Subscribe Now

Trending News

Τα cookies επιτρέπουν μια σειρά από λειτουργίες που ενισχύουν την εμπειρία σας στo now24.gr.
Χρησιμοποιώντας αυτόν τον ιστότοπο, συμφωνείτε με τη χρήση των cookies, σύμφωνα με τις οδηγίες μας.
19 Σεπ 2019
Ελλάδα

Ο ελληνικός τουρισμός υπερτερεί στα κριτήρια ικανοποίησης των τουριστών έναντι του ανταγωνισμού

Η ελληνική φιλοξενία συνεχίζει να αποτελεί το ισχυρότερο «χαρτί» του ελληνικού τουριστικού προϊόντος στον ανταγωνισμό με τους προορισμούς της Νότιας Ευρώπης, αποτελώντας το σημαντικότερο κριτήριο ικανοποίησης των τουριστων από την εμπειρία διακοπών που είναι η φιλικότητα των ανθρώπων του προορισμού.

Στα πιο δυνατά σημεία του ελληνικού τουρισμού συγκαταλέγονται επίσης η γαστρονομία, η διαμονή, η ασφάλεια και η ομορφιά των τοπίων, συνθέτοντας ένα ισχυρό τουριστικό προιον.

Αυτά είναι τα βασικά συμπεράσματα μελέτης που εκπονήθηκε από την TCI Research για λογαριασμό του ΙΝΣΕΤΕ με τίτλο «Αξιολόγηση του brand ‘Ελλαδα’ και σύγκριση με τον ανταγωνισμό στη Νότια Ευρώπη βάσει της  εμπειρίας των τουριστων», που παρουσιάστηκε σήμερα από το γενικό διευθυντή του Ινστιτούτου κ. Ηλία Κικίλια και τον επιστημονικό διευθυντή κ. Άρη Ίκκο. Η μελέτη βασίστηκε στη διεθνή μεθοδολογία αξιολόγησης τουριστικών εμπειριών, Travelsat και σε δεδομένα από 654 συνεντεύξεις με διεθνείς ταξιδιώτες με τουλάχιστον μια διανυκτέρευση στην Ελλάδα και 6.543 άλλες με ταξιδιώτες στις 6 ανταγωνιστικές χώρες που μελετήθηκαν.

Ο πολιτιστικός πλούτος της χώρας, ένα από τα σημαντικότερα πλεονεκτήματα της στον τουρισμό, εμφανίζεται μονοδιάστατος χωρίς ποικιλία πολιτιστικών θεαμάτων συγκριτικά με τον ανταγωνισμό στη Ν. Ευρώπη (Ισπανία, Πορτογαλία, Ιταλία, Μαλτα, Τουρκία και Κροατια).

Η χώρα μας υστερεί κυρίως σε θέματα διαχείρισης προορισμού, δηλαδή στα επίπεδα υποδομών στις μεταφορές, κέντρων τουριστικής πληροφόρησης, σηματοδότησης, καθαριότητας και εικόνας των πόλεων.

Όσον αφορά τους βασικούς δείκτες ανταγωνιστικότητας, η Ελλάδα βρίσκεται σε σημαντικά πιο πλεονεκτική θέση στην εκπλήρωση προσδοκιών από τις διακοπές, στο value for money στη διαμονή ενώ στα ίδια επίπεδα με τον ανταγωνισμό βρίσκεται η πρόθεση να συστήσουν τον προορισμό σε άλλους.

Βάσει του βαθμού ικανοποίησης από την εμπειρία διακοπών (η εμπειρία επισκέπτη είναι ο σημαντικότερος λόγος επιλογής προορισμού), το 36% των τουριςτων που έχουν επισκεφθεί την Ελλάδα προτίθενται να επιστρέψουν για διακοπές στη χώρα μας, ποσοστό που υπολείπεται όμως του μέσου όρου στους 6 ανταγωνιστικούς προορισμούς (46%).

Η αντίληψη των τουριστών για τις ιδανικές διακοπές στη Μεσόγειο φαίνεται ότι έχει μεταβληθεί και έχει απομακρυνθεί από το πρότυπο ήλιος-θάλασσα.

Είναι αξιοσημείωτο ότι, σύμφωνα με τη μελέτη, πέρα από τη φιλοξενία των κατοίκων που αποτελεί το κύριο κριτήριο ικανοποίησης, η ικανοποίηση των ταξιδιωτών στον προορισμό διακοπών καθορίζεται από τη διαμονή (2η θέση), την αίσθηση ασφαλείας (θέση 3), την τοπική κουζίνα, την ομορφιά των τοπίων, τις αγορές, τα κέντρα τουριστικής πληροφόρησης και, μόλις στην 8η θέση των κριτηρίων εμφανίζονται οι παραλίες.


Δείτε ολόκληρη τη μελέτη 

——

 Αναλυτικά τα συμπεράσματα:

Κριτήρια και διαστάσεις της τουριστικής εμπειρίας που αποτελούν κύρια ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα της Ελλάδας – κοινό χαρακτηριστικό ο ανθρώπινος παράγοντας.

