Subscribe Now

Trending News

Τα cookies επιτρέπουν μια σειρά από λειτουργίες που ενισχύουν την εμπειρία σας στo now24.gr.
Χρησιμοποιώντας αυτόν τον ιστότοπο, συμφωνείτε με τη χρήση των cookies, σύμφωνα με τις οδηγίες μας.
24 Ιούλ 2021
Υγεία

Παιδική παχυσαρκία. Πως μπορούμε να σώσουμε ένα παιδί;

 

 
 
 
 
Γράφει η διατροφολόγος – διαιτολόγος Ελπίδα Βουτσαδάκη
Παιδική παχυσαρκία. Πως μπορούμε να σώσουμε ένα παιδί;
Στην Ελλάδα, 1 στα 3 παιδιά ηλικίας 3-12 ετών είναι υπέρβαρα και 1 στα 4 ηλικίας 3-18 ετών είναι παχύσαρκα. Το πρόβλημα της παχυσαρκίας έχει ενταθεί στη χώρα μας τα τελευταία χρόνια και αυτό οφείλεται σε πολλούς παράγοντες, τόσο γενετικούς όσο και περιβαλλοντικούς. Απαραίτητες προϋποθέσεις για να «σώσουμε» τα παιδιά από την παχυσαρκία είναι η πληροφόρηση και η δράση. Πληροφόρηση για το ποιες είναι οι σωστές διατροφικές συνήθειες που θα πρέπει να έχει ένα παιδί και δράση για την υλοποίησή τους. Γονείς, εκπαιδευτικοί, επαγγελματίες υγείας και κοινωνία πρέπει ευαισθητοποιούν.
 
Μερικές συμβουλές για τους γονείς όσο αφορά την διατροφή των παιδιών τους, είναι οι εξής:
 
•             Μειώστε την προσθήκη ζάχαρης (πχ: σε γάλα, χυμούς) και την κατανάλωση τροφίμων με πρόσθετα ζάχαρα (πχ: αναψυκτικά, καραμέλες)
•             Χρησιμοποιείστε φυτικά έλαια σε όλα τα στάδια προετοιμασίας του φαγητού, περιέχουν μονοακόρεστα λιπαρά οξέα που ευνοούν την καρδιά
•             Χρησιμοποιείστε τις συνιστώμενες μερίδες ενός τροφίμου, όπως αυτές αναγράφονται στις διατροφικές ετικέτες
•             Χρησιμοποιείστε φρέσκα, κατεψυγμένα και κονσερβοποιημένα φρούτα και λαχανικά, ώστε να σερβίρονται σε κάθε γεύμα. Προσοχή στα πρόσθετα ζάχαρα
•             Καταναλώστε ψάρια τακτικά, προτιμότερο ψητά ή βραστά
•             Αφαιρέστε την πέτσα και το ορατό λίπος από το κρέας πριν την κατανάλωση
•             Καταναλώστε μόνο άπαχα και μέτρια σε περιεκτικότητα λίπος, μέρη του κρέατος, καθώς επίσης ελαττώστε την συχνότητα κατανάλωσης του
•             Προτιμείστε γαλακτοκομικά χαμηλά σε λιπαρά
•             Προτιμείστε τα αμυλούχα προϊόντα ολικής άλεσης
•             Καταναλώστε όσπρια μέσα στην εβδομάδα
•             Ενυδάτωση: ικανοποιητική πρόσληψη υγρών μέσα από υγρά τρόφιμα (πχ: γάλα και χυμοί) και νερό
( Αύριο τελειώνουμε με το πότε οφείλουμε να επισκεφτούμε τον διαιτολόγο μας; Διότι πολλοί το αποφεύγουν …)
 
 
 

Related posts