Subscribe Now

Trending News

Τα cookies επιτρέπουν μια σειρά από λειτουργίες που ενισχύουν την εμπειρία σας στo now24.gr.
Χρησιμοποιώντας αυτόν τον ιστότοπο, συμφωνείτε με τη χρήση των cookies, σύμφωνα με τις οδηγίες μας.
15 Δεκ 2019
Πολιτισμός

Ιφιγένεια Αμοργιανού : Η συγγραφή μπήκε στη ζωή μου μετά τη συνταξιοδότησή μου 

 

 15042048_1712777305715756_2878791467095226462_o

Mairi-Gaziani-febr-2016Από τη Μαίρη Γκαζιάνη

 

 

Η Ιφιγένεια Αμοργιανού-Χαντζή γεννήθηκε στους Σοφάδες Καρδίτσας. Έμαθε Αγγλικά, Γαλλικά και εξειδικεύθηκε στη μετάφραση. Εκπαιδεύτηκε στους Ηλεκτρονικούς Υπολογιστές. Από το 1992 είναι μόνιμος κάτοικος Βούλας. Είναι παντρεμένη και έχει ένα γιο. Εργάστηκε για 27 έτη στο Νοσοκομείο Ασκληπιείο Βούλας ως Γραμματέας του Καρδιολογικού Τμήματος. Μετά τη συνταξιοδότησή της από την υπηρεσία της με ανήλικο παιδί ξεκίνησε μια δεύτερη δημιουργική πορεία στη ζωή της, τη συγγραφή. Έχει εκδώσει δυο μυθιστορήματα : «Ο Κηπουρός» και «Πίσω από τις κλειστές πόρτες».  Παράλληλα ασχολείται με τη συγγραφή παιδικών διηγημάτων.

ΕΡ. Ιφιγένεια γεννήθηκες και μεγάλωσες στους Σοφάδες Καρδίτσας. Πως θυμάσαι τα παιδικά και εφηβικά χρόνια σου; 

ΑΠ. Τα παιδικά μου χρόνια ήταν πτωχικά μεν, ανέμελα δε. Όλοι τότε ήταν πτωχοί, δεν υπήρχαν οι νεόπλουτοι. Δεν υπήρχε αυτή η πίεση του διαβάσματος που έχουν τα σημερινά παιδιά. Διαβάζαμε όσο μπορούσαμε και μετά ξεχυνόμαστε στις γειτονιές για παιχνίδι. Υπήρχαν πολλές αλάνες γεμάτες όμως από παιδιά. Τα παιχνίδια μας ήταν τα κλασικά, κουτσό, κρυφτό, σχοινάκι. Εγώ τρελαινόμουν για το κρυφτό γιατί υπήρχαν πολλοί χώροι που μπορούσε να κρυφτεί κανείς. Δεν υπήρχε ο σημερινός καταναλωτισμός, είχαμε ένα ζευγάρι παπούτσια και όχι δέκα που έχουμε σήμερα. Γενικά τα παιδικά μου χρόνια τα θυμάμαι πολύ ευχάριστα και γεμάτα. Ότι στενάχωρο συνέβαινε έφευγε αυτόματα με το παιχνίδι. Όταν τελείωσα το δημοτικό και κοίταξα πίσω μου ένοιωσα μια ευτυχία από ότι πέρασα στην παιδική μου ηλικία που ήταν γεμάτα από συγκινήσεις μέσα από το παιχνίδι. Αισθάνθηκα οι μπαταρίες μου να είναι φορτισμένες στο ανώτατο όριο, έτοιμη πια να ανακαλύψω τον κόσμο των μεγάλων.

