Subscribe Now

Trending News

Τα cookies επιτρέπουν μια σειρά από λειτουργίες που ενισχύουν την εμπειρία σας στo now24.gr.
Χρησιμοποιώντας αυτόν τον ιστότοπο, συμφωνείτε με τη χρήση των cookies, σύμφωνα με τις οδηγίες μας.
29 Ιούλ 2021
Auto-Moto

Ο διάδοχος του PEUGEOT 905 ονομάζεται 9X8 HYPERCAR

Ο διάδοχος του PEUGEOT 905 ονομάζεται 9X8 HYPERCAR

Το τελευταίας γενιάς Hypercar που πρόκειται να κάνει το αγωνιστικό του ντεμπούτο στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Αντοχής (FIA World Endurance Championship – WEC) το 2022 παρουσιάσθηκε πριν από λίγες ώρες. Έχει δύο κινητήρες. ‘Έναν πίσω και έναν μπροστά. Ο πίσω είναι βενζινοκινητήρας twin-turbo, V6 που αποδίδει 680hp και ο μπροστά   ηλεκτροκινητήρα /γεννήτρια ισχύος 200kW.

Το νέο PEUGEOT 9X8 HYPERCAR, που αντικαθιστά έναν θρύλο, το PEUGEOT 905, είναι σχεδιασμένο αποκλειστικά για αγώνες απαιτήσεων. Είναι το πιο πρόσφατο δημιούργημα της μάρκας για συμμετοχή στο πρωτάθλημα αντοχής .

Για την ιστορία το PEUGEOT 905, κέρδισε τον αγώνα των 24 ωρών του Le Mans το 1992 και το 1993 ενώ το  PEUGEOT 908, κέρδισε το French classic το 2009.

Μετά από αρκετά χρόνια απουσίας της γαλλικής εταιρίας από τους αγώνες αντοχής σήμερα επιστρέφει με το 9X8 HYPERCAR. Με κινητήρα υβριδικής τεχνολογίας που κινεί και τους τέσσερεις τροχούς, αυτό το υπέρ-αποδοτικό πρωτότυπο ταιριάζει απόλυτα με τη στρατηγική που η PEUGEOT ονομάζει  ‘Neo-Performance’ και ενσωματώνει τόσο στα μοντέλα δρόμου όσο και στα αγωνιστικά, προσφέροντας υπεύθυνες επιδόσεις.

Την  εμπλοκή της στο νέο πρωτάθλημα αντοχής στην κατηγορία Le Mans Hypercar, η γαλλική εταιρία ανακοίνωσε τον  Σεπτέμβριο του 2020 . Την επομένη οι ομάδες μηχανικών και σχεδιαστών  άρχισαν να δουλεύουν  στο εργοστάσιο στις Βερσαλλίες.

Οι μηχανολόγοι της PEUGEOT SPORT συνεργάστηκαν με το σχεδιαστικό τμήμα και δημιούργησαν το 9X8 το οποίο αναμένεται να πρωταγωνιστήσει στη νέα φιλοσοφία  των αγώνων αυτοκινήτου

Οι πρωτοποριακές τεχνολογικές λύσεις που φέρει, οι  ρευστές του γραμμές, η  απουσία της πίσω πτέρυγας ,τα εμφανή σημάδια της εταιρικής ταυτότητας της μάρκας καθώς και η εμφάνιση αιλουροειδούς, αποτελούν τα νέα διαπιστευτήρια της γαλλικής ομάδας.

Το PEUGEOT 9X8 είναι βασισμένο στον συνδυασμό του κορυφαίου DNA με το στιλ, την αποδοτικότητα και την τεχνογνωσία. Το σημαντικό είναι ότι όλα τα στοιχεία αξιοποιούνται και μεταφέρονται με ασφάλεια στα καθημερινά αυτοκίνητα.

Οι γραμμές και τα αεροδυναμικά χαρακτηριστικά του PEUGEOT 9X8 είναι αποτέλεσμα λεπτομερούς εξέλιξης που πραγματοποιήθηκε από τους μηχανικούς υπό την επίβλεψη του Τεχνικού Διευθυντή της PEUGEOT Sport, Olivier JANSONNIE, και του τμήματος design της PEUGEOT με επικεφαλής τον Matthias HOSSANN.

