Subscribe Now

Trending News

Τα cookies επιτρέπουν μια σειρά από λειτουργίες που ενισχύουν την εμπειρία σας στo now24.gr.
Χρησιμοποιώντας αυτόν τον ιστότοπο, συμφωνείτε με τη χρήση των cookies, σύμφωνα με τις οδηγίες μας.
22 Οκτ 2021
Auto-Moto

Η Mitsubishi με το  Eclipse Cross επαναπροσδιορίζει τη θέση της στην αγορά των SUV

 

Του Πέρη Χαλάτση

Την ώρα που σε όλο τον κόσμο η προτίμηση των αγοραστών αυτοκινήτων SUV αυξάνεται η Mitsubishi δεν θα μπορούσε να έμενε εκτός ανταγωνισμού. Πριν από λίγα 24ωρα η ελληνική εταιρία που αντιπροσωπεύει στη χώρα μας τη γιαπωνέζικη φίρμα παρουσίασε το  Eclipse Cross , ένα coupe SUV που σχεδιαστικά βρίσκεται μπροστά από τα υπόλοιπα αυτοκίνητα της Mitsubishi. Είναι σαφέστατη η νέα  σχεδιαστική γλώσσα της MMC. Έδωσαν έμφαση στην αρμονία. Στην ποιότητα. Το σφηνοειδές σχήμα του σε παραπέμπει σε άλλους χώρους. Για παράδειγμα οι σχεδιαστές αποκάλυψαν ότι πριν ξεκινήσουν να βάζουν τις πρώτες γραμμές ,είχαν ως πρότυπο έναν αθλητή στίβου ο οποίος ξεκινάει για μια κούρσα των 100 μέτρων. Πήραν τη στάση του σώματός του, την ώρα της εκκίνησης. Δείτε πώς ξεκινάει η πάνω χαρακτηριστική γραμμή που αγκαλιάζει την ουρά του αυτοκινήτου κάτω από το διαιρούμενο πίσω παρμπρίζ. Τότε θα καταλάβετε πως το παρομοιάζουν με τον αθλητή στίβου. Παρουσίασαν ένα διαφορετικό αυτοκίνητο που δεν σε αφήνει αδιάφορο. Το νέο Eclipse ανήκει στην Upper Compact κατηγορία.

Αν και το αυτοκίνητο απευθύνεται σ αυτούς που θέλουν να κινούνται σε όλα τα είδη δρόμου εμείς δεν είχαμε την ευκαιρία να το οδηγήσουμε στους χιονισμένους δρόμους του Παρνασσού, πού ήταν και ο αρχικός προγραμματισμός. Ο λόγος ήταν ότι στην παρουσίαση εκτός από τις εκδόσεις 4Χ4 υπήρχαν και Eclipse Cross με κίνηση μόνο στους δύο τροχούς. Για να αποφευχθούν τα χειρότερα, προτιμήθηκε η σιγουριά του στεγνού δρόμου. Θα επανέλθουμε όμως με την πρώτη ευκαιρία για να δούμε πως κινείται στο χιόνι η έκδοση με κίνηση στους τέσσερις τροχούς.

Το Eclipse Cross είναι μια φρέσκια πρόταση και οι φανατικοί αγοραστές της φίρμας θα τη εκμεταλλευτούν. Το ολοκαίνουργιο SUV με τις όμορφες γραμμές του, κατασκευάζεται στην Ιαπωνία στο Okazaki. Για πρώτη φορά το είδαμε πέρσι τέτοια εποχή. Η παγκόσμια πρεμιέρα έγινε στην Έκθεση Αυτοκινήτου της Γενεύης (Μάρτιος 2017). Τον Οκτώβριο του 2017 ξεκίνησε η παραγωγή του και άμεσα η διάθεσή του. Οι γιαπωνέζοι έδωσαν μεγάλη σημασία στο σχεδιασμό και στην ασφάλεια.