ΕΡ. Ποια ήταν τα πρώτα εξωσχολικά βιβλία που διάβασες και σε εντυπωσίασαν;

ΑΠ. Συνήθως διαβάζαμε ότι έπεφτε στα χέρια μας γιατί δεν υπήρχε τότε δανειστική βιβλιοθήκη αλλά ούτε είχαμε και χρήματα να διαθέσουμε για την αγορά βιβλίων. Εγώ όμως ήμουν τυχερή διότι είχα ένα γείτονα που αγόραζε κλασικά μυθιστορήματα και έτσι μπόρεσα σε μικρή ηλικία να διαβάσω τα αριστουργήματα της παγκόσμιας λογοτεχνίας. Τα βιβλία που με συγκίνησαν ιδιαίτερα ήταν τα ερωτικά κλασικά της εποχής, Τζέην Έυρ και Ανεμοδαρμένα Ύψη. Είχα διαβάσει όμως και το Για ποιόν κτυπά η καμπάνα, το Χωρίς Οικογένεια και διάφορα παιδικά. Μεγαλώνοντας ανακάλυψα τον Νίκο Καζαντζάκη όπου απορροφήθηκα τόσο πολύ από τα γραπτά του που ακόμη και σήμερα εξακολουθώ να τον διαβάζω.

ΕΡ. Μεγαλώνοντας εκπαιδεύτηκες στους Η/Υ και εργάστηκες στη γραμματεία μεγάλου νοσοκομείου επί 27 χρόνια. Ποια εμπειρία ζωής αποκόμισες;

ΑΠ. Όλες τις εμπειρίες του κοινωνικό-εργασιακού περιβάλλοντος. Έζησα μια ολόκληρη ζωή στο Νοσοκομείο αλλά σε θέση γραφείου χωρίς να έχω άμεση επαφή με τους ασθενείς.

16492214_1760408250952661_2134327775_oΕΡ. Η συγγραφή πότε μπήκε στη ζωή σου;

ΑΠ. Η συγγραφή μπήκε εντελώς τυχαία μετά τη συνταξιοδότησή μου με ανήλικο παιδί. Εκεί που με κατέπνιγε η ευδαιμονία διότι δεν θα ξαναδούλευα ποτέ πια, μπήκε κρυφά μέσα μου και με έκανε να δουλέψω ξανά σε διαφορετικούς όμως ρυθμούς. Δεν είχα την αγωνία του πρωινού ξυπνήματος, ούτε και το τρέξιμο να τα προλάβω όλα. Είχα όμως την εσωτερική όρεξη να εξωτερικεύσω ότι όμορφο πίστευα πως είχα μέσα μου.

ΕΡ. Πρόσφατα κυκλοφόρησε το τρίτο βιβλίο σου «Έρωτας και επανάσταση». Ο ίδιος ο έρωτας είναι επανάσταση ή απαιτεί μια επανάσταση; 

ΑΠ. Φυσικά και είναι επανάσταση σώματος και μυαλού. Βέβαια πολλές φορές απαιτεί και επανάσταση για να διεκδικήσει αυτά που του ανήκουν. Ο έρωτας γενικά είναι η πιο αθώα μορφή ανθρώπινης συνύπαρξης και μακάρι να ζούσαμε πολλούς έρωτες.

ΕΡ. Στην αφήγηση του βιβλίου χρησιμοποιείς πρώτο πρόσωπο. Η ηρωίδα σου Γαία μιλάει για τον εαυτό της με τα καλύτερα λόγια. Πανέξυπνη, πανέμορφη, άριστη μαθήτρια, αδυναμία του πατέρα της, άψογη σύζυγος, τρυφερή μητέρα, αλτρουΐστρια, έχει μοναδικές χάρες και παντού είναι επιτυχημένη. Δεν ακούγεται πολύ εγωιστικό αυτό, όταν δεν τα αναφέρει ένας αφηγητής αλλά η ίδια μιλάει για τον εαυτό της;

ΑΠ. Δεν είναι καθόλου εγωιστικό. Αναγκαστικά επειδή μιλά στο πρώτο πρόσωπο πρέπει η ίδια να ομολογήσει τα κεκτημένα προτερήματά της, όπως ομορφιά, άριστη μαθήτρια, αδυναμία του πατέρα της, κ.α. Για οτιδήποτε άλλο μιλά για τον εαυτό της πάντα κατά γενική ομολογία των άλλων.