  • Η φιλικότητα των κατοίκων και οι πολύ θετικές επιδόσεις στην εξυπηρέτηση των επισκεπτών από το ανθρώπινο δυναμικό στα καταλύματα, στα καταστήματα εστίασης, στα μουσεία, στις δημόσιες μεταφορές, αλλά και η αίσθηση ασφάλειας και η καλή σχέση ποιότητας – τιμής είναι οι βασικοί άυλοι παράγοντες που καθιστούν τη χώρα μας εξαιρετικά ανταγωνιστική ως τουριστικό προορισμό.
  • Τα υψηλά επίπεδα ικανοποίησης σχετικά με τη διαμονή και την ποιότητα του φαγητού, επίσης, διαδραματίζουν καθοριστικό ρόλο στη διαμόρφωση της εμπειρίας των επισκεπτών. Αξίζει να σημειωθεί ότι ανάμεσα στους τουρίστες που αποδίδουν ιδιαίτερη σημασία στη γαστρονομία (foodies), η Ελλάδα προσφέρει άκρως ανταγωνιστικές εμπειρίες τόσο σε επίπεδο ποικιλίας και επιλογής φαγητού όσο και στους περισσότερους άλλους παράγοντες που ενδιαφέρουν τη συγκεκριμένη κατηγορία επισκεπτών, όπως είναι η ψυχαγωγία, η μετακίνηση, η αίσθηση ασφάλειας κ.α.
  •  Εξαιρετική είναι επίσης και η εμπειρία στις παραλίες, με εξαίρεση την καθαριότητα όπου η χώρα μας υστερεί σημαντικά έναντι του ανταγωνισμού.
  • Σε επίπεδο μέσων μαζικής μεταφοράς, η Ελλάδα βρίσκεται σε αποδεκτά επίπεδα, λίγο υψηλότερα από τον ανταγωνισμό και ιδιαίτερα ως προς τις τιμές.

Τα στοιχεία στα οποία η Ελλάδα μειονεκτεί συνδέονται κυρίως με τη λειτουργία προορισμών (καθαριότητα, πληροφόρηση, άναρχη πολεοδομία, ποικιλία δραστηριοτήτων).

  • Η Ελλάδα υστερεί σημαντικά έναντι των ανταγωνιστριών χωρών σε ζητήματα που σχετίζονται με την καθαριότητα, την άναρχη πολεοδομία & ευκολία περιήγησης, τις οδικές υποδομές και τη σηματοδότηση στους τουριστικούς προορισμούς.
  • Όσον αφορά στους πολιτιστικούς πόρους, η Ελλάδα βαθμολογείται θετικά στο κλασσικό προϊόν (ιστορικά μνημεία, αξιοθέατα, κλπ.), ωστόσο καταγράφεται η αναγκαιότητα για ανάπτυξη μιας ευρύτερης ποικιλομορφίας (σε επίπεδο προϊόντος, όχι πόρων)- πχ. Βυζαντινός, νεότερος και σύγχρονος ελληνικός πολιτισμός – αλλά και αναβάθμιση της παρουσίασης των πολιτιστικών πόρων με περισσότερο ενδιαφέροντες τρόπους για τον επισκέπτη (story telling) πέρα από τη βασική τεκμηρίωση που προσφέρεται. Αρνητική είναι και η εικόνα για άλλους παράγοντες που είναι εξίσου σημαντικοί για τους τουρίστες με ενδιαφέρον στον πολιτισμό, όπως είναι η κατάσταση και η καθαριότητα εντός και εκτός των αρχαιολογικών χώρων, η εικόνα των πόλεων, αλλά και το φάσμα αγοραστικών επιλογών (shopping), οι επιλογές για ψυχαγωγικές δραστηριότητες κλπ.
  • Αντίστοιχα φαίνεται ότι η χώρα μειονεκτεί σημαντικά στην παροχή επαρκούς πληροφόρησης τόσο μέσω των κέντρων πληροφόρησης (info-centers) όσο και της ποιότητας των διαθέσιμων εφαρμογών κινητής τηλεφωνίας (mobile apps).
  • Οι περιορισμένες επιλογές και η χαμηλή σχέση ποιότητας-τιμής ως προς το shopping καταγράφεται επίσης ως παράγοντας που χρήζει βελτίωσης ειδικά στους city break προορισμούς.
  •  Τέλος, παρά την υψηλή βαθμολογία της χώρας ως προς την ικανοποίηση των επισκεπτών και τη σχέση ποιότητας–τιμής, η Ελλάδα μειονεκτεί έναντι των ανταγωνιστριών χωρών ως προς τη διάθεση των επισκεπτών να επαναλάβουν το ταξίδι τους. Η πρόθεση των τουριστών να επανέλθουν στη χώρα μας, μπορεί να ενισχυθεί με την παροχή περισσότερων συνδυαστικών και καινοτόμων εμπειριών, ισχυροποιώντας τα υπάρχοντα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα που προαναφέρθηκαν.

Tornosnews.gr

Related posts