Subscribe Now

Trending News

Τα cookies επιτρέπουν μια σειρά από λειτουργίες που ενισχύουν την εμπειρία σας στo now24.gr.
Χρησιμοποιώντας αυτόν τον ιστότοπο, συμφωνείτε με τη χρήση των cookies, σύμφωνα με τις οδηγίες μας.
03 Μαρ 2021
SLIDER

Οι παρενοχλήσεις αποτελούν βαθιά πολιτικό ζήτημα γιατί τρέφουν παρασιτικές κοινωνίες

Από την Παναγιώτα Μπλέτα (*)

Η σεξουαλική παρενόχληση, καθώς και η κάθε είδους παρενόχληση αφορούν όλους τους επαγγελματικούς κλάδους. Δεν έχουν να κάνουν μόνο με την κακοποίηση απέναντι στις γυναίκες, αλλά απέναντι σε όλους τους ανθρώπους που για τον άλφα ή βήτα λόγο, βρίσκονται σε κάποια φάση της ζωής τους ευάλωτοι. Έχουν να κάνουν με το δίκαιο και το άδικο και αποτελούν βαθιά πολιτικό ζήτημα.

Με άλλα λόγια, είναι ένα θέμα που αφορά όλους μας. Θα πρέπει λοιπόν να παίρνουμε θέση και να απαιτούμε το σεβασμό ως τεκμήριο ισότητας και υγιούς αλληλεπίδρασης με τους γύρω μας. Όχι μόνο όταν οι ίδιοι γινόμαστε θύματα, αλλά και όταν αντιλαμβανόμαστε θύματα γύρω μας, να αντιστεκόμαστε, να καταγγέλουμε ευθαρσώς τους θύτες και να υπερασπιζόμαστε αυτούς που στη θέση τους μπορεί να βρεθούμε οι ίδιοι στο μέλλον ή τα παιδιά μας.

Κανένα ταλέντο, καμία μόρφωση, καμία ιδιοφυία, κανένας έρωτας, καμία αγάπη, καμία εξουσία, καμία δημοκρατία δεν δίνει το δικαίωμα να συμπεριφερόμαστε στους γύρω μας σαν υποτελείς. Γιατί πολύ απλά όλα τα παραπάνω, όταν δεν συμβαδίζουν με την ενσυναίσθηση, καταλήγουν επικίνδυνα όπλα στα χέρια του ανθρώπου, που μεταφράζονται σε όπλα επικράτησης του ισχυρότερου, σε όπλα που ισοπεδώνουν όλες τις κοινωνίες, όλα τα όμορφα χωριά που όμορφα καίγονται.

Οι κοινωνίες έχουν νόημα όταν  χωράνε περισσότερους ίσους, όχι περισσότερους άνισους, αλλιώς είναι προτιμότερο το χάος, η συντριβή, γιατί γεννάνε σοφότερες γενιές.

Είναι παρατηρημένο ότι, σε όλους τους τομείς προσωπικό, κοινωνικό, πολιτικό, επαγγελματικό, σε όλους τους χώρους, σε όλους τους κλάδους, άνθρωποι χωρίς ενσυναίσθηση, όταν αποκτήσουν εξουσία προσπαθούν να υποτάξουν τους άλλους, προκειμένου να καλύψουν τα δικά τους κενά είτε σεξουαλικά είτε ψυχολογικά.

Το ζητούμενο είναι όμως, πως αντιμετωπίζουμε αυτά τα φαινόμενα.

Οποιοσδήποτε μας φαίνεται αδύναμος, θεωρούμε στερεοτυπικά ότι, πρέπει να κάνει υποχωρήσεις σχετικά με τα θέλω και τις ανάγκες του, πρέπει να σκύψει το κεφάλι και να αντέξει, γιατί αυτό θα τον κάνει καλύτερο. Η υποταγή δεν θα τον κάνει καλύτερο. Θα τον κάνει χειρότερο και θύτη όταν βρει την ευκαιρία.

