Subscribe Now

Trending News

Τα cookies επιτρέπουν μια σειρά από λειτουργίες που ενισχύουν την εμπειρία σας στo now24.gr.
Χρησιμοποιώντας αυτόν τον ιστότοπο, συμφωνείτε με τη χρήση των cookies, σύμφωνα με τις οδηγίες μας.
14 Οκτ 2019
Auto-Moto

Οδηγούμε στα Αλσατικά βουνά το ολοκαίνουργιο Kamiq το best seller της Skoda

Αποστολή στη Βασιλεία

Από τον Πέρη Χαλάτση

Η πανευρωπαϊκή παρουσίαση του ολοκαίνουργιου Skoda Kamiq έγινε ανάμεσα στην Ελβετία και τη Γαλλία. Το οδηγήσαμε για 170 χιλιόμετρα στην εθνική οδό από την Ελβετία προς το Στρασβούργο και άλλα 200 χιλιόμετρα στα βουνά της Αλσατίας.

Με το KAMIQ, η SKODA εισέρχεται για πρώτη φορά στην κατηγορία των compact SUV και  προσθέτει ένα τρίτο μοντέλο στην επιτυχημένη ευρωπαϊκή γκάμα των SUV της.  Είναι το δεύτερο SKODA που διαθέτει την καινούργια φιλοσοφία σχεδίασης του εσωτερικού, με επικεφαλής σχεδιασμού και σε αυτό το μοντέλο τον Έλληνα  Δημήτρη Δαρκούδη.

Στο νέο μοντέλο η Skoda δίνει  έμφαση στη λεπτομέρεια και απευθύνεται κυρίως σε νέους και δραστήριους οικογενειάρχες που ξέρουν τι ακριβώς θέλουν. Άνεση, πολυτέλεια, οικονομία στην κατανάλωση,infotainment και συνδεσιμότητα αλλά πάνω από όλα ασφάλεια.

Έχει μήκος 4,241 χιλιοστών, πλάτος 1,793 χιλιοστών και ύψος 1,553 χιλιοστών (μαζί με τις ράγες οροφής). Σχεδόν το 80% του αμαξώματός του αποτελείται από ενισχυμένο χάλυβα υψηλής αντοχής. Το σασί του- βασίζεται στην πλατφόρμα MQB-A0 του Ομίλου Volkswagen- είναι ειδικά εξελιγμένο για αυτό το μοντέλο που δίνει ακόμη μεγαλύτερη ακαμψία και καλύτερη οδηγική συμπεριφορά.

Εξελιγμένες είναι και οι αναρτήσεις. Σε σύγκριση με το SKODA SCALA, το οποίο βασίζεται στην ίδια πλατφόρμα, το KAMIQ διαθέτει μεγαλύτερου μήκους ελατήρια και αμορτισέρ, αντιστρεπτική δοκό , ενισχυμένο πίσω άξονα, μεγαλύτερους τροχούς και τιμόνι με υδραυλική υποβοήθηση με διαφορετικό λόγο. Η απόσταση του KAMIQ από το έδαφος έχει αυξηθεί κατά 39 χιλιοστά σε σχέση με το SCALA. Τα 10 επιπλέον εκατοστά προέρχονται από τα πιο μεγάλα ελαστικά και τα υπόλοιπα από τη νέα γεωμετρία της ανάρτησης. Η συνολική απόσταση από το έδαφος είναι 188 χιλιοστά. Ίσως το ψηλότερο από όλα τα compact SUV. Η νέα ανάρτηση εξασφαλίζει 39 χιλιοστά μεγαλύτερη απόσταση από το έδαφος σε σχέση με το SCALA.

Το Kamiq που θα το δούμε στη χώρα μας στις αρχές Νοεμβρίου  έχει έξυπνη σχεδίαση και  σωστό συνδυασμό στα πλεονεκτήματα των SUV και των Hatchback. Για να καταλάβετε εκτός από τη μεγάλη απόσταση από το έδαφος, έχει  υπερυψωμένες θέσεις για ακόμη καλύτερη ορατότητα, ευρύχωρο εσωτερικό, καλή ανάρτηση και ευέλικτο σαν να οδηγείς μικρότερο σε διαστάσεις μοντέλο. Έχει χαμηλό συντελεστή αεροδυναμικής 0,32 που  σημαίνει ότι είναι αθόρυβο στο ταξίδι .

Βλέποντας εξωτερικά το καινούργιο Skoda σε μαγνητίζουν οι ζάντες που έχουν εντυπωσιακή σχεδίαση και δείχνουν μεγαλύτερες από αυτό που είναι. Φαίνονται για 18άρες ενώ στην πραγματικότητα είναι 17’’. Οι διαστάσεις των ελαστικών για το νέο compact SUV είναι 205/60 R16 και 205/55 R17 καθώς και 215/45 R18.

