Subscribe Now

Trending News

Τα cookies επιτρέπουν μια σειρά από λειτουργίες που ενισχύουν την εμπειρία σας στo now24.gr.
Χρησιμοποιώντας αυτόν τον ιστότοπο, συμφωνείτε με τη χρήση των cookies, σύμφωνα με τις οδηγίες μας.
18 Σεπ 2019
Auto-Moto

Ο Sebastian Vettel, με ένα pit stop κέρδισε στις ΗΠΑ.


Σε έναν αγώνα γκραν πρί όλα παίζουν το ρόλο τους. Από τη μορφολογία της πίστας, από τη γόμα των ελαστικών που θα διαλέξει ο τημ μάνατζερ , από τον καιρό αλλά και από την ψυχολογία του οδηγού. Ο Γερμανός παγκόσμιος πρωταθλητής πήγε στο Τέξας με τον τίτλο στη τσέπη του.
Τι έκανε εκεί; Μάλλον την πλάκα του. Σε άλλη περίπτωση θα μπορούσε να μην πάρει μέρος στον αγώνα ή να κάνει απλά έναν αγώνα χωρίς να πιέσει ούτε τον εαυτό του ούτε το μονοθέσιο του.
Αντίθετα ο Vettel κινήθηκε γρήγορα και κέρδισε τον αγώνα – σημείωσε τη 12η νίκη του για φέτος- κάνοντας μόνο ένα pit stop, ξεκινώντας με P Zero White medium, τα οποία άλλαξε σε P Zero Orange hard στον 27ο γύρο.
Έχει σημασία που σας αναφέρω την αλλαγή των ελαστικών γιατί ανέτρεψε τις προβλέψεις των τεχνικών της Pirelli. Η πρόβλεψη της Pirelli για το Αμερικανικό Grand Prix των 56 γύρων ήταν ένα pit stop. Ως ταχύτερη στρατηγική είχαμε προτείνει εκκίνηση με μεσαίες γόμες, αλλαγή σε σκληρές στον 19ο γύρο και συνέχιση μέχρι τον τερματισμό.
Μετά τον αγώνα οι τεχνικοί της Pirelli δήλωσαν :
“Ο Vettel έκανε περισσότερα χλμ. με μεσαίες γόμες από όσο είχαμε προβλέψει, αφού βοηθήθηκε από την παρουσία του αυτοκινήτου ασφαλείας στις αρχές του αγώνα στην πίστα, πράγμα που του επέτρεψε αλλαγή σε hard στον 27ο γύρο.”
Ο Vettel έγινε επίσης ο πρώτος πιλότος στην ιστορία της F1 που κερδίζει σε οκτώ συνεχόμενους αγώνες σε μία σεζόν. Τώρα, η Ουγγαρία είναι η μοναδική πίστα του ημερολογίου της F1 όπου ο νεοεστεμμένος παγκόσμιος πρωταθλητής δεν έχει κατακτήσει ακόμα κάποια νίκη.
Η μεγαλύτερη πρόκληση που αντιμετώπισαν οι πιλότοι σε όλη τη διάρκεια του Σαββατοκύριακου στο Austin ήταν οι εξαιρετικά ευμετάβλητες θερμοκρασίες πίστας, που κυμαίνονταν από 180C την Παρασκευή μέχρι 370C στον αγώνα της Κυριακής. Αυτό επηρέασε εμφανώς την συμπεριφορά των ελαστικών και δυσκόλεψε τρομερά τις ομάδες να προβλέψουν το βαθμό φθοράς και το degradation – και κατ’ επέκταση τη στρατηγική.
Ο πιλότος της Toro Rosso, Jean-Eric Vergne ήταν ο μόνος που ξεκίνησε με σκληρές γόμες από 14ος στο grid , αλλά η στρατηγική επηρεάστηκε από την παρουσία του αυτοκινήτου ασφαλείας στην πίστα για δύο γύρους στο ξεκίνημα του αγώνα: τότε που τα μονοθέσια έχουν το μεγαλύτερο φορτίο και η φθορά των ελαστικών είναι εξαιρετικά σημαντική.
Το πρώτο pit stop του αγώνα έγινε από τον πιλότο της Sauber, Esteban Gutierrez στον πρώτο γύρο, ο οποίος ‘έπαθε λάστιχο’ εξ αιτίας θραυσμάτων από ατύχημα κατά την εκκίνηση. Αυτός φόρεσε σκληρές γόμες μέχρι τον 36ο γύρο, οπότε και επέστρεψε στα pits για μεσαίες. Ένας ακόμα πιλότος ο οποίος ήρθε νωρίς στα pits ήταν ο Pastor Maldonado της Williams, ο οποίος φόρεσε σκληρές γόμες στον όγδοο γύρο ενώ επισκευαζόταν η ζημιά του μονοθεσίου του από το ατύχημα.
Το πρώτο προγραμματισμένο pit stop έκανε ο Heikki Kovalainen για τη Lotus στον 17ο γύρο, ο οποίος ήρθε για σκληρές γόμες και επανήλθε στην πίστα έχοντας κερδίσει τρεις θέσεις, αλλά αργότερα έχασε χρόνο λόγω αλλαγής ρύγχους.
Ο Vettel ήρθε στα pits για ένα σετ σκληρών ελαστικών από τον 27ο γύρο, παραχωρώντας προσωρινά την πρωτοπορία στον Romain Grosjean της Lotus για τρεις γύρους μέχρις ότου ο Γάλλος κάνει με τη σειρά του στάση στα pits. Ο Grosjean τερμάτισε δεύτερος, έξι δευτερόλεπτα πίσω από τον Vettel, η καλύτερη θέση του μέχρι τώρα στη F1.
Οι πρώτοι 12 πιλότοι χρησιμοποίησαν στρατηγική ενός pit stop, με τον Felipe Massa της Ferrari να τερματίζει στην υψηλότερη θέση (13η) από όσους υιοθέτησαν στρατηγική δύο pit stop.

Related posts