Κάποιοι ανεπαίσθητοι ήχοι που άκουσαν οι ερευνητές που αναζητούν το εξαφανισμένο υποβρύχιο δίνουν κάποιες αμυδρές ελπίδες. Οι ήχοι ελπίδας είναι ελάχιστες δεδομένου ότι τελειώνουν τα αποθέματα του οξυγόνου.
Οι αμερικανικές αρχές ανέφεραν ότι τα ειδικά μη επανδρωμένα ερευνητικά σκάφη που βρίσκονται στο σημείο των ερευνών μπορεί να είναι κοντά στον εντοπισμό του τουριστικού υποβρυχίου Titan.
Όπως μετέδωσε το CNN, ερευνητικά συνεργεία εντόπισαν ήχους χτυπημάτων με χρονική απόσταση μισής ώρας μεταξύ τους, γεγονός που αν ισχύει δείχνει ότι οι τουρίστες του Τιτανικού που είχαν καταδυθεί στο σημείο του διάσημου ναυαγίου με ένα μικρό, ιδιωτικό βαθυσκάφος, είναι εν ζωή και περιμένουν να τους σώσουν.
Την ίδια στιγμή στην περιοχή συρρέουν ειδικά σκάφη που «χτενίζουν» μια περιοχή 30.000 τετραγωνικών μέτρων. Οι έρευνες πλέον επεκτείνονται σε μεγαλύτερο βάθος, με τη χρήση σόναρ, τόσο οι Ηνωμένες Πολιτείες όσο και η Γαλλία στέλνουν στο σημείο ωκεανογραφικό πλοίο, εξοπλισμένο με ρομπότ και ειδικό σκάφος ανάσυρσης βαρέων αντικειμένων από το βυθό. Το Πολεμικό Ναυτικό των ΗΠΑ δήλωσε ότι στέλνει ένα FADOSS για να βοηθήσει στις προσπάθειες έρευνας και διάσωσης.
Όμως σε περίπτωση που το υποβρύχιο έχει μπλεχτεί στα συντρίμμια του ναυαγίου του Τιτανικού τότε η πρόσδεση του σκάφους από άλλο μη επανδρωμένο σκάφος θεωρείται εξαιρετικά δύσκολη.
Η OceanGate είχε προειδοποιήσει για πιθανά «καταστροφικά» προβλήματα
Χθες, το New York Times δημοσίευσε μια επιστολή που γράφτηκε το 2018 από ηγέτες της βιομηχανίας στον τομέα των υποβρυχίων σκαφών, προειδοποιώντας τον Στόκτον Ρας για πιθανά «καταστροφικά» προβλήματα με την ανάπτυξη του Titan. Ο Ρας είναι ο δημιουργός του Titan, Διευθύνων Σύμβουλος της OceanGate και ένας από τους πέντε ανθρώπους στο σκάφος που χάθηκε.
Η Marine Technology Society – μια βιομηχανική ομάδα που αποτελείται από «μηχανικούς ωκεανών, τεχνολόγους, υπεύθυνους χάραξης πολιτικής και εκπαιδευτικούς» – εξέφρασε «ανησυχία σχετικά με την ανάπτυξη του Titan και τις προγραμματισμένες αποστολές του Τιτανικού».
Προειδοποίησαν ενάντια στην «τρέχουσα πειραματική προσέγγιση που υιοθετήθηκε από την OceanGate».
Το ζήτημα ήταν εάν το υποβρύχιο Titan θα αξιολογούταν ανεξάρτητα από τις ρυθμιστικές αρχές του κλάδου ή τους αξιολογητές κινδύνου.
Σχεδόν ένα χρόνο μετά την αποστολή της επιστολής, η OceanGate δημοσίευσε μια ανάρτηση στο blog της εξηγώντας γιατί δεν θα πιστοποιούσαν το Titan. Στη δημοσίευση, η εταιρεία διαβεβαιώνει ότι «τα υποβρύχια Titan έχουν σχεδιαστεί, κατασκευαστεί και επιθεωρηθεί σύμφωνα με αποδεκτά πρότυπα», αλλά δεν αναφέρεται «στους χειριστές τέτοιων σκαφών». Η εταιρεία ανησυχούσε επίσης ότι η διαδικασία ταξινόμησης θα μπορούσε να επιβραδύνει την ανάπτυξη και να λειτουργήσει ως τροχοπέδη στην καινοτομία.