Στο δρόμο

Ο οδηγός βολεύεται εύκολα στο εργονομικό κάθισμα που είναι αρκετά υψηλό για ακόμη καλύτερη ορατότητα στο δρόμο. Το κάθισμα του οδηγού του SKODA KAMIQ ρυθμίζεται στάνταρ ως προς το ύψος και αυτό του συνοδηγού προαιρετικά. Στα επίπεδα εξοπλισμού Ambition και Style, ο βασικός εξοπλισμός περιλαμβάνει ρυθμιζόμενα οσφυϊκά στηρίγματα για τα εμπρός καθίσματα καθώς και συρτάρια στο κάτω μέρος τους.

Δεν θα επεκταθώ στην κίνηση στην εθνική οδό. Άλλωστε ο συνδυασμός  αναρτήσεων και ελαστικών του Kamiq στους άψογους σε ποιότητα γαλλικούς δρόμους χαρακτηρίζεται απλά ιδανικός. Τα πολλά χιλιόμετρα τα κάναμε στα βουνά της Αλσατίας. Σε μια απίθανη διαδρομή γεμάτη στροφές με ανηφόρες και κατηφόρες. Εκεί φαίνεται το καλό στήσιμο του αυτοκινήτου. Στα κατηφορικά κομμάτια εκεί όπου οι ταχύτητες είναι μεγαλύτερες βλέπεις το σημαντικό ρόλο που παίζει η ακαμψία του αμαξώματος αλλά και της σωστής ανάρτησης. Δεν γέρνει και δεν τρομάζει οδηγό και επιβάτες.

Και το βασικότερο όσο και αν το πιέσαμε δεν «μυρίσαμε» τα φρένα του. Στα ανηφορικά κομμάτια ο 1000άρης κινητήρας τα καταφέρνει μια χαρά. Να σας θυμίσουμε ότι ο συγκεκριμένος κινητήρας που αποδίδει 116 ίππους είναι η λεγόμενη χρυσή συνταγή του group και χρησιμοποιείται  ήδη στο T-Roc , στο VW Golf και στο Polo. Αυτόν τον κινητήρα που συναγωνίζεται σε κατανάλωση τους κινητήρες diesel  «φοράει» και το  ολοκαίνουργιο Skoda Kamiq.

Στην εθνική οδό είναι τελείως αθόρυβο. Η μέση ωριαία ταχύτητα που κινηθήκαμε ήταν 130 km και η μέση κατανάλωση με το δικό μας στυλ οδήγησης ήταν 6.2 λίτρα στα 100  km.

Δεν χρειάζεται να  έχεις ιδιαίτερες γνώσεις για να καταλάβεις πόσο καλοστημένο και λειτουργικό είναι. Συνδυάζει υψηλή ιπποδύναμη και  η ροπή του είναι 20 Kg. Δηλαδή δουλεύει από πολύ χαμηλές στροφές και πλησιάζει τη  λειτουργία ενός ντίζελ.

Αναρτήσεις

Το KAMIQ διαθέτει μια νέα ανάρτηση που εξασφαλίζει 39 χιλιοστά μεγαλύτερη απόσταση από το έδαφος σε σχέση με το SCALA. Στο μπροστινό άξονα του KAMIQ, η SKODA χρησιμοποίησε τη διάταξη MacPherson. Εκτός από τα πιο μεγάλα σε μήκος ελατήρια, χρησιμοποιούνται και μεγαλύτερου μήκους υδραυλικά αμορτισέρ. Αυτό εξασφαλίζει εξαιρετική απόσβεση. Έχουν γίνει και ενισχύσεις που σε συνδυασμό με την διαφοροποιημένη γεωμετρία εξασφαλίζουν μεγαλύτερη αντοχή στα αυξημένα φορτία. Ο πίσω ημιάκαμπτος άξονας διαθέτει υδραυλικά αμορτισέρ μεγαλύτερου μήκους καθώς και πιο μακριά ελατήρια. Προκειμένου να μπορούν να τοποθετηθούν οι μεγαλύτεροι τροχοί, ο πίσω άξονας έχει ενισχυθεί και έχει πιο χαμηλά σημεία στήριξης.

