Subscribe Now

Trending News

Τα cookies επιτρέπουν μια σειρά από λειτουργίες που ενισχύουν την εμπειρία σας στo now24.gr.
Χρησιμοποιώντας αυτόν τον ιστότοπο, συμφωνείτε με τη χρήση των cookies, σύμφωνα με τις οδηγίες μας.
06 Ιούλ 2022
Auto-Moto

Ήρθαν και στην Ελλάδα το νέο MINI Cabrio και τα ανανεωμένα Mini, 3 και 5 θυρών

 

Του Πέρη Χαλάτση

Ήταν καιρός να γίνει μια καλή αλλαγή.Η Βρετανική κατασκευάστρια εταιρία premium αυτοκινήτων  είχε ανακοινώσει ότι ήθελε να ενισχύσει τα μοντέλα της στην μικρή κατηγορία.

Το project μπήκε σε εφαρμογή και τα νέα Mini  κάνουν ιδιαίτερη αίσθηση. Πριν από λίγες ημέρες η εταιρία που αντιπροσωπεύει τα ΜΙΝΙ στην Ελλάδα παρουσίασε τα ανανεωμένα Mini, 3 και 5 θυρών καθώς επίσης και το καινούργιο Cabrio.

Εκτός από τις καθιερωμένες  πινελιές  που αναθεώρησαν  στιλιστικά αρκετά από  το προηγούμενο Mini , μεγάλη βαρύτητα δόθηκε στις πρωτοποριακές τεχνολογίες, στις τεχνολογικές καινοτομίες και στις ψηφιακές υπηρεσίες MINI Connected.

Βέβαια πρέπει να είσαι  fan της φίρμας  για να μπορείς να διακρίνεις αμέσως αλλά και να εκτιμήσεις -τουλάχιστον εξωτερικά-  τις παρεμβάσεις που έγιναν στα ανανεωμένα Mini, 3 και 5 θυρών. Η ανανεωμένη σειρά έρχεται με νέους εξωτερικούς χρωματισμούς, ζάντες αλουμινίου και πίσω φώτα με την αγγλική σημαία.

Εξωτερικά υπάρχουν προβολείς LED με λειτουργία Matrix για τη μεγάλη σκάλα, πίσω φώτα  LED σε σχέδιο Union Jack (Βρετανική Σημαία), νέο λογότυπο MINI, νέες εξωτερικές αποχρώσεις, εξωτερικό Piano Black, νέες ζάντες αλουμινίου.   Πλούσια είναι η  γκάμα δερμάτινων ταπετσαριών, φινιρισμάτων εσωτερικού και Colour Lines.

Και αν πρέπει να είσαι κάπως παρατηρητικός για το νέο look εξωτερικά, στο εσωτερικό τα πράγματα είναι πιο εύκολα. Τα νέα κιβώτια που χρησιμοποιούν στα νέα Mini είναι από τα καλύτερα στην αγορά. Για όλες τις εκδόσεις  είναι προαιρετικό το 7τάχυτο διπλού συμπλέκτη ή το 8τάχυτο με αλλαγές από το τιμόνι (paddles).

Αλλαγές έχουν γίνει και στο ταμπλό. Υπάρχει μεγαλύτερη οθόνη αφής ( από την 2η έκδοση σε επίπεδο εξοπλισμού) 6,5 ιντσών, το τιμόνι είναι πολλαπλών λειτουργιών ενώ για τους ιδιότροπους πελάτες υπάρχουν νέες δερμάτινες επενδύσεις.

Ο χρόνος ήταν περιορισμένος και η οδηγική εμπειρία μας μικρή. Θα ακολουθήσει τις προσεχείς  ημέρες  κανονικό test drive όποτε εκεί θα έχουμε να πούμε περισσότερα.

Όμως μπορέσαμε  ακόμη και με τα λίγα χιλιόμετρα που κάναμε να συμβουλευτούμε τον μετρητή κατανάλωσης από το αυτοκίνητο. Οι τιμές δείχνουν καλές. Για να μην γίνουν όμως παρερμηνείες όσον αφορά την κατανάλωση ,θα σας αναφέρω τις επίσημες  εργοστασιακές μετρήσεις.

Για το 3θυρο MINI η μέτρηση στον μικτό κύκλο  είναι  6,0 – 3,8 l/100 km, με εκπομπές CO2 στο μικτό κύκλο  138 – 99 g/km).

Για το  5θυρο MINI οι μετρήσεις έγραψαν κατανάλωση στον μικτό κύκλο  6,2 – 3,8 l/100 km, και εκπομπές CO2 στο μικτό κύκλο: 141 – 101 g/km).

