Subscribe Now

Trending News

Τα cookies επιτρέπουν μια σειρά από λειτουργίες που ενισχύουν την εμπειρία σας στo now24.gr.
Χρησιμοποιώντας αυτόν τον ιστότοπο, συμφωνείτε με τη χρήση των cookies, σύμφωνα με τις οδηγίες μας.
19 Μαΐ 2021
Απόψεις

Το καλοκαίρι δεν λέει χωρίς σκάφος με πανιά

7-bofor

Περικλής-Χαλάτσης1Του Πέρη Χαλάτση
Όλα στη ζωή είναι μια απόφαση. Αρκεί να υπάρχει καλή διάθεση, σωστή χημεία στην παρέα , χρόνος και φυσικά κάποια χρήματα στην τσέπη.
Η παροιμία λέει έστω αργά παρά ποτέ. Και αυτό που αρνιόμουν να κάνω – λόγω δουλειάς – που δεν ήθελα δεσμεύσεις μέσα στο πέλαγος, το έκανα φέτος.
Τι έκανα; Είπα ΝΑΙ  στην πρόσκληση για μια περιπέτεια στη θάλασσα με ένα ιστιοπλοϊκό σκάφος. Το ερώτημα ήταν Αιγαίο η Ιόνιο. Η έμπειρη ιδιοκτήτρια του σκάφους αποφάσισε Ιόνιο. Ευτυχώς. Γιατί ενώ στο Ιόνιο έπνεαν  άνεμοι 4- 5 μποφόρ , στο Αιγαίο δεν έπεφταν κάτω από 6 και 7 και αρκετές φορές τα 8 μποφόρ .
Έτσι η εμπειρία μου με σκάφος στη θάλασσα ξεκίνησε όμορφα. Η ιδιοκτήτρια του ιστιοπλοϊκού Alexandra Dodge και ο καπετάνιος Σπύρος Μαβίδης, μετά το καλωσόρισμα μας είπαν ότι ξεκινάμε την περιπέτεια των 22 ημερών.
Το δρομολόγιο είχε αφετηρία τη μαρίνα του Αλίμου. Βάλαμε «στόχο» στο GPS , τη διώρυγα στην Κόρινθο. Καφέ, κουβέντα, ενημέρωση για τα πανιά και να που φτάσαμε στη διώρυγα. Λίγη καθυστέρηση στον Ισθμό για τα «διόδια» που για το συγκεκριμένο σκάφος είναι 175 ευρώ –το τίμημα είναι ανάλογα με τα μέτρα του κάθε σκάφους- και από εκεί ξεκινάει το μαγευτικό πέρασμα. Μετά τη διώρυγα η απόφαση ήταν να περάσουμε το βράδυ στον Άγιο Σαράντη. Είναι ένας κόλπος που προστατεύεται από τους αέρηδες. Ρίξαμε άγκυρα και ανοίξαμε τα κρασιά.

Με αυτό το σκάφος κάναμε 22 ημέρες στο Ιόνιο

Η μαγεία να περνας τη διώρυγα της Κορίνθου

Αλλο να περνας τη γέφυγα απο πάνω και άλλο απο κάτω

Την επομένη το δρομολόγιο δεν ήταν τόσο κουραστικό. Στην περιοχή Τριζόνια είχαμε διανυκτέρευση και την επομένη  στη Ναύπακτο. Μετά περάσαμε τη γέφυρα στο Ρίο Αντίρριο. Άλλη αίσθηση να την περνάς από πάνω με αυτοκίνητο και άλλη από κάτω με σκάφος.
Οι μέρες άρχισαν να περνούν χωρίς να τις καταβαίνουμε και το βασικότερο χωρίς να μας ενοχλεί το κούνημα. Συνηθίσαμε οι στεριανοί τη θάλασσα.
Το πρωί κάναμε τα μίλια που θέλαμε, το μεσημέρι μπανάκι σε φοβερές παραλίες – αυτή είναι άλλωστε η μαγεία του σκάφους- μετά κάποια μίλια και πριν βραδιάσει διαλέγαμε πού θα …δέσουμε. Αυτή τη φορά σειρά  η Ζάκυνθος.
6.Alexandra Dodge (ιδιοκτήτρια του σκάφους) Σπύρος Μαβίδης ( καπετάνιος)
6. Alexandra Dodge (ιδιοκτήτρια του σκάφους) Σπύρος Μαβίδης ( καπετάνιος)

Τα βράδια περνάνε ευχάριστα γιατί σε κάθε λιμάνι υπάρχουν γραφικά ταβερνάκια με νόστιμα φαγητά. Φυσικά την επομένη έγινε η βόλτα στο Ναυάγιο αλλά και σε άλλες παραλίες που μόνο αν τις ξέρεις μπορείς να πλησιάσεις. Θα έχετε ακούσει για την Μπλέ Σπηλιά. Το επόμενο βράδυ «πιάσαμε» τον Πόρο στην Κεφαλονιά, στην συνέχεια την Αντισάμι  και μετά φτάσαμε στο Φισκάρδο.
Το Μεσολόγγι καλό είναι αλλα θέλει προσοχή για να φθάσετε. Η σήμανση είναι ελλειπέστατη και μπορείτε να "κολλήσετε"
Το Μεσολόγγι καλό είναι αλλα θέλει προσοχή για να φθάσετε. Η σήμανση είναι ελλειπέστατη και μπορείτε να “κολλήσετε”

