Subscribe Now

Trending News

Τα cookies επιτρέπουν μια σειρά από λειτουργίες που ενισχύουν την εμπειρία σας στo now24.gr.
Χρησιμοποιώντας αυτόν τον ιστότοπο, συμφωνείτε με τη χρήση των cookies, σύμφωνα με τις οδηγίες μας.
25 Σεπ 2020
Πολιτισμός

Ο Παναγιώτης Πετράκης μιλάει στο Now24.gr

Είναι από τους ηθοποιούς που η κρίση τους βρήκε πάνω στην άνθισή τους και παρά τις καταστάσεις επιμένουν ελληνικά και δημιουργικά. Τραγουδά, χορεύει, ερμηνεύει κι όμως ο ίδιος δεν αισθάνεται πολυδιάστατος αλλά πλήρης με όσα κάνει. Φέτος τον συναντούμε στην Αθηναΐδα στο έργο που αναδεικνύει τη ζωή της Δανάης Στρατηγοπούλου, ενώ για το μέλλον ο ίδιος δεν έχει ιδέα τι θα κάνει, κάτι που αντί να τον ανησυχεί, τον χαροποιεί, εφόσον το άγνωστο και το αυθόρμητο είναι πράγματα που λατρεύει… Ο λόγος για τον Παναγιώτη Πετράκη που μιλάει και στο NOW24 για τη Δανάη, το είδος του μιούζικαλ στη χώρα μας, την εμφάνισή του αλλά και για την κοινωνικοπολιτική κατάσταση…
 Συνέντευξη στον Κυριάκο Κουζούμη 
Κ.Κ: Ποιες ήταν οι συγκύριες οι οποίες σε έφεραν να συμμετάσχεις πρωταγωνιστικά στην παράσταση της «Δανάης»;
Π.Π: «Φλερτάραμε» επαγγελματικά με τον Μαλισσόβα πολύ καιρό αλλά κάτι συνέβαινε και δεν καταφέρναμε να συνεργαστούμε. Ένας κοινός γνωστός όμως, ο Γιώργος Τσεβρένης, διαδραμάτισε καταλυτικό ρόλο και τελικά δώσαμε τα χέρια. Η παράσταση της Δανάης ήταν να ανεβεί πριν από καιρό, αλλά οι συγκύριες δεν το επέτρεψαν. Έτσι, κάναμε υπομονή και να που τώρα είμαστε κάθε Δεύτερα και Τρίτη στην Αθηναΐδα. Θα πάμε σίγουρα μέχρι τις γιορτές και λογικά θα συνεχίσουμε και με τη νέα χρονιά…
Κ.Κ: Δεν έχεις έναν μονοδιάστατο ρόλο στο έργο, αλλά υποδύεσαι σχεδόν όλους τους άντρες που σημάδεψαν τη μεγάλη τραγουδίστρια…
Π.Π: Ξεκινάω υποδυόμενος τον δημοσιογράφο που της παίρνει τη συνέντευξη και στη συνέχεια τους κάνω όλους… Αυτός που με συγκινεί περισσότερο είναι ο Αττίκ. Ύστερα όμως και ο Πάμπλο Νερούντα, ο Βίκτωρ Χάρα, ο Κώστας Μπέζος, ο σύζυγός της αλλά και ο Μενέλαος Λουντέμης είναι εκείνοι που ο καθένας από την πλευρά του άφησαν πάνω στη Δανάη το στίγμα τους. Ο καθένας την είχε αγαπήσει με τον δικό του τρόπο…
Κ.Κ: Θεωρείς ότι στις μέρες μας ο θεατής έχει ανάγκη από θέατρο που θα τον ψυχαγωγήσει ή που θα τον προβληματίσει;
Π.Π: Όλα έχουν χώρο! Κατ’ εμέ πρωταρχική ανάγκη του θεατή είναι να ξεχαστεί, να ταξιδέψει στον χρόνο, να έρθει σε επαφή με άλλους κόσμους που δεν έχουν καμιά σχέση με αυτά που ζει τώρα. Αν όλα αυτά συνδυάζονται με τη μουσική, η οποία με έναν αδιόρατο τρόπο μπορεί να σε παρασύρει και να χαλαρώσει σε μεγάλο βαθμό, τότε σίγουρα ο θεατής ικανοποιείται. Η δική μας παράσταση, θαρρώ, τα έχει όλα. Χιούμορ, ταξίδι σε άλλες εποχές, ιστορικά στοιχεία, βιώματα, αληθινά περιστατικά, συγκίνηση και πόσα άλλα!

