Subscribe Now

Trending News

Τα cookies επιτρέπουν μια σειρά από λειτουργίες που ενισχύουν την εμπειρία σας στo now24.gr.
Χρησιμοποιώντας αυτόν τον ιστότοπο, συμφωνείτε με τη χρήση των cookies, σύμφωνα με τις οδηγίες μας.
16 Απρ 2024
Auto-Moto

Ντεμπούτο το P ZERO ORANGE HARD στο γκράν πρί στη Μαλαισία

Ο νέος κόσμος της Formula 1 με τα νέα ελαστικά, αντιμετωπίζει τη σκληρότερη φετινή δοκιμασία  στη Μαλαισία. Όσοι γνωρίζουν θα ξέρουν ότι το σιρκουί στη Μαλαισία έχει  τραχύ ασφαλτοτάπητα και  ακραίες καιρικές συνθήκες. Το μεσημέρι μπορεί να έχει καύσωνα και το απόγευμα να βρέχει  καταρρακτωδώς. Γι’ αυτές τις απαιτητικές συνθήκες, έχουν επιλεγεί οι δύο σκληρότερες γόμες της γκάμας: P Zero Orange hard και P Zero White medium.

Το Sepang είναι μία γρήγορη πίστα, με μέση ταχύτητα πάνω από 210kph στις κατατακτήριες δοκιμές και αρκετές στροφές με τέρμα γκάζι. Αυτές οι γρήγορες επιταχύνσεις καθιστούν την ελκτική πρόσφυση εξαιρετικά κρίσιμη.

Καθώς οι περισσότερες ομάδες επιλέγουν σετάρισμα με υψηλή αεροδυναμική πίεση, τα ελαστικά καλούνται να αντιμετωπίσουν όχι μόνον υψηλά πλευρικά φορτία αλλά και αεροδυναμικά φορτία της τάξης των 830 κιλών. Αυτός ο δύσκολος συνδυασμός δυνάμεων οδηγεί σε μηχανικό και θερμικό degradation.

Το σκληρό ελαστικό P Zero Orange είναι μία γόμα με μεγάλο εύρος λειτουργίας, κατάλληλο για τις πιο ακραίες συνθήκες, ενώ το P Zero White medium είναι μία γόμα με μικρό εύρος λειτουργίας. Με κατάλληλη προσαρμογή του μίγματος της γόμας, οι συνθήκες μέγιστης απόδοσης των ελαστικών έχουν διευρυνθεί φέτος.

Το ίδιο ισχύει και για τα βρόχινα ελαστικά. Το πίσω πέλμα έχει ανασχεδιαστεί για να βελτιώσει την αντοχή στην υδρολίσθηση σε πολύ βρεγμένη πίστα, ενώ η γόμα του full wet ελαστικού έχει προσαρμοστεί ώστε να καλύπτει μεγαλύτερη ποικιλία συνθηκών. Το φετινό full wet ελαστικό μπορεί να αποβάλλει 65 λίτρα νερού το δευτερόλεπτο στα 300kph: πέντε λίτρα παραπάνω από πέρσι.

Το εμπρός αριστερό ελαστικό καταπονείται τρομερά στη Μαλαισία: η θερμοκρασία στο πέλμα μπορεί να φτάσει τους 120 βαθμούς Κελσίου. Σε ό,τι αφορά την ενέργεια λόγω τριβής, το Sepang κατατάσσεται τέταρτο σε βαθμό καταπόνησης για το εμπρός αριστερό ελαστικό από όλες τις πίστες του ημερολογίου (μετά τις Silverstone, Barcelona και Suzuka).

Η βροχή επηρέασε τη στρατηγική πέρσι, με τους πρώτους πέντε πιλότους να κάνουν τέσσερα pit stop. Η σωστή επιλογή του σημείου αλλαγής τύπου ελαστικών αποδείχτηκε κρίσιμη. Νικητής αναδείχτηκε ο Sebastian Vettel (Red Bull): εκκίνησε με intermediate, άλλαξε σε medium, ενώ στη συνέχεια ολοκλήρωσε δύο stint με hard, πριν τερματίσει με medium.

Οι εξελιγμένες, φετινές γόμες Pirelli είναι σκληρότερες από πέρσι και με μειωμένο degradation, ενώ διατηρούν τα ίδια σπορ χαρακτηριστικά και τις επιδόσεις που χαρίζουν ακόμα πιο συναρπαστικό αγωνιστικό θέαμα.

Paul Hembery, αγωνιστικός Διευθυντής Pirelli: «Η Μαλαισία θα είναι ο δεύτερος αγώνας όπου θα απολαύσουμε τη νέα γκάμα ελαστικών που σχεδιάστηκε για την τελευταία γενιά μονοθεσίων της F1 και παράλληλα θα δούμε για πρώτη φορά τη φετινή σκληρή γόμα. Η μεσαία γόμα ήταν άψογη στη Μελβούρνη, αλλά τα δεδομένα της Μαλαισίας είναι τελείως αντίθετα από της Αυστραλίας. Από τον λείο ασφαλτοτάπητα της Μελβούρνης περνάμε σε μία πολύ τραχιά άσφαλτο και από τις σχετικά ψυχρές συνθήκες του Albert Park μεταβαίνουμε σε πολύ υψηλότερες θερμοκρασίες περιβάλλοντος και πίστας. Ασφαλώς η πρόκληση θα είναι μεγάλη τόσο για τα νέα μονοθέσια όσο και για τους πιλότους και δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι βρισκόμαστε ακόμα σε πολύ αρχικό στάδιο στη συνολική καμπύλη εκμάθησης. Οι βροχερές συνθήκες στις κατατακτήριες δοκιμές στην Αυστραλία επέτρεψαν στις ομάδες να δοκιμάσουν τα ενδιάμεσα και βρόχινα (full wet) ελαστικά του 2014, και αυτή η γνώση μπορεί να αποδειχτεί ιδιαίτερα χρήσιμη στο Sepang.»

Jean Alesi, πιλότος-σύμβουλος της Pirelli: «Το grand prix της Μαλαισίας είναι από τους σκληρότερους αγώνες της χρονιάς για πιλότους και ελαστικά. Αλλά πολλές από τις στροφές έχουν καλή ροή που σημαίνει ότι ακολουθώντας έναν ικανοποιητικό  ρυθμό μπορείς να περιορίσεις την καταπόνηση. Ο μεγαλύτερος εχθρός των ελαστικών στη Μαλαισία είναι το θερμικό degradation”

 

Related posts