Subscribe Now

Trending News

Τα cookies επιτρέπουν μια σειρά από λειτουργίες που ενισχύουν την εμπειρία σας στo now24.gr.
Χρησιμοποιώντας αυτόν τον ιστότοπο, συμφωνείτε με τη χρήση των cookies, σύμφωνα με τις οδηγίες μας.
17 Μαΐ 2021
Πολιτισμός

Λίλλυ Σπαντιδάκη:  Η αγάπη είναι η κινητήριος δύναμη για όλα

Συνέντευξη στη Μαίρη Γκαζιάνη

Η Λίλλυ Σπαντιδάκη τριγυρίζει τα τελευταία χρόνια στις παμπ και τα σινεμά του Δουβλίνου. Το Entropy είναι το τρίτο της μυθιστόρημα, μετά τα Χωρίς σκηνή και Ο Διάβολος τραγουδούσε τα μπλουζ.

 ΜΑΙΡΗ ΓΚΑΖΙANH: Ποια είναι τα κύρια ενδιαφέροντά στην πόλη που επέλεξες να ζεις;

ΛΙΛΛΥ ΣΠΑΝΤΙΔΑΚΗ: Θέλω να μάθω περισσότερα για τον τόπο που επέλεξα να ζω, οπότε τα ταξίδια είναι τακτικά. Πέρα από αυτό, πολλές, πολλές ταινίες, και γυμναστική.

 

Μ.Γ.: Με τη συγγραφή πότε άρχισες ν΄ ασχολείσαι; 

Λ.Σ.: Θα απαντήσω ανάποδα. Συνειδητοποίησα ότι γράφω περίπου στα δεκαεφτά. Μου το τόνισε η καθηγήτρια αγγλικών που είχα όταν μου είπε ότι οι εκθέσεις μου την κάναν να ξεχνάει να τις διορθώσει. 

Μ.Γ.: Πρόσφατα κυκλοφόρησε το βιβλίο σου με τίτλο «ENTROPY». Γιατί επέλεξες ξενόγλωσσο τίτλο;

Λ.Σ.: Στ’ αυτιά μου, η λέξη entropy εν αντιθέσει με τη λέξη εντροπία έχει μια ελλειπτικότητα που ταιριάζει στην ιδιοσυγκρασία της πρωταγωνίστριας.

 Μ.Γ.: Τι θέλεις να δηλώσεις με τον τίτλο entropy ή εντροπία σε σχέση με το περιεχόμενο του βιβλίου;

Λ.Σ.: Όπως προανέφερα, είναι η αντιπροσωπευτική για την ψυχοσύνθεση της ηρωίδας.

Μ.Γ.: Ποια ανάγκη οδήγησε την ηρωίδα σου Ελίζαμπεθ να φύγει από το σπίτι της στα 17 χρόνια της ακολουθώντας μια ομάδα μοτοσυκλετιστών;

Λ.Σ.: Η ανάγκη για την απόλυτη ελευθερία.

 

Μ.Γ.: «Περισσότερα κοινά είχα με αυτούς τους τέσσερις αγνώστους παρά με την ίδια μου τη μάνα» αφηγείται η ίδια. Ποια ήταν η σχέση της με τη μητέρα της;

Λ.Σ.: Όποιος έχει διαβάσει το βιβλίο καταλαβαίνει ότι πέρα από τη βιολογική σχέση με την μητέρα της, η Ελίζαμπεθ δεν είχε τίποτα κοινό μαζί της. Δεν υπήρχε κατανόηση από καμία μεριά.

 

Μ.Γ.: Που οφειλόταν ο αρχικά «ακήρυχτος πόλεμος» ανάμεσα στον αρχηγό της ομάδας Έλιοτ  και την Ελίζαμπεθ;

Λ.Σ.: Στα μάτια της Ελίζαμπεθ, ο Έλιοτ πάντα την πατρονάριζε.

 

Μ.Γ.: Πιστεύεις ότι «ακόμη κι αυτοί που μοστράρουν τους σκληρούς και ατσαλάκωτους νοιάζονται μόνο για την αγάπη» όπως αναφέρεις σε κάποιο σημείο του βιβλίου;

Λ.Σ.: Ακράδαντα. Η αγάπη είναι η κινητήριος δύναμη για όλα.

 

Μ.Γ.: «Το ότι ένα μπουφανάκι θα μου χάριζε τόση ελευθερία δεν το είχα φανταστεί ποτέ» αναφέρει η ηρωίδα σου. Ήταν πράγματι ελευθερία αυτό που ένιωθε ή είχε πέσει στην παγίδα της δήθεν ελευθερίας; 

Λ.Σ.: Αυτό είναι κάτι που προτιμώ να ερμηνεύσουν οι αναγνώστες. Ό,τι και να πιστεύω εγώ δεν έχει σημασία. 

image description

Μ.Γ.: «Αυτό που κουβαλάς στο μπράτσο σου είναι διαβατήριο (ελευθερίας)» απευθύνει ο Έλιοτ στη Μαντ. Η ελευθερία χρειάζεται διαβατήριο;

Λ.Σ.: Όχι. Αλλά η Μαντ δεν το γνωρίζει αυτό.

 Μ.Γ.: Κανόνες έχει η ελευθερία;

Λ.Σ.: Φυσικά. Τον βασικότερο: σεβασμό.