.

Κ.Κ: Αν σε ένα flashback συναντούσες τη Δανάη, τι θα της έλεγες;
Π.Π: Μμμ… Θα περίμενα να μάθω από εκείνη κι όχι να της πω κάτι συγκεκριμένο. Η Δανάη έζησε μια ζωή που θαυμάζω. Έζησε δίχως περιορισμούς, με πολλά ταξίδια σε Αμερική, Χιλή, Γαλλία και αλλού. Έζησε ελεύθερα, μακριά από ταμπού και κοινωνικούς περιορισμούς. Ήταν μια προσωπικότητα πολυσχιδής. Τραγουδούσε, έγραφε ποιήματα, έκανε μεταφράσεις. Ήταν με άλλα λόγια ένα σπουδαίο πλάσμα που απήλαυσε τη ζωή στον απόλυτο βαθμό, πληρώνοντας βέβαια το τίμημα των επιλογών της, όπως άλλωστε πάντα συμβαίνει αυτό και σαν μεγάλωσε, είχε να θυμάται μα και αναπολεί μοναδικά πράγματα, απλησίαστα και αφάνταστα για πολύ κόσμο ακόμα και για πολλούς καλλιτέχνες…
Κ.Κ: Εσύ θεωρείς τον εαυτό σου πολυδιάστατο;
Π.Π: Το λένε για μένα επειδή τραγουδώ, παίζω, χορεύω, μα εγώ αδυνατώ να το αντιληφθώ. Για μένα όλα αυτά είναι μία ενότητα και το μόνο που θέλω είναι να την υπηρετώ σωστά αλλά και τη βελτιώνω, να την εξελίσσω.
Κ.Κ: Ποια είναι η σχέση σου με την τέχνη σου;
Π.Π: Την αγαπώ! Σπουδάζω τραγούδι από το 1994 και συνεχίζω να μαθαίνω. Παλεύω κάθε φορά να γίνομαι καλύτερος, να εμβαθύνω στο καθετί με το οποίο καταπιάνομαι. Ωστόσο θα σου πω ότι με την τέχνη έχω μια αγνή σχέση μα παράλληλα και μια σχέση πάθους. Όπως τότε που ήμουν πιτσιρίκι και έπαιζα μαζί με τα άλλα παιδιά στην πυλωτή της πολυκατοικίας υποδυόμενος τα αγαπημένα μας cartoons. Όσα χρόνια λοιπόν και να περάσουν δεν θέλω να αλλάξει μέσα μου αυτή η παιδική υφή, η τίμια επαφή με τους ρόλους και κυρίως η αληθινή προσέγγιση τόσο προς το τραγούδι, όσο και προς το θέατρο…
Κ.Κ: Πολλοί συνάδελφοί σου ήδη αναζητούν την επαγγελματική τους τύχη στο εξωτερικό. Θα σκεφτόσουν να κάνεις κάτι ανάλογο;
Π.Π: Η αλήθεια είναι πως η εποχή της κρίσης στην Ελλάδα εμένα με βρήκε πάνω στην προσωπική μου επαγγελματική άνθιση. Από την άλλη όμως θα σου έλεγα ότι ήδη πηγαίνω στο εξωτερικό π.χ στη Γερμανία για ακροάσεις. Ο λόγος είναι γιατί αναζητώ ένα περιβάλλον πιο πρόσφορο, ίσως και πιο καταρτισμένο στο θέμα του μιούζικαλ. Κι αυτό γιατί το μιούζικαλ στην Ελλάδα ολοένα και ανεβάζει τις μετοχές του αλλά δυστυχώς από ναι μεν καταξιωμένους ηθοποιούς πλην όμως όχι από εξειδικευμένους σ’ αυτό το είδος. Ξέρεις, στο μιούζικαλ ο ομιλούντας λόγος και ο τραγουδιστικός πρέπει να είναι ένα ή να είναι ο ένας προέκταση του άλλου. Απαιτείται λοιπόν ειδική εκπαίδευση, την οποία αρκετοί δεν την έχουν. Το να φύγω όμως οριστικά απ’ την Ελλάδα δεν είναι κάτι που το σκέφτομαι άμεσα…
Κ.Κ: Είσαι απ’ αυτούς που πειθαρχούν στις σκηνοθετικές οδηγίες;
Π.Π: Μέχρι θανάτου! (γέλια) Πιστεύω ότι μπορεί κάλλιστα ένας ηθοποιός να γίνει ακόμα καλύτερος και να εκφραστεί ακόμα περισσότερο ελεύθερα όταν ακολουθεί τη ματιά του σκηνοθέτη. Βέβαια, θα σου πω ότι όταν ο εκάστοτε σκηνοθέτης είναι μάγκας και σε πάρει, σε αφήσει να συνδημιουργήσεις, να εκφραστείς τότε το αποτέλεσμα είναι μοναδικό…
.