Όλα έχουν σχεδιαστεί με βάση τους κανονισμούς της FIA (Fédération Internationale de l’Automobile) και την ACO (Automobile Club de l’Ouest) για τη νέα κατηγορία Le Mans Hypercar (LMH), η οποία διαδέχεται την προηγούμενη κατηγορία πρωτοτύπων LMP1.

Σύμφωνα με τους νέους κανονισμούς υπάρχει μεγαλύτερη ευελιξία  σε ότι αφορά την αεροδυναμική. Αυτό βοηθάει σε νέες ριζοσπαστικές προσεγγίσεις και ευνοεί τη δημιουργία πιο καινοτόμων αυτοκινήτων.

Τι σημαίνουν τα στοιχεία 9X8

Το “9” είναι η συνέχεια της σειράς που χρησιμοποίησε η μάρκα στα τελευταία αγωνιστικά αυτοκίνητα που έλαβαν μέρος στα πρωταθλήματα αντοχής, δηλαδή το PEUGEOT 905 (το οποίο αγωνίστηκε από το 1990 έως το 1993) και το 908 (από το 2007 έως 2011), όπου και τα δύο έγιναν σύμβολα της μάρκας.

Το “X” συμβολίζει την τεχνολογία κίνησης και στους 4 τροχούς που διαθέτει το Hypercar της PEUGEOT και το Υβριδικό σύστημα κίνησης που ενσωματώνει τη στρατηγική εξηλεκτρισμού της μάρκας, ακόμα και στον κόσμο των αγώνων αυτοκινήτου.

Το “8” είναι το πρόθεμα που χρησιμοποιείται σε όλα τα ονόματα των σημερινών μοντέλων της PEUGEOT, από το 208 και 2008, μέχρι το 308, 3008, 5008 και φυσικά, το 508 που πρόσφατα υπέστη τις περιποιήσεις των μηχανικών και των σχεδιαστών που έφτιαξαν το Hypercar, και έγινε το πρώτο σπορ μοντέλο της μάρκας με την επιγραφή Peugeot Sport Engineered.

Για το 2022 στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα αντοχής της FIA θα δούμε δύο PEUGEOT 9X8 . Το μεγάλο αιλουροειδές είναι έτοιμο να επιτεθεί. Και σ αυτό αναφέρονται οι  μελλοντικοί οδηγοί του αυτοκινήτου.

“Είναι το πρώτο αγωνιστικό αυτοκίνητο που έχει τόσο εξελιγμένο στυλ,” δήλωσε ο Kevin MAGNUSSEN. Ο  Αμερικανός  Gustavo MENEZES συμπλήρωσε: “Η PEUGEOT ανοίγει με το 9Χ8, ένα νέο κεφάλαιο στους αγώνες αυτοκινήτου. Καλούμαστε να παίξουμε και εμείς το ρόλο μας στο γράψιμο της ιστορίας!”

Ιδιαίτερη προσοχή δόθηκε επίσης από τους σχεδιαστές και στο εσωτερικό του 9X8. Υιοθέτησαν μια διαφορετική προσέγγιση στο cockpit. Εκτός από έναν καθαρά λειτουργικό  χώρο «εργασίας» του πιλότου, τώρα  υπάρχει και ένας συνδυασμός  χρωμάτων  που δίνουν μια άλλη αίσθηση.

 ‘WINGLESS (χωρίς αεροτομή)’ – Άριστη εκμετάλλευση του δυναμικού των κανονισμών για την κατηγορία Le Mans Hypercars

Οι κανονισμοί ορίζουν ότι επιτρέπεται μόνο ένα ρυθμιζόμενο αεροδυναμικό βοήθημα, χωρίς να προσδιορίζεται η πίσω αεροτομή. Τα υπολογιστικά μοντέλα και οι προσομοιώσεις,  αποκάλυψαν ότι η υψηλή απόδοση μπορούσε να επιτευχθεί ακόμα και χωρίς την πίσω αεροτομή.

Ο  επικεφαλής του αγωνιστικού τμήματος της Stellantis, Jean-Marc FINOT αναφέρθηκε  στην απουσία πίσω αεροτομής στο PEUGEOT 9X8 που είναι ένα μεγάλο και καινοτόμο βήμα.

