Subscribe Now

Trending News

Τα cookies επιτρέπουν μια σειρά από λειτουργίες που ενισχύουν την εμπειρία σας στo now24.gr.
Χρησιμοποιώντας αυτόν τον ιστότοπο, συμφωνείτε με τη χρήση των cookies, σύμφωνα με τις οδηγίες μας.
30 Ιαν 2023
Πολιτισμός

Ο χορογράφος Κωνσταντίνος Μενούνος κατακτά το θεατρόφιλο κοινό με το υποκριτικό του ταλέντο


 Συνέντευξη στη συγγραφέα Μαίρη Γκαζιάνη
 
 
Σε κάποιους ανθρώπους οι μοίρες φάνηκαν ιδιαίτερα γενναιόδωρες όταν, τη στιγμή που γεννήθηκαν, στάθηκαν πάνω από την κούνια τους και τους έραναν με το μαγικό ραβδάκι των ιδιαίτερων χαρισμάτων. Τους πότισαν με φως, με λάμψη, με ταλέντο, με επιμονή και υπομονή ώστε να πετύχουν στις διαδρομές τέχνης που θ΄ ακολουθήσουν. Ένας τέτοιος χαρισματικός άνθρωπος είναι ο Κωνσταντίνος Μενούνος. Τον γνωρίζουμε σαν χορογράφο, χορευτή, καθηγητή χορού με πολύ επιτυχημένη καριέρα. Αγαπημένος των δημοσιογράφων προσκαλείται πολύ συχνά για συνεντεύξεις σε τηλεοπτικές εκπομπές, περιοδικά και ιστοσελίδες. Όμως, ο Κωνσταντίνος Μενούνος έχει πολλαπλές καλλιτεχνικές ανησυχίες και μετά από μια μικρή «δοκιμή» στο υποκριτικό του ταλέντο, στη παράσταση «Χορεύοντας και Παίζοντας αλά Ελληνικά», που ανέβασε το καλοκαίρι με τη σχολή Bolero όπου είναι καλλιτεχνικός διευθυντής, αποφάσισε μετά από πρόσκληση γνωστού θεατρικού επιχειρηματία, ν΄ αποδεχτεί την «πρόκληση» και να «βουτήξει» στα βαθιά της υποκριτικής τέχνης. Έχοντας το προνόμιο να είναι προσωπικός φίλος μου τον «ξεμονάχιασα» στο θέατρο Studio Κυψέλης όπου ξεδιπλώνει  το νέο ταλέντο του με σκοπό να κερδίσει το στοίχημα που έβαλε με τον εαυτό του και πραγματικά το πέτυχε. Κατάφερε να μας εντυπωσιάσει ακόμα μια φορά πρωταγωνιστώντας με άλλους έξι ηθοποιούς ,στο θεατρικό έργο Leonardo’s ring in the mirror του Rick Elice σε σκηνοθεσία Γιώργου Λιβανού.
 
ΕΡ. Κωνσταντίνε σε γνωρίζουμε όλοι ως χορογράφο-χορευτή-καθηγητή χορού. Ωστόσο, αυτή τη περίοδο σε συναντάμε και στο θέατρο. Πότε αποφάσισες να ασχοληθείς με την υποκριτική;
ΑΠ. Η αλήθεια είναι ότι η υποκριτική αποφάσισε ν΄ ασχοληθεί μαζί μου (γέλια).
Δεν ήταν κάτι που υπήρχε στα άμεσα σχέδια μου, προέκυψε πολύ ξαφνικά και αιφνιδιαστικά θα έλεγα.  Μια μέρα έλαβα ένα μήνυμα από το σκηνοθέτη Γιώργο Λιβανό που μου ζητούσε να επικοινωνήσω μαζί του, γιατί κάτι είχε να μου προτείνει. Πράγματι επικοινώνησα μαζί του και η πρότασή του ήταν να πρωταγωνιστήσω στο θεατρικό έργο Leonardo΄s ring in the mirror που θα ανέβαζε για τρίτη συνεχόμενη χρονιά στο θέατρο Studio Κυψέλης.
Δεν απάντησα αμέσως, ζήτησα λίγο χρόνο να το επεξεργαστώ στο μυαλό μου, γιατί, δεν σου κρύβω, ήταν πολύ ξαφνικό για μένα.
Μετά από ώριμη σκέψη και απόλυτα συνειδητοποιημένος επικοινώνησα με τον σκηνοθέτη του έργου και απάντησα θετικά. Έτσι ξεκίνησαν όλα και συνέχισαν κατ’ ευχήν.
 
