Subscribe Now

Trending News

Τα cookies επιτρέπουν μια σειρά από λειτουργίες που ενισχύουν την εμπειρία σας στo now24.gr.
Χρησιμοποιώντας αυτόν τον ιστότοπο, συμφωνείτε με τη χρήση των cookies, σύμφωνα με τις οδηγίες μας.
31 Ιούλ 2021
Auto-Moto

Παγκόσμια παρουσίαση στην Ελλάδα: Οδηγούμε το νέο Dacia Duster 2ης γενιάς

Του Πέρη Χαλάτση

Αν και το σωστό είναι να ξεκινήσω με την παρουσίαση του καινούργιου Dacia Duster 2ης γενιάς, ενός SUV που θα πάει αρκετά καλά σε πωλήσεις  το 2018, αυτή τη φορά θα κάνω την ανατροπή.

Θα ξεκινήσω με την απόφαση των Γάλλων του γκρουπ  της Renault να κάνουν με τον πιο άψογο τρόπο ,  την παγκόσμια  παρουσίαση του νέου Duster στην Ελλάδα.

Οι  550 δημοσιογράφοι από όλη την Ευρώπη αλλά και από το Μαρόκο και την Αλγερία , που για 45 ημέρες,  «όργωσαν» τους δρόμους της Αττικής με τα νέα Duster, έφυγαν από αυτή την εκδήλωση ,με τις καλύτερες εντυπώσεις.  Όχι μόνο για το νέο SUV που είναι εφοδιασμένο με μια σειρά προηγμένων νέων συστημάτων υποβοήθησης οδήγησης ούτε για την αποτελεσματική τετρακίνηση.  Φεύγοντας δήλωσαν  ότι η  παγκόσμια παρουσίαση επί ελληνικού εδάφους ήταν εντυπωσιακή.  Μάλιστα οι συνάδελφοι δημοσιογράφοι του ειδικού τύπου, δεν δίστασαν να πουν ότι ήταν πολύ καλύτερη από αυτές που γίνονται τελευταία στην Ισπανία και την Πορτογαλία .

Οι Γάλλοι  πίστεψαν στην Ελλάδα. Και δούλεψαν αρκετούς μήνες για να βρουν  τις σωστές διαδρομές. Συνδύασαν  εθνική οδό, άσφαλτο με στροφές, χωμάτινες διαδρομές και μια off road διαδρομή μέσα στον απαγορευμένο χώρο των λατομείων του Διονύσου. Επέλεξαν  το Σούνιο  για διανυκτέρευση με φόντο το ναό του Απόλλωνα. Κάτι που εκτιμήθηκε ιδιαίτερα. Αξίζουν λοιπόν συγχαρητήρια και ελπίζουμε να τους μιμηθούν και άλλες αυτοκινητοβιομηχανίες.

Και τώρα στο θέμα μας.

Οδήγησα το 2ης γενιάς Dacia Duster  αρχικά με τις δικίνητες εκδόσεις με κινητήρα πετρελαίου και βενζίνης τόσο με το χειροκίνητο κιβώτιο των 6 σχέσεων όσο και με το αυτόματο κιβώτιο. Οδήγησα ακόμη την έκδοση 4Χ4 με κινητήρα πετρελαίου στην ειδικά διαμορφωμένη πίστα μέσα στο επιβλητικό τοπίο στο λατομείο Διονύσου. Ήταν πραγματικά  έξυπνη η ιδέα να στηθεί η Off Road διαδρομή μέσα στο μαρμάρινο βουνό.

Πρώτη δοκιμή

Όταν ξεκινάς να οδηγήσεις ένα αυτοκίνητο που έχει ρουμάνικες ρίζες, έχεις κάποιους ενδοιασμούς. Ίσως δικαιολογημένα γιατί  πριν από μερικές δεκαετίες τα πράγματα δεν ήταν και τόσο καλά. Ευτυχώς η Dacia άλλαξε  ριζικά και οι  νέοι οδηγοί που δεν έχουν τραυματικές εμπειρίες αλλά ούτε και ταμπού, θα εκτιμήσουν αμέσως  το νέο Dacia Duster 2ης γενιάς που βασίζεται πάνω στις τεχνοτροπία της Renault. Το πλαίσιο είναι ενισχυμένο. Τα νέα ατσάλινα στοιχεία έχουν  αυξημένο πάχος κατά 0,2 χλστ ενώ  υπάρχουν νέα σημεία ενίσχυσης στο πλαίσιο του παρμπρίζ και το πάτωμα του αυτοκινήτου.

Η οδηγική συμπεριφορά του Duster 2ης γενιάς άλλαξε.