«Καταφέραμε να επιτύχουμε έναν βαθμό αεροδυναμικής απόδοσης που μας επιτρέπει να καταργήσουμε αυτό το βοήθημα. Μη με ρωτήσετε όμως το πώς! Θα προσπαθήσουμε να το κρατήσουμε μυστικό όσο περισσότερο μπορούμε. Η κατάργηση της πίσω αεροτομής μας έδωσε την ελευθερία να σχεδιάσουμε ένα κοντό και ρευστό αμάξωμα που κανείς δεν έχει δει εδώ και δεκαετίες. Πράγματι, δουλεύοντας από κοινού με τους συναδέλφους μηχανικούς, οι σχεδιαστές εκμεταλλεύθηκαν στο μέγιστο δυνατό βαθμό την ευκαιρία να δημιουργήσουν ένα αποτέλεσμα που συνδυάζει αρμονικά το δυναμισμό, με τις ρευστές επιφάνειες ειδικά στα τμήματα μεταξύ των φτερών των τροχών».

Υπέρ-οικονομικό Υβριδικό σύστημα κίνησης 

Σύμφωνα με τον προγραμματισμό, ο τοποθετημένος στο πίσω μέρος του αυτοκινήτου bi-turbo V6, με περιεχόμενη γωνία 900, κινητήρας των 2.6λίτρων, απόδοσης 500kW (680hp), – ο κινητήρας εσωτερικής καύσεως που αποτελεί μέρος του συστήματος κίνησης PEUGEOT HYBRID4 500KW – «γράφει» χιλιόμετρα δοκιμών στον πάγκο, από τον Απρίλιο.

Η εμπρός τοποθετημένη μονάδα του ηλεκτροκινητήρα-γεννήτριας των 200kW, το 7τάχυτο σειριακό κιβώτιο και η μπαταρία, βρίσκονται στη διαδικασία συναρμολόγησης σύμφωνα με το πρόγραμμα πιστοποίησης των δοκιμών στον πάγκο.

Η πανίσχυρη, τεχνολογικά εξελιγμένη, υψηλής τάσεως (900 Volt), υψηλής χωρητικότητας, μπαταρία εξελίσσεται από την PEUGEOT Sport και τη Saft, θυγατρική της TotalEnergies.

Οι 24 ώρες του Le Mans είναι ένας περίεργος αγώνας και τα 5.400 χιλιόμετρα που καλύπτουν τα αυτοκίνητα κατά τη διάρκεια του αγώνα, είναι κοντά στα χιλιόμετρα που καλύπτονται σε μια πλήρη αγωνιστική σεζόν από ένα μονοθέσιο της Formula 1, οπότε η αποδοτικότητα και η αξιοπιστία είναι και οι δύο παράγοντες ζωτικής σημασίας.

Το Le Mans προσφέρει ένα ανταγωνιστικό περιβάλλον δοκιμής των υβριδικών συστημάτων και τεχνολογιών. Εκεί γίνονται όλες οι μετρήσεις για μείωση της κατανάλωσης αλλά και των εκπομπών του CO2.

 PEUGEOT 9X8 – Τεχνικά χαρακτηριστικά

 Κατηγορία : Le Mans Hypercar (LMH)

Μήκος: 5,000χλστ.

Πλάτος: 2,080χλστ.

Ύψος: 1,180χλστ.

Μεταξόνιο: 3,045χλστ.

Κινητήρας: PEUGEOT HYBRID4 500KW (με σύστημα κίνησης σε όλους τους τροχούς)

Πίσω κινητήρας: 500kW (680hp), 2.6λ., twin-turbo, V6 με περιεχόμενη γωνία 900 , βενζινοκινητήρας εσωτερικής καύσεως + σειριακό κιβώτιο 7 ταχυτήτων

Εμπρός κινητήρας : ηλεκτροκινητήρας/γεννήτρια ισχύος 200kW + μειωτήρας μίας σχέσης

Μπαταρία: Υψηλής τάσεως 900-volt, μπαταρία σχεδιασμένη από την Peugeot Sport, από κοινού με την TotalEnergies/Saft

Καύσιμο και λιπαντικά : TotalEnergies

 

 

 

 

Related posts