ΕΡ. Πρωταγωνιστείς στην παράσταση Leonardo’s ring in the mirror του Rick Elice που παίζεται στο Studio Κυψέλης σε σκηνοθεσία Γιώργου Λιβανού, κάθε Δευτέρα και Τρίτη. Την σκηνική παρουσία την γνωρίζεις πολύ καλά, όμως πόσο συγγενείς τέχνες είναι ο χορός με την υποκριτική;
ΑΠ. Η τέχνη του Χορού επεκτείνεται και σε άλλους χώρους έκφρασης όπως το Θέατρο, οι σύγχρονες τεχνολογίες ήχου και φωτός, οι εικαστικές τέχνες κ.α.
Επίτρεψέ μου όμως, να πω ότι στη σημερινή εποχή και ιδίως έτσι όπως έχει εξελιχθεί το θέατρο, ο χορός ίσως είναι η πιο σημαντική και ουσιαστικότερη «συγγενής» τέχνη γενικά με το θέατρο και την υποκριτική.
Να επισημάνω ότι στην παράσταση Leonardο’s ring in the mirror, κι εδώ βρίσκεται η μαγεία, πρωταγωνιστούμε και οι εφτά ηθοποιοί που συμμετέχουμε. Εκτός από μένα είναι οι Ηλίας Κακλαμάνης, Κωστής Κούκιος, Σταμάτης Κακαβελάκης, Θάνος Κυριαζής, Νίκος Χαλατζίδης, Χρήστος Πανώρας.
 
ΕΡ. Πόσο δύσκολο ή εύκολο ήταν για σένα να προσαρμοστείς στο ρόλο σου;
ΑΠ. Αρκετά δύσκολο διότι δεν είχα να κάνω με την ερμηνεία ενός ρόλου αλλά τεσσάρων διαφορετικών ρόλων. Ακόμα κι ένας έμπειρος ηθοποιός θα χρειαζόταν χρόνο για να προσαρμοστεί σε τέσσερις διαφορετικούς ρόλους, πολύ περισσότερο εγώ, που για μένα ήταν κάτι πρωτόγνωρο. Αλλά δόξα το θεό όλα κύλησαν μια χαρά, σαν να το είχα ξανακάνει.
Το εύκολο ήταν ότι διέθετα την εμπειρία της σκηνικής παρουσίας και της κίνησης λόγω χορού, που είναι πολύ σημαντικό προσόν για το θέατρο.
Θεωρώ ότι ο χορός και η κίνηση είναι απαραίτητο προσόν, όπως άλλωστε και το τραγούδι, λόγο σημερινών απαιτήσεων επί σκηνής, για έναν ηθοποιό καριέρας.
 
ΕΡ. Είσαι ικανοποιημένος από το αποτέλεσμα και ποια μηνύματα παίρνεις από τους θαυμαστές σου;
ΑΠ. Αρκετά ικανοποιημένος, αλλά δεν επαναπαύομαι. Αισθάνομαι ότι μπορώ υποκριτικά να δώσω πολύ περισσότερα πάνω στην σκηνή, με την κατάλληλη μελέτη πάνω στο αντικείμενο.
Τα σχόλια του κόσμου είναι θετικά και οι κριτικές που έχουν γραφτεί μέχρι στιγμής είναι πολύ καλές. Το σημαντικότερο για μένα είναι, τα μηνύματα που λαμβάνω από τον κόσμο που μου τονίζει ότι η παρουσία μου στη σκηνή τους ευχαριστεί, ψυχαγωγούνται και ταυτόχρονα εισπράττουν διάφορα συναισθήματα… Η αποδοχή του κόσμου είναι η μεγαλύτερη ανταμοιβή και επιτυχία ενός καλλιτέχνη.
 