ΕΡ. Στη συνέχεια ανακαλύπτουμε ότι μονίμως απουσιάζει από το σπίτι, έχει δημιουργήσει τρεις συλλόγους, εργάζεται ως ξεναγός παρόλο που είναι πάμπλουτη, με αποτέλεσμα τα παιδιά να μεγαλώνουν με την καμαριέρα της, ο γιος της να παρουσιάζει πρόβλημα ομιλίας και ο σύζυγος να βρίσκει αγκαλιά και τρυφερότητα σε ερωμένη. Αυτά δεν έρχονται σε σύγκρουση με την ιδανική γυναίκα όπως η ίδια περιγράφει τον εαυτό της;

ΑΠ. Δεν απουσιάζει μονίμως από το σπίτι. Είναι εκεί παρούσα κάθε πρωί τα ξυπνά και τα ετοιμάζει για το σχολείο και το απόγευμα έχει χρόνο να συζητήσει μαζί τους. Μια φορά τον μήνα εργάζεται σαν ξεναγός για κάποιες ημέρες, τότε τα παιδιά μένουν με την νταντά τους. Με τους συλλόγους της εργάζεται όπως σαν να πήγαινε καθημερινά στη δουλειά της, αν και πολλές φορές εργάζεται μόνο από το σπίτι μέσω ηλεκτρονικού υπολογιστή. Ο γιός όντως παρουσιάζει προβλήματα ομιλίας αλλά αυτό είναι κάτι κληρονομικό που εμφανίζεται πιο έντονα μετά από στεναχώρια ή στρες. Τώρα για το ότι ο σύζυγος βρίσκει τρυφερότητα στην ερωμένη, αυτό είναι φυσιολογικό μετά από τόσα χρόνια γάμου, τη στιγμή που έχει μια τόσο δυναμική γυναίκα που σχεδόν τον έχει ευνουχίσει μέσα στο χώρο του.

ΕΡ. Είναι αμέμπτου ηθικής, περιγράφει η ίδια, ωστόσο αφήνεται ερωτικά στον πρώτο άντρα που γνωρίζει χωρίς ενδοιασμό, εγκαταλείπει τα όνειρά της για σπουδές ιατρικής, παντρεύεται και τον ακολουθεί στην Αλεξάνδρεια. Επίσης, ως παντρεμένη, δίνεται ερωτικά στον πρώτο άντρα που της προκαλεί ερωτικό ενδιαφέρον. Δεν έρχονται σε σύγκρουση αυτά; Πως τα εξηγείς;

ΑΠ. Δεν γράφεται κάπου ότι είναι αμέμπτου ηθικής απλώς ότι είναι μια γυναίκα που έχει τάξει τον εαυτό της στην προσφορά για το γενικό καλό. Ποια δεν θα αφηνόταν μέσα σε ένα τέτοιο ωραίο περιβάλλον με έναν τόσο αξιόλογο άντρα; Μετά αναγκάστηκε να σταματήσει τις σπουδές της για Ιατρική επειδή έμεινε έγκυος και έπρεπε να φύγει για άλλη πατρίδα. Στην καινούρια της πατρίδα όμως έκανε σπουδές νομικής, ψυχολογίας και γενικά μεγαλούργησε.

16521739_1760406057619547_924325911_nΕΡ. Αρρώστιες, θανατηφόρα ατυχήματα, μεγάλες επιτυχίες για την ηρωίδα σου, απιστίες, βιασμοί, γιατί επέλεξες να βάλεις τόσα πολλά δεινά στην ίδια ιστορία, στην ίδια οικογένεια;

ΑΠ. Διότι αυτή είναι η ζωή, αν κοιτάξει κανείς γύρω του όλα αυτά θα τα αντικρύσει. Όλα αυτά είναι καθημερινά συμβάντα. Δεν διαδραματίζονται μόνο στην οικογένεια της ηρωίδας αλλά και στον περιβάλλοντα χώρο της αλλά και στους ανθρώπους με τους οποίους έρχεται σε επαφή.