23-katagalana
ΟΙ τουρίστες που πάνε στο ναυάγιο στη Ζάκυνθο "αρπάζουν" και ενα κομμάτι απο το ξύλο.Σε λίγα χρόνια δεν θα έχει μείνει τίποτα απο το πλοίο
Οι τουρίστες που πάνε στο ναυάγιο στη Ζάκυνθο “αρπάζουν” και ενα κομμάτι απο το ξύλινο πλοίο.Σε λίγα χρόνια δεν θα έχει μείνει τίποτα

Μπορεί κάποιοι να είναι «κολλημένοι» με συγκεκριμένα ταβερνάκια που βρίσκονται μπροστά στα σκάφη τους. Καλό θα είναι να κάνουν καμιά βόλτα με τα πόδια. Θα βρουν πολύ καλύτερα στέκια και οι ντόπιοι  θα τους περιποιηθούν  περισσότερο από τα πολυδιαφημισμένα που σήμερα δεν σου προσφέρουν τίποτα παρά μόνο …παραμύθι. Αφού χαιρετίσαμε το Φισκάρδο βάλαμε πλώρη για το Αφαλές στην Ιθάκη. Την επομένη για μπάνιο στον όρμο Φρικές και μετά στο Κιόνι για ύπνο. Δυστυχώς ο χώρος είναι περιορισμένος και δεν μπορώ να γράψω πολλά. Για αυτό θα εντοπίσω μόνο τα σημεία που διανυκτερεύσαμε.Το ταξίδι μας συνεχίσθηκε για τη νήσο Άτοκος , ιδιοκτησία του  εφοπλιστή Τσάκου, μετά για την  Ιθάκη, μετά για  Μεγανήσι ( περιοχή Σπαρτοχώρι).
Τι δόξες έζησε αυτό το νησί. Απο τον Τσώρτσιλ μέχρι την Τζακι

Σειρά είχε ο Σκορπιός . Εκεί δεν μείναμε απλά το γυρίσαμε όλο.Γύρω γύρω. Είδαμε από τόσο κοντά αυτό νησί που το μυαλό μας δεν σταμάτησε ούτε λεπτό να ταξιδεύει. Και ποιοι δεν πέρασαν από εκεί. Από τον Τσώρτσιλ μέχρι την Κέννεντυ.
Τα στενά σκοκάκια στο κέντρο της Κέρκυρας πάντα γεμάτα

Οι πλανόδιοι οργανοπαίχτες δεν κάνουν διακρίσεις. Λένε τις καντάδες τους ακόμη και στους παπάδες

Το λιμάνι στις Γουβιές στην κυριολεξία γεμάτο. Φυσικά η "διαμονή" κοστίζει. Το δέσιμο δεν είναι δωρεάν
Το λιμάνι στις Γουβιές στην κυριολεξία γεμάτο. Φυσικά η “διαμονή” κοστίζει. Το δέσιμο δεν είναι δωρεάν

Οι Παξοι είναι το κάτι άλλο. Όσοι έχετ πάει ξέρετε...
Οι Παξοι είναι το κάτι άλλο. Όσοι έχετε  πάει ξέρετε…

Τα Σύβοτα σε αλλους αρέσει σε άλλους όχι. Πάντως εκεί πηγαίνεις ειτε οδικώς είτε με σκάφος

20-sivotaΣειρά είχε ο όρμος Μαραθιά και μετά η Λευκάδα. Μπορεί να είχαμε εντυπωσιασθεί με τα  καταγάλανα νερά μας όμως ακόμη δεν είχαμε δεί τίποτα. Όταν φτάσαμε στους Αντίπαξους και στους Παξούς
Δεν θέλαμε να φύγουμε. Έπρεπε όμως και το επόμενο βράδυ μας βρήκε στα Σύβοτα.
Η Κέρκυρα ήταν ο επόμενος σταθμός μας. Εκεί περάσαμε πέντε  ημέρες. Και από εκεί ξεκίνησε η επιστροφή. Ούτε λίγο ούτε πολύ κάναμε 14 ώρες χωρίς να σταματήσουμε και φτάσαμε στο Μεσολόγγι. Μετά Ανεμοκάμπι, Γαλαξίδι, κανάλι, και Μαρίνα Αλίμου.
Στο δρόμο της επιστροφής τό εισαμε και αυτό. Ενα τζίπ έβαλε πλώρη απο τα Σύβοτα για τους Παξούς. Απο τη μιά το είδαμε στο δρόμο και απο την άλλη στη θάλασσα

Πέσαμε σε ενα κοπάδι απο δελφίνια. Μας έκαναν παρέα για αρκετά μίλια

Μην σας τρομάζει το ταξλιδι το βράδυ. Χρειάζεστε όργανα και καλό καπετάνιο να ξέρει να διαβάζει τους χάρτες

2a-organa-poreia
Στη θάλασσα είμασταν...Φάγαμε και τα 6αράκια μας
Στη θάλασσα είμασταν…Φάγαμε και τα 6αράκια μας

Το Ιόνιο το διασχίζουν καθημερινά δεκάδες τέτοια μεγαθήρια

Μόνο οι τουρίστες των κρουαζιερόπλοιων δεν μπορούν να πλησιάσουν αυτές τις ομορφιές

Τα τουριστικά κάνουν χρυσές δουλιές με τους τουρίστες που μέσα σε 8 ωρες προσπαθούν να τα κάνουν όλα

Έτσι πέρασαν 22 ημέρες μέσα σε ένα σκάφος. Και μέσα σε 22 ημέρες αν θέλεις μπορείς να μάθεις τόσα πολλά που μπορείς να πεις ότι έγινες ένας μικρός σκήπερ.
Στο επόμενο άρθρο θα σας γράψουμε πόσο φθηνό είναι αυτό το σπορ αλλά και πόσο καλύτερο από ένα ξενοδοχείο σε ένα μόνο νησί.