Subscribe Now

Trending News

Τα cookies επιτρέπουν μια σειρά από λειτουργίες που ενισχύουν την εμπειρία σας στo now24.gr.
Χρησιμοποιώντας αυτόν τον ιστότοπο, συμφωνείτε με τη χρήση των cookies, σύμφωνα με τις οδηγίες μας.
18 Ιαν 2022
Auto-Moto

Mokka 1.4 Turbo FWD: Για αποδράσεις έστω και με 4Χ2

Του Πέρη Χαλάτση

Όταν οδηγήσαμε για πρώτη φορά το Opel Mokka ήταν στη βόρεια Ευρώπη. Ήταν μια γρήγορη αποστολή στη Βαλτική. Οι Γερμανοί είχαν τότε διαλέξει το St. Peter-Ording, στην Nordfriesland, περίπου μιάμιση ώρα έξω από το Αμβούργο, και έκαναν εκεί την πανευρωπαϊκή παρουσίαση.
Ήταν οι καλές εποχές που η Opel όταν έκανε παρουσιάσεις έδινε ρέστα . ( Γιατί τώρα άρχισαν οι μεγάλες περικοπές ) .
Όπως τότε που οδηγήσαμε το Mokka σε όλα τα είδη οδοστρώματος εκτός από… χιόνι έτσι και τώρα οδηγήσαμε το Opel Mokka 1.4 Turbo σε όλα τα οδοστρώματα εκτός πάλι από χιόνι.
Και το τονίζουμε γιατί και τις δύο φορές δεν καταφέραμε να δούμε ποια είναι τα κρατήματά του δεδομένου ότι το αυτοκίνητο της δοκιμής μας δεν ήταν 4Χ4 αλλά 4Χ2.
Με ποιο όμως σκεπτικό έκαναν δύο διαφορετικές εκδόσεις. Μια με 4Χ4 και μια με 4Χ2. Για την Ευρώπη που και βρέχει αλλά και χιονίζει συχνά μάλλον το 4Χ2 δεν ενδείκνυται. Για χώρες όμως όπως η Ελλάδα η λύση 4Χ2 δεν φαίνεται άσχημη δεδομένου ότι το χιόνι το βλέπουμε σπάνια. Το 4Χ2 είναι ελαφρύτερο κατά 70 κιλά και φυσικά κατά 2.000 ευρώ φθηνότερο. Το 4Χ2 δεν έχει να ζηλέψει σε τίποτα από το τετρακίνητο αδελφάκι μου αφού είναι εφοδιασμένο ακόμη και με το σύστημα DCS για τον έλεγχο της ταχύτητας στις απότομες κατηφόρες.
Μην το παραβλέπετε. Είναι πολύ χρήσιμο «εργαλείο» ειδικά για αυτούς που δεν τα πολύ καταφέρνουν στο ξεκίνημα της ανηφόρας.
Το Mokka είναι το πρώτο αυτοκίνητο της Opel στην μικρομεσαία κατηγορία των SUV. Απευθύνεται στον οικογενειάρχη που ψάχνεται να κάνει το σωστό συνδυασμό. Είναι στα χαρτιά SUV αλλά εμείς σας λέμε ότι βρίσκεται σε μια λεπτή ισορροπία ανάμεσα σε ένα hatchback και σε ένα crossover. Βάλτε στο μυαλό σας όλα τα παραπάνω και θα δείτε ότι το Mokka τελικά θα σας αρέσει.
Ο οδηγός κάθεται, ρυθμίζει θέση και τιμόνι, φοράει τη ζώνη του και ξεκινάει. Ακόμη και σε έναν μέτριο οδηγό αυτό που θα του κάνει εντύπωση είναι ότι βρίσκεται ψηλότερα από τους άλλους που κυκλοφορούν δίπλα του. Θα χαρεί γιατί έχει καλύτερη ορατότητα και θα κινηθεί πιο εύκολα στους χωμάτινους και λασπωμένους δρόμους.
