Subscribe Now

Trending News

Τα cookies επιτρέπουν μια σειρά από λειτουργίες που ενισχύουν την εμπειρία σας στo now24.gr.
Χρησιμοποιώντας αυτόν τον ιστότοπο, συμφωνείτε με τη χρήση των cookies, σύμφωνα με τις οδηγίες μας.
24 Οκτ 2020
Υγεία

Η σωστή διατροφή είναι το «διαβατήριο» για τα επιθυμητά αποτελέσματα στον  αθλητισμό

Από την Πόπη Ζιώγα

Η  προπονητική ομάδα του Γυμναστικού Συλλόγου Γαλατσίου «Γυμνάσιον»   ανέλαβε την διοργάνωση διαδικτυακού σεμιναρίου με  την Δρ. Άννα Παπαγεωργίου κλινική διαιτολόγο, εξειδικευμένη στην παιδική διατροφή.

Στόχος της ήταν να δείξει στους γονείς και στα παιδιά πόσο σημαντικό ρόλο παίζει η διατροφή μας τόσο για ένα δυνατό ανοσοποιητικό σύστημα όσο και για τη διατήρηση του ιδανικού σωματικού βάρους σε συνθήκες έλλειψης σωματικής άσκησης και εγκλεισμού. Αθλητής, όπως τόνισε, είναι η ενέργεια που έχει το σώμα και βγαίνει μέσα από τα κύτταρα του, τα οποία χρειάζονται τα σωστά καύσιμα για να μπορούν να ακολουθήσουν πρόγραμμα προπόνησης.

Με τη σωστή διατροφή  χτίζονται πολύ δυνατοί μυς.Τα παιδιά ψηλώνουν σωστά. Έχουν   καλή συγκέντρωση.

Βέβαια σε αυτό βοηθάνε και οι προπονητές που ξέρουν να προετοιμάσουν και να επαναφέρουν το σώμα των αθλητών στην αρχική του κατάσταση μετά από τις εβδομάδες απραξίας.

Ιδανική γι’ αυτό είναι η μεσογειακή διατροφή των Ολυμπιονικών από την αρχαιότητα που περιλάμβανε φρέσκα φρούτα και λαχανικά για ενυδάτωση, όσπρια και δημητριακά για να τρέχει  κανείς πιο γρήγορα και για να έχει αντοχή και αποξηραμένα σύκα με μέλι και ξηρούς καρπούς για να έχει δυνατό κορμί και ενέργεια όλη μέρα.

Αν κάποιος μαθητής – αθλητής τρέφεται σωστά φαίνεται και από την απόδοση του στο γήπεδο, στο ταρτάν, στα τεχνικά αγωνίσματα και στους αγώνες.

Πρέπει λοιπόν να βάζουμε στη  διατροφή μας  τρία  έως πέντε διαφορετικά χρώματα από φυσικές τροφές για να παίρνουμε όλες τις βιταμίνες. Επίσης σημαντικό ρόλο παίζει και ένα καλό πρωινό  που περιλαμβάνει όλες τις ομάδες τροφίμων γαλακτοκομικά, δημητριακά, φρούτα, λαχανικά και πρωτεΐνη (αυγό).

Όμως  αυτό που τόνισε η διαιτολόγος Άννα Παπαγεωργίου , είναι ότι λίγο πριν τους αγώνες δεν πρέπει να τρώμε τροφές με φυτικές ίνες γιατί καθυστερούν την πέψη του οργανισμού και ότι 40 λεπτά πριν να πίνουμε ένα ποτήρι νερό για τη σωστή ενυδάτωση . Τόνισε ακόμη ότι ενδείκνυται να πίνουμε  κατά τη  διάρκεια της ημέρας 4-10 ποτήρια νερό.

Το ίδιο ισχύει και μετά τους αγώνες. Πρέπει να ενυδατώνουμε τον οργανισμό μας με νερό ενώ μέσα στο επόμενο δίωρο  μπορούμε να φάμε φρούτα και λαχανικά μαζί με το γεύμα μας.

Δεν πρέπει να ξεχνάμε όμως  και το σίδηρο που  βρίσκεται σε φυτικές και ζωικές τροφές (κόκκινο κρέας, φακές, σουσάμι, ταχίνι, σπανάκι , ξερά βερίκοκα).

Ο σίδηρος είναι χρήσιμος γιατί μεταφέρει μέσω του αίματος οξυγόνο σε όλους τους ιστούς και επειδή οι αθλητές κάνουν πολλές αναπνοές μεταφέρουν πολύ οξυγόνο, γι’ αυτό χρειάζονται πολύ καλές αποθήκες σιδήρου για καλύτερη αντοχή και δύναμη.

Ο διοργανωτής του συλλόγου «Γυμνάσιον» , κ. Γιάννης Πέππας είπε ότι θα υπάρχει συνεργασία με τη διατροφολόγο  με στόχο τα παιδιά να έχουν τη σωστή ,επιστημονική υποστήριξη στη διατροφή τους ενώ θα υπάρχει και αθλητικός  ψυχολόγος.

Related posts