Subscribe Now

Trending News

Τα cookies επιτρέπουν μια σειρά από λειτουργίες που ενισχύουν την εμπειρία σας στo now24.gr.
Χρησιμοποιώντας αυτόν τον ιστότοπο, συμφωνείτε με τη χρήση των cookies, σύμφωνα με τις οδηγίες μας.
28 Ιαν 2022
Auto-Moto

Οικογενειακό και οικονομικό το νέο Sandero Streetway 1.0 ΤCe LPG

Μια καλή πρόταση σήμερα για οικονομικές μετακινήσεις είναι  το Dacia Sandero Streetway με τον κινητήρα των 999 κ.εκ ΤCe και το LPG που σε συνδυασμό των δύο μπορείς να κάνεις μέχρι και 1000 χιλιόμετρα χωρίς ανεφοδιασμό. Η Dacia αναφέρει ότι η αυτονομία της είναι μέχρι 1100 χιλιόμετρα.

Η Dacia τα τελευταία χρόνια ανέβηκε αρκετά σκαλιά και παρουσίασε αξιόλογα μοντέλα. Οι πωλήσεις της στην Ευρώπη τόσο με το Duster όσο και με το Sandero ανέβηκαν σε σημείο να προβληματίσουν αρκετούς «αντιπάλους».

Οδηγικά το αυτοκίνητο μας άρεσε. Πατάει καλά στο δρόμο και φρενάρει ικανοποιητικά ενώ στις στροφές οι κλίσεις είναι σε λογικά επίπεδα και δεν τρομάζουν. Το γενικά καλό στήσιμο οφείλεται στην αρθρωτή πλατφόρμα CMF του Groupe Renault. Στην ίδια πλατφόρμα δηλαδή που είναι στημένο και το Renault Clio.

Το τιμόνι θα το χαρακτήριζα μάλλον ελαφρύ σε αίσθηση ωστόσο έχει ικανοποιητική πληροφόρηση. Ο οδηγός δεν θα δυσκολευτεί να βρει την ιδανική του θέση. Το κάθισμά του ρυθμίζεται καθ ύψος ενώ το τιμόνι του ρυθμίζεται τόσο στο ύψος όσο και στο μήκος.

Κάτω από το μπροστινό καπό βρίσκεται ο τρικύλινδρος βενζινοκινητήρας  τούρμπο TCe των 999 κ.εκ που αποδίδει 100 ίππους από τις 4.600-5.000 σ.α.λ . Ο κινητήρας είναι της Renault Euro 6D-Full.

Η ροπή στρέψης είναι 170 Nm που αποδίδεται από τις 2.000- 3.500 σ.αλ. Δηλαδή η ροπή εμφανίζεται  στις χαμηλές στροφές . Αυτό δίνει  ελαστικότητα στον κινητήρα ο οποίος ανεβάζει με ευκολία στροφές χωρίς ενοχλητικούς θορύβους.

Όπως είπαμε και στην αρχή το καύσιμο είναι βενζίνη και υγραέριο (LPG). Φυσικά πρόκειται για εργοστασιακή κατασκευή –και εδώ κρύβεται το μυστικό της επιτυχίας στην οικονομία- και δεν προέρχεται από μια κατασκευή εκ των υστέρων. Εκτός από τη μεγαλύτερη οικονομία υπάρχει και η εγγύηση για την αξιοπιστία του συστήματος.

Επειδή κάποιοι όταν ακούν διπλό σύστημα (βενζίνη-LPG) φοβούνται μην κάνουν κάποια λάθος κίνηση σας ενημερώνουμε ότι τίποτα δεν είναι δύσκολο στη χρήση. Όλα είναι απλά. Είναι σας να λέμε βάζουμε θέρμανση η κρύο αέρα (ανάλογα με την εποχή. Ένα κουμπί είναι εκεί και ένα κουμπί είναι στη χρήση βενζίνης η LPG. Πατάς το διακόπτη με την ένδειξη βενζίνη η με την ένδειξη LPG που βρίσκεται αριστερά στο ταμπλό και γίνεται αμέσως η ενεργοποίηση  η απενεργοποίηση του συστήματος. Η εναλλαγή καυσίμου γίνεται άμεσα και χωρίς ο οδηγός να το αισθανθεί.

Το κιβώτιο ταχυτήτων είναι μηχανικό 6 σχέσεων. Οι αλλαγές μπορεί να μην είναι τόσο γρήγορες έχουν όμως καλά κουμπώματα.

Η κατανάλωση στη μικτή οδήγηση κυμαίνεται από 5.0-5.2 λίτρα με βενζίνη και 6.5- 6.9 στο LPG. Οι εκπομπές ρύπων (CO2)  κυμαίνονται από 119-127 (βενζίνη) και 106-113 (LPG).

