Subscribe Now

Trending News

Τα cookies επιτρέπουν μια σειρά από λειτουργίες που ενισχύουν την εμπειρία σας στo now24.gr.
Χρησιμοποιώντας αυτόν τον ιστότοπο, συμφωνείτε με τη χρήση των cookies, σύμφωνα με τις οδηγίες μας.
19 Απρ 2024
SLIDER

“Λυγίζουν” οι εταιρίες κούριερ – Οι ανακοινώσεις από Speedex, ACS, ΕΛΤΑ

Λύγισαν μπροστά στην… τέλεια καταιγίδα των μεταφορών οι εταιρείες κούριερ και δεν άντεξαν τον όγκο των παραγγελιών, προκαλώντας «έμφραγμα» στην αγορά!

Αυτή την στιγμή οι καταναλωτές είναι στα κάγκελα ενώ από την πλευρά τους οι εταιρείες ταχυμεταφορών υποστηρίζουν ότι έχουν κάνει σημαντικές επενδύσεις σε υποδομές και ανθρώπινο δυναμικό, αλλά ο όγκος των παραγγελιών είναι τεράστιος.

Και αν στο πρώτο lockdown υπήρχε ο αιφνιδιασμός, το δεύτερο όμως ήταν αναμενόμενο, καθώς ελλείψει εμβολίου το καλοκαίρι που μεσολάβησε όλοι περίμεναν την έλευση του δεύτερου κύματος της πανδημίας το φθινόπωρο.

Δυστυχώς η πλειονότητα των εταιρειών ταχυμεταφοράς δεν προχώρησε στις απαιτούμενες επενδύσεις αν και γνώριζε ότι το ηλεκτρονικό εμπόριο αλλάζει πλέον τη φιλοσοφία της αγοράς και η ζήτηση λόγω ενδιάμεσων εκπτώσεων, Black Friday και Χριστουγέννων, θα είναι ιδιαίτερα μεγάλη.

Όπως υποστηρίζουν οι εταιρείες ταχυμεταφορών, η κατάσταση είναι ακόμα πιο δύσκολη σε σύγκριση με την πρώτη καραντίνα (Μάρτιος – Απρίλιος), καθώς σήμερα είναι ανοιχτοί πολλοί από τους πελάτες τους (βιομηχανία, χονδρεμπόριο κ.ά.), ενώ λόγω των γιορτών ο όγκος έχει αυξηθεί σημαντικά.

Ως εκ τούτου και οι τέσσερις μεγάλες εταιρείες ταχυμεταφορών, βάσει μεριδίου αγοράς, η ACS, η Γενική Ταχυδρομική, η ΕΛΤΑ Courier και η Speedex, είχαν καταστήσει σαφές εδώ και μέρες μέσω ανακοινώσεων ότι δεν θα είναι δυνατόν να αποφευχθούν οι καθυστερήσεις.

Όσοι για τους χρόνους παράδοσης; Άγνωστοι! Η αισιόδοξη πρόβλεψη της αγοράς κάνει λόγο για μια εβδομάδα ενώ η απαισιόδοξη… 2021!

Σύμφωνα με στοιχεία της ACS, η εταιρεία από την τελευταία εβδομάδα του Νοεμβρίου έχει αύξηση του όγκου αποστολών 80% σε σχέση με πέρυσι και 50% σε σχέση με το προηγούμενο lockdown.

Υπενθυμίζεται ότι στο προηγούμενο lockdown η αύξηση του όγκου αποστολών σε σχέση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο ήταν 30%.

Η διοίκηση της εταιρείας υποστηρίζει ότι προχώρησε σε επενδύσεις άνω του 1,5 εκατ. ευρώ σε διάρκεια μερικών μηνών, με αύξηση των αποθηκευτικών χώρων και των χώρων διακίνησης.

Αυτή τη στιγμή απασχολεί άμεσα και έμμεσα περισσότερους από 3.000 εργαζόμενους και προκειμένου να εξυπηρετήσει ομαλά την αύξηση του όγκου των αποστολών, θα χρειαζόταν αναλογικά αύξηση των εργαζομένων της κατά 50%, δηλαδή θα έπρεπε να προχωρήσει στην πρόσληψη 1.500 εργαζομένων και να τους εκπαιδεύσει σε διάστημα μίας εβδομάδας.

Επίσης, υπογραμμίζει ακόμα ένα δεδομένο, το οποίο θα πρέπει να ληφθεί σοβαρά υπόψη για τυχόν καθυστερήσεις που παρατηρούνται, σημειώνοντας ότι ειδικά το τελευταίο διάστημα η κίνηση στους δρόμους είναι μόνο ελαφρά έως μεσαία μειωμένη σε σχέση με την προ lockdown κατάσταση, κάτι που επηρεάζει την κίνηση των βαν και φορτηγών.

Μεγάλη αύξηση παραγγελιών, έως 60%, έχει και η Γενική Ταχυδρομική, η οποία ανακοίνωσε ότι «αναστέλλονται άμεσα όλες οι πρόσθετες υπηρεσίες, πλην της βασικής υπηρεσίας είτε απλής αποστολής είτε αποστολής με αντικαταβολή, ενώ για κάθε επείγουσα περίπτωση μπορεί να χρησιμοποιηθεί η νέα υπηρεσία “VIP αποστολή”, που δημιουργήθηκε γι’ αυτές τις περιπτώσεις, έχει όμως αυξημένο κόστος και παρέχεται σε συγκεκριμένες περιοχές».

Την κατανόηση και την εμπιστοσύνη των πελατών ζητεί η ΕΛΤΑ Courier, που δηλώνει: «Σε σχέση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο, όπου δεν υπήρχαν περιοριστικά μέτρα στην αγορά, το ποσοστό της αύξησης φτάνει έως και το 60,8%, ενώ σε σχέση με την περίοδο της άνοιξης υπάρχει αύξηση κατά 22,5%.

Αυτό έχει ως αποτέλεσμα να δοκιμάζονται οι υποδομές, τόσο των ηλεκτρονικών καταστημάτων όσο και των ταχυμεταφορών, με συνέπεια να παρατηρούνται, ιδιαίτερα στην Αττική, τροποποιήσεις και αποκλίσεις στους συνήθεις χρόνους διακίνησης και παράδοσης».

Τέλος και η Speedex παραδέχεται ότι υπάρχουν προβλήματα, αναφέροντας ότι «παρά τις διαρκείς προσπάθειες ελαχιστοποίησης του μέσου χρόνου παράδοσης, ενδέχεται να σημειωθούν τροποποιήσεις και πιθανές αποκλίσεις από τους συνήθεις χρόνους διακίνησης και παράδοσης για συγκεκριμένο αριθμό προορισμών, κυρίως στα αστικά κέντρα»

Related posts