Όλοι οι ενδοιασμοί μου  «έσβησαν» με τα πρώτα χιλιόμετρα που έκανα. Το νέο Duster 2ης γενιάς, είναι ένα αυθεντικό SUV που θα πρωταγωνιστήσει στην κατηγορία του. Κέρδισε αμέσως την εμπιστοσύνη των δημοσιογράφων του ειδικού τύπου. Είναι ασφαλές, υποστηρίζεται από πολλά ηλεκτρονικά βοηθήματα που συναντάμε σε ακριβότερες εκδόσεις, είναι πρακτικό, άνετο και εύκολο στην οδήγηση. Μπορεί  να κινηθεί σβέλτα σε όλα τα είδη δρόμου αλλά και να περάσει δύσκολες διαδρομές χωρίς να προβληματίσει τον οδηγό αφού τα ηλεκτρονικά βοηθήματα τα κάνουν όλα μόνα τους.

Νέα σχεδίαση, νέα λογική. Τα φώτα ημέρας τεχνολογίας LED,  αποτελούνται από τρία τμήματα. Το σχετικά πιο οριζόντια τοποθετημένο κάλυμμα του κινητήρα με τις έντονες πτυχώσεις, προσδίδει στο νέο Duster ένα ιδιαίτερα στιβαρό στυλ. Δυναμική όψη με γραμμές που ακολουθούν το πνεύμα της εποχής. Στο πίσω μέρος, τα φαρδύτερα φτερά ενισχύουν την αίσθηση σταθερότητας που αποπνέει το μοντέλο. Τα τετράγωνα σώματα  βρίσκονται στις άκρες του αμαξώματος. Το σύνολο συμπληρώνουν οι φαρδύτερες προστατευτικές ποδιές εμπρός και πίσω που τονίζουν το δυναμικό  χαρακτήρα του μοντέλου.

To 2ης γενιάς Duster χρησιμοποιεί μια νέα ηλεκτρικά υποβοηθούμενη κρεμαγιέρα ενώ το σύστημα διεύθυνσης έχει κατά 6% μικρότερο λόγο μετάδοσης, για πιο γρήγορη  απόκριση και μεγαλύτερη ευελιξία. Ο βαθμός υποβοήθησης είναι μεταβλητός ανάλογα με την ταχύτητα του οχήματος για καλύτερη σταθερότητα στις μεγαλύτερες ταχύτητες.

Στα υπέρ της ενεργητικής ασφάλειας θα πρέπει να αναφέρω το σύστημα Blind Spot Warning (προειδοποίηση τυφλού σημείου) το οποίο αποτελείται από 4 αισθητήρες υπερήχων τοποθετημένων στο εμπρός και πίσω μέρος του οχήματος. Οι αισθητήρες εντοπίζουν οχήματα που κινούνται στις πλευρές του αυτοκινήτου σε ένα πλαίσιο απόστασης 3 – 5 μέτρων. Μια προειδοποιητική λυχνία ανάβει στους εξωτερικούς καθρέπτες όταν υπάρχει όχημα στην τυφλή γωνία του Duster ειδοποιώντας τον οδηγό. Το σύστημα λειτουργεί σε ταχύτητες από 30χλμ./ώρα έως 140 χλμ./ώρα.

Στο δρόμο

Με 140 χιλιόμετρα στην  Αττική οδό , το κράτημα του ήταν υποδειγματικό. Στους φιδίσιους δρόμους, ο οδηγός που ξέρει να κινείται γρήγορα θα εκτιμήσει το  στήσιμο του αυτοκινήτου. Το εντυπωσιακό όμως είναι, το κράτημα που έχει -ακόμη και στις δικίνητες εκδόσεις- στις χωμάτινες διαδρομές. Το τιμόνι είναι ελαφρύ και «υπάκουο». Οι αναρτήσεις τέλειες. Το Duster περνάει πάνω από τα νεροφαγώματα χωρίς να μεταφέρει κραδασμούς στους επιβάτες. Οι τροχοί του, είναι διαμέτρου 17 ιντσών ενώ τα λάστιχα της Bridgestone που «φορούσε» είναι 70% για άσφαλτο και 30% για χώμα.

Ενδεχομένως να πείτε ότι υπερβάλω. Και ανεβάζω  πολύ τον πήχη. Θα σας ζητήσω όμως, όταν τα νέα  Dacia Duster έρθουν στην Ελλάδα στο τέλος Φεβρουαρίου του 2018 ,– οπότε και θα αρχίσει η εμπορική διάθεση-  να τα οδηγήσετε στο χώμα. Και τότε να μου πείτε αν υπερβάλω ή όχι.

