Subscribe Now

Trending News

Τα cookies επιτρέπουν μια σειρά από λειτουργίες που ενισχύουν την εμπειρία σας στo now24.gr.
Χρησιμοποιώντας αυτόν τον ιστότοπο, συμφωνείτε με τη χρήση των cookies, σύμφωνα με τις οδηγίες μας.
26 Ιαν 2021
Χωρίς κατηγορία

Η Ευρώπη πρέπει να ενισχύσει την ασφάλεια των ποδηλατών και πεζών

 

•             138.400 πεζοί και ποδηλάτες έχασαν τη ζωή τους στο δρόμο τα τελευταία 12 χρόνια.

•             Η Ε.Ε. έχει προγραμματίσει να αναθεωρήσει τους κανόνες ασφαλείας των οχημάτων: Οι ακτιβιστές ζητούν να συμπεριληφθούν οι νέες τεχνολογίες ασφάλειας ως κριτήριο – Τα τεστ προστασίας πεζών στα νέα αυτοκίνητα πρέπει να αναβαθμιστούν και να επεκταθούν και στην προστασία των ποδηλατών.

•             Τα μέλη κράτη της Ε.Ε. να εφαρμόσουν τις ζώνες 30 km/h σε κατοικημένες περιοχές.

Το Ινστιτούτο Οδικής Ασφάλειας (Ι.Ο.ΑΣ.) «Πάνος Μυλωνάς» ενεργό Μέλος του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου Ασφάλειας Μεταφορών (ETSC) ανακοινώνει στοιχεία και την πρόσφατη ετήσια Έκθεση Δείκτη Απόδοσης Οδικής Ασφάλειας (PIN) επισημαίνοντας τα ακόλουθα:

7.600 άνθρωποι έχασαν τη ζωή τους καθώς ποδηλατούσαν ή περπατούσαν στην Ευρωπαϊκή Ένωση το 2013 σύμφωνα με νέα έρευνα, αριθμός ίσος με το να χάνονται κάθε εβδομάδα οι επιβάτες ενός γεμάτου εμπορικού αεροσκάφους.

Σύμφωνα με τη νέα έκθεση του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου Ασφάλειας Μεταφορών (ETSC) οι ευάλωτοι χρήστες του δρόμου χρειάζονται περισσότερη προσοχή διότι ο αριθμός αυτών που χάνουν τη ζωή τους μειώνεται με πολύ αργό ρυθμό σε σχέση με τους κατόχους οχημάτων. Τα τελευταία δέκα χρόνια οι θάνατοι πεζών και ποδηλατών μειώθηκαν κατά 41% και 37% αντίστοιχα, την ίδια στιγμή που το ποσοστό για τους κατόχους οχημάτων μειώθηκε κατά 53%.

Από το 2010 η μείωση του αριθμού των θανάτων πεζών και ποδηλατών επιβραδύνθηκε αξιοσημείωτα με τα νούμερα να πέφτουν μόνο κατά 10% και 3% αντίστοιχα μεταξύ 2010 και 2013.

Ο κίνδυνος να χάσει τη ζωή του στο δρόμο κάποιος ως πεζός διαφέρει σημαντικά μεταξύ των Ευρωπαϊκών χωρών. Είναι χαμηλότερο στην Ολλανδία και στη Σκανδιναβία αλλά 6 φορές μεγαλύτερο στη Λετονία, τη Λιθουανία, την Πολωνία και τη Ρουμανία. Η Λετονία και η Λιθουανία ανταποκρίνονται σε αυτή την πρόκληση με το να επιτύχουν την πιο γρήγορη μείωση των ποσοστών κινδύνου ενώ η χώρα μας βρίσκεται 4 μονάδες πάνω από το μέσο όρο της Ε.Ε. που είναι 11.7 θύματα ανά εκατομμύριο κατοίκων (πίνακας 1).

Σύμφωνα με στοιχεία της έκθεσης, η αύξηση της χρήσης του ποδηλάτου και του περπατήματος μπορεί να μειώσει τα επίπεδα κινδύνου στους πεζούς και τους ποδηλάτες καθώς οι οδηγοί των οχημάτων μαθαίνουν να «μοιράζονται» το δρόμο. Επίσης, το περπάτημα και το ποδήλατο μπορούν να συνεισφέρουν σημαντικά στη βελτίωση της οδικής ασφάλειας αν αντικαθιστούσαν τη χρήση του αυτοκινήτου.

Related posts