Subscribe Now

Trending News

Τα cookies επιτρέπουν μια σειρά από λειτουργίες που ενισχύουν την εμπειρία σας στo now24.gr.
Χρησιμοποιώντας αυτόν τον ιστότοπο, συμφωνείτε με τη χρήση των cookies, σύμφωνα με τις οδηγίες μας.
22 Ιαν 2020
Αεροπορικά νέα

Οι στόχοι της Aegean για το 2016


Για τους  στόχους της Aegean Airlines το 2016 αλλά και για το πώς κινήθηκε η εταιρία το 2015 αναφέρθηκε ο αντιπρόεδρος της εταιρίας κύριος Ευτύχιος Βασιλάκης  σε συνέντευξη που έδωσε το μεσημέρι.
Παρόντες στην συνέντευξη – εκτός του Διευθύνοντος  Σύμβουλου της εταιρείας κ.  Δημήτρη  Γερογιάννη- ήταν η αναπληρώτρια υπουργός τουρισμού κυρία Έλενα Κουντουρά αλλά εκπρόσωποι από το Διεθνές Αεροδρόμιο της Αθήνας και από τον ΕΟΤ.
Ο κ. Ε. Βασιλάκης αρχικά αναφέρθηκε στην εξαγορά της Ολυμπιακής που σήμερα έκλεισε δύο χρόνια λειτουργίας στον Όμιλο της Aegean.
« Οι στόχοι που είχαμε θέσει τον Οκτώβριο του 2013 – ημερομηνία που αγοράσαμε την Ολυμπιακή- επιτεύχθηκαν και μάλιστα πιο γρήγορα από ότι περιμέναμε».
Το 2015  η Aegean είχε πολύ καλή πορεία.  Μέχρι και τον Σεπτέμβριο – όπου υπάρχουν και συγκεκριμένα νούμερα – είχε  17% συνολική αύξηση στην κίνηση και 24% αύξηση στην κίνηση εξωτερικού.
Ο κ. Βασιλάκης είπε:
« Η εκτίμησή μας είναι ότι θα φτάσουμε περίπου τα 11,6 εκατομμύρια επιβάτες, ιστορικό υψηλό. Φέτος το καλοκαίρι είχαμε,  πέντε μήνες που η κίνησή μας ξεπέρασε το 1 εκατομμύριο, δύο μήνες η κίνησή μας έφτασε το 1,5 εκατομμύριο, και τρεις μήνες  άγγιξε  το 1 εκατομμύριο μόνο από την Αθήνα. Οπότε πράγματι ήταν μία ισχυρή χρονιά η οποία ναι μεν στα τέλη Ιουνίου, αρχές Ιουλίου με τα capital controls για λίγο, όπως και όλος ο τουρισμός της χώρας, χάσαμε κάποιες κρατήσεις αλλά ευτυχώς, επειδή επανήλθε ο ρυθμός των κρατήσεων πάλι πίσω μπορέσαμε και εισπράξαμε σε πολύ μεγάλο βαθμό τη σημαντική επένδυση που είχαμε κάνει σε νέα δρομολόγια, σε νέα αεροπλάνα, γιατί φέτος είχαμε συνολικά 7 επιπλέον αεροπλάνα.»
Τα πέντε από τα επτά  αεροπλάνα κάλυψαν ανάγκες στα ελληνικά αεροδρόμια και δύο ήταν αποκλειστικά για την Κύπρο ,λόγω του κλεισίματος των Κυπριακών Αερογραμμών .
Η Aegean είχε το 2015 δεκαεπτά νέους προορισμούς και παρουσίασε  αύξηση στην κίνηση 17% στο εσωτερικό και 24% στο εξωτερικό. Διακίνησε  11.600.000 επιβάτες ( 5.600.000 για το εσωτερικό και 6.000.000 για το εξωτερικό).
Ο αντιπρόεδρος της Aegean είπε ότι υπάρχει άμεση ανάγκη αναβάθμισης των αεροδρομίων. Θα έπρεπε να έχουν γίνει και πολλά χρόνια πριν, υποδομές που όμως δεν έγιναν.  Ειδικά στα περιφερειακά αεροδρόμια και ειδικά στην αεροναυτιλία, στο κύκλωμα των ελεγκτών , οι αεροπορικές εταιρίες  υπέφεραν.
