Subscribe Now

Trending News

Τα cookies επιτρέπουν μια σειρά από λειτουργίες που ενισχύουν την εμπειρία σας στo now24.gr.
Χρησιμοποιώντας αυτόν τον ιστότοπο, συμφωνείτε με τη χρήση των cookies, σύμφωνα με τις οδηγίες μας.
22 Ιούν 2021
Auto-Moto

Η Volvo με το XC-90 κλείνει πονηρά το μάτι στους λάτρεις της Porsche

Του Πέρη Χαλάτση

 

Το νέο μοντέλο της Volvo που μόλις μπήκε στην ελληνική αγορά είναι το ολοκαίνουργιο και πολλά υποσχόμενο XC 90. Μην κάνετε όνειρα γιατί δεν απευθύνεται σε εσάς που διαβάζετε τώρα αυτές τις γραμμές. Απευθύνεται σε μια άλλη κατηγορία αγοραστών που δεν τους έχει αγγίξει η κρίση και ούτε πρόκειται ποτέ να τους αγγίξει. Απλά σκέφτονται και αυτοί ότι αν μπορούν να έχουν αυτό που θέλουν χωρίς να πληρώνουν το κράτος με τους απαράδεκτους φόρους, γιατί να μην κάνουν μια αλλαγή.
Να ξεφύγουν δηλαδή από την μόδα της Porsche – που σε μια ολόκληρη χρονιά πούλησε μόνο 20 αυτοκίνητα – και να προσαρμοστούν στην ιδέα ς Volvo που με τους τούρμπο κινητήρες των 1.999 κ.εκ δεν ξεπερνούν το φράγμα του… κακού άρα ο φόρος πολυτελείας είναι αρκετά χαμηλότερος από αυτόν που επιβάλλονται στα Porsche με τους κινητήρες των 4.000 κ.εκ.
Δεν μιλάμε ούτε για την Γερμανία ούτε για την Ελβετία. Μιλάμε τώρα για την Ελλάδα. Η Volvo ελπίζει ότι θα ξεφύγει από το στενό κλοιό που βρίσκεται και θα ανοίξει τον κύκλο των αγοραστών της.
Άλλωστε αυτό που ενδιαφέρει τους Σουηδούς είναι η νεολαία . Για αυτό το λόγο προτίμησαν τον 25χρονο Σουηδό αλλά πολύ γνωστό σε ολόκληρη την Ευρώπη, DJ Avicii για να προωθήσουν ένα πραγματικά καλό αυτοκίνητο αλλά πολύ ακριβό για τις τσέπες των Ελλήνων.
Η ελληνική αντιπροσωπεία προσκάλεσε τους δημοσιογράφους του ειδικού τύπου για να ανακοινώσει τον ερχομό του νέο XC 90 και ταυτόχρονα να ανακοινώσει ότι εκτός από τις δύο παγκόσμιες πρωτιές στον τομέα της ασφάλειας το XC 90 ανήκει στην κατηγορία Premium.
Σίγουρα με την αξία του το XC 90 μπαίνει στην Premium κατηγορία και καλό θα ήταν να το υιοθετούσαν και οι αντίπαλες εταιρίες που δεν θέλουν να δεχθούν ότι η Volvo είναι ένα σοβαρός αντίπαλος.
Η πρώτη καινοτομία στο καινούργιο XC 90 είναι το αυτόματο φρενάρισμα που ενεργοποιείται όταν ο οδηγός στρίβει εμπρός από όχημα που έρχεται από την αντίθετη κατεύθυνση, με αυξημένη επικινδυνότητα.
Η δεύτερη είναι η ολιστική αντιμετώπιση όταν το όχημα βγαίνει από το δρόμο.


