Του Πέρη Χαλάτση
Αν η πανελλαδική παρουσίαση του νέου SUV της Volkswagen, του μικρού T-Roc, είχε γίνει δύο ημέρες αργότερα, τότε θα είχαμε κάνει Χριστούγεννα στα Τρίκαλα Κορινθίας.
Καθώς ανεβαίναμε προς το βουνό για να φθάσουμε στο σημείο της παρουσίασης βλέπαμε τις προετοιμασίες με τα λάστιχα και τις αλυσίδες που έκαναν οι κάτοικοι της περιοχής για να αντιμετωπίσουν το χιόνι που θα έπεφτε τη νύκτα.
Οδηγήσαμε το νέο T-Roc στη βενζινοκίνητη έκδοση με τον 3κύλινδρο κινητήρα των 1000 κ.εκ που αποδίδει 115 ίππους και χρησιμοποιεί μηχανικό κιβώτιο 6 σχέσεων. Με αυτό το μικρό σε κινητήρα μοντέλο , το T-Roc δίνει νέα ώθηση στα SUV της Volkswagen. Και με αυτό το αυτοκίνητο η Volkswagen συμπληρώνει τη σειρά των SUV , που απαρτίζεται από τα Touareg, Tiguan, Tiguan Allspace.
Καλά με ένα τόσο μεγάλο αμάξωμα με έναν τόσο μικρό κινητήρα το αυτοκίνητο δεν «σέρνεται» στο δρόμο;
Το T-Roc έχει πρωτοποριακή σχεδίαση με καινοτόμες γραμμές. Η οροφή είναι σε στυλ κουπέ . Συνδυάζει την επιβλητικότητα ενός SUV με τον δυναμισμό ενός compact hatchback. Αν το παρατηρήσεις καλά θα διαπιστώσεις ότι ακολουθεί μια coupe-φόρμα που δεν σε αφήνει αδιάφορο. Για αυτό μπορούμε να πούμε ότι με το νέο SUV η VW γυρίζει σελίδα στην ιστορία της κυρίως λόγω του σχήματος που είναι πιο μντέρνο. Άλλωστε το πρώτο που παρατηρείς είναι το φαρδύ μπροστινό μέρος του αυτοκινήτου. Με το σύγχρονο design απευθύνεται στο αγοραστικό κοινό που θέλει και λίγο γεύση από life –style.
Το «δικό» μας είχε κρυστάλλινη οθόνη 8 ιντσών (6,5 ίντσες είναι στη βασική έκδοση) . Το Τ-Roc είναι εφοδιασμένο με τη νέα γενιά του πλήρως ψηφιακού πίνακα οργάνων Active Info Display. Η VW έδωσε έμφαση και επένδυσε τόσο στον εξωτερικό σχεδιασμό του αυτοκινήτου όσο και στα gadget. Θα έλεγα ότι παραμέλησε –ίσως για να κρατήσει σε λογικά επίπεδα την τιμή του- το εσωτερικό του T-Roc. Θα μου πείτε ποιος ασχολείται σήμερα με τα πλαστικά στο εσωτερικό του αυτοκινήτου όταν έχει μπροστά μεγάλες οθόνες και πάρα πολλά gadget. Η όχι τόσο καλή επιλογή των πλαστικών –που ευτυχώς δεν τρίζουν- περνάει σε δεύτερη μοίρα.
Πέντε άτομα φιλοξενούν τις αποσκευές τους στα 445 λίτρα . Αν πέσουν τα καθίσματα τότε ο αποθηκευτικός χώρος αυξάνεται μέχρι τα 1.290 λίτρα. Από τους καλύτερους στην κατηγορία του.
Αν η VW έκανε κάποιους συμβιβασμούς στα πλαστικά στο εσωτερικό, δεν έκανε κανένα συμβιβασμό στην ασφάλεια αλλά και στην οδηγική απόλαυση. Ο οδηγός από τα πρώτα χιλιόμετρα μπορεί να καταλάβει ότι τόσο το τιμόνι όσο και το σύστημα διεύθυνσης είναι υποδειγματικά. Το T-Roc πατάει καλά στο δρόμο. Το σημαντικό είναι ακόμη ότι χωρίς να είναι ιδιαίτερα σκληρές οι αναρτήσεις του , δεν γέρνει στις στροφές . Με δύο λόγια ο οδηγός έχει αίσθηση στους τροχούς με όποιον τρόπο και αν κινείται.
Θα πρέπει να διευκρινίσουμε όμως ότι το νούμερο μπορεί να δείχνει υψηλό αλλά έχει τόσο μεγάλη γκάμα συστημάτων υποστήριξης οδηγού, που δικαιολογεί τις υψηλές τιμές.
- Adaptive Cruise Control (ACC) [σύστημα προσαρμογής της ταχύτητας με βάση την ταχύτητα των προπορευόμενων οχημάτων]
- Emergency Assist [Ημι-αυτόνομη οδήγηση σε περίπτωση έκτακτης ιατρικής ανάγκης οδηγού]
- Light Assist main-beam control system [αυτόματη χρήση προβολέων]
- Park Assist park-steering assistant with the manoeuvre braking function [βοήθεια στους ελιγμούς στάθμευσης]
- Proactive occupant protection system [προληπτική προστασία επιβατών]
- Rear View camera system [πίσω κάμερα]
- Σύστημα αλλαγής λωρίδας κυκλοφορίας Blind Spot Monitor με Rear Traffic Alert [προειδοποίηση για επερχόμενα οχήματα]
- Traffic Jam Assist [Ημι-αυτόνομος έλεγχος ταχύτητας και πορείας του οχήματος σε μποτιλιαρίσματα]
- Dynamic Road Sign Display [παρακολούθηση και απεικόνιση οδικών σημάτων]
Το T-Roc είναι διαθέσιμο με τρείς κινητήρες βενζίνης στα 1.000 κ.εκ. με 115 ίππους ( αυτό δοκιμάσαμε) , 1.500 κ.εκ. με 150 ίππους και 2λιτρο με 190 ίππους. Υπάρχει και η πετρελαιοκίνητη έκδοση που είναι 2λιτρη 4Motion με 150 ίππους.