Αντέχουμε να κοιταχτούμε στον καθρέπτη και να ανατρέψουμε τον παλιό εαυτό μας; Αντέχουμε να ανατρέψουμε τα στερεότυπα που υποθάλπουν αυτές τις ιδεολογίες, βάζοντας στόχο να φτιάξουμε έναν κόσμο καλύτερο, ή συμβιβαζόμαστε και μπαλώνουμε το νου μας με ψευδαισθήσεις για το «ωραίο» θέατρο που δεν είναι ωραίο, για τον «ωραίο» αθλητισμό που δεν είναι ωραίος, για τους «ωραίους» πολιτικούς που δεν είναι ωραίοι, για τις «ωραίες» επιχειρήσεις που δεν είναι ωραίες, για τις «ωραίες» σχέσεις που δεν είναι ωραίες και για τόσα άλλα που κατατρώνε τη ζωή μας και μαδάνε τις αξίες μας;

Αντέχουμε να κάνουμε την ανατροπή και να φτιάξουμε τη Δημοκρατία μας από την αρχή, ή θα την επιδιορθώνουμε αναπαράγοντας θύτες και θύματα;

Αν αντέχουμε, τότε ας απεγκλωβιστούμε από τις κατεστημένες ιδεολογίες που παρουσιάζουν τους θύτες ως νικητές της ζωής και την ανημποροσύνη τους να συμβιώσουν αγαθά με τους άλλους ως γοητευτική υπεροχή και να θέλουμε να τους μοιάσουμε και να προετοιμάζουμε και τα παιδιά μας να τους μοιάσουνε και μέχρι τότε να τους ακολουθούμε σαν πρόβατα!

Αλλάζουμε τον κόσμο, μόνο όταν διδάσκουμε στα παιδιά μας την αλήθεια, όχι αυτή που κρύβεται μέσα στο μικρό εγώ μας που αδημονεί να γίνει μεγάλο, αλλά αυτή που κάνει τη μικρή αντίδραση να γίνεται μεγάλη. Έτσι τα μικρά ποτάμια γίνονται ολόκληρες θάλασσες και το άδικο παύει να βαφτίζεται δίκαιο από τους έχοντες την εξουσία να το κάνουν.

Οι ανατροπές πρέπει να είναι ολόκληρες και ισοπεδωτικές, προκειμένου να οικοδομηθούν καινούργιες ιδεολογίες που δεν θα βασίζονται στους νόμους του δυνατού και του αδύναμου, του κυνηγού και του θηράματος, του πλούσιου και του φτωχού, του επιτυχημένου και του αποτυχημένου, αλλά θα βασίζονται στην εξιδανίκευση της προσφοράς απέναντι στο κοινωνικό σύνολο, απέναντι στον άνθρωπο, απέναντι στα ζώα και συνολικά απέναντι στο περιβάλλον, ως το μόνο νόμο που πρέπει να καθορίζει την επιβίωση μας σε αυτόν τον πλανήτη.

Για να επέλθει η κάθαρση όμως, χρειάζεται να πέσουν όλα τα παλιά και καινούργια μεγαλεπήβολα ή μικρεπίβολα κάστρα και να χτιστούν καλύβες, αρκετές να χωρέσουν όλο τον κόσμο.

(*)ΠΑΝΑΓΙΩΤΑ ΜΠΛΕΤΑ – ΣΥΓΓΡΑΦΕΑΣ, ΔΙΑΝΟΗΤΡΙΑ

ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΟ

Η συγγραφέας/διανοήτρια Παναγιώτα Μπλέτα γεννήθηκε στη Λακωνία, ενώ μεγάλωσε στο Χαλάνδρι.

Σπούδασε στη Νέα Υόρκη :

-MBA Management , New York Institute of Technology

-BSc Marketing-Management, City University of New York

Έχει συνεργαστεί επαγγελματικά με ελληνικούς και ξένους επιχειρηματικούς ομίλους και οργανισμούς, που δραστηριοποιούνται στους τομείς της συμβουλευτικής, της πολιτικής/επιχειρηματικής έρευνας, της επικοινωνίας, της επιχειρηματικής και ακαδημαϊκής εκπάιδευσης, των τροφίμων, του franchise,  με την ανάληψη θέσεων  υψηλού επιπέδου διαχείρισης καθώς και μετοχικής συνεργασίας.