Ε. Βασιλάκης : « Ιδιαίτερα σημαντικό είναι να ολοκληρωθεί γρήγορα η ιδιωτικοποίηση των περιφερειακών αεροδρομίων. Είναι τα 14 μεγαλύτερα περιφερειακά αεροδρόμια της χώρας. Πρέπει να κάνουν τις απαραίτητες επενδύσεις. Γιατί εκεί χτυπάει σε πολύ μεγάλο βαθμό η καρδιά του ελληνικού τουρισμού και εκεί είναι και το μεγαλύτερο πρόβλημα … Η σύμβαση αυτή προβλέπει ανταγωνιστικές χρεώσεις, που είναι κάτι που ενδιαφέρει βεβαίως τις αεροπορικές, αλλά και τους επιβάτες, αλλά και τον τουρισμό. Γιατί  να μην χρησιμοποιηθούν κάποια από τα χρήματα που θα δίνει η κοινοπραξία, είτε μπροστά, είτε κατά τη διάρκεια της μίσθωσης των αεροδρομίων, για τα υπόλοιπά αεροδρόμια που μένουν περίπου 23 αεροδρόμια στην υπόλοιπή χώρα, τα οποία και αυτά βεβαίως χρειάζονται επενδύσεις και  που η κυβέρνηση, το κράτος, η Ελλάδα θα έχει ελπίζω τη δυνατότητα μέσω και της πώλησης αυτής, αλλά και των ενοικίων που θα παίρνει από εκεί, να κάνει αυτές τις επενδύσεις, όπως φυσικά και χρησιμοποιώντας τα χρήματα των χρηστών. Φέτος όλες οι αεροπορικές είχαμε 2,5 φορές παραπάνω καθυστερήσεις  από την αεροναυτιλία, από την εναέρια κυκλοφορία.»
Ο κ. Βασιλάκης αναφέρθηκε στα προβλήματα στα περιφερειακά αεροδρόμια. Αλλά και στην κακή εικόνα που δίνουν προς τα έξω. Στους Ευρωπαίους ταξιδιώτες.
Αναφέρθηκε ακόμη ότι στην Aegean –μετά την εξαγορά  της  Ολυμπιακής-  αυξήθηκαν κατά 700 άτομα οι θέσεις εργασίας και το συνολικό της προσωπικό από 2.000 άτομα έφτασε στους  2.700 εργαζόμενους.

Ο Δ. Γερογιάννης,Διευθύνων Σύμβουλος Aegean, ο Ευτύχης Βασιλάκης αντιπρόεδρος της εταιρίας και η Ρούλα Σαλούτση διευθύντρια επικοινωνίας

Για την αύξηση της κίνησης στην εταιρία είπε ότι αυτό το κατόρθωσαν με τις χαμηλές τιμές, τη σύνδεση με όλα τα αεροδρόμια της χώρας και τη σωστή και υπεύθυνη εξυπηρέτηση. Σε αρκετές πτήσεις οι τιμές μειώθηκαν κατά 35% .
Είναι λογικό όταν οι τιμές είναι ίδιες με άλλα μεταφορικά μέσα ( πλοία, τρένα, λεωφορεία) και όταν γίνεται σε ελάχιστο χρόνο, ο κόσμος να προτιμάει τα αεροπλάνα.
Αναφέρθηκε ακόμη στη συνεργασία με άλλους φορείς που και αυτοί έχουν στόχο την αύξηση του τουρισμού.
Για το 2016 ο κ. Βασιλάκης είπε ότι θα προχωρήσουν δυναμικά. Θα ολοκληρώσουν στην παραγγελία  των 7 νέων  αεροσκαφών  και ελπίζει ότι το 2016 θα ξεπεράσουν τους 16.200.000 επιβάτες δηλαδή 1.1 εκατομμύριο περισσότερους από το 2015.
Είναι σημαντικό ότι για το 2016 η Aegean έβαλε στα πλάνα της 14 νέους προορισμούς σε έξη νέες  χώρες .
Για τον ελληνικό τουρισμό και τη συμβολή της Αegean  αναφέρθηκε και η αναπληρώτρια υπουργός τουρισμού κυρία Έλενα Κουντουρά.