Από τότε που πρωτοπαρουσιάσθηκε το XC 90 έγιναν τεράστιες επενδύσεις για την ασφάλεια όχι μόνο των επιβατών αλλά και αυτών που βρίσκονται εκτός αυτοκινήτου.
Ο κ. Γιάννης Πετούλης , γενικός διευθυντής της ελληνικής αντιπροσωπείας, είπε ότι στόχος της Volvo ,είναι μέχρι το 2018 να έχει πουλήσει σε ολόκληρο τον κόσμο 800.000 αυτοκίνητα αλλά και μέχρι το 2020 να έχει η Volvo εκπληρώσει το μεγαλύτερο όραμα της. Και το μεγαλύτερο της όραμα της σουηδικής αυτοκινητοβιομηχανίας είναι με τις νέες τεχνολογίες να μην υπάρχει απώλεια ζωής ή σοβαρός τραυματισμός σε ένα καινούργιο Volvo η να προέρχεται αυτός ο τραυματισμός από αυτοκίνητο της Volvo προς κάποιον τρίτο.
Το νέο XC90 διαθέτει στάνταρντ τα πιο προηγμένα συστήματα ασφάλειας στην αγορά. Το γεγονός ότι στη Σουηδία, τη Φινλανδία η τη Γερμανία το XC90 μπορεί να διαβάζει άριστα το δρόμο και να επαναφέρει το όχημα στις σωστές του γραμμές, δεν πάει να πει ότι αυτό μπορεί να το κάνει και στην Ελλάδα. Και στην Ελλάδα δεν μπορεί να το κάνει γιατί απλούστατα δεν υπάρχει σωστή σήμανση ούτε σωστή διαγράμμιση. Το αυτοκίνητο από μόνο του , έχει δεκάδες ρυθμίσεις που προστατεύουν οδηγό και επιβάτες.
Στη δοκιμή μας μέχρι το Σούνιο, κάναμε αρκετά τεστ για να επαληθεύσουμε όλα αυτά που η Volvo υπόσχεται.
Η αλήθεια είναι ότι όποτε κάναμε τα ίδια τεστ στο εξωτερικό –τότε που οι εταιρίες έκαναν αρκετά ταξίδια και μας προσκαλούσαν- το ποσοστό επιτυχίας ήταν 100 % . Δεν μπορούμε να πούμε όμως ότι είχαμε τα ίδια ποσοστά επιτυχίας και στη δοκιμή μας μέχρι το Σούνιο.
Αν αφήσουμε το αυτοκίνητο να μας «πάει» με ασφάλεια δεν θα τα καταφέρει. Η σήμανση στη χώρα μας είναι για κλάματα. Γι αυτό όταν οδηγείτε στην Ελλάδα , ας είστε εσείς που ορίζετε τη διαδρομή και όχι τα συστήματα ασφαλείας που μας παρέχει η Volvo . Γιατί τα μηχανήματα για να λειτουργήσουν χρειάζονται υποστήριξη. Κάτι που εδώ δεν έχουμε.
Ελάχιστες φορές – στις δοκιμές μας- το αυτοκίνητο «μαζεύτηκε» μόνο του στο σωστό δρόμο.

Επιτυχία είχε η δοκιμή μας , εκεί που το αυτοκίνητο δεν χρειαζόταν υποστήριξη. Για παράδειγμα η ανίχνευση των πεζών ή των δικυκλιστών λειτουργεί άριστα. Το XC 90 ανιχνεύει πεζούς η ποδηλάτες με όλες τις συνθήκες φωτισμού, ακόμα και τη νύχτα και φρενάρει μόνο του, προστατεύοντας τους τρίτους προς το όχημα ανθρώπους. Ανιχνεύει δηλαδή τον κίνδυνο σύγκρουσης και φρενάρει αυτόματα προκειμένου να αποφύγει τη σύγκρουση ή να μετριάσει τις επιπτώσεις της.
Ο βασικός εξοπλισμός ασφάλειας στο τετρακίνητο, επταθέσιο, πολυτελές SUV κάνουν το XC90 ένα από τα ασφαλέστερα αυτοκίνητα που κατασκευάστηκαν ποτέ.
Το νέο αυτοκίνητο διαθέτει το σύστημα Lane Keeping Aid .Εφαρμόζει αντίσταση στο τιμόνι όταν το αυτοκίνητο βγαίνει κατά λάθος από τη λωρίδα του, ενώ το σύστημα Driver Alert Control, το οποίο είναι επίσης στάνταρ, ανιχνεύει κόπωση ή χαλάρωση της προσοχής του οδηγού και τον ειδοποιεί. Περιλαμβάνει επίσης τη λειτουργία Rest Stop Guidance που καθοδηγεί τον οδηγό προς τον πλησιέστερο χώρο ανάπαυσης.
Τα όργανα αφής στην κεντρική οθόνη έχουν καταργήσει δεκάδες περιττά κουμπιά που συναντάμε στα άλλα αυτοκίνητα. Πλήθος από ρυθμίσεις γίνονται τώρα μόνο από την οθόνη.
Τι χρειάζεται ο οδηγός; Χρειάζεται λίγο υπομονή για να μάθει τις λειτουργίες. Πρέπει δηλαδή να κάνει κάποιο «φροντιστήριο» για να μπορεί να αξιοποιεί τις δυνατότητες του XC 90.
Και κάτι ακόμη που μας ανακοίνωσαν αλλά δεν το είδαμε. Το Volvo XC90 T8 με τεχνολογία Twin Engine είναι το πρώτο πολυτελές Plug-in υβριδικό SUV στον κόσμο. Δεν ξέρουμε πότε και αν τελικά έρθει στην Ελλάδα. Η ελληνική Volvo πάντως υποστηρίζει ότι μέχρι το τέλος του 2015 θα το φέρει στην ελληνική αγορά.
Αυτό το αυτοκίνητο έχει τεχνολογία Twin Engine, απόδοση 407 ίππων που συνδυάζεται με εκπομπές ρύπων CO2 μόλις 49 γρμ./χλμ. και κατανάλωση 2,1 λίτρα/100 χλμ. Ο δίλιτρος τετρακύλινδρος κινητήρας απόδίδει 320 ίππους με 400 Nm ροπή στο μπροστινό άξονα. Ο ηλεκτροκινητήρας αποδίδει 87 ίππους με 240 Nm ροπή στον πίσω άξονα. Η επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα γίνεται σε 5,6 δευτερόλεπτα.
Τα νέα XC90 που μόλις κυκλοφόρησαν στους ελληνικούς δρόμους «φοράνε» κινητήρες δίλιτρους τετρακύλινδρους, Drive-E, βενζίνης και πετρελαίου, με το νέο αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων 8 σχέσεων. Εκτός της έκδοσης D4, όλες οι εκδόσεις είναι τετρακίνητες (AWD) και έχουν τέσσερα διαφορετικά επίπεδα εξοπλισμού: Kinetic, Momentum, Inscription και R-Design.
Η τιμή εκκίνησης είναι 60.450 € με όφελος απόσυρσης. Και φυσικά ακολουθούν ανάλογα με την έκδοση τιμές όπως 77.550 η ακόμη και 94.250 ευρώ.
Καλά έτσι τις γράφουμε τις τιμές. Γνωρίζουμε ότι σας είναι τελείως άχρηστες.
Αναλυτικά, οι προτεινόμενες τιμές λιανικής για το Νέο Volvo XC60 διαμορφώνονται ως εξής (τιμές για την έκδοση Τ5 θα ανακοινωθούν αργότερα):