Σχεδίασε και υλοποίησε έργα με σημαντικά ωφέλιμη αξία για την Ελλάδα: Γραμμή Ενημέρωσης Σεισμόπληκτων 0800-18000, Γραμμή Εξυπηρέτησης του Πολίτη 1464 κλπ.

Έχει δραστηριοποιηθεί  έντονα  στο χώρο της τοπικής αυτοδιοίκησης.

-Έχει υπηρετήσει ως Αντιδήμαρχος στο Δήμο Χαλανδρίου. Διακρίθηκε για την ίδρυση του πρώτου Δημοτικού Κέντρου Εξυπηρέτησης του Πολίτη – Κ.Ε.Π.,  στην Ελλάδα.

-Υπήρξε Υποψήφια Νομάρχης για τη Νομαρχία Λακωνίας / Σπάρτης. Έχει διατελέσει Νομαρχιακή Σύμβουλος στο Νομό Λακωνίας και τιμήθηκε για την έκδοση ενός πρωτοποριακού Ενημερωτικού Δελτίου, σχετικά με τα ευρωπαϊκά προγράμματα, που βοήθησε στην απορρόφηση ευρωπαικών κονδυλίων από την Περιφέρεια.

Έχει συγγράψει 19 βιβλία: Το φιλοσοφικό αυτοβελτιωτικό βιβλίο «ΑΝΑΚΑΛΥΨΕ ΤΟΝ ΥΠΕΡΕΑΥΤΟ ΣΟΥ»,  το θεατρικό βιβλίο «ΟΛΑ ΕΙΝΑΙ ΒΙΑ», τα πολιτικά/οικονομικά βιβλία «Η ΨΕΥΔΑΙΣΘΗΣΗ ΤΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ», «ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΑ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗΣ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΩΝ», «Η ΗΘΙΚΗ ΤΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ», «ΣΗΜΕΙΟ ΜΗΔΕΝ-GROUND ZERO», «ΔΡΑΚΟΙ & ΧΡΕΗ-DRAGONS & DEBTS», «ΔΙΚΑΙΕΣ ΑΝΑΤΡΟΠΕΣ-FAIR TWISTS», «ΙΣΧΥΡΕΣ ΑΛΗΘΕΙΕΣ, ΑΝΙΣΧΥΡΟΙ ΗΓΕΤΕΣ-POWERFUL TRUTHS, UNPOWERFUL LEADERS», «ΟΙ ΠΕΝΗΝΤΑ ΑΠΟΧΡΩΣΕΙΣ ΤΟΥ ΠΟΛΕΜΟΥ-THE FIFTY SHADES OF WAR», «ΤΟ ΔΟΓΜΑ ΤΗΣ ΦΤΩΧΕΙΑΣ», τις ποιητικές συλλογές «ΑΝΥΠΑΚΟΗ», «ΑΝ ΗΣΟΥΝ ΠΡΟΣΦΥΓΑΣ», «ΑΠΟΡΙΕΣ ΤΗΣ ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΗΣ», «FUCK YOU-ΚΑΝΕ ΤΗΝ ΑΝΑΤΡΟΠΗ», «UNFUCK GREECE-ΕΛΕΥΘΕΡΩΣΤΕ ΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ», «ΓΡΑΜΜΑΤΑ ΣΕ ΜΙΑ ΧΑΜΕΝΗ ΠΑΤΡΙΔΑ», «UNFUCK THE WORLD-ΕΛΕΥΘΕΡΩΣΤΕ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟ» (έχει εκδοθεί και στα αγγλικά) και «ΓΥΜΝΕΣ ΕΞΟΜΟΛΟΓΗΣΕΙΣ», καθώς και περισσότερα από 250 άρθρα και αρκετές ερευνητικές μελέτες, που έχουν δημοσιευθεί σε ελληνικά και διεθνή sites, εφημερίδες και περιοδικά, ενώ έχει δώσει πάνω από 100 συνεντεύξεις σε ελληνικά και διεθνή μέσα ενημέρωσης.

Email: bletas.p1@gmail.com

Facebook/Twitter: Panagiota Bletas

 

 

 

Related posts