Σύμφωνα με τις εργοστασιακές ενδείξεις η τελική είναι 179 χλμ με βενζίνη και 183 με LPG. H Dacia δίνει 11.6 δευτερόλεπτα για επιτάχυνση από 0-100. Περιττό όμως αφού όποιος αγοράζει το Sandero δεν πρόκειται να ενδιαφέρεται και τόσο για αυτού του είδους τις επιδόσεις.

Αυτό που ενδιαφέρει είναι ότι το αυτοκίνητο στον στάνταρ εξοπλισμό διαθέτει σύστημα ABS με EBV και AFU. Επίσης έχει σύστημα υποβοήθησης εκκίνησης στο δρόμο με κλίση, ενεργό σύστημα πέδησης έκτακτης ανάγκης, σύστημα ελέγχου πίεσης ελαστικών, διακόπτη ECO, Cruise Control με Speed Limiter και Air Condition με φίλτρο γύρης και μικροσωματιδίων

Άνεση – χώροι

Οι διαστάσεις του Dacia Sandero Streetway είναι 4.088 mm (μήκος) δηλαδή 19 mm πιο μακρύ από την προηγούμενη έκδοση,  1.848 mm (πλάτος)  δηλαδή 115 mm πιο ευρύχωρο και 1.499 mm (ύψος). Στο ύψος είναι χαμηλότερο κατά 10 mm. Μπορεί έστω και ελάχιστα να είναι πιο χαμηλό αλλά έχει πολύ καλύτερο πάτημα. Η απόσταση από το έδαφος είναι 133 mm με φορτίο και 162 mm χωρίς φορτίου. Το μεταξόνιο είναι 2.604 mm.Οι τροχοί είναι 15’’ Flexwheel  «Sorane».

Στη νέα έκδοση έχουν τοποθετηθεί ηλεκτρικά ρυθμιζόμενοι και θερμαινόμενοι καθρέφτες και διακόπτες για τα τζάμια του οδηγού και συνοδηγού. Ηλεκτρικά είναι και τα πίσω τζάμια.

Στην κεντρική κονσόλα δεσπόζει μια οθόνη αφής 8 ιντσών με δυνατότητα συνδεσιμότητας smartphone με Apple CarPlay και Android Auto. Στον αναλογικό και ευανάγνωστο πίνακα οργάνων έχει ενσωματωθεί μια TFT οθόνη 3,5 ιντσών.

Χρήσιμη είναι και η βάση για το κινητό καθώς επίσης και η θύρα φόρτισης (USB)  η ακόμη για τη συνδεσιμότητα με το infotainment του αυτοκινήτου.

Το αυτοκίνητο είναι άνετο για τέσσερα άτομα. Μόνο αν ο οδηγός είναι αρκετά ψηλός και έχει τερματίσει το κάθισμά του τότε τα γόνατα του πίσω επιβάτη ακουμπούν στο μπροστινό κάθισμα. Το πίσω κάθισμα είναι διαιρούμενο  1/3 – 2/3.

Τα υλικά που χρησιμοποιούν είναι μαλακά και ευχάριστα. Τα καθίσματα έχουν ενισχυμένη δομή . Ωστόσο είναι αναπαυτικά . Η υφασμάτινη επένδυση των καθισμάτων είναι πιο μοντέρνα. Μαύρη με γκρι τμήματα και γκρι ραφές.

Ο χώρος αποσκευών είναι 410 λίτρα ενώ στο εσωτερικό υπάρχουν αρκετοί έξυπνοι αποθηκευτικοί χώροι που φθάνουν τα 21 λίτρα. Κάτω από το κάλυμμα στο πορτμπαγκάζ δεν θα βρείτε ρεζέρβα αλλά κιτ επισκευής ελαστικών.

Εξωτερικά οι αλλαγές έγιναν στα φωτιστικά σώματα. Σημαντικό είναι ότι από τη βασική έκδοση διαθέτουν τεχνολογία LED. Οι μπροστινοί προβολείς είναι Full Led Pure Vision με σχήμα «Υ». Φυσικά υπάρχουν και προβολείς ομίχλης σε μαύρο διακοσμητικό πλαίσιο. Όμορφα είναι και τα πίσω φωτιστικά.

Η βασική τιμή του Dacia Sandero Streetway ξεκινάει από τα 13.720 ευρώ ενώ το αυτοκίνητο της δοκιμής μας στην πλούσια έκδοση (Style) έχει προτεινόμενη τιμή τα 14.580 ευρώ. Αυτό όμως που ενδιαφέρει όλους εκτός από την τιμή –ειδικά για όσους μένουν στην Αθήνα- είναι ο δακτύλιος. To Streetway μπαίνει ελεύθερα στο δακτύλιο.

Related posts