Προαιρετικά είναι διαθέσιμο και με το Sport Chassis Control – μία κατά 10 χιλιοστά χαμηλωμένη σπορ ανάρτηση που μπορεί να μεταβάλλει τα χαρακτηριστικά της μεταξύ Normal και Sport με τη χρήση του Driving Mode Select

Ασφάλεια

Στο συστήματα παθητικής ασφάλειας του αυτοκινήτου περιλαμβάνονται έως και εννέα αερόσακοι. Ο βασικός εξοπλισμός για το νέο compact SUV περιλαμβάνει αερόσακους για τον οδηγό και τον συνοδηγό, αερόσακους τύπου κουρτίνας καθώς και μπροστινούς πλευρικούς αερόσακους.

Στην ενεργητική ασφάλεια :

Στον στάνταρ εξοπλισμό των Kamiq υπάρχουν  συστήματα ασφαλείας όπως λωρίδα κυκλοφορίας (Lane Keep assist), προστασία από σύγκρουση (με Ι.Χ , ποδηλάτη η και πεζό), Led φώτα που αυξάνουν την απόσταση στον δρόμο άρα καλύτερη ασφάλεια στην νυκτερινή οδήγηση. Πιο ειδικά ο βασικός εξοπλισμός περιλαμβάνει ακόμη Front Assist με City Emergency Brake και Predictive Pedestrian Protection (Εμπρός Υποβοήθηση με Πέδηση Έκτακτης Ανάγκης στην πόληκαθώς και Multi-Collision Brake (Πέδηση Αποφυγής Πολλαπλών Συγκρούσεων). Ακόμη είναι συνδεδεμένο με όλα τα δίκτυα τηλεφωνίας για παροχή βοηθείας και πληροφοριών.

Το Side Assist ανιχνεύει τα οχήματα σε απόσταση έως 70 μέτρα.

Οι προβολείς LED και τα αντίστοιχα πίσω φώτα είναι στάνταρ, ενώ η προαιρετική έκδοση full LED διαθέτει επιπλέον AFS και δυναμικά φλας εμπρός και πίσω.

Εσωτερικά

Εντυπωσιακός είναι και ο εσωτερικός του συνδυασμός. Είναι ίδιος με του Scala και είναι λογικό αφού είναι δια χειρός Δημήτρη Ζαρκούδη που επιμελήθηκε και αυτό το μοντέλο της Skoda. Το εσωτερικό του SKODA KAMIQ είναι ιδιαίτερα άνετο. Ο οδηγός και ο συνοδηγός έχουν στη διάθεσή τους 1.051 χιλιοστά ύψους και 1.439 χιλιοστά πλάτους. Οι χώροι στο πίσω κάθισμα είναι οι πιο μεγάλοι της κατηγορίας, με εσωτερικό ύψος 1.003 χιλιοστά, πλάτος 1.425 χιλιοστά και απόσταση για τα γόνατα 73 χιλιοστά.

Τα μαλακά πλαστικά στο ταμπλό και στις επενδύσεις των εμπρός θυρών δημιουργούν ένα ευχάριστο περιβάλλον. Οι επενδύσεις είναι από Suedia. Δεν ακούσαμε τριγμούς ακόμη και όταν  κινηθήκαμε σε χωματόδρομο .Το πορτμπαγκάζ  είναι  400 λίτρων με όλα τα καθίσματα όρθια ενώ με κατεβασμένα τα πίσω ο αποθηκευτικός χώρος αυξάνεται έως και τα 1.395 λίτρα. Στο εσωτερικό έχουν άλλα χώρους για άλλα 26 λίτρα για μικροαντικείμενα.

Infotainment

Έχει υπερσύγχρονα συστήματα υποβοήθησης και infotainment, που θα ενθουσιάσει τους νέους αγοραστές. Τα συστήματα Swing, Bolero και Amundsen ανήκουν στην τρίτη γενιά των συστημάτων infotainment του ομίλου, έχουν οθόνες με διαγώνιο από 6,5 έως 9,2 ίντσες και μπορούν να εξοπλιστούν με το προαιρετικό σύστημα SKODA Sound System που έχει δέκα ηχεία.

Εκτός από τους διακόπτες του τιμονιού πολλαπλών λειτουργιών, όλες οι λειτουργίες του συστήματος πολυμέσων Amundsen μπορούν να ελέγχονται χρησιμοποιώντας τρεις σύγχρονες μορφές εντολών: μέσω της αφής στην οθόνη, των χειρονομιών ή τις φωνητικές εντολές του χρήστη. Το Amundsen συνδυάζεται στάνταρ με το ψηφιακό Virtual Cockpit, το οποίο μπορεί να ρυθμιστεί ξεχωριστά. Η οθόνη των 10,25 ιντσών είναι μία από τις μεγαλύτερες στην κατηγορία και διαθέτει πέντε διαφορετικές διατάξεις.