ΕΡ. Η ηρωίδα σου δεν είναι μια γυναίκα της διπλανής πόρτας. Τι ήθελες να περάσεις στους αναγνώστες σου;

ΑΠ. Όντως δεν είναι η γυναίκα της διπλανής πόρτας. Είναι μια γυναίκα που τυχαίνει να τα έχει όλα στη ζωή της. Υπάρχουν και τέτοιες γυναίκες, πολύ λίγες βέβαια. Παρόλα αυτά δεν επαναπαύεται στην ευδαιμονία της και προσπαθεί να προσφέρει τις γνώσεις της αλλά και την προσωπική της βοήθεια όπου χρειάζεται.

ΕΡ. Τι πιστεύεις, η μοίρα κατευθύνει τους ανθρώπους ή οι άνθρωποι τη μοίρα τους;

ΑΠ. Πολύ δύσκολο να απαντηθεί αλήθεια. Τελικά τείνω να πιστεύω ότι όλοι είμαστε κομμάτια μια σκληρής και ενίοτε διακείμενης ευνοϊκά μοίρας.

ΕΡ. Τι θα ήθελες να πεις ως επίλογο της κουβέντας μας;

ΑΠ. Να σε ευχαριστήσω για την ωραία συνέντευξη και να προτείνω στους αναγνώστες να διαβάσουν το βιβλίο όπως και τα άλλα δυο βιβλία μου που αποπνέουν μια νότα ευχαρίστησης και αισιοδοξίας.

*** Το βιβλίο «ΕΡΩΤΑΣ ΚΑΙ ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΗ» της Ιφιγένειας Αμοργιανού κυκλοφορεί από τις εκδόσεις ΣΚΑΡΑΒΑΙΟΣ

Μαιρη-Γκαζιανη1-400x2671-300x200Μαίρη Γκαζιάνη

Γεννήθηκε στα Ιωάννινα.  Μεγάλωσε στην Αθήνα όπου ζει μέχρι σήμερα και εργάσθηκε ως τραπεζοϋπάλληλος. Στο παρελθόν ασχολήθηκε ερασιτεχνικά με την φωτογραφία ενώ τώρα ζωγραφίζει και παράλληλα γράφει. Έχει πραγματοποιήσει ατομικές εκθέσεις και έχει συμμετάσχει σε πολλές ομαδικές. Τον Μάιο του 2012 κυκλοφόρησε την πρώτη ποιητική της συλλογή με τίτλο «Σου γράφω…», τον Σεπτέμβρη 2013 κυκλοφόρησε το πρώτο της μυθιστόρημα με τίτλο ΕΝΑ ΦΕΓΓΑΡΙ ΛΙΓΟΤΕΡΟ και τον Ιούνιο του 2014 κυκλοφόρησε το βιβλίο της ΤΑ ΠΛΗΚΤΡΑ ΤΗΣ ΣΙΩΠΗΣ  από τις εκδόσεις ΟΣΤΡΙΑ. Επίσης, το παραμύθι της «Το ψαράκι του βυθού» συμπεριλαμβάνεται στο βιβλίο «Παραμύθια και Μαμάδες» εκδόσεις Βερέττα 2015. 

Την περίοδο 2011-2012 υπήρξε ραδιοφωνική παραγωγός στο magicradiolive. Από τον Νοέμβρη 2014 συνεργάζεται με το now24.gr και έχει πραγματοποιήσει πάνω από διακόσιες συνεντεύξεις. Το Φθινόπωρο του 2016 συμμετείχε στην τηλεοπτική εκπομπή ΚΑΛΩΣ ΤΟΥΣ πραγματοποιώντας συνεντεύξεις σε ανθρώπους των τεχνών.

Γράφει στίχους για τραγούδια ενώ μεγάλες της αγάπες είναι το θέατρο και ο χορός με τα οποία ασχολείται ερασιτεχνικά.

 

 

 

Related posts