ΕΡ. Γνωρίζω ότι δεν είναι η πρώτη φορά που ερμηνεύεις κάποιο θεατρικό ρόλο. Το περασμένο καλοκαίρι, στη παράσταση της σχολής χορού BOLERO όπου είσαι καλλιτεχνικός διευθυντής, ενδιάμεσα στα χορευτικά, ερμήνευσες κι ένα μικρό θεατρικό μονόπρακτο της Αναστασίας Κορινθίου με τίτλο «Τα Αν του έρωτα». Ήταν το έναυσμα για να κάνεις το επόμενο βήμα στο θέατρο;
ΑΠ. Σίγουρα το «Αν» ήταν το γούρι μου. Οφείλω να αναφέρω την σπουδαία ροδίτισσα συγγραφέα Αναστασία Κορινθίου  που στο βιβλίο της «Για την καρδιά ενός αγγέλου» βασίστηκε η ομότιτλη τηλεοπτική σειρά που πρόσφατα ψηφίστηκε ως καλύτερη δραματική στα 25 χρόνια ιδιωτικής τηλεόρασης. Η Αναστασία έγραψε το σενάριο για το θεατρικό μονόπρακτο «Αν», ειδικά για τις ανάγκες της Μουσικοχορευτικής θεατρικής παράστασης «Χορεύοντας και παίζοντας αλά Eλληνικά»  που ανέβασα το καλοκαίρι που μας πέρασε  με την σχολή χορού Bolero στην οποία έχω την καλλιτεχνική διεύθυνση. Η παράσταση γνώρισε μεγάλη επιτυχία και συνεχίζει να ανεβαίνει σε διαφορετικούς θεατρικούς χώρους μετά από πρόσκληση θεατρικών επιχειρηματιών.  Προφανώς με αφορμή την παράσταση της σχολής, άθελά μου έστειλα στον κόσμο το μήνυμα ότι θα μπορούσα να ασχοληθώ και με την υποκριτική επαγγελματικά, πέρα από το χορό που είναι η κυρίως επαγγελματική μου ενασχόληση.
 
ΕΡ. Θεωρείς ότι η παρουσία σου στη θεατρική σκηνή είναι κάτι παροδικό ή σκοπεύεις να συνεχίσεις;
ΑΠ. Σίγουρα θα ήθελα να έχει συνέχεια αλλά το αφήνω να με οδηγήσει μόνο του. Πιστεύω ότι εάν κάτι  αξίζει να έχει καλλιτεχνική πορεία, θα έχει συνέχεια χωρίς ιδιαίτερη προσπάθεια. Αυτό τουλάχιστον μου έχει δείξει ο χώρος του χορού που ασχολούμαι επαγγελματικά εδώ και χρόνια με επιτυχία και αναγνώριση.
 
ΕΡ. Επειδή είδα τη θεατρική παράσταση κι έχω προσωπική άποψη ότι ανταπεξέρχεσαι στο ρόλο σου άψογα, θέλω να σου αποσπάσω την υπόσχεση ότι δεν θα «παρασυρθείς» από το θέατρο και θα εγκαταλείψεις το χορό.
ΑΠ. Σε καμιά περίπτωση δεν θα γίνει αυτό μέχρι να με εγκαταλείψει το σώμα μου. Βέβαια ποτέ μην λες ποτέ, αλλά, όπως σκέφτομαι τώρα, Όχι δεν θα εγκαταλείψω αυτό που κάνω τόσα χρόνια επιτυχημένα. Έτσι και αλλιώς, όπως προανέφερα, ο χορός είναι η ουσιαστικότερη και η πιο συγγενής τέχνη με την υποκριτική, άρα θα μπορώ με το πάντρεμα των δυο τεχνών, να επιδιώξω ένα τέλειο αποτέλεσμα. Προϋπόθεση βέβαια είναι να υπάρξουν και στη συνέχεια οι κατάλληλες προτάσεις για συνεργασία με αξιόλογους ανθρώπους του θεάτρου, ώστε να αποδώσω ακόμα περισσότερα και καλύτερα, φροντίζοντας παράλληλα να αποκτήσω τα απαραίτητα εφόδια που θα χρειαστούν στην εξέλιξη της επαγγελματικής μου πορείας και κάθε φορά, κάθε σεζόν να με συναντάται σε κάτι διαφορετικό. Αλλά εδώ θα είμαστε και θα τα λέμε από κοντά.