Το KAMIQ είναι πάντα συνδεδεμένο και online χάρη σε μια ενσωματωμένη LTE eSIM. Αυτό, για παράδειγμα, επιτρέπει τη συνεχή βελτιστοποίηση της πλοήγησης. Το eSIM δεν ενεργοποιεί μόνο τη λειτουργία eCall, αλλά παρέχει και πρόσβαση στις κινητές ηλεκτρονικές υπηρεσίες SKODA Connect. Εδώ θα υπάρχει μια ετήσια συνδρομή περίπου 30 ευρώ.

Ο εμπορικός διευθυντής της Skoda στην Ελλάδα κ.Ανδρέας Χαλμπές μαζι με τον Πέρη Χαλάτση

Η προαιρετική, αυτόματη προστασία άκρων στις πόρτες δεν υπάρχει σε κανένα άλλο compact SUV. Υπάρχει αποσπώμενος φακός LED στο πορτμπαγκάζ, ενσωματωμένο χωνί στο δοχείο του πλυστικού υγρού για το παρμπρίζ,  ξύστρα πάγου στο πορτάκι του ρεζερβουάρ καυσίμου ( στην Ελλάδα η ξύστρα δεν θα έρχεται γιατί δεν χρειάζεται ) και θήκη ομπρέλας.

Είναι το πρώτο SKODA με νέα οπτικά στοιχεία όπως οι διαχωρισμένοι προβολείς, με τα φώτα ημέρας πάνω από το κύριο σώμα των προβολέων.

Το αυτοκίνητο της δοκιμής μας είχε  πανοραμική οροφή, αρκετά χρήσιμη για τις χώρες της Ευρώπης που βλέπουν σπάνια τον ήλιο. Φορούσε ζάντες 17  ιντσών ( θα υπάρχουν όμως Kamiq με 16 , 17 η 18 ιντσών ζάντες).

Προαιρετικά είναι διαθέσιμο στο Kamiq και το Sport Chassis Control – μία κατά 10 χιλιοστά χαμηλωμένη σπορ ανάρτηση που μπορεί να μεταβάλλει τα χαρακτηριστικά της μεταξύ Normal και Sport με τη χρήση του Driving Mode Select.

Κινητήρες

Στην Ελλάδα θα έρθουν Kamiq με δύο κινητήρες βενζίνης TSI με χωρητικότητα 1,0 ή 1,5 λίτρων. Ο πρώτος αποδίδει 95 ή 116 PS, έχει  χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων 5 και 6 σχέσεων αντίστοιχα. Ο δεύτερος κινητήρας θα αποδίδει  150 PS.

Ο πετρελαιοκινητήρας είναι ο γνωστός TDI 1,6 λίτρων, 116 PS. Τόσο ο πιο ισχυρός βενζινοκινητήρας όσο και ο πετρελαιοκινητήρας θα διατίθενται στην Ελλάδα αποκλειστικά με αυτόματο κιβώτιο DSG 7 σχέσεων.

Αναμένεται να  λανσαριστεί και ο 1.0 G-TEC των 90 PS, ο πρώτος κινητήρας που λειτουργεί με φιλικό προς το περιβάλλον φυσικό αέριο (CNG) σε SUV της SKODA, με χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων 6 σχέσεων. Όλοι οι κινητήρες πληρούν τις προδιαγραφές εκπομπών Euro 6d-TEMP.

Η γκάμα των κινητήρων του SKODA KAMIQ περιλαμβάνει πέντε σύγχρονα σύνολα με άμεσο ψεκασμό

 

ΚινητήραςΜετάδοσηΜεγ. ισχύςΜεγ. ροπή

[Nm]

Τελ. Ταχ.

[km/h]

Επιτάχυνση

0-100 km/h [s]

Συνδυασμένη κατανάλωση [l/100 km]Εκπομπές CO2

[g CO2/km]

[kW][PS]
Βενζίνη
1.0 TSI5-ταχ. M709517518111.15.1–6.3116–143
1.0 TSI6-ταχ. M851162001949.95.3–6.6120–150
1.0 TSI7-ταχ. DSG8511620019310.05.5–6.8125–154
1.5 TSI7-ταχ. DSG110150250****
Diesel
1.6 TDI7-ταχ. DSG8511625019210.45.0–5.8132–153
CNG
1.0 G-TEC6-ταχ. M6690160****
 
  

Οι τιμές των νέων Kamiq θα ξεκινούν λίγο κάτω από τα 17.000 ευρώ ενώ η πιο πλούσια έκδοση  δεν θα ξεπερνά τα 22.000 ευρώ. Το αυτοκίνητο θα το δούμε στις 9 Νοεμβρίου στην Έκθεση Αυτοκινήτου που θα γίνει στο Δυτικό αεροδρόμιο.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Related posts