Ο Christophe Lauauzelle , διευθυντής του Press Office

Ο Christophe Lauauzelle , διευθυντής του Press Office που έκανε και την παρουσίαση του Duster 2ης γενιάς, επανέλαβε αρκετές φορές ότι όλα όσα υπάρχουν πάνω στο αυτοκίνητο , είναι σχεδιασμένα από την αρχή. Ας αφήσουμε όμως την εξωτερική σχεδίαση και ας πάμε στο εσωτερικό του αυτοκινήτου με την καμπίνα που είναι πλήρως επανασχεδιασμένη.

Η θέση οδήγησης είναι σωστή και δεν κουράζει. Το κάθισμα του οδηγού που είναι μεγαλύτερο κατά 20 χλστ σε σχέση με το Duster 1ης γενιάς έχει καλύτερη πλευρική στήριξη. Υπάρχουν  πολλαπλές ρυθμίσεις ακόμη και για την οσφυϊκή μοίρα. Το τιμόνι ρυθμίζεται και στους δύο άξονες (ύψος κατά 40χλστ. και βάθος κατά 50χλστ).

Οδηγός και συνοδηγός κάθονται σε νέο πλαίσιο καθισμάτων ενώ μεγαλύτερα σε μέγεθος και πάχος είναι τα  προσκέφαλα για καλύτερη προστασία σε περίπτωση οπίσθιας σύγκρουσης. Σημειώστε ότι υπάρχουν νέοι αερόσακοι τύπου κουρτίνας, πυροτεχνικοί προεντατήρες με μηχανισμό περιορισμού δύναμης για τις εμπρός και πίσω θέσεις, σημεία πρόσδεσης Isofix με αυξημένη αντοχή και πρακτικότητα, σύστημα ειδοποίησης για τις ζώνες ασφάλειας των εμπρός και πίσω καθισμάτων, νέος προφυλακτήρας και καπό με βελτιωμένα χαρακτηριστικά για την προστασία των πεζών και  κατά 8% μεγαλύτεροι, εξωτερικοί καθρέπτες για πιο σωστή ορατότητα.

Ο οδηγός βρίσκει την ιδανική του θέση συνδυάζοντας τις επιλογές στο κάθισμά του αλλά και στο τιμόνι. Ξεκινάει και  ρυθμίζει αν βρίσκεται σε ανοικτό δρόμο την επιθυμητή ταχύτητα που θέλει. Ρυθμίζει εύκολα και χωρίς να αποσπάται η προσοχή του ,τη θερμοκρασία που θέλει από  τα τρία κυκλικά χειριστήρια του αυτόματου κλιματισμού που βρίσκονται  στο κέντρο του ταμπλό.

Η κεντρική κονσόλα έχει επανασχεδιαστεί , με αρκετούς αποθηκευτικούς χώρους ενώ οι νέοι διακόπτες είναι τύπου piano. Το αυτοκίνητο χρησιμοποιεί και ηχεία τεχνολογίας bicone μεγαλύτερης διαμέτρου (165χλστ.) για βελτιωμένη ποιότητα ήχου. Τα ηχεία είναι εγκατεστημένα στις πόρτες.

Στο κέντρο του ταμπλό υπάρχει η οθόνη του συστήματος MediaNav Evolution. Εκτός των επιλογών για το Navigator μέσα από αυτή την οθόνη ο οδηγός βλέπει πίσω του όταν παρκάρει με μια ευκρινέστατη κάμερα αλλά και μπροστά κυρίως όταν κινείται σε ανηφορικά η κατηφορικά κομμάτια σε off road διαδρομή.

Αν τα περάσματα είναι στενά και υπάρχουν μεγάλες πέτρες , το πρόβλημα της σωστής τοποθέτησης του αυτοκινήτου λύνεται με το πάτημα ενός κουμπιού. Ο οδηγός ενεργοποιεί τις κάμερες που υπάρχουν στους καθρέφτες και μπορεί μέσα από την οθόνη να βλέπει το δρόμο και να οδηγεί με ασφάλεια χωρίς να προκαλεί ζημιές όταν είναι σε off road διαδρομές με τυφλά σημεία. Με τη βοήθεια των καμερών  ο οδηγός  βλέπει που πατάνε οι ρόδες του. Ακόμη οι κάμερες αυτές χρησιμεύουν στους ελιγμούς του παρκαρίσματος. Ο οδηγός μπορεί να βλέπει μπροστά, πίσω και πλάγια.

