Subscribe Now

Trending News

Τα cookies επιτρέπουν μια σειρά από λειτουργίες που ενισχύουν την εμπειρία σας στo now24.gr.
Χρησιμοποιώντας αυτόν τον ιστότοπο, συμφωνείτε με τη χρήση των cookies, σύμφωνα με τις οδηγίες μας.
03 Αυγ 2021
Auto-Moto

Όμορφο και δυναμικό το 9ης γενιάς Civic 1.8 Sport

 

Του Πέρη Χαλάτση

 

Λίγες βδομάδες μετά την παρουσίαση  του “μικρού”  Honda Civic με τον 1600αρι diesel κινητήρα – θα το οδηγήσουμε σύντομα- ( http://now24.gr/honda-9is-genias-me-petreleokinitira/ )  δοκιμάσαμε ένα άλλο Honda Civic . Αυτό με τον κινητήρα βενζίνης , 1.8 sport M/T .

Ενώ υποστηρίζουμε τα αυτοκίνητα με πετρέλαιο , πήραμε για δοκιμή αυτοκίνητο με κινητήρα βενζίνης.

Το σπορ Honda ήταν το Civic 1.8 Sport M/T που με το όφελος της απόσυρσης διαμορφώνεται στα 18.877 ευρώ. Σίγουρα το αυτοκίνητο αυτό έχει πάρα πολλούς οπαδούς που είναι ταγμένοι στο σχεδιασμό και τη φιλοσοφία των ιαπώνων. Των Ιαπώνων  που έχουν όμως την ευρωπαϊκή λογική στις απαιτήσεις των αγοραστών.

Είναι ένα hatchback με μοντέρνο σχεδιασμό. Ένα σπορτίβικο αυτοκίνητο με 142 ίππους και επιθετικές διαθέσεις. Λέμε ότι είναι ένα καθαρό γιαπωνέζικο 5θυρο αυτοκίνητο αλλά αν το βάλουμε δίπλα σε ένα ίδιο αυτοκίνητο που προορίζεται στην αγορά της Ιαπωνίας θα δούμε πάρα πολλές διαφορές. Αλλοίμονο και αν δεν υπήρχαν. Οι γιαπωνέζοι με επικεφαλής τον Mitsuru Kariya , κατασκεύασαν ένα αυτοκίνητο για τους ευρωπαίους, με μεγαλύτερες διαστάσεις, με πιο σπορτίβ χειρολαβές στους πίσω επιβάτες με εντυπωσιακή μάσκα με μεγάλα φωτιστικά και τα φώτα Led χαμηλά στον προφυλακτήρα.

Είχαν την καλή ιδέα – και το πέτυχαν – να κατασκευάσουν ένα 5θυρο αυτοκίνητο που μοιάζει με 3θυρο. Ο Mitsuru Kariya κατάφερε να πετύχει αυτό που ήθελε από την αρχή όσον αφορά την  αεροδυναμική.  Βελτίωσε την  αεροδυναμική άρα βελτίωσε την κατανάλωση καυσίμου, τις  επιδόσεις και τη  δυναμική απόδοση.

Ο εξοπλισμός του είναι πλούσιος. Έχει οκτώ αερόσακους, σύστημα και VSA (ηλεκτρονικό σύστημα ευστάθειας ). Ο κλιματισμός είναι διζωνικός , το ηχοσύστημα καλό και τα περισσότερα χειριστήρια στο τιμόνι.

Σε όλα τα μοντέλα οι γιαπωνέζοι έχουν στον στάνταρ εξοπλισμό το Hill Start Assist  έτσι ώστε να μην αφήνει το αυτοκίνητο για λίγα δευτερόλεπτα να κυλήσει προς τα πίσω.

Η εκκίνηση είναι εύκολη. Οι αλλαγές ταχυτήτων στο 6τάχυτο σασμάν (+ την όπισθεν) είναι ακόμη πιο εύκολες και ομαλές. Τα φρένα εξαιρετικά ακόμη και όταν φρενάρεις πάνω στη στροφή.

Βρήκαμε εύκολα την ιδανική θέση οδήγησης. Βολευτήκαμε, δεθήκαμε και ξεκινήσαμε.

Μας άρεσε το αυτοκίνητο και στην εθνική οδό αλλά και στους επαρχιακούς δρόμους. Το κουπέ αυτοκίνητο της δοκιμής μας τα είχε όλα με πλούσιο εσωτερικό και άνετους χώρους. Το μόνο μειονέκτημα που έχει ( για αυτό και οι γιαπωνέζοι έχουν τοποθετήσει κάμερα πίσω) είναι η περιορισμένη ορατότητα πίσω αφού ο σχεδιασμός του μειώνει την οπτική επαφή. Για εμάς που όταν ταξιδεύουμε δεν παίρνουμε μαζί μας παρά μόνο τα απαραίτητα το πόρτ παγκάζ ήταν ικανοποιητικό. Για κάποιους άλλους μικρό. Αν όμως ρίξεις τα καθίσματα τότε έχεις 1.378 λίτρα αλλά αν είναι πέντε οι επιβάτες με όλα τα καθίσματα όρθια τότε ο χώρος περιορίζεται στα 477 λίτρα. Επιμένουμε όμως ότι είναι αρκετός χώρος για αποσκευές πέντε ενηλίκων.

