήταν το πρώτο μου grand prix με ελαστικά Pirelli με την Tyrell, και εξελίχθηκε σε πολύ καλό αγώνα για μένα. Ήταν το πρώτο μου grand prix και η πρώτη μου ολοκληρωμένη σεζόν, γι’ αυτό και πάντα θα το θυμάμαι. Την εποχή εκείνη, τα Αμερικανικά σιρκουί της F1 ήταν κυρίως πίστες δημόσιων δρόμων, όπως άλλωστε και του Phoenix. Επίσης, οι κανονισμοί για την εξέλιξη των ελαστικών ήταν απολύτως ανοιχτοί: οι διαστάσεις ήταν συγκεκριμένες αλλά πέραν τούτου οι κατασκευαστές είχαν απόλυτη ελευθερία. Με την Pirelli, μπορούσαμε να τρέξουμε σε όλο τον αγώνα χωρίς στάση, ενώ οι άλλοι αναγκάζονταν να σταματούν. Και αυτό ήταν το μυστικό των ισχυρών μας επιδόσεων που άφησε τους πάντες έκπληκτους. Οδήγησα τον αγώνα για αρκετούς γύρους και τερμάτισα δεύτερος πίσω από τον Ayrton Senna με την πολύ ισχυρότερη McLaren-Honda! Τόσο σπουδαίο ρόλο έπαιξαν τα ελαστικά. Ασφαλώς τώρα το Αμερικανό Grand Prix είναι πολύ διαφορετικό. Την πρώτη χρονιά – το 2012 – το Austin ήταν πραγματική υπερπαραγωγή, με εκλεκτούς προσκεκλημένους, από ηθοποιούς μέχρι αστροναύτες, και ήταν φανταστικό να βλέπουμε τον ενθουσιασμό των Αμερικανών με τη Formula 1. Δεν ήταν το ίδιο στην εποχή μου όπου δεν υπήρχε τόσο ενδιαφέρον για τη F1 στην Αμερική. Η πίστα του Austin προσφέρει και συναρπαστικό θέαμα, κάτι που προφανώς μετράει. Μία από τις λεπτομέρειες που πιστεύω ότι όλοι θυμούνται είναι τα καπελάκια cowboy της Pirelli στο βάθρο: είχαν πολύ πλάκα …»

Σχέση πίστας/ελαστικών:
Όπως το Abu Dhabi, το Austin είναι ένα από τα λίγα αριστερόστροφα σιρκουί του ημερολογίου. Άλλες αριστερόστροφες πίστες είναι της Κορέας, της Σιγκαπούρης και της Βραζιλίας.
Ο ασφαλτοτάπητας στο Austin, καινούργιος πέρσι, είναι γενικά πολύ ομαλός, αλλά κάθε χρόνο τείνει να γίνεται πιο τραχύς. Αυτό συμβαίνει επειδή φθείρεται το εξωτερικό στρώμα και βγαίνουν στην επιφάνεια τα χαλίκια της ασφάλτου.

Related posts