Στην άσφαλτο – η σφιχτή του ανάρτηση και το στιβαρό του πλαίσιο- προσφέρουν καλή πρόσφυση . Εκτός από σφιχτή ανάρτηση στην καλή πρόσφυση βοηθούν οι 18άρες ζάντες και τα λάστιχα 215/55 .
Αυτό σημαίνει ότι στις γρήγορες στροφές , η σφιχτή ανάρτηση δεν επιτρέπει να πάρει κλίσεις το αυτοκίνητο. Κάτι που βοηθάει την ψυχολογία του οδηγού.
Εκτός των άλλων το τιμόνι του Mokka είναι γρήγορο και υπάκουο. Τα φρένα του ικανοποιητικά αν και στα κατηφορικά κομμάτια άναψαν οι δίσκοι . Η τελική ταχύτητα που δίνει το εργοστάσιο είναι 193 χιλιόμετρα. Κάτι που φυσικά δεν τολμήσαμε να πλησιάσουμε αφού το μυαλό μας πηγαίνει αμέσως στα 800 ευρώ που φθάνει πολλές φορές η υπέρβαση και οι δύο μήνες αφαίρεσης του διπλώματος. ( Αυτές τις εποχές πρέπει να τα σκεφτόμαστε όλα).
Αν υποθέσουμε ότι το Mokka απευθύνεται σε ένα target group των σαραντάρηδων οικογενειαρχών, τότε μπορούμε να πούμε ότι καλύπτει όλες τις απαιτήσεις. Θα μπορούσε να απευθύνεται ωστόσο και σε νεότερες ηλικίες που θέλουν κάτι ξεχωριστό και όχι τρελά ακριβό. Είναι ιδανικό για αποδράσεις. Απευθύνεται σ αυτούς που έχουν ενδιαφέροντα και δεν θέλουν μια τυπική βόλτα ταξιδεύοντας στην άσφαλτο αλλά θέλουν και κάτι άλλο. Για παράδειγμα μια περιπέτεια στο βουνό.
Το Mokka της δοκιμής μας «φοράει» τον κινητήρα με τον 1.4 cc Turbo και αποδίδει 103 kW/140 hp με ροπή 200 Nm. Το κιβώτιο είναι 6άρι μηχανικό. Σε γενικές γραμμές μας έδειξε καλά σημάδια, ωστόσο έχουμε κάποιες αντιρρήσεις κυρίως στις αλλαγές από 5η σε 3η.
Αν και στη Γερμανία είχαμε δοκιμάσει το Mokka με τον πετρελαιοκινητήρα 1.7 , που αποδίδει 130 ίππους, μπορούμε να σας πούμε ότι η έκδοση με τον 1.4 τούρμπο κινητήρα, είναι ότι πρέπει για την Ελλάδα των φόρων και των εκπλήξεων.
Το αυτοκίνητο εξοπλίζεται με μπροστινή κάμερα Opel Eye. Αυτό βοηθάει σημαντικά τον οδηγό. Όπως καλό είναι και το Traffic Sign Recognition που διαβάζει τα όρια ταχύτητας.
Με πολλά ακόμη «καλούδια» μπορεί να εξοπλιστεί το Mokka. Λεφτά να υπάρχουν και χαρτί για συμπλήρωμα κωδικών.
Στο ταξίδι οι τέσσερις επιβάτες δεν κουράζονται. Είναι άνετο και παρά τη σφιχτή του ανάρτηση δεν γίνεται αισθητή.
Στο θέμα της οικονομίας στην κατανάλωση δεν μπορούμε να πούμε ούτε ότι είναι σπάταλο αλλά ούτε και οικονομικό. Επίσημα το εργοστάσιο δίνει κατανάλωση για κάθε 100 χιλιόμετρα 5.9 λίτρα. Εμείς με συντηρητική οδήγηση ξεπεράσαμε τα 7.
Δεν μας ικανοποίησε το μικρό πορτ παγκάζ και η περιορισμένη ορατότητα που έχει ο οδηγός πίσω. Η τιμή του ξεκινάει με το ευεργετικό μέτρο της απόσυρσης από τα 17.500 ευρώ.

Related posts