Subscribe Now

Trending News

Τα cookies επιτρέπουν μια σειρά από λειτουργίες που ενισχύουν την εμπειρία σας στo now24.gr.
Χρησιμοποιώντας αυτόν τον ιστότοπο, συμφωνείτε με τη χρήση των cookies, σύμφωνα με τις οδηγίες μας.
12 Αυγ 2022
Auto-Moto

Κερδίζει τις εντυπώσεις το V.W Up με 75 ίππους

 

Του Πέρη Χαλάτση

 

Όλοι όσοι είναι οπαδοί της φίρμας VW γνωρίζουν ότι το Volkswagen Up τιμήθηκε με  την  διάκριση του βραβείου World Car of the Year 2012! Εξήντα έξη δημοσιογράφοι του ειδικού τύπου από 25 χώρες απ’ όλο τον κόσμο ψήφισαν το up ως World Car of the Year 2012 και  μάλιστα τότε είχαν πει ότι δόθηκε αυτή η διάκριση γιατί οι σχεδιαστές και οι μηχανικοί  δημιούργησαν ένα αυτοκίνητο δίνοντας έμφαση σε κάθε του λεπτομέρεια. Από την εξωτερική σχεδίαση , από την εκμετάλλευση των χώρων, από την ασφάλεια, από την οδηγική συμπεριφορά μέχρι και την προστασία του περιβάλλοντος.

Σεβόμαστε την απόφαση της επιτροπής των έγκριτων συναδέλφων μας αλλά διαφωνούμε σε ένα σημείο. Δεν μπορούμε να πούμε ότι το Up διεκδικεί κάτι ξεχωριστό στον σχεδιασμό του. Ο σχεδιασμός του είναι απλός. Άλλωστε και ο Water de Silva είχε πει ότι ο σχεδιασμός του είναι απλός και είναι αυτός που εξυπηρετεί αυτή την κατηγορία των κατόχων του Up.

Η  V.W δημιούργησε ένα πολύ καλό αυτοκίνητο πόλης. Ένα αυτοκίνητο που σου «χαμογελά» . Είναι αυτό που αρκετοί παρατήρησαν βλέποντας το αυτοκίνητο για πρώτη φορά.  Τα φωτιστικά του σε συνδυασμό με τον προφυλακτήρα δείχνει ένα «χαμογελαστό» αυτοκίνητο.

Οι Γερμανοί δημιούργησαν ένα αυτοκίνητο πόλης. Μπαίνεις μέσα και είναι ευχάριστο. Το οδηγείς και είναι απολαυστικό. Δεν μένω στις γυάλινες επιφάνειες  και στην πολύ καλή ορατότητα που έχει . Γιατί την παράσταση κλέβει η γυάλινη πόρτα .

Το UP το είχαμε παρουσιάσει στην έκδοση με τους 60 ίππους . Τώρα θα σας παρουσιάσουμε αυτό με τους  75 ίππους. Διαφορές στο σχεδιασμό του αυτοκινήτου δεν υπάρχουν. Η μόνη διαφορά είναι η ιπποδύναμη. Να σας θυμίσουμε ότι το αυτοκίνητο είναι μήκους  3,54m , χωράει άνετα τέσσερις ενήλικες επιβάτες, έχει όλα τα συστήματα ασφάλειας πού έχουν μεγαλύτερα αυτοκίνητα και το βασικότερο, έχει απίθανη κύλιση.

Ο κινητήρας των 999 κ.εκ ,είναι  12βάλβιδος αλουμινένιος, με 95 Nm ροπή στις 3000- 4300 . Αν και ο κινητήρας είναι τρικύλινδρος οι γερμανοί κατάφεραν να εξουδετερώσουν τους κραδασμούς με τις απαραίτητες αλλαγές που έκαναν στον στρόφαλο.

Οδηγήσαμε το όμορφο Up και πάλι είχαμε τα ίδια συναισθήματα με αυτά που είχαμε όταν πρώτο οδηγήσαμε το μικρότερο αδελφάκι του. Δεν έχει κραδασμούς και μπορούμε να πούμε ότι κινείται αθόρυβα και γλυκά. Αν υπήρχε βραβείο για κινητήρες σίγουρα το Up θα έπαιρνε το βραβείο του πιο πολιτισμένου και αθόρυβου κινητήρα στην κατηγορία του.

Οδηγώντας το  στο μποτιλιαρισμένο δρόμο, δεν κουράζεσαι με τις αλλαγές στον επιλογέα ταχυτήτων. Το σασμάν του είναι 5 σχέσεων και θεωρείται ότι είναι  από τα καλύτερα που έχουμε στην αγορά. Στο δρόμο εκτός πόλης μπορείς να κάνεις ταξίδι ευχάριστα. Για να μην λέμε πολλά, η ανάρτηση του είναι άνετη , ο επιλογέας καλός και η κατανάλωση ακόμη καλύτερη.

Σύμφωνα με τις εργοστασιακές τιμές εντός  πόλης η κατανάλωση είναι 5.9 λίτρα ενώ η μέση κατανάλωση είναι 4.7 λίτρα. Στη δύσκολη αυτή εποχή που η οικονομία στην Ελλάδα είναι χάλια και ο ανταγωνισμός στα αυτοκίνητα μεγάλος , δεν θα ήταν υπερβολή αν λέγαμε ότι το Up παίζει καλή μπάλα και εκτός… έδρας. Το μεγάλο ατού είναι η ανάρτηση.

