Subscribe Now

Trending News

Τα cookies επιτρέπουν μια σειρά από λειτουργίες που ενισχύουν την εμπειρία σας στo now24.gr.
Χρησιμοποιώντας αυτόν τον ιστότοπο, συμφωνείτε με τη χρήση των cookies, σύμφωνα με τις οδηγίες μας.
01 Μαρ 2021
Auto-Moto

Η σωστή στρατηγική βοήθησε τον Lewis Hamilton στην Ουγγαρία

 

 

 

Με την στρατηγική τριών pit stop ο Lewis Hamilton πήρε την πρώτη του νίκη για τη Mercedes στην Ουγγαρία. Με τις θερμοκρασίες περιβάλλοντος να ξεπερνούν τους 35 βαθμούς Κελσίου τα πράγματα δεν ήταν και τόσο εύκολα. Όλα παίχθηκαν στην στρατηγική αλλα και στις γόμες των ελαστικών. Η  στρατηγική του Lewis Hamilton ήταν απλή.Ξεκίνησε με μαλακό, άλλαξε σε μεσαίο στον ένατο γύρο, μετά πάλι σε μεσαίο στον 31ο και στον 50ό γύρο.

Ο Kimi Raikkonen της Lotus, τερμάτισε δεύτερος με στρατηγική δύο pit-stop, ενώ ο Sebastian Vettel κατέκτησε την τρίτη θέση του βάθρου για τη Red Bull αυξάνοντας τη διαφορά του από τον Fernando Alonso της Ferrari στο βαθμολογικό πίνακα του πρωταθλήματος εν όψει του καλοκαιρινού διαλείμματος της F1.

Όλοι οι οδηγοί πλην των Sergio Perez και Jenson Button (McLaren), Mark Webber (Red Bull), Adrian Sutil (Force India), Esteban Gutierrez (Sauber) και των δύο Marussia ξεκίνησαν τον αγώνα με μαλακή γόμα P Zero Yellow, η οποία είχε επιλεγεί μαζί με τη μεσαία P Zero White για το συγκεκριμένο grand prix.

Ο πρώτος από τους κορυφαίους της κατάταξης που ήρθε στα pits για ελαστικά ήταν ο Hamilton – κάτοχος της pole position, στον ένατο γύρο, για αλλαγή σε μεσαία γόμα, αφήνοντας στην κορυφή τον Vettel, ο οποίος μπήκε στα pits μετά από δύο γύρους και ξαναβρέθηκε πίσω από τον Hamilton.

Μέχρι το 14ο γύρο, ο Webber – ο οποίος είχε ξεκινήσει με μεσαία ελαστικά – είχε καταφέρει να ανέβει στην κορυφή, ενώ επισκέφθηκε τα pits για αλλαγή πάλι σε μεσαία στον 23ο γύρο. Ο Button, ο οποίος ξεκίνησε με μεσαία γόμα, επέλεξε διαφορετική στρατηγική χρησιμοποιώντας μαλακά ελαστικά για το δεύτερο stint. Ο Webber ήταν ο μοναδικός που χρησιμοποίησε μαλακές γόμες στο τελευταίο stint, εκμεταλλευόμενος την υψηλότερη ταχύτητά τους και τερμάτισε τέταρτος εκκινώντας από τη 10η θέση,  ενώ ο Button τερμάτισε έβδομος από την 13η θέση εκκίνησης.

Ο Hamilton επισκέφθηκε ξανά τα pits από την πρώτη θέση στον 31ο και στον 50ό γύρο, διατηρώντας την απόστασή του από τους πιλότους της Red Bull που ακολουθούσαν αλλά και την πρωτοβουλία κινήσεων σχετικά με τα pit stops. Ο πλησιέστερος αντίπαλός του προς το τέλος του αγώνα ήταν ο Raikkonen, ο οποίος τερμάτισε 10 δευτερόλεπτα πριν τον πιλότο της Mercedes παρά το ότι σταμάτησε για ελαστικά μόνο δύο φορές. Ο Φιλανδός και οι δύο οδηγοί της McLaren ήταν οι μοναδικοί από αυτούς που τερμάτισαν στην πρώτη δεκάδα με τακτική δύο pit stop.

Δηλώσεις του αγωνιστικού διευθυντή της Pirelli, Paul Hembery: «Οι εξαιρετικά υψηλές θερμοκρασίες αποδείχτηκαν μεγάλη δοκιμασία για μονοθέσια και ελαστικά αλλά και οι δύο γόμες συμπεριφέρθηκαν άψογα. Είδαμε ποικίλες στρατηγικές, που βασίστηκαν στον σκληρό ανταγωνισμό και μερικές εκπληκτικές προσπεράσεις. Ο Lewis Hamilton και η Mercedes χρησιμοποίησαν τέλεια τα ελαστικά τους αν και οι συνθήκες ήταν από τις πιο θερμές της χρονιάς μέχρι τώρα, και κέρδισαν επάξια μία νίκη ξεκινώντας από την pole position. Η μελετημένη στρατηγική ελαστικών σίγουρα συνέβαλε σ’ αυτή τη νίκη αφού δημιούργησε διαφορά ασφαλείας από την αρχή του αγώνα και στη συνέχεια μπήκε στα pits πριν τους κυριότερους αντιπάλους του, ελέγχοντας  έτσι το ρυθμό του αγώνα. Συγχαρητήρια επίσης στον Kimi Raikkonen και τη Lotus, οι οποίοι απέδειξαν τι μπορεί να γίνει με μία στρατηγική δύο pit stop και βέλτιστη διαχείριση των ελαστικών.»

Η στρατηγική δύο pit stop, που προβλέψαμε λειτούργησε τέλεια για τον Raikkonen: είπαμε εκκίνηση με μαλακό ελαστικό, αλλαγή σε μεσαίο στον 14ο γύρο, αλλαγή σε μεσαίο πάλι στον 42ο γύρο. Ο Raikkonen έκανε λίγο-πολύ αυτό, με τη διαφορά ότι το πρώτο pit stop ήταν στον 13ο γύρο και το τελευταίο στον 42ο.

Related posts