Ο κ. Ευτύχης Βασιλάκης  για τους νέους προορισμούς είπε:
“Οι νέοι προορισμοί είναι το Δουβλίνο, που είναι νέα χώρα η Ιρλανδία, από την Αθήνα. Η Νίκαια και η Λιλ στη Γαλλία, όπου πια νομίζω φτάνουμε ή 9 ή 10 προορισμούς και από την Αθήνα και από άλλες πόλεις της Ελλάδας.
Στην Ιταλία θα πάμε σε δύο ακόμα πόλεις, πέρυσι είχαμε ανοίξει την Κατάνια και την Πίζα, φέτος πάμε στη Νάπολη και θα πάμε ή στο Μπάρι ή στο Παλέρμο, αυτό δεν έχει κλείσει ακόμα, αλλά σίγουρα σε δύο επιπλέον ιταλικές πόλεις όπου φτάνουμε, νομίζω, και στην Ιταλία τις 7 πόλεις.
Το Λουξεμβούργο, βεβαίως, είναι νέα χώρα αλλά είναι μικρή χώρα αλλά  υψηλής αγοραστικής δύναμης, άρα μας ενδιαφέρει ποιοτικά προφανώς όλους.
Η Ολλανδία από την Αθήνα, το Άμστερνταμ είναι και αυτό καινούρια γραμμή και ίσως η πιο μεγάλη, θα έλεγα, χώρα εισερχόμενου τουρισμού στην Ελλάδα, την οποία δεν καλύπταμε από την Αθήνα μέχρι τώρα.
Στην Πορτογαλία πάμε στη Λισσαβόνα για πρώτη φορά. Βάζουμε μία πτήση στην Πάλμα ντε Μαγιόρκα στην Ισπανία, προφανώς εποχική γιατί έχουμε δει και από άλλες εμπειρίες, όπως το Ντουμπρόβνικ φέτος το καλοκαίρι, που βάλαμε στην Κροατία ότι ειδικά τους ταξιδιώτες μεγάλων αποστάσεων που έρχονται από την Ασία ή την Αμερική, ο συνδυασμός μερών διακοπών όπως είναι η Μαγιόρκα, ας πούμε, με την Αθήνα, ή η Μαγιόρκα με τη Μύκονο, μπορεί να είναι μία πάρα πολύ καλή λύση και έτσι είδαμε και από το Ντουμπρόβνικ ότι είχαμε τεράστια κίνηση που ουσιαστικά πήγαινε μέσω Αθηνών στα νησιά μετά. Και δεν ήταν Κροάτες, ήταν άνθρωποι που είχαν έρθει από άλλες χώρες, έκαναν διακοπές στην Κροατία και μετά μέσω Αθήνας κατέληγαν σε κάποιο άλλο ελληνικό νησί. Εκεί πάμε, λοιπόν, και εδώ.
Ολοκληρώνουμε και την παρουσία μας στα Βαλκάνια, τη χτίζουμε κι άλλο, μάλλον με την Λουμπλιάνα στη Σλοβενία που είναι βόρεια Βαλκάνια αλλά εν πάση περιπτώσει σχεδόν Βαλκάνια.
Πήγαμε στη Σαουδική Αραβία πρώτη φορά πέρυσι με το Ριάντ. Τώρα βάζουμε και τη Τζέντα. Να θυμίσω ότι ξεκινήσαμε πριν από μερικούς μήνες και την Τεχεράνη.
Αυτά είναι άλλης φιλοσοφίας, βέβαια, πράγματα τα οποία είναι πολύ πιο δύσκολα σαν αγορές αλλά είναι καινούριες αγορές για την Ελλάδα και δυνητικά σε πολύ υψηλή ποιότητα και πραγματικά βλέπουμε ότι ενώ δύσκολα γεμίζουμε τα αεροπλάνα είναι πιο εύκολο να εισπράξεις και να πουλήσεις υψηλότερης αξίας προϊόν εκεί και αυτό βοηθά όλους, τόσο την Aegean όσο, ελπίζω, και τους ξενοδόχους ή τους άλλους συμμετέχοντες στο τουριστικό προϊόν.
Στην Πολωνία, δεύτερο προορισμό μετά την Βαρσοβία, την Κρακοβία. Στη Λιθουανία, στο Βίλνους, αν λειτουργήσει το αεροδρόμιο τελικά και δεν έχει προβλήματα όπως μας είπαν ότι θα έχει, αλλά εν πάση περιπτώσει αν δεν είναι η Λιθουανία θα είναι κάτι άλλο εκεί.
