Δοκιμάσαμε το CX-60 PHEV, ένα καθαρά οικογενειακό αυτοκίνητο με πολύ καλή ποιότητα κατασκευής, μεγάλους χώρους και «άφθονη» ιπποδύναμη.
Αρχικά να ξέρετε ότι είναι ένα ευρύχωρο αυτοκίνητο για οικογένεια, άνετο στα ταξίδια και το βασικότερο με μια ιπποδύναμη που σε συναρπάζει.
Οι διαστάσεις του είναι επιβλητικές. Το μήκος (4.745 mm) , το πλάτος (1.890 mm) και το ύψος (1.680 mm) δεν περνούν απαρατήρητα. Η ναυαρχίδα της Mazda στην ευρωπαϊκή αγορά απέχει από το έδαφος (ανάλογα με τις διαστάσεις των ελαστικών) 170 η 175 mm. Τα αυτοκίνητα που συνήθως βρίσκονται στις εκθέσεις διατίθενται με 18άρες ζάντες.
Κάτω από το καπό του CX υπάρχει ένας τετρακύλινδρος, 16βάλβιδος ατμοσφαιρικός κινητήρας 2.488 cc, άμεσου ψεκασμού ο οποίος αποδίδει 191 ίππους και 261 Nm ροπής. Όμως παράλληλα υπάρχει και ένας ηλεκτροκινητήρας 175 ίππων και 270 Nm ροπής που στο σύνολο η συνδυασμένη ισχύς φθάνει τους 327 ίππους στις 6.000 σαλ και ροπή 500/4000 σαλ.
Έχει στάνταρ αυτόματο σύστημα τετρακίνησης i-Activ με κιβώτιο 8 σχέσεων ( ΕΑΤ). Πίσω από το τιμόνι υπάρχουν τα paddles για χειροκίνητες αλλαγές.
Ακόμη και στα σημεία με πλαστικά υλικά αυτά ήταν μαλακά και αρίστης ποιότητας. Το ξύλο σφενδάμου προσεγμένο ,με λεπτομέρειες που εντυπωσιάζουν, ενώ κυριαρχεί η τεχνική δεσίματος «Musubu».
Στο δρόμο
Ο οδηγός δεν θα δυσκολευτεί να βρει την ιδανική του θέση για να έχει την τέλεια ορατότητα στο δρόμο. Υπάρχει και το καινοτόμο σύστημα εξατομίκευσης οδηγού, το οποίο όταν εισάγεις το ύψος σου ρυθμίζει αυτόματα το κάθισμα, το τιμόνι και τους ηλεκτρικούς πλευρικούς καθρέπτες. Επίσης το head-up display χρησιμοποιώντας μια κάμερα εντοπίζει τη θέση των ματιών σου.
Κινηθήκαμε αρκετά στους δρόμους της Αττικής και είχαμε θετική εικόνα. Παρά το μεγάλο όγκο του αυτοκινήτου, είναι πανεύκολο στις μετακινήσεις.
Τα ελαστικά στο «δικό» μας αυτοκίνητο ήταν 235/50R/20 αντί 235/60/ R18 που συνήθως θα βρείτε στα υπόλοιπα CX-60. Στην έκδοση CX-60 PHEV θα τα βρείτε με 20άρες ζάντες. Η ανάρτηση μπροστά εφοδιάζεται με διπλά ψαλίδια και πίσω είναι πολλαπλών συνδέσεων. Τα φρένα από τα καλύτερα που έχουμε δοκιμάσει. Μπροστά είναι διπλοί αεριζόμενοι δίσκοι διαμέτρου 347 mm και πίσω επίσης αεριζόμενοι δίσκοι διαμέτρου 328 mm.
Στην πόλη όταν αναγκαστικά φρενάρεις διαρκώς αυξάνεται η ηλεκτρική αυτονομία. Είναι κάτι που το παρατηρείς εύκολα παρατηρώντας το δείκτη της ηλεκτρικής αυτονομίας.
Στην εθνική οδό το CX-60 PHEV «καταπίνει» τα χιλιόμετρα χωρίς να το καταλάβετε. Αλλά και όταν βγείτε από την εθνική οδό και ακολουθήσετε κάποιον επαρχιακό δρόμο με μεγάλες ανηφόρες το αυτοκίνητο δεν θα σας προβληματίσει.
Όταν αποφασίσετε να μπείτε σε χωματόδρομο μην ανησυχήσετε. Με το πρόγραμμα off-road η απόσταση του αμαξώματος από το έδαφος είναι 175 χλστ και δεν υπάρχει κανένας φόβος για χτυπήματα αρκεί να κινείστε με λογικές ταχύτητες .
Στο εσωτερικό δεν περνάνε οι εξωτερικές ατέλειες των δρόμων και οι επιβάτες ταξιδεύουν με ηρεμία χωρίς ενοχλητικούς θορύβους και κραδασμούς. Η ηχομόνωση της καμπίνας είναι υποδειγματική.
Το ρεζερβουάρ είναι χωρητικότητας 50 λίτρων (μικρό για τον όγκο του αυτοκινήτου) και η αυτονομία του υπολογίζεται 350 χλμ. Η μέση κατανάλωση ενέργειας σύμφωνα με τις εργοστασιακές μετρήσεις είναι 1,5 l/100 χλμ και 23 kWh/100 χλμ.
Η τιμή εκκίνησης του τετρακίνητου CX-60 είναι 58.087 εύρω στην έκδοση Line. Στην έκδοση Exclusive η τιμή ανέρχεται στα 59.673 ευρώ και στην έκδοση Takumi η τιμή εκκίνησης είναι 63.691 ευρώ.