Subscribe Now

Trending News

Τα cookies επιτρέπουν μια σειρά από λειτουργίες που ενισχύουν την εμπειρία σας στo now24.gr.
Χρησιμοποιώντας αυτόν τον ιστότοπο, συμφωνείτε με τη χρήση των cookies, σύμφωνα με τις οδηγίες μας.
24 Αυγ 2019
Auto-Moto

Οδηγούμε το καινούργιο Suzuki BALENO

 

Του Πέρη Χαλάτση
 
Σήμερα  ,Κυριακή 8 Μαΐου, η Suzuki λανσάρει στην ελληνική αγορά το νέο Baleno. Η παρουσίαση έγινε το μεσημέρι της  Παρασκευής  6 Μαΐου.  Το καινούργιο   Baleno, hatchback, το οδήγησα για μερικά χιλιόμετρα προκειμένου να σχηματίσω μια πρώτη γνώμη  για το νέο γιαπωνέζικο αυτοκίνητο που ποντάρει στην ανταγωνιστική τιμή του αλλά και στις νέες τεχνολογίες καυσίμων. Το καινούργιο  αυτοκίνητο που θα κυκλοφορήσει στους ελληνικούς δρόμους, είναι βασισμένο στην πλατφόρμα νέας γενιάς με κινητήρα  BOOSTERJET και στο ήπιο υβριδικό σύστημα SHVS.
Θα μου πείτε τι είναι όλα αυτά που διαβάζετε. Σας φαίνονται κινέζικα. Θα τα πιάσουμε όμως από την αρχή για να καταλάβετε κάθε λεπτομέρεια που ποντάρει η Suzuki.
Για πρώτη φορά το Baleno λανσαρίστηκε τον Οκτώβριο του 2015 στην Ινδία.
Γιατί εκεί;
Απλά γιατί εκεί κατασκευάζεται. Το εργοστάσιο βρίσκεται  στην Ινδία και  κατασκευάζεται  από τη Maruti Suzuki.
Ο αρχικός σχεδιασμός και οι διεργασίες εξέλιξης του Baleno πραγματοποιήθηκαν στην Ιαπωνία. Στη συνέχεια υποστηρίχτηκαν από ένα πλήρες πρόγραμμα αξιολόγησης και προσαρμογής στα ευρωπαϊκά δεδομένα. Οι γιαπωνέζοι τονίζουν ότι πρόκειται για ένα στιλάτο πολυτελές hatchback εφοδιασμένο με προηγμένες τεχνολογίες.
Άσχετα με τις δικές μου διαφωνίες και για το «στιλάτο» αλλά και για τις «προηγμένες τεχνολογίες» , από την ημέρα που λανσαρίστηκε μέχρι τον Ιανουάριο του 2016 είχε κάνει 31.000 πωλήσεις.
Στο  νέο Baleno καθιερώθηκαν  τρεις νέες τεχνολογίες που εξελίχθηκαν από τη Suzuki , για καλύτερη οδηγική απόδοση και μεγαλύτερη οικονομία καυσίμου. Είναι :
– H νέα γενιάς  πλατφόρμα
– Το νέο ήπιο υβριδικό σύστημα SHVS
– Το υψηλής απόδοσης turbo κινητήρα άμεσου ψεκασμού BOOSTERJET
Οι γιαπωνέζοι ονόμασαν το σχεδιαστικό θέμα “Liquid Flow”. Έχει καμπύλες γραμμές και «εκφραστικές»  επιφάνειες. Το Baleno βασίζεται σε ένα συμπαγές αμάξωμα, με ευρύχωρο εσωτερικό. Μέχρι εκεί συμφωνούμε. Αλλά όπως και να το κάνουμε παρά τις προσπάθειες των σχεδιαστών,  «κλίκ»  με την πρώτη ματιά , δεν σου κάνει και δεν μπορεί να μπει στον ανταγωνισμό και να συγκριθεί με τους Ιταλούς μετρ της σχεδίασης.
Η  Suzuki για το Baleno, διάλεξε εννέα χρώματα αμαξώματος. Στο “Premium Silver Metallic” διακρίνονται ευκολότερα οι καμπύλες γραμμές του αυτοκινήτου. Υπάρχει και το  νέο “Ray Blue Pearl Metallic” που αλλάζει απόχρωση, ανάλογα με τον περιβάλλοντα φωτισμό.
Ο πίνακας οργάνων, παίρνει στοιχεία από το “liquid flow”. Η καμπίνα στο εσωτερικό είναι αρκετά καλή με πολλά πλαστικά στοιχεία, σήμα κατατεθέν της γιαπωνέζικης αντίληψης. Μπροστά ο οδηγός έχει αρκετές τεχνολογικές καινοτομίες με την απαραίτητη πληροφόρηση.