Κ.Κ: Έχεις βιώσει κόντρες στον χώρο σου;
Π.Π: Κόντρες όχι! Έχουν υπάρξει όμως στιγμές αντιεπαγγελματισμού, δηλαδή από συναδέλφους που δεν στηρίζουν επί σκηνής το κείμενο, τη συμφωνημένη σκηνοθεσία και άλλα. Καβγάδες, εντάσεις και άλλα παρόμοια με έλκουν μακριά και επιθυμώ να μην τα πληροφορούμαι… Αν με αφορούν, τότε πάντα τα λύνω με πολιτισμένες μεθόδους…
Κ.Κ: Αν γυρνούσες τον χρόνο πίσω, τι θα άλλαζες;
Π.Π: Στην επαγγελματική μου ζωή, ίσως το μόνο που θα διεκδικούσα πιο έντονα, θα ήταν η παραμονή μου στην Αμερική, όταν σπούδαζα εκεί. Βέβαια οι νόμοι ήταν αυτοί που δεν μου επέτρεπαν κάτι τέτοιο. Ωστόσο μια φίλη κατάφερε να μείνει περισσότερο, πλην όμως παράνομα. Το σκέφτηκα κι εγώ. Όμως το να έμενα δίχως να δούλευα πάνω στο αντικείμενό μου, θα με απογοήτευε και θα με πήγαινε πίσω. Συνεπώς επέστρεψα. Στην προσωπική μου ζωή δεν θα άλλαζα κάτι.
Κ.Κ: Ο παράγοντας οικογένεια σε απασχολεί;
Π.Π: Δεν είναι κάτι που απασχολεί το μυαλό μου. Ωστόσο θεωρητικά πολύ θα σου έλεγα πως κάποια στιγμή θα ήθελα ένα παιδί, ώστε να βιώσω αυτή την ιερή αγάπη μεταξύ γονέα και παιδιού.
Κ.Κ: Πώς βλέπεις τον εαυτό σου μετά από δέκα χρόνια;
Π.Π: Ωχ! Ξέρεις, αυτή η ερώτηση πάντα με παγώνει. Δεν έχω ιδέα πώς θα είμαι, ούτε καν με φαντάζομαι. Κι όποιος με ρωτά κάτι ανάλογο, δεν έχω τι να του απαντήσω…
Κ.Κ: Θεωρείς ότι η εξωτερική σου εμφάνιση ήταν ένα επιπλέον ατού ως προς την ανταπόκρισή σου στον κόσμο;
Π.Π: Σε γενικές γραμμές ναι… Ξέρεις, η δουλειά μου έχει να κάνει με φώτα και ένα ευχάριστο παρουσιαστικό λειτουργεί υπέρ. Από την άλλη δεν αρνούμαι τη φιλαρέσκεια ως στοιχείο του χαρακτήρα μου και συνεπώς θα σου έλεγα ότι φροντίζω τον εαυτό μου, προσέχω τη διατροφή μου και γυμνάζομαι…
Κ.Κ: Έχεις κοιτάξει ποτέ τον εαυτό σου στον καθρέφτη και να σε θαυμάσεις ιδιαίτερα;
Π.Π: Μπα! Σχεδόν ποτέ. Το αντίθετο όμως, δηλαδή να με κοιτάξω και να πω «πως είσαι έτσι ρε παιδάκι μου;», ναι, το ‘χω κάνει!
Κ.Κ: Πώς κρίνεις την κατάσταση στη χώρα μας;
Π.Π: Παρακολουθώ τις εξελίξεις αν και απομακρυσμένα. Θεωρώ ότι βρισκόμαστε σε μια βαλτωμένη κατάσταση με αισθητή την απουσία μεγάλων ιδεών. Η όλη κατάσταση στην οικονομία και την κοινωνία έχει τις ρίζες της στην έλλειψη παιδείας και παράλληλα στην υπάρχουσα νοοτροπία που ευνοεί απέραντα το προσωπικό συμφέρον. Για να αλλάξει λοιπόν αυτά τα δεδομένα, οφείλουν κάποιοι επαΐοντες να δώσουν μεγάλη βαρύτητα στην παιδεία και κυρίως στην κουλτούρα μας…
.

