Ήταν 1985 όταν η Pirelli παρουσίασε για πρώτη φορά ένα επαναστατικό ελαστικό, το P Zero. Για πρώτη φορά τότε το «φόρεσε» η Lancia Delta S4 Stradale. Το P Zero, πέτυχε το στόχο του και πλέον χάρη στην συνεχή εξέλιξή του έγινε σημείο αναφοράς καινοτομίας και τεχνολογίας.
Το Pirelli P Zero που θεωρείται ότι είναι το ελαστικό υψηλών επιδόσεων, γιορτάζει φέτος την 40ή του επέτειο. Ξεκινώντας από μία και μόνο επαναστατική ιδέα, είναι πλέον μια από τις πλέον αναγνωρισμένες μάρκες στον κλάδο και η προτιμώμενη επιλογή των κατασκευαστών πολυτελών αυτοκινήτων.
Η λίστα των αυτοκινήτων που έχουν εξοπλιστεί με αυτά τα ελαστικά είναι εκτενής και περιλαμβάνει εμβληματικά μοντέλα, όπως τα Ferrari F40, 512 Testarossa, και LaFerrari· Lamborghini Countach, Diablo, Murciélago, και Aventador· McLaren MP4-12C και P1· Pagani Zonda, Huayra, και Utopia· Aston Martin Vanquish, DB9, V12 Vantage· καθώς και διάφορες εκδόσεις των Porsche 911, Cayenne, και Macan.
Το P Zero συνεχίζει να θέτει τα πρότυπα για τα ελαστικά υψηλών επιδόσεων και σήμερα, όπως επιβεβαιώνεται συχνά από συγκριτικές δοκιμές που δημοσιεύονται από κορυφαία αυτοκινητιστικά έντυπα.
Παράλληλα, το P Zero βρίσκεται πάντα στην αιχμή των καινοτομιών της Pirelli. Το 2019, το P Zero εισήγαγε για πρώτη φορά το πακέτο Elect για ηλεκτρικά και plug-in υβριδικά οχήματα, το οποίο έγινε σημείο αναφοράς στη βιομηχανία. Το 2023, η Pirelli παρουσίασε το P Zero E, το πρώτο ελαστικό Ultra High-Performance (UHP) με τουλάχιστον 55% υλικά βιολογικής ή ανακυκλωμένης προέλευσης, κερδίζοντας την πολυπόθητη αξιολόγηση “τριπλό Α” στην ευρωπαϊκή ετικέτα ελαστικών.
Στον μηχανοκίνητο αθλητισμό, όπου γεννήθηκε, το P Zero είναι συνώνυμο της κορυφαίας απόδοσης: από τη Formula 1 έως διάφορες άλλες κατηγορίες αγώνων.
Η ιστορία του P ZERO
Η Lancia Delta S4 έγινε θρύλος για τις τεχνολογικές της καινοτομίες και τη δυναμική της αιχμής, με την Pirelli να αποτελεί τη φυσική επιλογή για την ανάπτυξη ενός ελαστικού ικανού να προσφέρει εξαιρετικές επιδόσεις. Αυτή η μοναδική απαίτηση πυροδότησε μια πραγματική επανάσταση στη βιομηχανία ελαστικών, οδηγώντας στη δημιουργία της κατηγορίας UHP (Ultra High-Performance). Το όνομα “P Zero” συμβόλιζε μια νέα αρχή για την ιταλική εταιρεία ελαστικών, συνδυάζοντας το παραδοσιακό “P” της Pirelli με τη λέξη “Zero”.
Εκείνη την εποχή, το κορυφαίο ελαστικό επιδόσεων της Pirelli ήταν το P7: το πρώτο χαμηλού προφίλ ελαστικό στην ιστορία, που κυκλοφόρησε το 1976. Η γνώση που αποκτήθηκε από το P7 – τόσο στους δρόμους όσο και στις πίστες – σε συνδυασμό με το όραμα του μηχανικού της Pirelli, Μάριο Μετσανότε, άνοιξε τον δρόμο για το P Zero.
Ένας δημοσιογράφος αυτοκινήτων αφού οδήγησε μια Delta S4 εξοπλισμένη με τα τότε νέα ελαστικά P Zero έγραψε την καινοτομία του P Zero με χιουμοριστικό τρόπο:
«Ας ελπίσουμε ότι η τροχαία είναι ενημερωμένη. Δεν θα θέλαμε το λείο μέρος να περάσει για φθαρμένο ελαστικό!»
Η εμπειρία της Pirelli στον μηχανοκίνητο αθλητισμό ήταν καθοριστική για τη μεταφορά αυτής της προηγμένης τεχνολογίας στα ελαστικά δρόμου. Ένα ιδιαίτερα αξιοσημείωτο περιστατικό ανέδειξε τις ευρείες δυνατότητες του P Zero για χρήση σε δρόμους.
Η στρατηγική της PIRELLI
Στους επόμενους μήνες, η Pirelli αναμένεται να παρουσιάσει την πολυαναμενόμενη πέμπτη εξέλιξη του διάσημου P Zero που όπως υποστηρίζουν στην Pirelli θα είναι μια ακόμη τεχνολογική καινοτομία.