Η μεγάλη έγχρωμη οθόνη LCD 4,2 ιντσών στον πίνακα οργάνων απεικονίζει στοιχεία όπως την αναπτυσσόμενη δύναμη G, την κατανάλωση καυσίμου, και την αποδιδόμενη δύναμη και ροπή του κινητήρα.
Το σύστημα πλοήγησης παρέχει σύνδεση με Smartphones (Smartphone Linkage Display Audio) και διαθέτει μια μεγάλη οθόνη αφής 7 ιντσών, που χρησιμοποιείται και για την απεικόνιση της εικόνας από την κάμερα οπισθοπορείας.
Η κεντρική οθόνη επίσης υποστηρίζει το Apple CarPlay, τον εύκολο και ασφαλέστερο στη χρήση τρόπο σύνδεσης iPhone με το Baleno, για την πραγματοποίηση κλήσεων, την παροχή βελτιωμένων οδηγιών πλοήγησης εμπλουτισμένες με πληροφορίες για την κίνηση των δρόμων, την ακρόαση μουσικής, την πρόσβαση στα μηνύματα και πολλά άλλα.
Με το Baleno, η Suzuki επιδίωξε την εξέλιξη του ιδανικού hatchback, εφαρμόζοντας όλες εκείνες τις γνώσεις που απέκτησε μετά από μια συγκεκριμένη στρατηγική.
Οι γιαπωνέζοι που φημίζονται για την εκμετάλλευση ακόμα και του τελευταίου χιλιοστού χώρου, κατάφεραν να πετύχουν την άνεση που ήθελαν για τους επιβάτες αλλά και την εκμετάλλευση στο χώρο αποσκευών. Σε ένα αμάξωμα μήκους μικρότερου των τεσσάρων μέτρων, κατάφεραν με την ολοκαίνουρια πλατφόρμα αμαξώματος, να αξιοποιήσουν άριστα τους χώρους. Σημαντικός είναι ο χώρος ανάμεσα στα γόνατα των πίσω επιβατών με τα καθίσματα των μπροστινών. Οι  μηχανικοί της Suzuki αύξησαν το μεταξόνιο και βελτιστοποίησαν τον τρόπο τοποθέτησης των καθισμάτων, ώστε να προσφέρεται και ικανοποιητικός χώρος αποσκευών.
Ανάμεσα στις δύο σειρές καθισμάτων υπάρχει απόσταση 805 mm ενώ ο χώρος αποσκευών των 355 λίτρων, κατατάσσει το Baleno  ανάμεσα στα πρώτα  hatchbacks της Κατηγορίας Β. Σύμφωνα με έρευνα της Suzuki στα αυτοκίνητα της Κατηγορίας Β, όπως αυτή ορίζεται από τη Suzuki (hatchback μοντέλο με μέγιστο μήκος από 3.700 mm έως 4.100 mm) μετρημένο με τη μέθοδο του German Association of the Automotive Industry (VDA).
Στην παρουσίαση που έγινε στην περιοχή της Βάρκιζας υπήρχαν δύο είδη αυτοκινήτων Baleno.
Το πρώτο ήταν με τον κινητήρα  1.0 BOOSTERJET . Πρόκειται για έναν  καινούριο  υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα  με τεχνολογία άμεσου ψεκασμού, που αποδίδει υψηλές τιμές ροπής. Αυτό του δίνει πολύ καλή οικονομία καυσίμου και παράλληλα φροντίζει για την οδηγική ευχαρίστηση. Ο κινητήρας BOOSTERJET πετυχαίνει εξαιρετικά χαμηλές εκπομπές CO2 της τάξης των 103g/km, ενώ ταυτόχρονα προσφέρει εξαιρετική απόδοση στο δρόμο. Μετά το Vitara S, το νέο Baleno είναι το δεύτερο μοντέλο που λανσάρεται χρησιμοποιώντας την τεχνολογία κινητήρων BOOSTERJET. Το Baleno «φοράει»  έναν χιλιάρι, άμεσου ψεκασμού υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα (DITC) απόδοσης 112 ίππων. Αυτός ο νέος κινητήρας έχει συμπαγείς διαστάσεις και προσφέρει 170 Nm ροπής μόλις από τις 2.000 έως τις 3.500 rpm.