Κ.Κ: Είχες προτάσεις να ασχοληθείς με την πολιτική;
Π.Π: Ποτέ! Ευτυχώς! Ξέρεις, όποιος ασχολείται με την πολιτική οφείλει να έχει και τις ανάλογες γνώσεις, δηλαδή να έχει σπουδάσει πολιτικές επιστήμες. Όλο αυτό είναι μακριά και πέρα από το δικό μου γνωστικό πεδίο.
Κ.Κ: Είσαι από τους ανθρώπους που πηγαίνουν στην κάλπη;
Π.Π: Πάντα! Κι αυτό διότι είναι η στιγμή που καλούμαι εγώ να μιλήσω. Αν δεν πάω, τότε θα είμαι άξιος της μοίρας μου…
Κ.Κ: Μελλοντικά σχέδια;
Π.Π: Το μόνο που ξέρω είναι όλα τα Παρασκευοσάββατα του Φεβρουαρίου θα είμαι στο θέατρο Βεργίνα στη Θεσσαλονίκη με την παράσταση του Μάκη Δελαπόρτα «Ευτυχείτε».
 
ΔΑΝΑΗ

Δυο λόγια για τη «Δανάη»…
Ένα studio της τηλεόρασης. Ένας δημοσιογράφος. Ένα πιάνο. Προγραμματισμένη συνέντευξη για μια τραγουδίστρια από τα παλιά. Τη Δανάη. Ο δημοσιογράφος γνωρίζει ελάχιστα για εκείνη. Μόνη του πηγή πληροφοριών, οι σημειώσεις του. Αλλά τι να πει κανείς με μια γυναίκα, που πριν φτάσει σε αυτή τη συνέντευξη διέσχισε τον δρόμο μέσα από πέντε πολέμους, δώδεκα στρατιωτικά κινήματα, δυο δικτατορίες, μια κατοχή, και δυο εμφυλίους. Έφτασε μέχρι τις μέρες μας κουβαλώντας στις αποσκευές της, τους σημαντικότερους Έλληνες του περασμένου αιώνα.
Από τον Αττίκ, τον Χαιρόπουλο, τον Λουντέμη, τον Σουγιούλ, τον Καβαδία και τον Ρίτσο, μέχρι τον Φρέντυ Γερμανό, τον Σαββόπουλο και τον Πλέσσα. Φίλη και συνεργάτης του Πάμπλο Νερούδα. Το αηδόνι του Αττίκ. Μια μεγάλη ερμηνεύτρια. Ένα όνομα που από μόνο του, εμπνέει μουσικότητα! Η εγγραφή είναι έτοιμη να αρχίσει. Όλοι είναι στη θέση τους. Τα φώτα ανάβουν. 3 – 2 – 1, πάμε! Και η ιστορία αρχίζει… Κυρίες και κύριοι, η Δανάη!
Μια μουσική παράσταση για το αηδόνι του Αττίκ και του Χαιρόπουλου. Στιγμές απο την πολυτάραχη ζωή της, μέσα απο τα τραγούδια της και τους ανθρώπους που αγάπησε. Ένα έργο μέσα απο τα μάτια μιας σύγχρονης τραγουδοποιού, της Ευσταθίας, που πάντα την θαύμαζε. Σε σκηνοθεσία του Δημήτρη Μαλισσόβα και μουσική διεύθυνση του Δαυίδ Ναχμία. Ένα μουσικό ταξίδι, σε μια εποχή που έφυγε για πάντα…. 
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ:
Σκηνοθεσία – Απόδοση: Δημήτρης Μαλισσόβας
Μουσική διεύθυνση: Δαυίδ Ναχμίας
Χορογραφίες: Φώτης Μεταξόπουλος
Σκηνικά – Κοστούμια: Αρετή Μουστάκα – Χριστίνα Πανοπούλου
Φωτισμοί: Δημήτρης Μαλισσόβας
Παίζουν: Άννα Φόνσου, Παναγιώτης Πετράκης, Ευσταθία
Στον ρόλο του μαέστρου ο Δαυίδ Ναχμίας
ΠΑΡΑΣΤΑΣΕΙΣ: Κάθε Δευτέρα και Τρίτη στις 20.30, ΑΘΗΝΑΙΣ (Καστοριάς 34 -36)

Related posts