Subscribe Now

Trending News

Τα cookies επιτρέπουν μια σειρά από λειτουργίες που ενισχύουν την εμπειρία σας στo now24.gr.
Χρησιμοποιώντας αυτόν τον ιστότοπο, συμφωνείτε με τη χρήση των cookies, σύμφωνα με τις οδηγίες μας.
03 Δεκ 2020
Auto-Moto

Και πάλι η μέση γόμα στο αμερικανικό GP

 

 
Το Circuit of the Αmericas είναι η 10η τοποθεσία που φιλοξενεί Grand Prix στις ΗΠΑ. Από το ντεμπούτο του, το 2012 είναι εξαιρετικά δημοφιλές. Η πίστα φημίζεται για τις θεαματικές υψομετρικές διαφορές που έχει με πιο χαρακτηριστική την ανάβαση 40 μέτρων στην στροφή 1, ένας συνδυασμός πετάλου με S. Η πίστα διαθέτει μια μεγάλη ποικιλία στροφών συνδυάζοντας μερικά από τα καλύτερα χαρακτηριστικά άλλων διαδρομών. Έτσι δημιουργείται μια ευρεία πρόκληση για τα ελαστικά που δοκιμάζονται σε όλους τους τομείς. Ο καιρός είναι επίσης ευμετάβλητος το απόγευμα έχει συνήθως ζέστη, αλλά το πρωί κάνει κρύο, έτσι είναι δύσκολο να προβλέψεις με ακρίβεια τη θερμοκρασία οδοστρώματος. Όπως πέρυσι έτσι και φέτος επιλέξαμε τη μέση και τη μαλακή γόμα P Zero.
 
Paul Hembery, αγωνιστικός διευθυντής Pirelli: «Οι ΗΠΑ πάντα μας προσφέρουν ένα θερμό καλωσόρισμα και ένα φανταστικό αγωνιστικό Σαββατοκύριακο. Όπως για όλους τους άλλους συμμετέχοντες στη F1 έτσι και για μας, οι ΗΠΑ είναι μια πολύ σημαντική αγορά κα είναι κρίσιμο να έχουμε αγώνα εδώ. Ως πίστα περιέχει όλα όσα θα μπορούσε και απαιτεί από τα ελαστικά το μέγιστο σε όλους τους τομείς. Επιλέξαμε τη μέση και τη μαλακή γόμα που έχουν τη δυναμική ν’ αντιμετωπίσουν την ευρεία γκάμα απαιτήσεων και καιρικών συνθηκών. Καθώς το πρωτάθλημα οδηγών βρίσκεται σε καθοριστικό σημείο θα υπάρχει μεγάλη απήχηση και δεν μπορούμε να σκεφτούμε καλύτερο μέρος για να δώσει παράσταση η Formula 1. Η διαμόρφωση της πίστας και η επιλογή των ελαστικών προσφέρει πολλές δυνατότητες για προσπέρασμα αλλά και διαφορετικές στρατηγικές. Καθώς ο χρόνος εισόδου στα πιτ είναι σχετικά μικρός προβλέπουμε έναν αμφίρροπο αγώνα, αυτό αποζητά και ο κόσμος. Σπάνια βλέπουμε τόσο ανοιχτό και συναρπαστικό ανταγωνισμό όπως εδώ πέρυσι, λόγω της μεγάλης ποικιλίας στρατηγικών».
 
Οι μεγαλύτερες προκλήσεις για τα ελαστικά:
Υπάρχουν συνολικά 20 στροφές, σ’ αυτές περιλαμβάνεται η ανηφόρα της πρώτης στροφής όπου αν ρισκάρεις φρενάρεις πιο αργά. Αμέσως μετά η ασυνήθιστη στροφή 1 αλλά και η αντίθετη με τους δείκτες του ρολογιού φορά της πίστας δίνει στους οδηγούς μια διαφορετική αίσθηση. Τα όρια της πίστας είναι ιδιαίτερα πλατιά στις στροφές ώστε να είναι εφικτές διαφορετικές αγωνιστικές γραμμές και να διευκολύνονται τα προσπεράσματα. Υπάρχουν 3 μεγάλες ευθείες στις οποίες ψύχονται τα ελαστικά και στο τέλος τους, το φρενάρισμα είναι κρίσιμο, καθώς μειώνεται λίγο η θερμοκρασία των ελαστικών. Αυτό επηρεάζει επίσης την αλλαγή κατεύθυνσης στις πολύ γρήγορες καμπές, καθώς πρέπει άμεσα ν’ ανέβει πάλι η θερμοκρασία στα ελαστικά. Στο παρελθόν οι θερμοκρασίες οδοστρώματος κυμαίνονταν από 18 έως 37 βαθμούς Κελσίου μέσα στην ίδια μέρα, καθιστώντας τη διαχείριση των ελαστικών μια δύσκολη άσκηση. Το αεροδυναμικό σετάρισμα τείνει προς μέσο επίπεδο κάθετης δύναμης/απόδοσης με έμφαση στη μηχανικά παραγόμενη πρόσφυση που προσφέρουν τα ελαστικά. Ειδικά στο πρώτο μισό της πίστας που υπάρχουν απότομες αλλαγές πορείας υπό υψηλή ταχύτητα αυτό, η πρόσφυση είναι πολύ σημαντική. Οι οδηγοί κινούνται στο 60% της διαδρομής με τέρμα γκάζι και φρενάρουν 10 φορές, τιμές στο μέσο όρο του πρωταθλήματος.
 
 
Η στρατηγική του νικητή πέρυσι και που κρίθηκε ο αγώνας
Ο Lewis Hamilton κέρδισε για λογαριασμό της Mercedes εκκινώντας δεύτερος και υιοθετώντας στρατηγική 2 pit stop ενώ στο παρελθόν γίνονταν μόνο μια αλλαγή στο Ώστιν.  Εκκίνησε τον αγώνα των 56 γύρων με τη μαλακή γόμα και έβαλε τη μέση γόμα στον 16ο  και στον 33ο γύρο μολονότι η εμφάνιση του αυτοκινήτου ασφαλείας στην αρχή, επηρέασε την στρατηγική του.

Related posts