Subscribe Now
Trending News
Τα cookies επιτρέπουν μια σειρά από λειτουργίες που ενισχύουν την εμπειρία σας στo now24.gr. Χρησιμοποιώντας αυτόν τον ιστότοπο, συμφωνείτε με τη χρήση των cookies, σύμφωνα με τις οδηγίες μας.
20 Ιούλ 2024
SLIDER

Οι εργαζόμενοι στον ΟΣΕ είχαν για τις ελλείψεις στο σιδηροδρομικό δίκτυο

Παρά τις επανειλημμένες δηλώσεις κυβερνητικών στελεχών της τελευταίας δεκαετίας το σιδηροδρομικό δίκτυο της χώρας βρίσκεται ακόμη σε πρωτόγονη κατάσταση. Ο συνδικαλιστής πρόεδρος μηχανοδηγών του ΟΣΕ Κώστας Γενηδούνιας ανέφερε πώς το ηλεκτρονικό δίκτυο Αθήνας – Θεσσαλονίκης δεν λειτουργεί εδώ και χρόνια. Επίσης ανέφερε πως οι διάφορες παρεμβάσεις στη διαχείριση του δικτύου ως προς τα δρομολόγια γίνονται χειρωνακτικά. Δηλαδή ο κλειδούχος λαμβάνει εντολή από τον Σταθμάρχη, μεταβαίνει στις σημείο και με τους λεβιέδες μετακινεί τις γραμμές ανοίγοντας ή κλείνοντας τα κλειδιά. Έτσι και έγινε το βράδυ της Τρίτης με εντολή του Σταθμαρχείου Λάρισας. Κατόπιν ο μηχανοδηγός ειδοποιείται από τον Σταθμάρχη τηλεφωνικώς και λαμβάνει εντολή να εισέλθει ή να εξέλθει μία γραμμής.

Με λίγα λόγια δεν υφίσταται ψηφιακό σύστημα αυτοματοποιημένης διαχείρισης του σιδηροδρομικού δικτύου. Το ερώτημα που τίθεται και που θέτει και ο πρόεδρος των μηχανοδηγών του ΟΣΕ είναι προφανώς το τι ακριβώς θα έκανε στο αποκαλούμενο Κέντρο Σηματοδότησης και Τηλεδιοίκησης Σιδηροδρομικού Δικτύου Βόρειας Ελλάδας .

Σύμφωνα με τις αποκαλύψεις των ειδικών, δεν υπάρχει τηλεδιοίκηση δικτύου Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης και καμία ψηφιοποίηση διαχείρισης του δικτύου Δυτικής Μακεδονίας ενώ η ηλεκτρονική – ψηφιακή διαχείριση της γραμμής Αθήνας Θεσσαλονίκης δεν λειτουργεί εδώ και δύο περίπου δεκαετίες.

Ο ίδιος ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών και καθ’ ύλην αρμόδιος άρα και άμεσα υπεύθυνος για την λειτουργία του υλικού, ο Κώστας Καραμανλής είχε δηλώσει την 20 Φεβρουαρίου πώς « Δεν παίζουμε με την ασφάλεια των επιβατών στα τραίνα». Οκτώ (8) ημέρες αργότερα , ημέρα με την ημέρα η τραγωδία στον Ευαγγελισμό Τεμπών αποκαλύπτει πώς όχι μόνον «παίζουν οι κρατικές αρχές και η εταιρεία διαχείρισης των τραίνων αλλά και ο ΟΣΕ που έχει την ευθύνη των σιδηροδρομικών υποδομών, με την ασφάλεια των επιβατών αλλά και την υπονομεύουν μην προβαίνοντας στην αυτονόητη  αναβάθμιση της ασφάλειας των μεταφορών.

Η προειδοποιητική ανακοίνωση στις 7 Φεβρουαρίου των εργαζομένων στο σιδηρόδρομο

Στην ανακοίνωση που εξέδωσαν στις 7 Φεβρουαρίου οι εργαζόμενοι στο σιδηρόδρομο, εγκαλούσαν τους αρμοδίους για όσα οφείλουν να κάνουν και δεν κάνουν για την ασφάλεια εργαζομένων και επιβατών.

«Όσο δεν παίρνονται μέτρα προστασίας στους εργασιακούς χώρους και την ασφαλή λειτουργία και κυκλοφορία των τρένων, τα ατυχήματα δεν έχουν τελειωμό», ανέφεραν στην ανακοίνωση τους οι σιδηροδρομικοί της ΔΕΣΚ.