Subscribe Now

Trending News

Τα cookies επιτρέπουν μια σειρά από λειτουργίες που ενισχύουν την εμπειρία σας στo now24.gr.
Χρησιμοποιώντας αυτόν τον ιστότοπο, συμφωνείτε με τη χρήση των cookies, σύμφωνα με τις οδηγίες μας.
20 Νοέ 2019
SLIDER

Λίγα λόγια για τη θεατρική παράσταση «Η Γκιλοτίνα» στο θέατρο «Τέσσερις εποχές»

 

Γράφει η Μαίρη Γκαζιάνη

 Η Γκιλοτίνα είναι ένα κοινωνικοπολιτικό θεατρικό έργο του Γιώργου Χριστοδούλου. Για 24 ώρες τέσσερις άνθρωποι συνυπάρχουν στο κελί ενός κρατητηρίου. Άνθρωποι διαφορετικοί μεταξύ τους, ένας αστυνομικός, ένας άστεγος, μια επαναστάτρια κι ένας μικροκλέπτης. Τι  μπορεί να συμβεί σ΄ αυτό το κελί όταν έξω μαίνεται μια επανάσταση που αφορά το μέλλον της Ευρώπης;

Η αναφορά του συγγραφέας στη Γαλλική επανάσταση το 1789 δεν είναι τυχαία. Η σημερινή βαθύτατη κρίση που βιώνει ο λαός αναζητά θύτες και θύματα. Μια γκιλοτίνα στήνεται εσωτερικά στον ψυχισμό του κάθε ήρωα καθώς αποκαλύπτεται σιγά-σιγά κατά την εξέλιξη του έργου. Ποιος όμως τη στήνει και για ποιον; Ποιος είναι περισσότερο θύμα ή ήρωας ή τιμωρός;

Η επαναστατική Ειρήνη, ο ρεαλιστής αστυνομικός, ο απατεωνίσκος της επιβίωσης, ο άστεγος της ανάγκης. Η Ειρήνη οραματίζεται, ο αστυνομικός συμβιβάζεται, ο απατεώνας δικαιολογείται, ο άστεγος είναι η λύση του γρίφου που θα οδηγήσει στη λύτρωση, τη δική του και των θεατών.

Για τις θεατρικές παραστάσεις στο θέατρο «Τέσσερις εποχές» η μια φορά δεν είναι ποτέ αρκετή και παρακολουθώντας το έργο «Η γκιλοτίνα» επιβεβαιώθηκα ακόμα μια φορά. Με πρωταγωνιστές τον μεγάλο δάσκαλο Γιάννη Μόρτζο, την σύγχρονη ιέρεια της υποκριτικής τέχνης Γιούλη Ζήκου, τον καταξιωμένο ηθοποιό Πασχάλη Τσαρούχα και τον ταλαντούχο Γιάννη Πολιτάκη διαπίστωσα ότι θέλω να αφομοιώσω όλες τις πτυχές του έργου, τα νοήματα του συγγραφέα,  τις εξαιρετικές ερμηνείες, τη σκηνοθετική προσέγγιση, τη μαγεία που ονομάζεται Θεατρική Τέχνη και αυτό σημαίνει ότι θέλω να το ξαναδώ και να το ξαναδώ.

Το απόλυτα λιτό σκηνικό παραπέμπει σε χώρο κρατητηρίου, ασφυκτικός ο χώρος ασφυκτικές και οι σχέσεις των ηρώων.

Ο εξαιρετικός Γιάννης Μόρτος δίνει ακόμα μια φορά το παράδειγμα της φαινομενικά λιτής μα ουσιαστικά δεμένης σκηνοθετικής γραμμής όπως απαιτεί το έργο και παράλληλα δίνει ρεσιτάλ ερμηνείας στον ρόλο του άστεγου που εξελίσσεται σε απόλυτα ανατρεπτικό.

Η Γιούλη Ζήκου με τη μοναδική ικανότητά της να ενσαρκώνει αβίαστα την εκάστοτε ηρωίδα που υποκρίνεται, μετατρέπεται στην επαναστάτρια Ειρήνη με τη δυναμικότητα του αγώνα και ταυτόχρονα με την ευαισθησία της γυναίκας.

Ο Πασχάλης Τσαρούχας ως έμπειρος ηθοποιός γνωρίζει πως να εναλλάσσει το συναίσθημά του από αυστηρό και αυταρχικό σε ευαίσθητο και προσιτό.

Ο Γιάννης Πολιτάκης άνετα επιβάλλεται ως μικροκλέπτης συμπληρώνοντας επάξια την τετράδα  των πρωταγωνιστών.

Συγκλονιστική είναι η μουσική επένδυση του Τάκη Μπινιάρη, με τις απότομες εναλλαγές ή παύσεις για σασπένς όπου το απαιτεί η κορύφωση της εξέλιξης.

Ο συγγραφέας Γιώργος Χριστοδούλου έγραψε την γκιλοτίνα ποτίζοντάς την με θέματα κοινωνικών τάξεων, πολιτικών ιδεών, ψυχολογικών μεταπτώσεων, συναισθηματικών συγκρούσεων χωρίς να  παραλείψει την αναφορά στον έρωτα.

Πρόκειται για μια δυνατή θεατρική παράσταση, άρτια από κάθε άποψη, που αξίζει να τη δούμε πολλές φορές.

Related posts