Για το MINI Cabrio που δεν προλάβαμε να το οδηγήσουμε  είναι κατανάλωση μικτού κύκλου  6,3 – 4,2 l/100 km με  εκπομπές CO2 στο μικτό κύκλο: 144 – 111 g/km.

Σε όλες τις εκδόσεις οι κινητήρες έχουν εξελιχθεί . Έτσι υπάρχει αυξημένη ισχύς και ροπή για τα MINI One και MINI One First. Το  7-τάχυτο κιβώτιο Steptronic  είναι με διπλό συμπλέκτη. Υπάρχει ακόμη και το  8-τάχυτο Steptronic. Το τιμόνι είναι πολλαπλών λειτουργιών και το  ηχοσύστημα έχει έγχρωμη οθόνη 6,5-ιντσών, USB και διεπαφή Bluetooth στάνταρ.

Στον προαιρετικό εξοπλισμό υπάρχουν συστήματα ήχου και πλοήγησης με οθόνη αφής, ασύρματη φόρτιση κινητού τηλεφώνου, προβολή λογοτύπου MINI από τον εξωτερικό καθρέπτη στην πλευρά του οδηγού.

Αξιόλογα είναι τα  MINI Connected και MINI Connected XL με νέες λειτουργίες ενώ μοναδική είναι η εξατομίκευση με το MINI Yours Customised.

Για την ασφαλέστερη οδήγηση αλλά και για να μην ενοχλούνται οι οδηγοί που κινούνται στο αντίθετο ρεύμα  οι προβολείς LED με λειτουργία Matrix για τη μεγάλη σκάλα είναι προσαρμοζόμενοι.

Τα πίσω φώτα υιοθετούν νέα σχεδίαση σε συνδυασμό με τους προβολείς LED και τους προσαρμοζόμενους προβολείς LED. Παραπέμποντας στις Βρετανικές ρίζες της μάρκας, οι κάθετες μονάδες φώτων στο πίσω τμήμα των νέων ΜΙΝΙ (3θυρο, 5θυρο και MINI Cabrio) αποτυπώνουν το σχέδιο Union Jack.

MINI Yours Customised.

Το πρόγραμμα MINI Yours Customised ανεβάζει τον πήχη εξατομίκευσης της μάρκας σε ένα εντελώς νέο επίπεδο. Περιλαμβάνει προϊόντα retrofit, τα οποία μπορούν να σχεδιάζονται από τους ίδιους τους πελάτες και να κατασκευάζονται με ακρίβεια σύμφωνα με αυτές τις ατομικές προδιαγραφές. Η γκάμα MINI Yours Customised περιλαμβάνει ένθετα φλας, διακοσμητικές λωρίδες για το εσωτερικό στην πλευρά του συνοδηγού, φωτιζόμενα μαρσπιέ (LED) και προβολάκια LED στις πόρτες.

Κινητήρες

Οι 3κύλινδροι βενζινοκινητήρες του MINI One First και του MINI One αντλούν την ισχύ τους από 1.500 κυβ. εκ. Αυτό αυξάνει τη μέγιστη ροπή κατά 10 Nm, ανεβάζοντάς την σε 160 και 190 Nm αντίστοιχα. Όλοι οι βενζινοκινητήρες έχουν άμεσο ψεκασμό με μέγιστη πίεση αυξημένη από 200 σε 350 bar και φτερωτή υπερσυμπιεστή από υλικό πολύ ανθεκτικό στη θερμότητα. Ο άμεσος ψεκασμός common rail των κινητήρων diesel εξασφαλίζει ότι το καύσιμο τροφοδοτείται στους θαλάμους καύσης με ακόμα μεγαλύτερη ακρίβεια.

Η μέγιστη πίεση ψεκασμού στους 3κύλινδρους κινητήρες των MINI One D και MINI Cooper D έχει αυξηθεί στα 2.200 bar και στον 4-κύλινδρο του MINI Cooper SD στα 2.500 bar. Τέλος, ο ισχυρότερος από τους τρεις diesel διαθέτει τώρα υπερσυμπίεση δύο σταδίων.

Τέσσερις βενζινοκινητήρες και τρεις κινητήρες diesel διατίθενται επίσης για το νέο 5θυρο MINI:

MINI One First 5 door: 55 kW/75 hp, 0 – 100 km/h σε 13,4 δευτ., τελική ταχύτητα: 172 km/h, κατανάλωση καυσίμου: 5,1 – 4,9 lit/100 km*, Εκπομπές CO2: 116 – 112 g/km*.