Το Up περνάει τα σαμαράκια  και τις κακοτεχνίες των ελληνικών δρόμων, χωρίς να μεταφέρει τους κραδασμούς στο εσωτερικό.

Μας άρεσαν τα  φρένα του – έχει δισκόφρενα μπροστά και ταμπούρα πίσω- που παρά τη σκληρή χρήση δεν παρουσίασαν σημάδια κόπωσης.

Για το εσωτερικό το Up έχει εννέα καλά και ένα …φάουλ. Ακόμη δεν έχω καταφέρει να εξηγήσω με ποια λογική για ποιο λόγο δεν έβαλαν στην αριστερά πλευρά της πόρτας του οδηγού ένα δεύτερο για να ανοίγει ηλεκτρικά και το παράθυρο του συνοδηγού.

Ο  σχεδιαστής του Up παίρνει σε όλα δέκα . Σ αυτό όμως κάποιος λόγος θα υπήρχε που δεν το έβαλε. Αλλά δεν υπάρχει λογική. Για να ρωτήσεις κάτι π.χ έναν δρόμο, πρέπει να σκύψεις, να απλώσεις  το δεξί χέρι για να φτάσεις το κουμπί στην πόρτα του συνοδηγού. Και μετά να κάνεις τις ίδιες κινήσεις  για να το κλείσεις. Περίεργο !

Ίσως είναι και το μοναδικό αρνητικό που βρήκαμε στο Up. Το αυτοκίνητο  έχει μήκος 3.54 μέτρα, πλάτος 1.64 μέτρα, ύψος 1.48 μέτρα και 2.42 μέτρα μεταξόνιο.  Το εσωτερικό του άνετο και ευχάριστο. Οδηγός και συνοδηγός έχει χώρους  ενώ άνετα κάθονται και οι πίσω επιβάτες. Ακόμη και αν είναι ψηλοί. Και κάτι άλλο σημαντικό. Οι ψηλοί επιβάτες που κάθονται πίσω δεν έχουν πρόβλημα με τα κεφάλια τους. Υπάρχει αρκετός χώρος για να μην δυσανασχετούν οι ψηλοί. Απλά οι ψηλοί έχουν κάποιο πρόβλημα να περάσουν στο πίσω μέρος αφού είναι περιορισμένο το πέρασμα με πεσμένα τα καθίσματα.

Το πόρτ παγκάζ – ανάλογα με το μήκος που έχει το αυτοκίνητο- μπορούμε να πούμε ότι είναι ικανοποιητικό. Διαθέτει 251 λίτρα και διπλό πάτο.

Αυτό πού βλέπετε είναι η υποδοχή για το GPS . Είναι σταθερό και πάνω σ αυτό κουμπώνει το όργανο
Πάνω στη βάση που βλέπετε στην διπλανή εικόνα προσαρμόζεται το συγκεκριμένο όργανο για να βρίσκετε τους δρόμους. Μπορεί οι κλέφτες να μην το γνωρίζουν ότι η συγκεκριμένη συσκευή δεν δουλεύει πουθενά παρά μόνο με το σύστημα που είναι στο Up. Γι αυτό καλού κακού ας το βγάζετε κάθε φορά που φεύγετε από το αυτοκίνητο.

Το Up στο κόκκινο χρώμα πού είχαμε μας άρεσε. Είχε ESP, , ατσάλινες ζάντες 14″ με ελαστικά 165/70, γυαλιστερά διακοσμητικά, ηλεκτρικά παράθυρα , κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, καθρέπτες και χειρολαβές στο χρώμα του αμαξώματος  και ηχοσύστημα .

Μπαίνεις μέσα και δείχνει «φρεσκαδούρα». Είναι όμορφο όπως και να το κάνουμε. Μπορεί ο πίνακας των οργάνων να είναι λιτός αλλά δεν μας ενόχλησε καθόλου. Απεναντίας μας άρεσε. Όπως μας άρεσε το  τριάκτινο κοφτό τιμόνι του το οποίο ρυθμίζεται μόνο καθ’ύψος.

Ο οδηγός μπορεί να κινηθεί στο ρυθμό που θέλει, ο κινητήρας είναι αρκετά ελαστικός και δεν ακούγεται ακόμη και όταν πηγαίνεις με 130 χιλιόμετρα. Η τελική ταχύτητα είναι 171 χιλιόμετρα- εμείς φθάσαμε τα 162 –  ενώ η επιτάχυνση  (εργοστασιακή μέτρηση) είναι από 0-100 μόλις 13.2 δευτερόλεπτα.

Τελειώνοντας  να μην ξεχάσουμε αυτό που ενδιαφέρει σήμερα όλους τους υποψήφιους αγοραστές. Η τιμή του είναι 11.850 ευρώ και με απόσυρση 10.985 ευρω.

Μάλλον δελεαστική για τα σημερινά δεδομένα. Το Up μας άρεσε και σίγουρα η τιμή του δεν είναι απαγορευτική.

 

 

 

 

 

 

Related posts