Ο επιλογέας ταχυτήτων  έχει μικρότερο μήκος ενώ το τιμόνι ανάλογα με την έκδοση είναι επενδεδυμένο με ειδικό δέρμα. Οι αποθηκευτικοί χώροι στην καμπίνα του νέου Duster φτάνουν τα 27,2 λίτρα, συμπεριλαμβανομένων και 2,8 λίτρων που προσφέρει ένα νέο συρτάρι το οποίο βρίσκεται κάτω από το κάθισμα του συνοδηγού και μπορεί να φιλοξενήσει ένα λαπτοπ και διάφορα άλλα μικρά αντικείμενα αξίας που δεν θέλει ο οδηγός να είναι ορατά. Ο χώρος αποσκευών είναι  478 λίτρα στη 2κίνητη έκδοση και 467 στην 4κίνητη. Αν πέσουν τα καθίσματα των πίσω επιβατών τότε ο χώρος αυξάνεται σε 1.478 λίτρα. Η ρεζέρβα βρίσκεται κάτω από το πάτωμα του πόρτ παγκάζ.

Οι διαστάσεις του νέου Duster  είναι:

  • Μήκος: 4,34μ.
  • Πλάτος: 1,80μ.
  • Απόσταση από το έδαφος 210χλστ.
  • Γωνία προσέγγισης: 30° – Γωνία διαφυγής 34° (33° έκδοση 4WD)
  • Γωνία ράμπας: 21°

Όταν ο οδηγός κινείται σε off raod διαδρομές , όλες οι ενδείξεις για τις  γωνίες προσέγγισης  απεικονίζονται στα όργανα που έχει  μπροστά του. Αυτά τα όργανα υπάρχουν μόνο για τις εκδόσεις 4Χ4. Θα εκτιμήσετε ακόμη το σύστημα  Hill Descent Control. Θα το εκτιμήσετε μόνο όταν φτάσετε σε μια μεγάλη κατηφόρα που η κλίση του θεωρητικά είναι απαγορευτική. Ενδεχομένως να τρομάξετε και να πείτε ότι από εδώ το αυτοκίνητο δεν κατεβαίνει. Και όμως. Πατώντας το κουμπί με την ένδειξη Hill Descent Control, μπορείτε ή με την πρώτη ταχύτητα στο κιβώτιο η χρησιμοποιώντας την νεκρά, να κατεβείτε την «απαγορευτική» κατηφόρα , χωρίς να κάνετε απολύτως τίποτα. Το ηλεκτρονικό σύστημα επενεργεί στα φρένα του οχήματος και παρέχει εξαιρετική σταθερότητα. Ο συνδυασμός των συστημάτων Hill Start Assist και Hill Descent Control κάνουν την οδήγηση σε δρόμους με μεγάλη κλίση εύκολη και ασφαλή.

Στην Ελλάδα τα Duster που θα έρθουν θα είναι :

Με κινητήρα 1.200 κ.εκ  turbo με 125 ίππους και κίνηση στους δύο τροχούς ( 4Χ2) με αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων η με χειροκίνητο 6άρι σασμάν.

Με κινητήρα  πετρελαίου  1.500 κ.εκ. με  δύο διαφορετικές ιπποδυνάμεις. Μία με 90 ίππους και μια άλλη με 110 ίππους. Ιδιαίτερο ενδιαφέρον  θα έχει η έκδοση με κινητήρα πετρελαίου και με κίνηση στους τέσσερις τροχούς. Η έκδοση αυτή θα είναι μόνο με χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων.

Οι Γάλλοι είπαν ότι θα υπάρξει –αργότερα όμως- και μια έκδοση με ατμοσφαιρικό κινητήρα βενζίνης στα 1600 κ.εκ.

Η μικτή κατανάλωση στην έκδοση 1.2  κ.εκ  ήταν ανάμεσα στα 6.2 και 6.4 λίτρα για κάθε 100 χιλιόμετρα με  C02 μεταξύ 138 και 145 γρμ./χλμ.

Η πετρελαιοκίνητη έκδοση 4Χ4 έχει κατανάλωση  μεταξύ 4.4 -4.8 λίτρα/100 χλμ. με C02 μεταξύ 115-123 γρμ./χλμ.

Κλείνοντας θα έπρεπε να σας γράψω τις τιμές. Δυστυχώς ούτε οι Γάλλοι δεν ξέρουν ακόμη πόσο θα κοστίζει το αυτοκίνητο. Το σίγουρο είναι ότι θα κυμανθεί σε χαμηλότερες τιμές από τον ανταγωνισμό. Η ελληνική αντιπροσωπεία θα γνωρίζει τις τιμές του νέου Duster, μόνο ότι  θα  οριστικοποιήσουν τις τιμές , λίγες ημέρες πριν έρθει στη χώρα μας το ολοκαίνουργιο SUV της Dacia.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Related posts