Subscribe Now

Trending News

Τα cookies επιτρέπουν μια σειρά από λειτουργίες που ενισχύουν την εμπειρία σας στo now24.gr.
Χρησιμοποιώντας αυτόν τον ιστότοπο, συμφωνείτε με τη χρήση των cookies, σύμφωνα με τις οδηγίες μας.
18 Απρ 2021
Auto-Moto

Όλα έτοιμα για την πρεμιέρα για τη μεγάλη πρεμιέρα της F1 στο Bahrain

Στις 28 Μαρτίου ανοίγει η αυλαία για το φετινό πρωτάθλημα της F1 στη πίστα Σακχίρ στο Μπαχρέιν.

Σήμερα όλες οι εργοστασιακές ομάδες βρίσκονται στην πίστα και δοκιμάζουν λάστιχα ενώ αύριο θα γίνουν τα πρώτα ανεπίσημα δοκιμαστικά, το Σάββατο τα επίσημα και την Κυριακή θα έχουμε αγώνα. Θα δούμε τα ίδια μονοθέσια που είδαμε και το 2020 ενώ από το 2022 αναμένονται αλλαγές.

Σύμφωνα με όσα έχουν διαρρεύσει οι κατασκευαστές για καλύτερη αεροδυναμική απόδοση θα κάνουν αλλαγές στο τριγωνικό  κόψιμο του πατώματος μπροστά από τους πίσω τροχούς ενώ θα αφαιρέσουν τους μορφοποιητές ροής των αεραγωγών των φρένων. Θα γίνουν και άλλες αλλαγές αλλά προς το παρόν ας μείνουμε στην πίστα Σακχίρ.

Lance Stroll, Aston Martin AMR21

Φέτος στα μονοθέσια θα δούμε αλλαγές στους οδηγούς. Για παράδειγμα ο Σάινθ θα κάθεται στο μπάκετ της Ferrari ενώ ο Αλόνσο επέστρεψε στην Alpine. Ο  Ρικιάρντο είναι  στη McLaren, στην  Haas βρίσκεται ο γιος Σουμάχερ και ο Μαζεπίν , ο Τσουνότα στην Alpha Tauri, ο Πέρεζ στη Red Bull και ο Φέτελ στην Aston Martin.

Φέτος θα δούμε και την εξέλιξη των υβριδικών μηχανών σε Mercedes, Honda, Ferrari, Renault.

Για τον αγώνα της Κυριακής επιλέχθηκαν  τρεις μεσαίες γόμες της γκάμας 2021 . Η άσφαλτος εκεί είναι μια από τις πιο τραχιές της σεζόν: Η γόμα C2 θα είναι η P Zero λευκή/σκληρή, η C3 θα είναι η P Zero κίτρινη/μέση και η C4 θα είναι η P Zero κόκκινη/μαλακή. Πρόκειται για τον ίδιο συνδυασμό γομών που χρησιμοποιήθηκε πριν 4 μήνες στο Grand Prix του Μπαχρέιν. Τα μονοθέσια όμως αλλά και τα ελαστικά έχουν αλλάξει. Στην πραγματικότητα τα μονοθέσια του 2021 παράγουν λιγότερη κάθε δύναμη σε σχέση με πέρυσι  λόγω των πρόσφατων αλλαγών στους τεχνικούς κανονισμούς.

Στις άτυπες δοκιμές οι ομάδες είχαν στη διάθεσή τους, όλα τα ελαστικά της γκάμας P Zero. Οι περισσότεροι όμως επέλεξαν να επικεντρωθούν στις τρεις γόμες που είναι διαθέσιμες αυτό το Σαββατοκύριακο. Τα νέα ελαστικά του 2021 έχουν σχεδιαστεί για βελτιωμένη αντοχή και διάρκεια. Επίσης επιτρέπουν την υιοθέτηση χαμηλότερων πιέσεων κατά τη χρήση τους. Έχουν διαφορετική δομή αλλά ίδιες γόμες με τις περσινές. Κατά τη διάρκεια των δοκιμών με τα ελαστικά του 2021, πέρυσι το Νοέμβρη στο Μπαχρέιν η πίεση των πίσω ελαστικών μειώθηκε κατά 0.5 psi και των εμπρός ελαστικών κατά 1.5 psi. Ακολούθως με βάση την ανάλυση της τηλεμετρίας και την μείωση της κάθετης δύναμης φέτος ειδικά στο πίσω μέρος, η πίεση στα πίσω ελαστικά μειώθηκε επιπλέον 1.5 psi στο πρόσφατο τεστ στο Μπαχρέιν. Η εκ νέου μειωμένη πίεση θα χρησιμοποιηθεί και στον αγώνα.

Ο αριθμός των σετ ελαστικών που προβλέπεται ανά οδηγό για το τριήμερο παραμένει στα 13, όπως πέρυσι, μολονότι πλέον οι ελεύθερες δοκιμές της Παρασκευής μειώθηκαν σε μια ώρα η καθεμία.

Όπως πέρυσι έτσι και φέτος τα σετ ανά γόμα είναι στάνταρ για κάθε μονοθέσιο: Δυο σετ σκληρής γόμας, τρία σετ μέσης γόμας και οχτώ σετ μαλακής γόμας. Οι συνδυασμοί γομών όλων των αγώνων είναι ήδη γνωστοί.

Το Grand Prix του Μπαχρέιν θα ξεκινήσει  στις 18:00 τοπική ώρα (και ώρα Ελλάδος) μετά τη δύση του ήλιου. Θα διεξαχθεί υπό το φως των προβολέων με τη θερμοκρασία οδοστρώματος να μειώνεται γρήγορα κατά τη διάρκεια του αγώνα. Αυτή η αλλαγή επηρεάζει την συμπεριφορά των ελαστικών και κατ’ επέκταση τη στρατηγική. Η άσφαλτος του Μπαχρέιν (που περιέχει υψηλό ποσοστό γρανίτη) είναι γνωστή για την τραχύτητά της και αυξάνει τόσο τη φθορά των ελαστικών όσο και την πτώση απόδοσης λόγω υπερθέρμανσης (degradation). Ο περσινός αγώνας σταμάτησε προσωρινά με κόκκινη σημαία και επηρεάστηκε από πολλαπλές εμφανίσεις του αυτοκινήτου ασφαλείας. Είχε ως νικητή τον οδηγό της Mercedes, Lewis Hamilton που ακολούθησε στρατηγική δυο αλλαγών: μέση/μέση/σκληρή γόμα. Ο οδηγός της Red Bull, Max Verstappen, τερμάτισε δεύτερος, ήταν ένας από τους δυο οδηγούς που άλλαξαν ελαστικά τέσσερις φορές. Στο Σακχίρ μετράει η ελκτική πρόσφυση και η σταθερότητα στο φρενάρισμα καθώς δεν υπάρχουν υψηλά πλευρικά φορτία. Εν τέλει, είναι μια πίστα μέτριας καταπόνησης όσον αφορά στις προκλήσεις που θέτει στα μονοθέσια.

Related posts