Οι  τεχνικοί της Suzuki, εκμηδένισαν την υστέρηση απόκρισης του υπερτροφοδότη (turbo lag), χάρη στη χρησιμοποίηση ενός ειδικά εξελιγμένου μικρού μεγέθους turbo τοποθετημένου απευθείας επάνω στην κυλινδροκεφαλή, καθώς επίσης και μια ενσωματωμένη πολλαπλή εξαγωγής. Αυτός ο σχεδιασμός εξασφαλίζει άριστη ροή των καυσαερίων μαζών, με ελάχιστη απώλεια θερμοκρασίας από το turbo.
Το δεύτερο Baleno «φοράει»  επίσης έναν  νέο 1.2 DUALJET, βενζινοκινητήρα με τεχνολογία dual-injection, ο οποίος έχει βελτιωμένη θερμική απόδοση και επιτυγχάνει εξαιρετική ισορροπία ανάμεσα στην υψηλή απόδοση και την οικονομία καυσίμου. Αποδίδει 90 ίππους ( δηλαδή 22 ίππους λιγότερους από το μικρότερο αδελφάκι του).
Οι εκπομπές CO2 για τον 1.2 DUALJET είναι μόλις 98 g/km.
Εδώ υπάρχει μια καινοτομία με το  «ήπιο» υβριδικό σύστημα SHVS που δημιούργησε η Suzuki. Χρησιμοποιεί μια ενσωματωμένη ηλεκτρογεννήτρια (ISG – Integrated Starter Generator) για την υποβοήθηση του κινητήρα κατά την επιτάχυνση και την παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας κατά το φρενάρισμα.
Το SHVS χρησιμοποιεί μια συμπαγή, ταχείας φόρτισης μπαταρία ιόντων λιθίου, τοποθετημένη κάτω από το εμπρός κάθισμα, για την αποθήκευση ενέργειας.
Ο  κινητήρας διαθέτει και εξελιγμένη λειτουργία start-stop (idle stop function). Το ISG χρησιμοποιεί ιμάντα για τη λειτουργία του, κάτι που επιτρέπει ομαλή και χωρίς θόρυβο επανεκκίνηση του κινητήρα.  Το σύστημα χρησιμοποιεί την αποθηκευμένη στη μπαταρία ιόντων λιθίου ενέργεια, για να υποστηρίξει τον κινητήρα κατά την επανεκκίνηση και την επιτάχυνση. Αυτή η ενέργεια που παρέχεται κατά την επιτάχυνση επιτρέπει στο SHVS να χαρακτηρίζεται σαν ένα ήπιο υβριδικό σύστημα.
Στο νέο Baleno, οι  εκπομπές ρύπων CO2, είναι μόλις 93 g/km και η κατανάλωση καυσίμου, μόλις 4 λίτρα στα 100 χιλιόμετρα. Αυτή η τιμή προέρχεται από τις εργοστασιακές μετρήσεις.
Και τα δύο αυτοκίνητα που οδηγήσαμε είχαν 5άρι σασμάν. Εναλλακτικά, υπάρχει και ένα αυτόματο κιβώτιο 6 σχέσεων που επιτρέπει υψηλή απόδοση στις χαμηλές στροφές και ιδανική οικονομία στην υψηλή ταχύτητα. Ο 1.2 DUALJET συνδυάζεται είτε με το 5τάχυτο χειροκίνητο κιβώτιο, είτε με ένα ημιαυτόματο συνεχώς μεταβαλλόμενης σχέσης (CVT).
Στο νέο  Baleno υπάρχουν νέα συστήματα ασφάλειας, όπως το Radar Brake Support. Το σύστημα RBS εντοπίζει το όχημα που προπορεύεται και  ειδοποιεί τον οδηγό,  ενεργοποιεί αυτόματα ελαφριά τα φρένα για να προειδοποιήσει τον οδηγό ,  ενεργοποιεί τη λειτουργία υποβοήθησης πέδησης και  φρενάρει αυτόματα το όχημα.
Σύντομα θα οδηγήσω και τα δύο αυτοκίνητα για περισσότερα χιλιόμετρα οπότε θα σας δώσω και άλλες  πληροφορίες σχετικά με την άνεση και την ασφάλεια των δύο νέων Baleno που από τη Δευτέρα θα κυκλοφορούν και στους ελληνικούς δρόμους.
Οι τιμές  ξεκινούν :
Για το Baleno με κινητήρα 1.2 cc, ( 90 din) 13.660 ευρώ ( τιμή απόσυρσης 11.340) και για το Baleno με κινητήρα 1.0 GL  (112 din) 15.080 ευρώ ( τιμή απόσυρσης 12.660 ευρώ).
 
 
 

Related posts