MINI One 5 door: 75 kW/102 hp, 0 – 100 km/h σε 10.3 δευτ. (10.5 δευτ.), τελική ταχύτητα: 192 km/h (192 km/h), κατανάλωση καυσίμου: 5,1 – 4,9 lit/100 km (5,0 – 4,8 lit/100 km)*, Εκπομπές CO2: 116 – 112 g/km (115 – 110 g/km)*.

MINI Cooper 5 door: 100 kW/136 hp, 0 – 100 km/h σε 8,2 δευτ. (8,1 δευτ.), τελική ταχύτητα: 207 km/h (207 km/h), κατανάλωση καυσίμου: 5,2 – 5,1 lit/100 km (5,0 – 4,8 lit/100 km)*, Εκπομπές CO2: 120 – 116 g/km (115 – 110 g/km)*.

MINI Cooper   S 5 door: 141 kW/192 hp, 0 – 100 km/h σε 6,9 δευτ. (6,8 δευτ.), τελική ταχύτητα: 235 km/h (235 km/h), κατανάλωση καυσίμου: 6.3 – 6.2 lit/100 km (5,4 –  5,4 lit/100 km)*, Εκπομπές CO2: 143 – 141 g/km (124 – 123 g/km)*.

MINI One D 5 door: 70 kW/95 hp, 0 – 100 km/h σε x.y δευτ., τελική ταχύτητα: xxx km/h, κατανάλωση καυσίμου: x.y – y.x lit/100 km*, Εκπομπές CO2: xxx – yyy g/km*.

MINI One D 5 door: 70 kW/95 hp, 0 – 100 km/h σε 11,6 δευτ, τελική ταχύτητα: 187 km/h, κατανάλωση καυσίμου: 3,9 – 3,8 lit/100 km*, Εκπομπές CO2: 103 – 101 g/km *.

MINI Cooper   D 5 door: 85 kW/116 hp, 0 – 100 km/h σε 9,4 δευτ. (9,6 δευτ.), τελική ταχύτητα: 203 km/h (202 km/h), κατανάλωση καυσίμου: 4,0 – 3,9 lit/100 km (4.0 – 3,9 lit/100 km)*, Εκπομπές CO2: 104 – 103 g/km (104 – 103 g/km)*.

MINI Cooper   SD 5 door: 125 kW/170 hp, 0 – 100 km/h σε 7,3 δευτ., τελική ταχύτητα: 223 km/h, κατανάλωση καυσίμου: 4,2 – 4,2 lit/100 km*, Εκπομπές CO2: 126 – 125 g/km*.

Η γκάμα κινητήρων για το νέο MINI Cabrio αποτελείται από τρεις βενζινοκινητήρες και τρεις κινητήρες diesel:

MINI One Cabrio: 75 kW/102 hp, 0 – 100 km/h σε 10,6 δευτ., τελική ταχύτητα: 190 km/h, κατανάλωση καυσίμου: 5,2 – 5,0 lit/100 km*, Εκπομπές CO2: 119 – 115 g/km*.

MINI Cooper Cabrio: 100 kW/136 hp, 0 – 100 km/h σε 8,8 δευτ. (8,7 δευτ.), τελική ταχύτητα: 208 km/h (206 km/h), κατανάλωση καυσίμου: 5,4 – 5.2 lit/100 km (5,4 – 5,2 lit/100 km)*, Εκπομπές CO2: 123 – 119 g/km (123 – 118 g/km)*.

MINI Cooper   S Cabrio: 141 kW/192 hp, 0 – 100 km/h σε 7,2 δευτ. (7,1 δευτ.), τελική ταχύτητα: 230 km/h (230 km/h), κατανάλωση καυσίμου: 6,4 – 6,3 lit/100 km (5,6 – 5,5 lit/100 km)*, Εκπομπές CO2: 146 – 144 g/km (127 – 126 g/km)*.

MINI Cooper D Cabrio: 85 kW/116 hp, 0 – 100 km/h σε 9,9 δευτ. (9,9 δευτ.), τελική ταχύτητα: 195 km/h (195 km/h), κατανάλωση καυσίμου: 4,3 – 4,2 lit/100 km (4,3 – 4,1 lit/100 km)*, Εκπομπές CO2: 112 – 111 g/km (113 – 109 g/km)*.

MINI Cooper   SD Cabrio: 125 kW/170 hp, 0 – 100 km/h σε 7,7 δευτ., τελική ταχύτητα: 218 km/h, κατανάλωση καυσίμου: 4,4 – 4,3 lit/100 km*, Εκπομπές CO2: 115 – 114 g/km*.

(*Οι τιμές κατανάλωσης καυσίμου και εκπομπών CO2 έχουν μετρηθεί σύμφωνα με τις μεθόδους που επιβάλλει η Οδηγία (EC) 2007/715, κατόπιν τροποποίησής της. )

Related posts