− Οι επιπτώσεις της πανδημίας του κορονοϊού καθιστούν αναπόφευκτη την αναδιάρθρωση στις εταιρείες και στα κεντρικά τμήματα του Ομίλου της Lufthansa
− Πρόγραμμα αναδιάρθρωσης «ReNew» με επικεφαλής τον Dr. Detlef Kayser
Η Εκτελεστική Επιτροπή της Deutsche Lufthansa AG ενέκρινε ένα δεύτερο πακέτο μέτρων στο πλαίσιο του προγράμματος αναδιάρθρωσης μετά την κρίση του κορωνοϊού. Με το πρώτο πακέτο μέτρων που θεσπίστηκε στις αρχές Απριλίου, αποφασίστηκε, μεταξύ άλλων, να μειωθεί ο στόλος κατά 100 αεροσκάφη και να διακοπεί η λειτουργία της Germanwings.
Μετά την έγκριση των μετόχων της Lufthansa για τα μέτρα σταθεροποίησης της κυβέρνησης της Γερμανίας και τις δεσμεύσεις που ανέλαβαν οι κυβερνήσεις της Αυστρίας και της Ελβετίας, η χρηματοδότηση του Ομίλου είναι προς το παρόν ασφαλής.
Ωστόσο, η πλήρης αποπληρωμή κρατικών δανείων και επενδύσεων, συμπεριλαμβανομένης της καταβολής των τόκων, θα επιβαρύνει την εταιρεία τα επόμενα χρόνια, καθιστώντας αναπόφευκτη και τη μείωση του βιώσιμου κόστους.
Το ολοκληρωμένο πρόγραμμα αναδιάρθρωσης με τίτλο “ReNew” έχει προγραμματιστεί να διαρκέσει έως τον Δεκέμβριο του 2023 με επικεφαλής τον Dr. Detlef Kayser, Μέλος της Εκτελεστικής Επιτροπής του Ομίλου της Lufthansa και υπεύθυνο για τους πόρους και τα λειτουργικά πρότυπα. Περιλαμβάνει επίσης προγράμματα αναδιάρθρωσης που βρίσκονται ήδη σε εξέλιξη στις αεροπορικές εταιρείες και εταιρείες παροχής υπηρεσιών του Ομίλου. Τα συγκεκριμένα προγράμματα θα συνεχιστούν χωρίς αλλαγές.
Αναλυτικά, οι παρακάτω αποφάσεις εγκρίθηκαν από την Εκτελεστική Επιτροπή του Ομίλου και κοινοποιήθηκαν εσωτερικά:
− Μετά τη συρρίκνωση του Εκτελεστικού Συμβουλίου της Deutsche Lufthansa AG, το εκτελεστικό συμβούλιο και τα διοικητικά όργανα των θυγατρικών εταιριών θα μειωθούν σε μέγεθος σε σύγκριση με το 2019. Ως ένα πρώτο βήμα, ο αριθμός των μελών του διοικητικού συμβουλίου μειώθηκε κατά μία θέση στην Lufthansa Cargo AG, στην LSG Group και στην Lufthansa Aviation Training.
− Τα κρατικά δάνεια και οι κεφαλαιακές συμμετοχές πρέπει να μειωθούν όσο το δυνατόν πιο σύντομα, προκειμένου να αποφευχθεί περαιτέρω αύξηση των επιτοκίων (βασικό στοιχείο του προγράμματος αναδιάρθρωσης «RePay»).
− Ο αριθμός των διευθυντικών θέσεων σε ολόκληρο τον Όμιλο θα μειωθεί κατά 20 τοις εκατό.
− Η διοίκηση της Deutsche Lufthansa AG θα μειωθεί κατά 1.000 θέσεις.
− Η διαδικασία μετατροπής της Lufthansa Airline σε ξεχωριστή νομική οντότητα επιταχύνεται.
− Θα εφαρμοστεί η ήδη προγραμματισμένη μείωση των υπο-στόλων και η ομαδοποίηση των πτήσεων. Αυτό το μέτρο περιλαμβάνει τα δρομολόγια αναψυχής μεγάλων και μικρών αποστάσεων στους κόμβους της Φρανκφούρτης και του Μονάχου. Μόνο στη Lufthansa, 22 αεροσκάφη έχουν ήδη σταματήσει τη λειτουργία τους, συμπεριλαμβανομένων έξι Airbus A380, έντεκα Airbus A320 και πέντε Boeing 747-400.
− Ο οικονομικός προγραμματισμός έως το 2023 προβλέπει την έλευση κατ ‘ανώτατο όριο 80 νέων αεροσκαφών στους στόλους των αεροπορικών εταιριών του Ομίλου της Lufthansa. Αυτό θα μειώσει τον όγκο των επενδύσεων για νέα αεροσκάφη κατά το ήμισυ.
Λόγω των μακροπρόθεσμων επιπτώσεων της πανδημίας του κορωνοϊού, οι ο-ποίες είναι ιδιαίτερα σημαντικές για τα αεροπορικά ταξίδια, το πλεόνασμα προσωπικού ξεπερνάει τις 22.000 θέσεις πλήρους απασχόλησης στις εταιρείες του Ομίλου της Lufthansa, ακόμη και στην περίοδο μετά την κρίση. Σχεδόν όλες οι αεροπορικές εταιρείες παγκοσμίως αντιμετωπίζουν αυτή την περίοδο το ζήτημα του πλεονάσματος προσωπικού. Σε αντίθεση με πολλούς από τους ανταγωνιστές της, η Lufthansa θα συνεχίσει να αποφεύγει τις απολύσεις, όσο αυτό είναι δυνατόν. Αυτό απαιτεί συμφωνίες για μέτρα που σχετίζονται με την κρίση με συνδικάτα και κοινωνικούς εταίρους που εκπροσωπούν τους υπαλλήλους της Lufthansa. Μέχρι στιγμής, οι διαπραγματεύσεις ήταν επιτυχημένες μόνο με την ένωση προσωπικού καμπίνας, UFO.