ΕΡ. Αφού σ΄ ευχαριστήσω ιδιαίτερα που, παρά τον δυσεύρετο χρόνο σου, ανταποκρίθηκες άμεσα στο κάλεσμά μου γι΄ αυτή τη συνέντευξη, θα ήθελα  να ενημερώσουμε  τους διαδικτυακούς αναγνώστες μας μέχρι πότε θα παίζεται το έργο Leonardo’s ring the mirror;
 ΑΠ. Ο μήνας που διανύουμε είναι ο τελευταίος των παραστάσεών μας και θα είναι χαρά μας να είστε κοντά μας μέχρι της 19 Ιανουαρίου, κάθε Δευτέρα και Τρίτη 21:15 στο θέατρο Studio Κυψέλης, Κυψέλης 51 και Σπετσοπούλας 9 στην Κυψέλη.
Να ευχαριστήσω σε αυτό το σημείο Μαίρη μου το now24 για τη φιλοξενία μου στο δυναμικό του site και να ευχηθώ μια υπέροχη, δημιουργική και επιτυχημένη χρονιά. Ιδιαίτερα να ευχαριστήσω εσένα που είσαι κοντά μου σε κάθε νέο καλλιτεχνικό  βήμα μου και το υποστηρίζεις. Εύχομαι τα ομορφότερα για το 2016 σε όλους τους αναγνώστες του now24.gr
Η φωτογράφιση πραγματοποιήθηκε στο θέατρο Studio Κυψέλης από τον φωτογράφο Θωμά Γιαννάκη.
https://www.facebook.com/thomasgiannakisphotographer/?fref=ts
 

Μαίρη ΓκαζιάνηΓεννήθηκε στα Ιωάννινα.  Μεγάλωσε στην Αθήνα όπου ζει μέχρι σήμερα και εργάσθηκε ως τραπεζοϋπάλληλος. Στο παρελθόν ασχολήθηκε ερασιτεχνικά με την φωτογραφία ενώ τώρα ζωγραφίζει και παράλληλα γράφει. Τον Μάιο του 2012 κυκλοφόρησε την πρώτη ποιητική της συλλογή με τίτλο «Σου γράφω…», τον Σεπτέμβρη 2013 κυκλοφόρησε το πρώτο της μυθιστόρημα με τίτλο ΕΝΑ ΦΕΓΓΑΡΙ ΛΙΓΟΤΕΡΟ και τον Ιούνιο του 2014 κυκλοφόρησε το βιβλίο της ΤΑ ΠΛΗΚΤΡΑ ΤΗΣ ΣΙΩΠΗΣ  από τις εκδόσεις ΟΣΤΡΙΑ. Επίσης, το παραμύθι της «Το ψαράκι του βυθού» συμπεριλαμβάνεται στο βιβλίο «Παραμύθια και Μαμάδες» εκδόσεις Βερέττα.  Γράφει στίχους για τραγούδια, με τελευταίο το «Μαζί μου σε θέλω» (οι στίχοι περιλαμβάνονται στο βιβλίο ΤΑ ΠΛΗΚΤΡΑ ΤΗΣ ΣΙΩΠΗΣ) σε μουσική και ερμηνεία Χλόης Λάμπρου. Υπήρξε ραδιοφωνική παραγωγός ενώ μεγάλες της αγάπες είναι το θέατρο και ο χορός με τα οποία ασχολείται ερασιτεχνικά.

 
 
 
 

Related posts