Στο Μονακό υπάρχουν ασυνήθιστες παράμετροι. Είναι ο αγώνας με τη χαμηλότερη μέση ωριαία ταχύτητα και έχει την πιο αργή στροφή του πρωταθλήματος. Αυτό δίνει έμφαση στη μηχανική πρόσφυση των ελαστικών και όχι στην αεροδυναμική απόδοση που επίσης δημιουργεί πρόσφυση. Όλοι αυτοί οι παράγοντες καθιστούν τη συγκεκριμένη διαδρομή ως ιδανικό πεδίο για την πολύ μαλακή γόμα που προσφέρει την καλύτερη πρόσφυση αλλά και το ταχύτερο ζέσταμα απ’ όλα τα ελαστικά της γκάμας. Επίσης το Μονακό είναι ο μόνος αγώνας που δεν ολοκληρώνεται μετά το ελάχιστο των 305km που έχει θεσπίσει η FIA.
Η πολύ μαλακή γόμα P Zero Red (κόκκινο σιρίτι) θα κάνει το ντεμπούτο της εκεί σε συνδυασμό με τη μαλακή γόμα P Zero Yellow (κίτρινο σιρίτι). Για το 2015 υπάρχει νέα σύνθεση για την πολύ μαλακή γόμα που προσφέρει τη μεγαλύτερη πρόσφυση και την υψηλότερη απόδοση απ’ όλη τη γκάμα F1, της Pirelli. Πρόκειται για μια γόμα σχεδιασμένη ν’ αποδίδει καλύτερα σε χαμηλό εύρος θερμοκρασιών ενώ ζεσταίνεται πολύ γρήγορα ώστε να εξυπηρετεί σε δημόσιους δρόμους. Η Pirelli έχει συνδέσει ιστορικά το όνομά της με το Mονακό. Στο πρώτο παγκόσμιο πρωτάθλημα του 1950, στο Grand Prix του Μονακό κέρδισε ο μεγάλος Juan Manuel Fangio με μια Alfa Romeo που φορούσε ελαστικά Pirelli. Επίσης η τελευταία νίκη του Fangio στο Μονακό το 1957 (σ.σ: αυτή τη βδομάδα συμπληρώνονται 68 χρόνια από τότε) επετεύχθη με μια Maserati που φορούσε ελαστικά Pirelli.
Η επιφάνεια του οδοστρώματος στο Μονακό είναι η πιο λεία που απαντάται όλη τη χρονιά. Επίσης υπάρχει ένα ασυνήθιστο πρόγραμμα στις ελεύθερες δοκιμές καθώς ο δρόμος την Παρασκευή είναι ανοικτός στην κυκλοφορία. Αυτό έχει επίπτωση στην βελτίωση του κρατήματος της πίστας καθώς η γόμα που στρώνεται στην επιφάνεια είναι ελάχιστη. Δεδομένου ότι τα σημεία διαφυγής είναι ελάχιστα υπάρχει μεγάλη πιθανότητα για συμβάντα που θα προκαλέσουν την εμφάνιση του αυτοκινήτου ασφαλείας και αυτό πρέπει να υπολογιστεί στις επιλογές στρατηγικής. Καθότι η φθορά των ελαστικών και η πτώση στην απόδοσή τους αποτελούν κύριο χαρακτηριστικό του Grand Prix στο Μονακό πολύ συχνά η στρατηγική ενός pit stop αποδεικνύεται αποτελεσματική.
Related posts
Αναζήτηση
Τελευταία νέα
Φοβάμαι – Μορφές βίας, στην Gallerie των δημιουργών
Τέσσερα θεατρικά κείμενα πάνω στο ίδιο θέμα, τη βία σε διάφορες εκφάνσεις της. Μια θεατρική παράσταση που σχολιάζει ρεαλιστικά την…