Και στην Κροατία με δεύτερο προορισμό μετά το Ντουμπρόβνικ που ανοίξαμε πέρυσι, στο Σπλιτ.
Εδώ θέλω να πω το εξής, ότι λέμε κάθε φορά 14 νέους προορισμούς αλλά η ουσία είναι ότι επί της ουσίας αναπτύσσουμε παράλληλα και αυτούς που ξεκινήσαμε τα δύο προηγούμενα χρόνια. Τα δύο προηγούμενα χρόνια που ξεκινήσαμε άλλους 30 περίπου προορισμούς και αυτοί ακόμα αναπτύσσονται.
Οπότε ουσιαστικά η παραπάνω χωρητικότητα που βάζουμε, αυτό το 1,1 εκατομμύρια θέσεις, πιο πολύ πάει στην εξέλιξη αυτών που είχαμε ξεκινήσει πέρσι και πρόπερσι, παρά σε αυτούς εδώ οι οποίοι θα ξεκινήσουν στη μέση του καλοκαιριού και θα μας δώσουν μεγαλύτερη συνεισφορά, αν θέλετε, την μεθεπόμενη χρονιά και το 2018.
Άρα, λοιπόν, ουσιαστικά οι προορισμοί που είναι σε εξέλιξη είναι περίπου 40, είναι αυτού που έχουμε λανσάρει μαζί με αυτούς την προηγούμενη τριετία. Και από εκεί περιμένουμε να εισπράξουμε, ουσιαστικά, το παραπάνω και σαν Aegean και σαν Ελλάδα βεβαίως.
Η Αθήνα έχει μεγαλώσει σημαντικά σε εμάς τα τελευταία χρόνια. Σας είχαμε πει ότι είχαμε στόχο να πιάσουμε στην 5ετία τους 100 προορισμούς από την Αθήνα. Τελικά τους πιάνουμε στην 3ετία.
Διπλασιάσαμε από το 2013, υπερδιπλασιάσαμε από το 2013 μέχρι το 2016 τους προορισμούς εξωτερικού από την Αθήνα, και όπως σας είπα μέχρι που προσθέσαμε και ένα εσωτερικού, το Άκτιο, τώρα για παραπάνω δεν μας βλέπω γιατί δεν νομίζω ότι υπάρχουν άλλες τέτοιες δυνατότητες, τα έχουμε καλύψει όλα στο εσωτερικό.
Αλλά είναι σημαντικό ότι αυτή ακριβώς η εικόνα στις συνδέσεις εξωτερικού, ήταν αυτό που ήταν το μεγάλο μας πόνεμα, μεταξύ του 2004 και 2012 και στην εταιρεία μας, και σωρευτικά με την Ολυμπιακή, αλλά νομίζω σε κάποιο μεγάλο βαθμό και στην ίδια την Αθήνα. …”
…” Είμαστε  στη σωστή κατεύθυνση για το στόχο. Απλώς να σας δείξω όλα τα νούμερα. Είναι στη κατεύθυνση που πρέπει και όλα τα νούμερα φαίνεται ότι αυτό που είπαμε το 2023, όπως άλλωστε και το στρατηγικό σχέδιο για τον τουρισμού, όπου επεξεργάστηκε ο ΣΕΤΕ μαζί με την McKenzie και που σε πολύ μεγάλο βαθμό έχει ξανά εξελίξει και τώρα πάλι και έχει επικαιροποιήσει, δείχνει νούμερα τα οποία φαίνονταν ας το πούμε έτσι επιθετικά και μακρινά αλλά με συνέπεια και προσπάθεια από όλες τις μεριές και συνεργασία όπως είπα μπορεί να είναι εφικτά….”
