Μετά από αρκετούς μήνες πτώσης στις ταξινομήσεις, ο Μάιος έκλεισε με +10,6% σε σχέση με τον αντίστοιχο περσυνό μήνα. Φαίνεται ότι η αγορά έχει αρχίσει να μπαίνει στους ρυθμούς που είχαμε πριν από τα προβλήματα με τον κορωνοϊό και τις ελλείψεις στα microchips.
Όχι ότι το πρόβλημα λύθηκε. Σε καμιά περίπτωση δεν μπορούμε να το πούμε αυτό. Οι παραγγελίες που εκκρεμούν είναι τόσες πολλές που θα χρειασθούν ακόμη αρκετοί μήνες μέχρι να ομαλοποιηθεί.
Γιατί υπάρχει και ένα άλλο πρόβλημα. Με παραγγελίες μοντέλων που έγιναν το 2021 αλλά οι αυτοκινητοβιομηχανίες το 2022 προχώρησαν σε ανανεωμένα μοντέλα. Ωστόσο οι ταξινομήσεις το Μάιο 2022 ήταν καλές. Ήταν μια ανάσα για τις αντιπροσωπείες. Από τις 1η έως τις 31 Μαΐου ταξινομήθηκαν 11.995 καινούργια Ι.Χ σε σχέση με τον αντίστοιχο περσυνό μήνα που είχαμε 10.850 ταξινομήσεις. Την πρώτη θέση στις ταξινομήσεις έχει η Toyota που με τέσσερα καινούργια αυτοκίνητα είναι ο επικεφαλής της ελληνικής αγοράς.
Αυτό που παίζει σήμερα σημαντικό ρόλο στις νέες παραγγελίες είναι τι ετοιμοπαράδοτο αυτοκίνητο υπάρχει αλλά και σε πόσο χρόνο θα φθάσει στην ελληνική αγορά. Οι αυτοκινητοβιομηχανίες κάνουν μεγάλες επενδύσεις για να ανταποκριθούν στις απαιτήσεις της αγοράς αλλά μαγικά πράγματα δεν γίνονται. Για να ομαλοποιηθεί η κατάσταση θα χρειασθούν ακόμη μερικοί μήνες.
Το κακό είναι ότι από τη στιγμή που δεν υπάρχουν στις εκθέσεις αυτοκίνητα δεν υπάρχουν προσφορές και εκπτώσεις.
Με βάση τα πρωτογενή στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ και την επεξεργασία του ΣΕΑΑ οι ταξινομήσεις καινούργιων οχημάτων τον περασμένο μήνα και από την αρχή του έτους έχουν ως εξής:
Συγκριτικά οι πέντε πρώτοι μήνες του έτους
Ταξινομήσεις ανά segment