Subscribe Now

Trending News

Τα cookies επιτρέπουν μια σειρά από λειτουργίες που ενισχύουν την εμπειρία σας στo now24.gr.
Χρησιμοποιώντας αυτόν τον ιστότοπο, συμφωνείτε με τη χρήση των cookies, σύμφωνα με τις οδηγίες μας.
16 Απρ 2024
Auto-Moto

Η στρατηγική των πίτ στόπ στην Ιαπωνία

Μπορεί το γκραν πρί της Ιαπωνίας να τέλειωσε ωστόσο οι επικεφαλής των ομάδων ακόμη συζητούν τόσο για τις γόμες των ελαστικών που χρησιμοποίησαν οι οδηγοί όσο και για τα πίτ στοπ..
 Ο οδηγός της Mercedes Lewis Hamilton που ξεκίνησε  2ος, κέρδισε το Ιαπωνικό GP υιοθετώντας στρατηγική μέσης – μέσης – σκληρής γόμας. Ο Βρετανός κέρδισε το προβάδισμα στην αρχή και μετά έφτιαξε μια διαφορά ασφαλείας που του επέτρεψε να παραμείνει επικεφαλής του αγώνα ακόμη και στις αλλαγές ελαστικών. Έτσι έφτασε το ρεκόρ του Ayrton Senna με 41 νίκες ενώ την ίδια στιγμή η Mercedes για 8η φορά φέτος έκανε το 1 – 2.
Οι τρεις οδηγοί πίσω από το Hamilton ακολούθησαν διαφορετική στρατηγική δυο pit stop: μέση, σκληρή, σκληρή. Υπήρξαν διαφορετικές στρατηγικές στη 10αδα στην προσπάθεια να βρουν την κατάλληλη χρονική στιγμή αλλαγής ελαστικών ώστε οι οδηγοί να αποκτήσουν τακτικό πλεονέκτημα. Ειδικότερα ο Nico Rosberg μπήκε νωρίτερα από τους προπορευόμενους στα pit υιοθετώντας μια τεχνική που ονομάζεται «undercut». Αυτό τον βοήθησε ν’ ανακτήσει την 2η θέση καθώς στην εκκίνηση είχε πέσει 4ος. Ο Sebastian Vettel με τη Ferrari τερμάτισε 3ος. Πλέον μόνο οι τρεις έχουν έστω και θεωρητικά την ευκαιρία να κερδίσουν το πρωτάθλημα. Η πλειοψηφία των οδηγών σταμάτησε δυο φορές για ν’ αλλάξει ελαστικά στην Ιαπωνία. Οι Sergio Perez (Force India), Daniil Kvyat (Red Bull), Felipe Massa (Williams) και Will Stevens (Manor) άλλαξαν ελαστικά τρεις φορές. Οι Perez, Massa και Ricciardo αντιμετώπισαν κλατάρισμα μετά από επαφή που είχαν στην εκκίνηση έτσι μπήκαν για πρώτη φορά στα pit στον 1ο γύρο. Θραύσματα προερχόμενα από την εμπρός αεροτομή του Carlos Sainz έκοψαν αρκετά ελαστικά χωρίς όμως συνέπειες. Η θερμοκρασία οδοστρώματος έφτασε στους 42 βαθμούς Κελσίου, ήταν η υψηλότερη που είδαμε όλες τις μέρες στη Σουζούκα και αυτό έκανε ακόμη πιο περίπλοκη τη στρατηγική. Οι ομάδες καθότι έβρεχε την Παρασκευή δεν είχαν επαρκή στοιχεία για στεγνό οδόστρωμα πριν τον αγώνα. Όλοι οι οδηγοί εκκίνησαν με τη μέση γόμα εκτός από το Jenson Button με τη McLaren που εκκίνησε με τη σκληρή γόμα.

Related posts