Η  αναπληρώτρια υπουργός τουρισμού κυρία Έλενα Κουντουρά λίγο πριν αναχωρήσει για το Λονδίνο είπε:
Η Aegean είναι μια  σημαντική εταιρία,  η οποία αναπτύσσεται δυναμικά στον κρίσιμο για τον τουρισμό κλάδο των αερομεταφορών. Ο ελληνικός τουρισμός εξελίσσεται συνεχώς, βελτιώνεται, εκσυγχρονίζεται, πραγματοποιεί βήματα ποιοτικά και στις υποδομές και τελικά όλα αυτά οδηγούν στο να καταγράφουμε τα ρεκόρ αυτά τα τελευταία χρόνια. Την τάση αυτή της ανοδικής πορείας θέλουμε να τη διατηρήσουμε τα επόμενα χρόνια. Έχουμε μια εθνική στρατηγική τουρισμού η οποία είναι σε πλήρη αρμονία με όλα αυτά τα οποία γίνονται την παρτίδα μας και από τον ιδιωτικό τομέα όπως είπε και ο κος Βασιλάκης, με τις αερομεταφορές. Πρέπει και θα πρέπει να είμαστε πάρα πολύ κοντά έτσι ώστε τα σχέδιά μας να ευοδώσουν κοινά τα επόμενα χρόνια.
Η σημασία του  κλάδου στον οποίο η AEGEAN έχει ουσιαστική και συμβολική παρουσία ως εθνικός αερομεταφορέας είναι καταλυτική. Δεν είναι τυχαίο ότι στις ειδικές μετρήσεις η ποιότητα των αερομεταφορών μας, η επάρκεια, η ικανότητα, η ασφάλεια, η ικανοποίηση των επιβατών βρίσκονται στις πρώτες θέσεις.  Αυτό μας δίνει και αισιοδοξία και προβάδισμα και ανταγωνιστικό φυσικά πλεονέκτημα.
Τα  περιφερειακά αεροδρόμια με λύπη μας όλα αυτά τα χρόνια είδαμε ότι εγκαταλείφθηκαν. Σήμερα είναι υπό διαπραγμάτευση αλλά μην ξεχνάμε ότι ακόμα και να κλείσει η συμφωνία πάλι θα υπάρχει ένα διάστημα μέχρι να παραδοθούν το οποίο θα είναι προβληματικό.  Όλα αυτά, λοιπόν, πρέπει να τα δούμε.
Αναφέρθηκε, επίσης ο κος Βασιλάκης για την Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας.  Εκεί έπρεπε εδώ και δυο χρόνια για να υπάρχουν λιγότερα προβλήματα να έχουν γίνει προσλήψεις και για τις καθυστερήσεις και για την ασφάλεια κλπ., πράγμα το οποίο δεν έχει γίνει.
Πράγμα το οποίο έχουμε εμείς μπροστά μας και σκοπεύουμε να το αντιμετωπίσουμε έτσι ώστε η χρονιά του 2016, σεζόν που θα είμαστε αν θέλετε στα κόκκινα εκεί που θα πρέπει να εξυπηρετήσουμε πάρα πολλές πτήσεις να μην αντιμετωπίσουμε κανένα πρόβλημα από αυτά τα μικρά που πάλι καλά τα αντιμετωπίσαμε χωρίς να έχουμε πρόβλημα στο τουριστικό μας προϊόν αλλά που φυσικά δημιουργεί μια δυσαρέσκεια και για τους επιβάτες οι οποίοι έχουν τις καθυστερήσεις. Οι  εποπτευόμενοι φορείς και ο ιδιωτικός τομέας μαζί με τα επιμελητήρια και όλες τις εταιρίες, τις επιχειρήσεις, προσπαθούμε και εργαζόμαστε αλλά και συνεργαζόμαστε για την ανάπτυξη του ελληνικού τουρισμού. Και αυτή ήταν η προσπάθεια, η ομαδική αυτή προσπάθεια που έφερε αν θέλετε το νέο ρεκόρ αφίξεων και εσόδων στον ελληνικό τουρισμό και για το 2015.  Και είναι ένα σημαντικό μερίδιο αυτό που έχουν και οι αερομεταφορές γιατί μεταφέρουν τους επιβάτες προς τους ελληνικούς προορισμούς.
Για αυτό, λοιπόν, κάνουμε και ξεχωριστή μνεία στην Aegean γιατί είναι και ένας αξιόπιστος πρεσβευτής για τη χώρα μας.
Έχω κάνει και μία παράκληση στον κύριο Ευτύχη Βασιλάκη, να δει και το θέμα το υπερατλαντικό. Έχουμε πραγματικά μία πολύ μεγάλη ανάγκη να ενώσουμε όχι μόνο τους τουρίστες και τους επισκέπτες με απευθείας πτήσεις από Καναδά, Αμερική, ενδεχομένως Κίνα, Αυστραλία, αλλά και τους ομογενείς μας…»
 

Related posts