 Μ.Γ.: Τι είναι αυτό που διέκρινε ο Τζάστιν στη Μαντ και ήθελε να την προστατεύει;

Λ.Σ.: Μερικές φορές δεν χρειάζεται να διακρίνεις κάτι. Το ένστικτο βλέπει στον άλλον ότι είναι άνθρωπός σου. 

Μ.Γ.: «Τα πάντα για να σε κάνουν να νιώσεις ξεχωριστή, μόνο και μόνο για να σε χειριστούν καλύτερα» γράφεις. Πιστεύεις ότι στις σχέσεις κρύβεται ιδιοτέλεια πάντα;

Λ.Σ.: Όχι. Αλλά θεωρώ πλέον ότι είναι πάρα πολύ σπάνιο να υπάρχει αμοιβαία ανιδιοτέλεια σε μία σχέση.

 Μ.Γ.: «Ήμουν παγιδευμένη στα ίδια μου τα ψέματα και δεν μπορούσα να πάρω τίποτα πίσω» αναγνωρίζει σε άλλο σημείο. Τελικά, οι αποφάσεις και οι πράξεις την οδήγησαν να πέσει θύμα του εαυτού της;

Λ.Σ.: Και πάλι αυτό είναι κάτι που θέλω να συλλογιστεί ο αναγνώστης. 

Μ.Γ.: «Μπορεί να δίνομαι παραπάνω απ΄ όσο πρέπει…» λέει η Μαντ. Έδινε παραπάνω ή μονίμως ζητούσε να πάρει παραπάνω;

Λ.Σ.: Στην κρίση του αναγνώστη. 

Μ.Γ.: Τι έμαθε από όλα όσα έζησε η ηρωίδα σου Ελίζαμπεθ ή Μαντ ή Λιζ;

Λ.Σ.: Στην κρίση του αναγνώστη 

Μ.Γ.: Συνάντησε την ελευθερία της ή παγιδεύτηκε μέσα στην έννοια της ελευθερίας;

Λ.Σ.: Προφανώς και όλο το βιβλίο είναι αναφορικό στην εμμονή της με την ελευθερία οπότε όσο και να θεωρεί ότι είναι ελεύθερη είναι παγιδευμένη στο μυαλό της.

 Μ.Γ.: Ταυτίζεσαι με την ηρωίδα σου ή αλλιώς εκείνη ταυτίζεται μαζί σου;

Λ.Σ.: Ξεκινάμε ως ένα. Οι δρόμοι μας χωρίζουν στην πορεία.

 *Το μυθιστόρημα ENTROPY της Λίλλυς Σπαντιδάκη κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Κλειδάριθμος.

 Μαίρη Γκαζιάνη

Γεννήθηκε στα Ιωάννινα.  Μεγάλωσε στην Αθήνα όπου ζει μέχρι σήμερα και εργάσθηκε ως τραπεζοϋπάλληλος. Στο παρελθόν ασχολήθηκε ερασιτεχνικά με την φωτογραφία ενώ τώρα ζωγραφίζει και παράλληλα γράφει. Έχει πραγματοποιήσει ατομικές εκθέσεις και έχει συμμετάσχει σε πολλές ομαδικές.

Τον Μάιο του 2012 κυκλοφόρησε την πρώτη ποιητική της συλλογή με τίτλο «Σου γράφω…», τον Σεπτέμβρη 2013 κυκλοφόρησε το πρώτο της μυθιστόρημα με τίτλο ΕΝΑ ΦΕΓΓΑΡΙ ΛΙΓΟΤΕΡΟ και τον Ιούνιο του 2014 κυκλοφόρησε το βιβλίο της ΤΑ ΠΛΗΚΤΡΑ ΤΗΣ ΣΙΩΠΗΣ  από τις εκδόσεις ΄Οστρια. Επίσης, το παραμύθι της «Το ψαράκι του βυθού» συμπεριλαμβάνεται στο βιβλίο «Παραμύθια και Μαμάδες» εκδόσεις Βερέττα 2015.  Τον Ιούνιο 2017 κυκλοφόρησε το μυθιστόρημά της ΑΛΙΚΑ ΒΗΜΑΤΑ από την Εμπειρία Εκδοτική. Το 2019 θα κυκλοφορήσει το νέο της μυθιστόρημα από τις εκδόσεις Ωκεανός.

Την περίοδο 2011-2012 υπήρξε ραδιοφωνική παραγωγός στο magicradiolive. Από τον Νοέμβρη 2014 συνεργάζεται με το now24.gr και έχει πραγματοποιήσει πάνω από πεντακόσιες συνεντεύξεις. Το 2016 συμμετείχε στην τηλεοπτική εκπομπή ΚΑΛΩΣ ΤΟΥΣ του ΑιγαίοTV πραγματοποιώντας συνεντεύξεις σε ανθρώπους των τεχνών. Διετέλεσε Διευθύντρια Σύνταξης του on line Πολιτιστικού Περιοδικού Books and Style από Ιούλιο 2017 έως Μάρτιο 2018 οπότε αποχώρησε οικειοθελώς.

Μεγάλες της αγάπες είναι το θέατρο και ο χορός με τα οποία έχει ασχοληθεί ερασιτεχνικά.   

 

 

 

Related posts