Subscribe Now

Trending News

Τα cookies επιτρέπουν μια σειρά από λειτουργίες που ενισχύουν την εμπειρία σας στo now24.gr.
Χρησιμοποιώντας αυτόν τον ιστότοπο, συμφωνείτε με τη χρήση των cookies, σύμφωνα με τις οδηγίες μας.
26 Ιούλ 2021
Auto-Moto

Η μάχη της …γόμας για τον τελευταίο αγώνα στο Abu Dhabi

 
 
Χωρίς άγχος για τον ήδη παγκόσμιο πρωταθλητή της F1 Lewis Hamilton, γίνονται οι δοκιμές στην πίστα του Abu Dhabi και οι οδηγοί με τους τημ μάνατζερ και την  Pirelli προσπαθούν να βρούν την καλύτερη γόμα που θα χρησιμοποιήσουν στον τελευταίο αγώνα για τη σεζόν αυτή.
Πέρυσι ο νικητής του αγώνα Lewis Hamilton χρησιμοποίησε στρατηγική 2 αλλαγών. Εκκίνησε στον αγώνα των 55 γύρων με την πολύ μαλακή γόμα, άλλαξε σε μαλακή στον 10ο και στον 31ο γύρο και 24 γύρους αργότερα πήρε τον τίτλο του παγκόσμιου πρωταθλητή.
Φέτος θα χρησιμοποιήσουν τη μαλακή γόμα P ZERO YELLOW και την πολύ μαλακή γόμα P ZERO RED .
Φτάσαμε λοιπόν στον τελευταίο αγώνα της χρονιάς. Και ο αγώνας αυτός γίνεται σε ένα μέρος που είναι ιδιαίτερα οικείο στην Pirelli: Η εντυπωσιακή Yas Marina Circuit στο Άμπου Ντάμπι έχει χρησιμοποιηθεί στο παρελθόν για δοκιμές εξέλιξης, για την παρουσίαση των ελαστικών πριν το ξεκίνημα της σεζόν και για το πρώτο – παγκοσμίως – τεστ  βρόχινων ελαστικών υπό το φως προβολέων.
Το πρώτο μέρος της πίστας έχει μια αλληλουχία από γρήγορες καμπές που αυξάνουν τη θερμοκρασία της γόμας. Το ελαστικό ψύχεται στη μεγάλη ευθεία όπου τα μονοθέσια κινούνται με τέρμα γκάζι για περίπου 15 sec ενώ την ίδια στιγμή παράγουν αεροδυναμικό φορτίο ίσο περίπου με βάρος 800kg.
Χάρη στη λεία άσφαλτο η Pirelli διάλεξε  τις δυο πιο μαλακές γόμες της γκάμας.
Τη μαλακή  και την πολύ μαλακή γόμα που χρησιμοποιήθηκαν στο Μονακό, στην πιο αργή πίστα του πρωταθλήματος και σε άλλους τέσσερις αγώνες.
Το Grand Prix του Άμπου Ντάμπι ξεκινά με τη δύση του ηλίου και ολοκληρώνεται το βράδυ. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα μια τάση μείωσης της θερμοκρασίας οδοστρώματος κατά τη διάρκεια του αγώνα. Συνεπώς η συμπεριφορά των ελαστικών είναι λίγο διαφορετική από το σύνηθες. Πρόκειται για μια ακόμη μεταβλητή στην εξίσωση που καλούνται να επιλύσουν οι ομάδες για να διαμορφώσουν τη στρατηγική τους.
Μολονότι η επιφάνεια οδοστρώματος είναι λεία τα ελαστικά πιέζονται σκληρά λόγω της χάραξης της πίστας. Έτσι η διαχείριση των ελαστικών ειδικά στη φάση της επιτάχυνσης στην έξοδο των στροφών όπου είναι εύκολο να σπινάρεις τους πίσω τροχούς παίζει σπουδαίο ρόλο στην υλοποίηση της στρατηγικής. Ρόλο θα παίξει η διακύμανση της θερμοκρασίας οδοστρώματος μετά τη δύση του ήλιου και αυτό ξεκάθαρα μπορεί να επηρεάσει τα ελαστικά και τη στρατηγική.
Δυο μέρες μετά την καρό σημαία στο πρωτάθλημα του 2015 η Pirelli θα ξεκινήσει  τις δοκιμές εξέλιξης για το πρωτάθλημα του 2016.
 
 

Related posts