Κινηθήκαμε στρωτά αλλά και σε κάποιες περιπτώσεις επιθετικά. Στο δρόμο το Civic μας άρεσε. Οι 142 ατμοσφαιρικοί ίπποι του i-VTEC των 1,8 λίτρων (  174 Nm ροπής) είναι αρκετοί. Το αυτοκίνητο κινείται υποδειγματικά. Βέβαια όταν κινείσαι νωχελικά στις 2.500 με 3.500 στροφές το αυτοκίνητο δεν έχει το νεύρο που θέλεις. Αν όμως ξεχάσεις την οικονομία στα καύσιμα , πατήσεις το γκάζι και ανεβάσεις τις στροφές πάνω από τις 4.300 τότε το αυτοκίνητο αλλάζει χαρακτήρα. Σίγουρα δεν έχει τις ίδιες αντιδράσεις με αυτό που έχει υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα αλλά σας βεβαιώνω ότι είναι ζωντανό. Οι σχεδιαστές με την αλλαγή στη ρύθμιση στο  σύστημα εισαγωγής πέτυχαν αύξηση της ισχύος.

Η σχέση συμπίεσης είναι  10.6 ενώ η ροπή 174 Nm/ 4300 σ.α.λ, ενώ οι εκπομπές μειώθηκαν κατά 10% από το προηγούμενο μοντέλο στις 137g CO2 / km.. Το αυτοκίνητο έχει προδιαγραφές EURO-5 πράγμα που σημαίνει φορολογικά οφέλη στους ιδιοκτήτες.

Η επιτάχυνση σύμφωνα με τις εργοστασιακές μετρήσεις είναι 9.1 από 0-100 χιλιόμετρα ενώ ακουμπήσαμε τα 195 χιλιόμετρα με πολύ ευνοϊκές συνθήκες. Η εργοστασιακή μέτρηση λέει 215 χιλιόμετρα.

Στα θετικά του αυτοκινήτου –αφού αναφερόμαστε στην οικονομία η στην οικολογία αν θέλετε -θα προσθέσουμε τις λειτουργίες ECO Assist και Idle Stop (Start&Stop) αλλά και την καλή κατανάλωση που έχει . Το Civic μας- όπως και όλα τα Civic- είχε ABS και σύστημα ελέγχου ευστάθειας VSA.

Σε κατηφορικά κομμάτια φρενάραμε αρκετές φορές επίτηδες άτσαλα . Πολύ καλή ανταπόκριση. Σ αυτό βοηθάει το σύστημα  από Ηλεκτρονικό Κατανεμητή Πέδησης – Electronic Brake force Distribution (EBD) που ρυθμίζει την πίεση πέδησης εμπρός-πίσω ώστε να επιτυγχάνεται μέγιστη απόδοση φρεναρίσματος και ευστάθειας. Στο νέο μοντέλο υπάρχουν μεγαλύτερες διαστάσεις στους δίσκους και τις δαγκάνες των εμπρός και πίσω φρένων. Οι δαγκάνες είναι πλευστές τύπου hammer-head για μείωση της τριβής και αύξηση της απόδοσης.

Στο δρόμο κινείται πολιτισμένα. Σ αυτό βοηθάει η καλό ρυθμισμένη ανάρτηση, που εστιάζει ισομερώς στην άνεση και τα σπορτίφ χαρακτηριστικά. Είπαμε ότι κάθεσαι  σωστά και έχεις στη διάθεση σου ένα επικοινωνιακό τιμόνι. Επιλέγεις τον τρόπο που θέλεις να κινηθείς και ξεκινάς. Ήρεμα με ελάχιστες αλλαγές ταχυτήτων, οικονομικά και χαλαρά. Αν όμως αλλάξεις διάθεση τίποτα δε σε εμποδίζει να κινηθείς οριακά.

Τα φρένα του είναι δυναμικά. Μπροστά δίσκοι αεριζόμενοι  και πίσω δίσκοι. Οι αναρτήσεις μπροστά MacPherson και πίσω ημιάκαμπτος άξονας.

Μην ξεχνάτε την πολύ καλή ποιότητα κύλισης και το διακριτικό σύστημα ευστάθειας VSA.

Όταν ξεκινήσαμε την δοκιμή ήμασταν προκατειλημμένοι.

Μάθαμε στο πετρέλαιο και θέλαμε μόνο στο πετρέλαιο. Είναι κατά την λαϊκή  παροιμία « Άλλαξε ο Μανωλιός και έβαλε τα ρούχα του αλλοιώς».

Βενζίνη  η πετρέλαιο ; Εδώ είναι η μεγάλη ερώτηση.Φαίνεται ότι όσο περνάει ο καιρός ολοένα και περισσότερο θα επιμένουμε για αυτοκίνητα με κινητήρες diesel. Όχι ότι μας χαλάνε αυτά με την βενζίνη αλλά όπως και να το κάνουμε σήμερα πρέπει να προσέχουμε τα πάντα. Ακόμη και την κατανάλωση μας.

 

Related posts