Του Πέρη Χαλάτση
Μόλις τρείς ημέρες πριν «εισβάλει» στο δίκτυο της KIA το ολοκαίνουργιο κόμπακτ crossover Stonic, η ελληνική εταιρία που εκπροσωπεί στη χώρα μας τα κορεάτικα αυτοκίνητα παρουσίασε το νέο μοντέλο που αναμένεται να κάνει σημαντικές πωλήσεις. Το νέο κόμπακτ crossover αποτελεί καρπό στενής συνεργασίας του σχεδιαστικού στούντιο της Kia στην Ευρώπη με το αντίστοιχο της Κορέας. Κατασκευάζεται στο εργοστάσιο Sohari (Κορέα) και καλύπτεται από εργοστασιακή εγγύηση 7 χρόνων ή 150.000 χιλιομέτρων. Η παρουσίαση έγινε χθές (Παρασκευή) και στις εκθέσεις θα το δείτε απο μεθαύριο Δευτέρα.
Στην Ελλάδα αρχικά το Stonic θα έρχεται με τρείς κινητήρες βενζίνης και έναν πετρελαίου. Δεν υπήρχε χρόνος για να οδηγήσω όλες τις εκδόσεις. Όμως αυτό το Stonic με τον κινητήρα των 1.2 κ.εκ θεωρώ ότι αντιπροσωπεύει τις τσέπες μας. Είναι πολύ καλό αυτοκίνητα και οι 84 ίπποι που αποδίδει είναι ιδιαίτερα «ζωντανοί» για να κινήσουν αρκετά γρήγορα το αυτοκίνητο.
Περισσότερα για τους κινητήρες θα πούμε σε άλλα άρθρα όταν δοκιμάσουμε όλη τη σειρά του Stonic.
Πριν προσχωρήσω στη σύντομη παρουσίαση θα πρέπει να επισημάνω ένα ακόμη ατού , του αυτοκινήτου της B-SUV κατηγορία. Και αυτό είναι η τιμή του. Η τιμή ξεκινάει από 13.990 ευρώ και φυσικά το αυτοκίνητο αυτό είναι αρκετά «φορτωμένο» με σύγχρονο εξοπλισμό. Η τιμή αυτή είναι με την ειδική έκπτωση του λανσαρίσματος των 600 ευρώ.Η χρηματοδότηση θα είναι 3.9%
Μου άρεσε το ντηζάιν του . Υπεύθυνο για τον πολύ καλό σχεδιασμό του είναι το ευρωπαϊκό στούντιο σχεδίασης της Kia στη Φρανκφούρτη (Γερμανία), σε συνεργασία με το σχεδιαστικό κέντρο της εταιρίας στην πόλη Namyang της Κορέας. Και επειδή το αυτοκίνητο αυτό γυρίζεις να το κοιτάξεις , είμαι σίγουρος ότι θα μαγνητίσει τα νεαρά βλέμματα. Η απλότητα της ευθείας γραμμής, (πρωτοεφάρμοσε ο Διευθυντής Σχεδίασης της Kia, Peter Schreyer) εντυπωσιάζει.
Οι πελάτες μπορούν να επιλέξουν ανάμεσα σε 9 χρώματα αμαξώματος και άλλα πέντε για την οροφή, με τους συνολικούς χρωματικούς συνδυασμούς να φτάνουν τους 20. Οι πέντε επιλογές αντίθεσης για την οροφή είναι οι Aurora Black, Electric Green, Signal Red, Clear White και Tan Orange, ενώ διαθέσιμοι υπάρχουν και τροχοί αλουμινίου διάστασης 15 ή 17 ιντσών.
Το αυτοκίνητο που οδήγησα με τον κινητήρα των 1200 κ.εκ είχε 15 ιντσών ζάντες . Μου άρεσε και το άνοιγμα που είχε αλλά και το κράτημα του. Οι μηχανικοί της εταιρίας έδωσαν προτεραιότητα στα σπορ δυναμικά χαρακτηριστικά και την αμεσότητα στις αντιδράσεις. Τα εμπρός υδραυλικά αμορτισέρ είναι ειδικά ρυθμισμένα για να προσφέρουν ομαλότερη απόσβεση σε κακοτεχνίες του οδοστρώματος και ταυτόχρονα να περιορίζουν τις τάσεις πλεύσης του αμαξώματος σε υψηλότερες ταχύτητες. Το σύστημα διεύθυνσης του Stonic είναι πιο γρήγορο και προσφέρει υψηλότερη ακρίβεια με σχέση μετάδοσης της κρεμαγιέρας 14,1:1 και μόλις 2,52 στροφές τιμονιού απ’ άκρη σ’ άκρη. Το σύστημα υποβοήθησης ενσωματώνει ένα νέο μοτέρ που συμβάλλει σε σωστότερο βάρος, ακριβέστερη πληροφόρηση και καλύτερη αίσθηση στο τιμόνι.