(€) KINETIC MOMENTUM INSCRIPTION / R-DESIGN
D4 FWD 60.450 65.250 71.150
D5 AWD 64.150 68.950 77.544 (*)
T6 AWD 64.150 68.950 77.488 (*)
T8 AWD – 90.098 (*) 94.250 (*)
Περιλαμβάνεται όφελος απόσυρσης, πενταθέσια διάταξη, κόστος 3ης σειράς καθισμάτων 1.600 €, η έκδοση T8 αποκλειστικά επταθέσια. Οι τιμές με αστερίσκο περιλαμβάνουν φόρο πολυτελείας.

Τα στοιχεία ιπποδύναμης, ροπής και κατανάλωσης για τις διάφορες εκδόσεις παρατίθενται στον πίνακα που ακολουθεί:
ΙΣΧΥΣ (ΗΡ) ΡΟΠΗ (ΝΜ) ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ (Lt/100kms)
D4 FWD 190 400 5,3
D5 AWD 225 470 5,7
T5 AWD 254 350 7,5
T6 AWD 320 400 7,7
T8 AWD 407 640 2,1

Λίγα λόγια για το τα συστήματα του αυτοκινήτου.
Μέχρι σήμερα τα αυτοκίνητα που είχαν το City Safety έχουν ένα ανώτατο όριο στην ταχύτητα. Δηλαδή σε άλλα λειτουργούσε το όριο 40 και σε άλλα το όριο 50. Στο νέο αυτοκίνητο της Volvo, το σύστημα αυτό , λειτουργεί σε όλο το εύρος ταχυτήτων
Ολόκληρος ο κλωβός ασφαλείας στο νέο XC90 είναι κατασκευασμένος από βοριούχο χάλυβα υπερυψηλής αντοχής (Ultra High Strength Steel)
Έχει δηλαδή πέντε φορές μεγαλύτερη χρήση βοριούχου χάλυβα σε σχέση με XC90 πρώτης γενιάς.
Διαθέτει – ίσως- τον πιο πλούσιο και τεχνολογικά εξελιγμένο βασικό εξοπλισμό ασφάλειας στον κόσμο του αυτοκινήτου.
Τι είναι το σύστημα Safe Positioning που εξέλιξε η Volvo Cars;
Είναι ένα σύστημα που σε περίπτωση ο οδηγός κάνει το λάθος και χάσει τον έλεγχο, αντιλαμβάνεται ότι κάτι δεν πάει καλά και σφίγγει τις ζώνες ασφαλείας εμπρός, συγκρατώντας τους επιβαίνοντες στη θέση τους. Οι ζώνες παραμένουν σταθερά σφιγμένες όσο το αυτοκίνητο συνεχίζει να κινείται.
Θα πούμε σε άλλο δημοσίευμα αρκετά πράγματα για το νέο αυτοκίνητο. Θα ψάξουμε να βρούμε τρωτά του σημεία. Δεν μπορεί να λέμε όλο καλά.
Η Volvo ανακοίνωσε ότι πέρσι πήγε πολύ καλά στις πωλήσεις της. Ανέβασε τον τζίρο της. Και φυσικά θα διαφημίσει σωστά τα προϊόντα της.
Σύντομα λοιπόν θα επανέλθουμε για το νέο XC 90. Να δούμε τελικά αν αρέσει η όχι στους Έλληνες !!!!

Related posts