Subscribe Now

Trending News

Τα cookies επιτρέπουν μια σειρά από λειτουργίες που ενισχύουν την εμπειρία σας στo now24.gr.
Χρησιμοποιώντας αυτόν τον ιστότοπο, συμφωνείτε με τη χρήση των cookies, σύμφωνα με τις οδηγίες μας.
21 Απρ 2021
SLIDER

Η σημασία του νερού

Από τον Κωνσταντίνο Προυντζόπουλο – Διαιτολόγο – Διατροφολόγο (*)

Ακούμε συχνά πως το νερό είναι σημαντικό για την υγεία μας, αλλά γιατί;

  1. Προστασία των αρθρώσεων

Οι χόνδροι που βρίσκονται στις αρθρώσεις και στους δίσκους της σπονδυλικής στήλης αποτελούνται σε ποσοστό 80% από νερό.

  1. Σχηματισμός σιέλου και βλέννας

Το νερό είναι βασικό συστατικό της σιέλου και της βλέννας. Η σίελος βοηθάει στην πέψη των τροφίμων και στην ενυδάτωση του στόματος και της μύτης.

  1. Μεταφορά οξυγόνου στους ιστούς

Το αίμα μας αποτελείται στο μεγαλύτερο ποσοστό του από νερό. Το αίμα μεταφέρει το οξυγόνο στα διαφορετικά μέρη του σώματός μας.

  1. Υγεία και όψη του δέρματος

Το σώμα ενός ενήλικα αποτελείται από 60-70% νερό. Όταν είμαστε αφυδατωμένοι, το δέρμα μας είναι περισσότερο ευαίσθητο σε δερματικές παθήσεις και πρόωρο σχηματισμό ρυτίδων.

  1. Ρυθμίζει τη θερμοκρασία του σώματος

Το σώμα μας χάνει υγρά όταν ιδρώνουμε, είτε σε ζεστά περιβάλλοντα ή όταν κάνουμε φυσική δραστηριότητα. Ο ιδρώτας βοηθάει να κρατηθεί σταθερή η θερμοκρασία του σώματος, αλλά αυτή θα ανέβει εάν δεν αναπληρωθεί το νερό που έχει χαθεί.

Εάν ιδρώνουμε περισσότερο από το συνηθισμένο, είναι σημαντικό να καταναλώνουμε πολλά υγρά έτσι ώστε να αποφύγουμε την αφυδάτωση.

  1. Βοηθάει στην πρόληψη και την αντιμετώπιση της δυσκοιλιότητας

Πέρα από την κατανάλωση φυτικών ινών, είναι επίσης σημαντικό να διατηρούνται τα επίπεδα ενυδάτωσης σταθερά για την καλύτερη κινητικότητα του εντέρου.

  1. Συμμετέχει στην πέψη και στην απορρόφηση των θρεπτικών συστατικών

Εκτός από την πέψη των τροφίμων, το νερό βοηθάει στην απόσπαση βιταμινών, μετάλλων και άλλων θρεπτικών συστατικών από την τροφή και στη μεταφορά τους μέσω της κυκλοφορίας του αίματος στους ιστούς.

Πηγές από τις οποίες προσλαμβάνουμε νερό…

Ένα μέρος της ποσότητας υγρών που χρειάζεται ο οργανισμός μας, προέρχεται              από τρόφιμα με υψηλή περιεκτικότητα σε νερό, όπως τα φρούτα και τα λαχανικά. Το μεγαλύτερο μέρος της ποσότητας που χρειαζόμαστε, προέρχεται από πόσιμο νερό και άλλα αφεψήματα, αλλά προτιμάται το πόσιμο νερό έναντι των αφεψημάτων τα οποία μπορεί να περιέχουν σάκχαρα και καφεΐνη.

Ποιες είναι οι ημερήσιες ανάγκες μου σε υγρά;

Μία γενική σύσταση περιλαμβάνει την κατανάλωση 8-10 ποτηριών σε υγρά την ημέρα (2-2,5 λίτρα), από τα οποία καλό είναι τουλάχιστον τα 6-8 (1,5-2 λίτρα) να είναι νερό.

Το σύνολο των υγρών που χρειαζόμαστε εξαρτάται από τη θερμοκρασία του περιβάλλοντος και από το επίπεδο σωματικής δραστηριότητας.

(*) Κωνσταντίνος Προυντζόπουλος

Διαιτολόγος – Διατροφολόγος, απόφοιτος του Χαροκοπείου Πανεπιστημίου

MSc Συμβουλευτική στην υγεία, εργασία και εκπαίδευση, ΕΚΠΑ

Μέλος του Πανελλήνιου Συλλόγου Διαιτολόγων – Διατροφολόγων

mail : clinidiet@gmail.com

 

 

 

Related posts