Η τεχνολογία παίζει σημαντικό ρόλο στην οδηγική ευχαρίστηση, αλλά και στην ασφάλεια. Το προσθιοκίνητο Stonic διαθέτει στάνταρ ηλεκτρονικό έλεγχο της ευστάθειας (Electronic Stability Control ή ESC) αλλά και το σύστημα διαχείρισης της ευστάθειας της Kia (Vehicle Stability Management ή VSM). Επιπλέον, μια γκάμα από ηλεκτρονικά συστήματα υποβοήθησης του οδηγού καθιστούν το αυτοκίνητο πιο ευχάριστο αλλά και πιο ασφαλές σε κάθε είδους δρόμο και συνθήκες. Ανάμεσά τους συγκαταλέγονται τα:
- Torque Vectoring: φρενάρει έξυπνα τον εσωτερικό εμπρός τροχό στις στροφές για να μειώσει την υποστροφή κατά την επιτάχυνση, προσομοιώνοντας το διαφορικό Torsen
- Cornering Brake Control: φρενάρει τους εσωτερικούς τροχούς όταν χρειάζεται για να διατηρήσει την ευστάθεια στις στροφές
- Straight Line Stability: φρενάρει ανεξάρτητα τους τροχούς σε περίπτωση βίαιης επιβράδυνσης και συμβάλλει στον έλεγχο κατευθυντικότητας
- Hill Start Assist: βοηθά στην εκκίνηση σε ανηφόρα, χωρίς να αφήνει το αυτοκίνητο να κυλίσει προς τα πίσω – ιδανικό για αστικά περιβάλλοντα με συνεχή σταμάτα-ξεκίνα.
Παρά τις κόμπακτ εξωτερικές διαστάσεις, η ευφυής διαρρύθμιση μεγιστοποιεί το διαθέσιμο χώρο για τους επιβάτες. Ο οδηγός και οι επιβάτες απολαμβάνουν πλούσια ευρυχωρία, με 1.070 mm διαθέσιμο χώρο για τα γόνατα στις εμπρός και 850 mm στις πίσω θέσεις. Ανάλογα, ο χώρος για το κεφάλι είναι 996 και 975 mm και για τους ώμους 1.375 και 1.355 mm, εμπρός και πίσω αντίστοιχα. Επιπρόσθετα, το τιμόνι με σχήμα D και το υπερυψωμένο ταμπλό αφήνουν αρκετό ελεύθερο χώρο για τα γόνατα στις εμπρός θέσεις. Ομοίως, το ρεζερβουάρ των 45 λίτρων βρίσκεται κάτω από το έδρανο του πίσω καθίσματος αφήνοντας περισσότερο χώρο για τα γόνατα των πίσω επιβατών.
Με δύο λόγια το Stonic είναι εξοπλισμένο με τεχνολογία που συναντάμε σε μεγαλύτερης κατηγορίας αυτοκίνητα. Εξοπλίζεται στάνταρ με τα συστήματα VSM και ESC που εξασφαλίζουν σταθερότητα όταν το όχημα απωλέσει την πρόσφυση σε φρενάρισμα ή σε στροφές. Άλλες τεχνολογίες που συνδράμουν τον οδηγό είναι οι: Torque Vectoring by Braking, Cornering Brake Control, Straight-Line Stability και Hill Start Assist.
1.25-litre / 84 ps MPI gasoline
Type Four-cylinder in-line, naturally-aspirated
Capacity 1.25-litres, 1,248 cc
Bore and stroke 71.0 x 78.8 mm
Compression ratio 10.5:1
Max power 84 ps (62 kW) @ 6,000 rpm
Max torque 122 Nm (90 lb ft) @ 4,000 rpm
Valves 16 (four per cylinder)
Fuel system Multi-point injection
Emissions class Euro Stage 6b
Δείτε τι έχει το Stonic στο βασικό του εξοπλισμό: ABS & EBD & ESP & VSM,Hill Assist,Cornering Brake Control, TVBB (Torque Vectoring),Έγχρωμη οθόνη αφής 7”,Apple Car Play /Android Auto,Bluetooth με Streaming,4 ηχεία & 2 Tweeter,Ηλ.παράθυρα εμπρός/πίσω,Κλειδί με τηλεχειρισμό,Υπολ. ταξιδίου με LCD 3,5”,Βαμμ. καθρέπτες& Χειρολαβές,Υδραυλικά Αμορτισερ,6 Αερόσακους, Air Condition, ISG (Start&Stop),Ράγες Οροφής,Αισθητήρας Φώτων,Ποδιές εμπρός-πίσω,Φιμέ κρύσταλλα,Ηλεκτρικούς Καθρέπτες,Συναγερμό, Κεντρικό κλείδωμα ,Φώτα τύπου Projection,Αίσθητήρα Φώτων, 4 Δισκόφρενα.