Το αμάξωμα έχει μήκος   4,405 χλστ. ,  πλάτος 1,805 χλστ. και  ύψος 1,685 χλστ. Το μεταξόνιο είναι 2.670 mm. Η απόσταση από το έδαφος είναι 1,75 εκ. και ο χώρος αποσκευών κυμαίνεται από 341 έως 448 λίτρα. Αν πέσουν τα πίσω καθίσματα ο χώρος αυξάνεται στα 1.136 λίτρα. Αν σηκώσεις το κάλυμμα του πορτμπαγκάζ δεν πρόκειται να βρεις ρεζέρβα. Σε όλη την Ευρώπη σωστά οι αγοραστές προτιμούν το κίτ επισκευής. Όμως στην Ελλάδα που οι δρόμοι δεν συντηρούνται σωστά και  είναι γεμάτοι τρύπες, η ρεζέρβα μάλλον χρειάζεται. Ειδικά σε ένα SUV που προορίζεται να κινηθεί και σε χώμα. Βέβαια ο αγοραστής μπορεί με μια μικρή επιβάρυνση να παραγγείλει το Eclipse Cross με ρεζέρβα για  να έχει το κεφάλι του σίγουρο. Γιατί φαντασθείτε να βρίσκεται σε ένα βουνό με ένα όχι σκασμένο αλλά σκισμένο λάστιχο. Το κίτ επισκευής είναι άχρηστο και η οδική βοήθεια θα φθάσει με μεγάλη καθυστέρηση.

Εσωτερικά

Οι επιβάτες του Eclipse δεν θα παραπονεθούν για τους χώρους. Τα γόνατα των πίσω επιβατών δεν πρόκειται να ακουμπήσουν τα μπροστινά καθίσματα. Ίσως θα έπρεπε το κάθισμα του οδηγού να είχε λίγο χώρο ακόμη στη συρόμενη διαδρομή. Όμως για να μην παρεξηγηθούμε. Ο οδηγός ρυθμίζει εύκολα τη θέση και το τιμόνι στα μέτρα που θέλει. Στο εσωτερικό κυριαρχεί η μεγάλη επιφάνεια του ταμπλό που είναι  από μαλακό πλαστικό. Τα μάτια καρφώνονται στη μεγάλη οθόνη αφής που βρίσκεται στο μέσο του ταμπλό  πάνω από τους αεραγωγούς. Οι λειτουργίες που είναι χρήσιμες για τον οδηγό γίνονται εύκολα από την οθόνη. Αρκεί να έχει προηγηθεί το σχετικό φροντιστήριο για να κάνει σωστή χρήση όλων των ενδείξεων.

Εξωτερικά

Η κλίση της οροφής με τη διακριτική αεροτομή δίνει ιδιαίτερο τύπο στο αυτοκίνητο. Επίσης δυναμισμό δίνουν και οι ζάντες των 16 η των 18 ιντσών ανάλογα με την έκδοση. Η μάσκα σε συνδυασμό με τους προβολείς και τα φώτα ομίχλης, ανεβάζουν το ποιοτικό επίπεδο του Eclipse Cross.

Κινητήρας

Το Mitsubishi Eclipse Cross «φοράει» προς το παρόν έναν κινητήρα βενζίνης 1.500 κ.εκ. turbo που αποδίδει 163 ίππων. Η ροπή είναι 250 Nm από τις 1.800 σ.α.λ.. Μπορεί να έχει έναν κινητήρα αλλά έχει δύο εκδόσεις μετάδοσης. Η μία είναι με μηχανικό 6τάχυτο κιβώτιο και είναι για τις εκδόσεις με κίνηση στον μπροστινό άξονα και η άλλη με 8αρι CVT που εφοδιάζεται μόνο η έκδοση με κίνηση στους τέσσερις τροχούς.

Σύμφωνα με τις εργοστασιακές μετρήσεις η έκδοση με κίνηση στους 2 τροχούς έχει τελική 200 χλμ και χρειάζεται 10,3 ’’ για να φτάσει από 0 τα 100 χλμ. Η κατανάλωση είναι 6.6 λίτρα στη μικτή διαδρομή ενώ οι εκπομπές ρύπων είναι 151 γρμ./χλμ.

Η έκδοση με κίνηση στους τέσσερις τροχούς έχει και αυτή τελική 200 χιλιόμετρα αλλά είναι ελαφρώς πιο γρήγορη. Από 0-100 χρειάζεται 9,8 δευτ. Η μικτή κατανάλωση είναι ελαφρώς μεγαλύτερη. Επίσημα είναι 7 λίτρα/100 χλμ. Οι εκπομπές ρύπων είναι  159 γρμ./χλμ.

Ο μετρητής στο αυτοκίνητο της δοκιμής μας έγραψε πάνω από 8 λίτρα κατανάλωση. Σημαντικό ρόλο στην κατανάλωση παίζει ο τρόπος οδήγησης. Η έκδοση με κίνηση στους 4 τροχούς διαθέτει τρείς διαφορετικές επιλογές.

Η επιλογή “auto” έχει κατανομή ροπής 80/20 % .

Η επιλογή  “snow” είναι 70/30% .

Η επιλογή  “gravel”  είναι 80/20% .

Το σύστημα πέδησης έχει επίσης εξελιχθεί. Μπροστά υπάρχουν αεριζόμενοι δίσκοι και πίσω  δίσκοι.

Στο δρόμο το καινούργιο Mitsubishi πατάει σταθερά. Δίνει σιγουριά στον οδηγό. Στρίβει τέλεια, χωρίς να τρομάζει. Τα ηλεκτρονικά συστήματα κάνουν άριστη δουλειά. Το σύστημα ανάρτησης του Eclipse Cross αποτελείται από γόνατα MacPherson μπροστά και άξονα πολλαπλών συνδέσμων , πίσω. Έχει και αυτό εξελιχθεί με στόχο την ακρίβεια και την ασφάλεια ειδικά στις στροφές. Υπάρχει σωστή ισορροπία μεταξύ άνεσης και  συμπεριφοράς ενώ οι περιορισμένες κλίσεις αμαξώματος δίνουν μεγαλύτερη αυτοπεποίθηση στον οδηγό. Σημαντικό και δεν πρέπει να το παραβλέψουμε είναι το  Super-All Wheel Control (‘S-AWC’) δηλαδή το  σύστημα ελέγχου συμπεριφοράς. Είναι ένα είδος τεχνολογικής ομπρέλας.  Το σύστημα διαχειρίζεται την κατανομή των φορτίων στους τέσσερις τροχούς, τόσο στην επιτάχυνση όσο και στην επιβράδυνση, ειδικότερα με την κατανομή της ροπής ανάμεσα στους αριστερούς και τους δεξιούς τροχούς. Το σύστημα τετρακίνησης κατανέμει την απαραίτητη ροπή στους πίσω τροχούς ανάλογα με το πάτημα του γκαζιού, την ταχύτητα του αυτοκινήτου και τις συνθήκες οδήγησης.

Στο καλό οδόστρωμα καμία παρατήρηση. Στο κακό οδόστρωμα ακούγονται διάφορα «χτυπήματα» στο εσωτερικό. Αυτό οφείλεται στο γεγονός ότι οι σύνδεσμοι της ανάρτησης είναι αρκετά μαλακοί για να έχουν καλύτερη άνεση στο ταξίδι οι επιβάτες.

Δεν  μας άρεσε –τουλάχιστον ακουστικά –ο  θόρυβος από το CVT κιβώτιο κυρίως σε ανηφορικούς δρόμους. Αν όμως ο οδηγός επιλέξει τα paddles αλλαγής ταχυτήτων ο θόρυβος μετριάζεται.

Πριν αναφερθούμε στις τιμές να προσθέσουμε ότι το Eclipse Cross είναι υπερφορτωμένο σε αξεσουάρ ειδικά στην 4κίνητη έκδοση. Πολύ καλό είναι το Hi-Fi της Rockford και λειτουργικά τα συστήματα συνδεσμολογίας Apple CarPlay και Google Androit.

Και τώρα  αυτό που ενδιαφέρει όλους τους υποψήφιους αγοραστές. Οι τιμές. Για την έκδοση 2WD ξεκινούν από τα 24.900 ευρώ .Η μεσαία έκδοση έχει 27.500 ευρώ και η κορυφαία έκδοση 4WD  35.950 ευρώ.

 

 

 

 

 

Related posts